Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İyi bir diyetin temel kuralları.

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Morningstar tarafından paylaşıldı.

  1. Morningstar

    Morningstar Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    26 Ocak 2016
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    534
    Adı:
    Oğuz T.
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Sağlığınızı Koruyun (Guard Your Health) Dergisi aşırı yemek yemenin son yıllarda hızlanması problemini gözler önüne seren bir dizi araştırma yayınladı. Bununla birlikte, eğer kilo vermek istiyorsanız altı ay boyunca sadece brokoli yemenizi gerektiren sıkı bir diyete girmeniz de gerekmiyor. Öğünlerde yediğiniz porsiyonları azaltmanız yeterli. İşte dev porsiyonlar yemeyi bırakmanın ve bunun sonucunda çok daha iyi hissetmenin basit yolu.

    İyi bir diyetin beş kuralı:
    1. Avuç dolusu(elinizle alkış yapar şekilde) her gün yemeniz gerekensebze miktarı.
    2. Yumruğunuzun ön kısmının alanı günlük ihtiyacınız olankarbonhidrat miktarına eşit.
    3. Avcunuzun büyüklüğütavsiye edilen günlük ihtiyacınız olanet miktarı.
    4. Tüm yumruğunuzun alanı sağlığınızı korumak için günlük tüketmeniz gereken yaklaşık meyve miktarı.
    5. İşaret parmağınızın ucunun alanı vücudunuza zarar vermeden yiyebileceğiniz günlük tereyağı ve hayvansal yağ miktarı.

    Gördüğünüz gibi bu rehberi uygulamak hiç zor değil. Farklı gıdaların tüketilecek günlük porsiyonlarını akılda tutmanız ve bu porsiyonları kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği üçe bölmeniz yeterli. Canınız ne isterse yiyebilir ve yine de kilo verebilirsiniz - tek yapmanız gereken, eskiden bir oturuşta yemeye alıştığınız porsiyonu azaltmak.

    yjpg-728x728.jpg

    Kaynak.mynet.com
     
    Tasogare ve ercst0rm bunu beğendi.
  2. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    bizde ki niyet ise bi elin nesi var iki elin sesi var ye babam ye:) guzel bilgi tesekkurler:)
     
  3. Morningstar

    Morningstar Forum Demirbaşı

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    26 Ocak 2016
    Mesajlar:
    436
    Beğeniler:
    534
    Adı:
    Oğuz T.
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    @ercst0rm Kesinlikle öyle insan oğlu zayıfdır şimdi yaz geldi dondurmalı bir baklava gelde yeme:D:D
     
    hogutmen, mariokaldato ve ercst0rm bunu beğendi.
  4. Fatih EZEN

    Fatih EZEN Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2014
    Mesajlar:
    121
    Beğeniler:
    325
    Şehir:
    Çanakkale
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bana pek mantikli gelmedi neden? Günlük bir bireyin alması gereken besin değerleri var bunlar nedir; makro ve mikro besinler. Basit bir dille anlatacak olursam ; karbonhidrat, protein , yağlar bizim için çok önemli . Spor yapmayan bir insan bu gördüğünüz ölçüleri uygulayabilir evet doğrudur. Ama spor yapan bir insan günlük kilo başına 1.5, 1.8 gram protein almalıdır, yenilenme için. Sedanter bir insan için de 0.8 gram kilo başı. Nasıl ölçeriz diyorsanız mutfak tartısı ve kalori sayma programı. Bunu sürekli yapmanıza gerek yok. 1 ay bu programlarla içli dışlı olursanız hangi besinde ne kadar değer var biliyorsunuz. Sonra tartmanıza gerek kalmıyor . Ağır bir diyet yapmıyorsanız.
    Benim şu an uyguladığım beslenme günlük kalori ihtiyacımın %30 unu protein %30 yağ %60 karbonhidrat tır. Bunların terslerini de denedim ama vücudum en iyi bu programa tepki verdi ve çok rahat enerjik istiyorum. Yazı biraz komplike olmuş olabilir. Ayrıca günlük harekete bağlı kalori ihtiyaçları azalıp eksilebilir, 120 kilometre sürüş yapan biri ile sedanter bir bireyin karbonhidrat ihtiyacı farkı en az 1500 kcaldir.
     
    mariokaldato bunu beğendi.
  5. etemete

    etemete Yeni Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    41
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İrade miktarı ?
     
    mariokaldato bunu beğendi.