Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Iyi yol tutuslu on lastik arayisi (Maxxis Minion DHF)

Konu, 'Tekerlekler' kısmında onur demirer tarafından paylaşıldı.

  1. onur demirer

    onur demirer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    325
    Şehir:
    Austin/TX
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Merhaba arkadaslar,

    Bu yil basinda aldigim bisikletin orijinal lastikleri Bontrager XDX. Kenda Small Block 8'e benzer bir tasarimi var ve hem yol tutus hem yuvarlanma direnci konusunda ortalama bir lastik denebilir.

    Yalniz Ankara'ya donup Eymir'de surmeye baslayinca kuru ve yer yer gevsek zeminde on lastigin disa kaydigi ve yeterince guven vermedigi hissine kapildim. Ozellikle Turan Gunes'ten gole inisteki virajlarda yuksek hizda bisikleti istedigim kadar yatiramiyordum.

    Su ana kadar forumda buldugum konularin cogu lastiklerin akiciligina yonelikti. Bu konuda da yol tutus konusunda memnun kaldigimiz lastikleri paylasalim istedim.

    Maxxis Minion DHF incelemesi:

    Benim aldigim lastik Maxxis Minion DHF 2.35". Oncelikle Maxxis'in kullandigi olcu standardi yuzunden lastik belirtildigi kadar genis degil. 2.2" Bontrager'lerle neredeyse ayni. O yuzden cok kalin kacar diye endiselenmeye gerek yok. Akiciligi kalin ve sık orta disleri sayesinde fena degil, ama XC yaris lastikleriyle de kiyas kabul etmez.

    Ama lastigin asil guzel yonu bisikleti hafif virajlarda degil gercekten hizli ve sert virajlarda ortaya cikiyor. Gercekten buyuk yan disleri sayesinde topragi adeta kaziyarak cogu virajdan guvenle cikmanizi sagliyor. Baska bir ozellik de XDX'lerle on lastik disa kaymaya ve bisiklet virajin icine dogru istemsiz yatmaya basladigi an geri donusu olmuyordu. Bu lastikte ise bisiklet yattikca kalin yan disler etkisini gosteriyor ve bisikleti kurtarmanizi sagliyor. Bu ozellik ters kamberli virajlarda da cok ise yariyor.

    Son olarak en onemli nokta: Fiyat:) Ingiltere'de 20 pound'a satiliyor ki piyasadaki lastiklerin en ucuzlarindan. Tabi daha yumusak hamurlu ya da katlanan versiyonunlarini tercih ederseniz fiyat katlaniyor, ama bu haliyle bile yol tutusu bana yetti.

    Amma uzatmisim, tamamini okuyana bir tesekkur hediyem olsun:p
     
    Osman D., İsaAlp, hakano ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. CevdetÖZTÜRK

    CevdetÖZTÜRK Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    trabzon
    Seviye:
    İnceleme için teşekkürler,bendede maxxis tomahawk var, bisikletle gelmişti. asfaltta kullanıyorum,yalnız yağmurda,özellikle virajlarda çok iyi bi tutuşu var.Biraz yumuşak sanırım o yüzden çabuk aşınıyor.Önemli bir noktada lastik basıncı,üstünde 65psi yazıyor.60psi vurunca lastik kendine geliyor ve sürtünme azalıyor.
     
  3. onur demirer

    onur demirer Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    325
    Şehir:
    Austin/TX
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Dedigim gibi XC lastigiyle kiyaslamadim bile akiskanligini.

    Eymir'in hangi kisimlari icin yeterli dediniz bilmiyorum, patika kisimlarinda pek sorun olmuyordu zaten, ama is inislere gelince XDX'de on taraf devamli disa kaymaya basliyor. Erozyon yuzunden yamac tarafi alcalmis patikalarda da daha tedirgin ediyordu. Arka lastik icinse gayet yeterli geldi.

    Conti Mountain King'e bakmistim, test sonuclari da mukemmel ama Protection hamurlusu cok pahaliydi.

    Karsilastirma icin:

    [​IMG]

    [​IMG]