@Cem Unden
Aldiklari dereceler cok kötü degil. Ama yaris zaten Pescara' nin icinde tamamen düzlükte bir kriteryum yarisi gibi. Yariscilar da o dönemde continental takimlarda yarisanlar. Aralarinda bir bakista taniyabildigim, bizimkiler haric, Arthur Vichot, Tonny Gallopin ve Andrea Guardini, var.
Emre Akcan' in hassasiyetini anliyorum. Fakat onun dikkatini herhalde cekmeyen bir noktaya degineyim. Türkiye' de bir yol bisikleti alip lisans cikartarak bütün milli yarislara katilabilirsiniz. Avrupa' da bu olanaginiz yok. Belirli düzeydeki yarislara katilabilmek icin belirli düzeylerden gecmis olmaniz gerekir. Hatta lisans bile istemeyen bazi yarislara katilabilmek icin daha önce belrli yarislara katilmis olmaniz gerekir. Sebepleri bisiklet kullanicilarinin (yarislar icin) sayilarinin cok yüksek olmasindan kaynaklanir. Herkes katilabilecek olsa bilmem kac bin kisilik bir yolyarisi durumuna döner ve ne organizasyonu, ne emniyeti, ne kontrolü mümkün olmaz.
Türkiye' de yol bisikleti kullananlarin sayisi bir kac yüz bini bulduktan sonra, bunlarin arasindaki en az 60-70 bin lisanslinin arasindan eleme ile cikacak takimlarin uluslararasi basarilari ( Orta ve BAti Avrupayi kastediyorum) söz konusu olur. Yoksa su andaki gibi 3 tane profesyonel takim, yarisi slav ve balkan ülkelerinden olusan yariscilarla bu isin düzeyi belirlidir."
Amac kimseyi asagi görmek degildir. Ama ne kadar cok rakip olursa, seviye de bu orantida yükselir, yükselmek zorunda kalir. Bu gün ki durum Hani koyunun olmadigi yerdeki keci misaline..." benzer.
Su anda milli düzeyde en önde gelen bisikletciler, bu bahsettigim 100 binlerce bisikletcinin olmasi halinde kötü olacaklar manasina gelmez. Belki o durumda da ayni kisiler yine en önde olabilirler, ama daha da yüksek bir düzeyde!