Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Iyi göbeğin kötü göbekten farkı...

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Erhan Doğaner tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Evet arkadaşlar, bisiklet işine yeni başlayan arkadaşlar(bende çok yeni olmasamda yeniyim:)) için önemli bir başlık. deneyimli olan arakdaşlar söylesinler: ağırlık faktörünün dışında iyi bir göbeğin kötü göbekten farkı nedir? yani 125 lirayada 10 lirayada göbek var. Farzedelim ki aynı ağırlıktalar, peki aralarında ne gibi farklar olucaktır??
    Merak ettim yani bu göbek konusu çok derin bir konumudur???
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu iki göbek arasında ilk olarak dayanıklılık fark ı olacaktır. Daha sonrada Yatakların işlenmesinden kaynaklanan dönüş kalitesi farkı ve tekerleklerin akışındaki fark bariz olacaktır... onun dışında ufak tefek detaylar vardır ama uzun ömür ve akışkanlığın fazla olması durumu zaten fiyatı arttıran en büyük özelliklerdir...
     
  3. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    1)Göbeklerde hafiflik önemli olduğundan 400gr lık bir göbekle 350 veya 300gr lık bir göbeği kesinlikle aynı fiyata alamazsınız.100gr fark için çok büyük fiyat farkı oynayabilir.
    2) Çağrı'nın da dediği gibi sağlamlık farkeder.Uzun ömürlü olur.
    3) Sertlik (rijidite) artırılmıştır.Daha sert kullanıma direnci yüksektir.
    4) Dönüş direnci iç yapısı sayesinde düşüktür.Kolay döner.
    5) Sızdırmazlık geliştirilmiştir.Su, çamur göbek yataklarına ulaşamaz, veya daha zor ulaşır.Bu da yine uzun ömrü artıran bir özelliktir.
    6) İç ve gövde malzemesi/alaşımı farklıdır, bu da yine yukarıdaki tüm maddelere olumlu yönde katkı sağlar.
     
  4. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Seramik yataklı-bilyalı göbeklerde sürtünme sıfıra yakındır, fiyat da 500 euro dan fazladır.
     
  5. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    rulmanlı göbekler de var bildiğim kadarıyla aşınma oranı düşük rulmamla yatakyenileme imkanı var bunların da pahalı olabileceğini düşünüyorum
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Rulmanlı göbekler de kendi aralarında farklı fiyatlara sahip olabiliyorlar.
    Seramik yataklı tekerlek göbeklerinin de seti 1000$ seviyelerinde sanırım (DT Swiss).
     
    felis911 bunu beğendi.
  7. İdris ACA

    İdris ACA Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.807
    Beğeniler:
    1.516
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    bende kendi kullanımımdan edindiğim izlenimi aktarıyım
    xt göbekli setimden sonra xtr göbekli seti kullandığım anda
    bariz bir akışkanlık farkını hissettim
    bisiklet daha az güçle daha çok verim sağlıyor(hız bakımından)
    xtr'a veya diğer pahalı göbeklere verilen para boşa gitmiyor yani hakkını veriyor göbekler
     
    Hasan Hakan Koç bunu beğendi.
  8. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    arkadaşlar heryerde tekrar tekrar edilen bir yanlışa dikkat ediyorum,"göbek rulmanlı" deniyor.rulman türkçeye çevriliminde bir sorun var şöyle ki;
    rulman,iç bilezik, kafes, dönen eleman (bilya ve ya makara--bilirsiniz genelde furşların alt rulmanları silindiriktir onlar kastediliyor--olabilir), dış bilezik gibi elemanlardan oluşan sürtünmeyi en aza indirerek döndürülmek istenen elemanların bir eksen üzerinde hareketini sağlayan araçtır ama türkçe kullanımda küre şeklindeki topları açıkta olan rulmanlara bilye deniyor,"rulman" ise madde girişiyle zedelenebilecek bilye sistemini dış etkilerden korumak için kapalı halde yapılmış rulmanlar diye biliniyor.buradaki yanlış şu;rulman(fransızca dönmek kökünden türemiş--roullette gibi--ingilizcesi roll olan),bu sistemlerin genel adıdır.eğer kastettiğiniz kapalı rulmansa ingilizceden alınan(cartridge bearing) yani kartuş rulman,(sealed bearing) gömme rulman, yada basitçe kapalı rulman deyiniz.açık rulmansa yalnız rulman veya açık rulman demeniz yeterli."rulmanlı" bu gerçekliğe ters,sanayide benim bahsettiğim gibi kullanılıyor.(firmalar bazında, usta/çırak boyutunu bilemem).herkesin diline yerleşmişken değişmesi zor olabilir diyorum. herkese iyi sürüşler..
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.