Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İşte İlk ELektrikli Türk Otomobili

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında Aykut Subaşı tarafından paylaşıldı.

  1. Aykut Subaşı

    Aykut Subaşı Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.012
    Beğeniler:
    496
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bugün kullandığı Hybrid motorlu alternatif enerjiyle çalışan arabayla ilgili, ''Bana göre Türkiye açısından dünyanın çok önemli yatırım ve markası olacak, tüm dünyaya Türk adını, Türk imajını duyuracaktır'' dedi.

    Başbakanlık Resmi Konutu'ndan çıkışında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bugün kullandığı araca ilişkin gazetecilere bilgi veren Çağlayan, makam aracında yanında oturan arabanın tasarımcısı Murat Günak'ı da tanıttı.

    Aracın özellikleri

    - Özel şarj cihazı sayesinde 2 saatte şarj olacak.

    - Aksamı mekanik değil, tamamen elektriksel.

    - Maksimum hız saatte 60-70 kilometre.

    - Bir şarjla 60-80 kilometre yol yapabilecek.

    -Gerçek sonuçlar deneme sürüşünde çıkacak.

    ------------------------
    İlk Türk otomobili Devrim'den tam 48 yıl sonra bu kez Türk tasarımı çevreci bir otomobile imza atıldı. Sabah gazetesinin haberine göre, ünlü tasarımcı Murat Günak'ın geliştirdiği hibrid otomobil Mindset'i Türkiye'de üretmek için sürdürdüğü çalışmalar meyvesini verdi. Murat Günak ve İsviçreli ortağı Lorenzo Schmid'i kabul eden Başbakan Tayyip Erdoğan, projeye destek verdi. 400-500 milyon euroluk yatırım gerektiren projenin Türkiye'de yapılması için düğmeye basıldı. Projenin gerçekleşmesi için Türkiye'de bir yatırımcı bulunması yönünde karar verildi. Otomotive ilgi duyan gruplar araştırıldı. Yatırımcı listesi dörde indirildi. Bu isimler arasında Volkswagen'i Türkiye'de yatırıma ikna etmeye çalışan Doğuş Grubu Başkanı Ferit Şahenk de bulunuyor.

    SIR GİBİ SAKLANAN PROJE

    VW Grubu Tasarım Başkanlığı'ndan ayrıldıktan sonra İsviçre'de kendi markasını yaratmak için çalışmaya başlayan Günak, Mindset adını verdiği hibrid aracı üretmek için yatırımcı arıyordu. SABAH gazetesinde çıkan haberler üzerine harekete geçen Yatırım Ajansı, TAYSAD ve İhracatçılar Birliği, Murat Günak'la temasa geçti. Günak'ın da Mindset'i Türkiye'de üretmeye sıcak bakması, çalışmayı hızlandırdı. Günak'ın Mindset'i anavatanında üretmeyi istediğini söylemesinden etkilenen Başbakan, rahatsızlığına rağmen özel araçla üstü kapalı olarak getirilen Mindset'in direksiyonuna geçti. Böylece sır gibi saklanan proje su yüzüne çıktı. Başbakanlık resmi konutu etrafında tur atan Erdoğan, teknoloji harikası otomobili oldukça beğendi, motorun çok sessiz çalıştığını söyledi.


    Resimler:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. kayhan

    kayhan Misafir

    bu yaklaşımla petrol kabusundan belkide kurtuluruz
     
  3. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Peki elektiriği neyle üretiyoruz ? :D :D
     
    Özgür Nevres ve cruphasulie bunu beğendi.
  4. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bu yönetime bu ülkede bu arabayı ürettirirler mi?
     
  5. Ogez

    Ogez Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    194
    Şehir:
    İstanbul/Kadıköy
    Seviye:
    Yönetimle çokta bir alakası olduğunu sanmıyorum.

    Ayrıca Bu aracın kasasının Murat 124 şeklinde yapılmadığı için çok üzüldüm:DEmektar Muratımızı ne çabuk çöpe attılar:D
     
  6. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Tüm arkadaşlara "who killed the electrik car - Elektrikli arabayı kim öldürdü" isimli belgesel filmi bulup izlemelerini tavsiye ediyorum.
     
  7. Berke ÖZTÜRKMEN

    Berke ÖZTÜRKMEN Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.899
    Beğeniler:
    314
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
  8. Ayberk Türk

    Ayberk Türk Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Şubat 2009
    Mesajlar:
    508
    Beğeniler:
    296
    Şehir:
    KONYA-ANKARA-ANTALYA
    Seviye:
    devrim arabasının 2. modelide burda :D:D:D bittim araba cok gusel
     
  9. tuncdemir

    tuncdemir Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2006
    Mesajlar:
    84
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Bartın - İstanbul
    Seviye:
    Mesela Güneş Enerjisi, Mesela Hidro Elektrik santraller, Mesela Rüzgar santralleri... Hatta isterseniz dinamolardakinin biraz gelişmiş düzeneği ile bisiklet üstünde pedal çevirerek... http://greenbikesforpeace.eu/node/322 [the bicycle power plant demişler :)] isteyene yöntem bol!;)

    Tabi aracın hızına, şarjla yaptığı km'ye bakınca bisiklet bence daha akıllıca gözüküyor... Ama yinede bir bisiklet sever bile bu değerleri duyunca nedense heyecan duyabiliyor... O araçların ihtiyaç duyacağı asfalt standartları, lastikleri vs hala çevreye ve insana zararlı...

    Birde elektrikli arabalara heyecanla sarılmadan önce pillerini düşünmek gerekli... Bu zamana kadar bekletilmesinde komplo teorilerinden önce teknolojinin gelişimine bakmak gerek... Bu arabalarda yakıt depoları yerine kullanılacak pillerin ömürleri çok önemli... Kaç kere şarj olur, geri dönüşümü fosil yakıtlarınkinden ne kadar farklı? Bunlar merak konusu... Bilginiz var mı?
     
  10. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Teşekkürler, yalnız ben o bağlamda dememiştim. Elektirikli araba petrole bağımlılığı azaltır denilmiş ama bu aracı şarj etmek için kullanacağın şehir cereyanı yine bizde olmayan doğalgaz ile üretiliyor :) Al birini vur ötekini yani.

    Saydığın öneriler güzel ama hayata geçtikleri zaman. Sahibi olmadığımız doğalgaz ile elektirik üreten, beton dururken yine sahibi olmadığımız kaynaktan üretilen zift asfalt kullanan zihniyetler olduğu müddetçe alternatif enerji kaynaklarını olur mu hiç ? Allah korusun yoksa Türkiye ileri gider.
     
  11. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Elektrikli otomobillerin çevre konusunda daha iyi olduğu doğru değil, çünkü elektrik üretimi "halihazırda" son derece kirli bir süreç, ülkemizde de, dünyada da. Yakın gelecekte de temizlenmesi mümkün görünmüyor. Üretimdeki kayıplar da cabası. Petrolü/doğalgazı elektrik üretiminde kullanıp sonra bununla araba çalıştırmaktansa, otomobili çalıştırmak için doğrudan kullanmak çevreye daha az zarar verecektir.
    Petrol/enerji bağımlılığımızı azaltacağı da doğru değil, yukarıdaki sebepten. Bu bağımlılığı azaltmanın yolu, şehirleri/ulaşımı yeniden planlamaktan, toplu taşımacılığa, bisiklete ve tren yollarına ağırlık vermekten geçiyor.

    "Aksamı mekanik değil, tamamen elektriksel" de ne demek? Mekanik aksamı olmayan bir şey yürür mü? Ben baktığımda 4 tane tekerlek görüyorum mesela?
     
    murty bunu beğendi.
  12. kayhan

    kayhan Misafir

    Türkiye elektriği büyük ölçüde rüzgardan üretebilir- bu başlıkta tanıtılan arabanın güneş panelide var. ayrıca elektrikli arabalar, toplumdaki araba kültürünü değiştirebilir. Büyük motorlu yüksek geniş arabalar hep güç ve prestij göstergesi olarak algılanıyor. Buna karşın elektrikli araba daha hızlı daha güçlü daha lüx daha gösterişli anlayışına uygun değil sanki biraz bisiklet felsefesini andırıyor gibi. elektrikli araba narin görünüşü ve küçük motoru ile tüketim çılgınlığına kapılmamış.
     
  13. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Benzeri yorumları bazı yayınlarda da gördüm, fakat bu doğru değil.

    Elektrik motoru, içten yanmalı motorlara göre 4-5 kat daha verimlidir. İçten yanmalı motorlar enerjinin büyük kısmını ısı olarak dışarı atarlar. Ayrıca kötü bir tork karakteristikleri olduğu için şanzıman ve vitese ihtiyaç duyarlar.

    Elektrik motorunda bunlara gerek yoktur. Enerjinin %80 den fazlasını dönüştürür. vites, debriyaj, karışık soğutma, yağlama ve kumanda sistemlerine de ihtiyacı yoktur. Bu nedenle trenlerde ve metrolarda kullanılır.

    Elektrik motoru frenleme ve yokuş aşağı inme gibi durumlarda da enerjiyi ısıya dönüştürüp atmak yeriene depolama yeteneğine sahiptir.

    Ayrıca bakımı çok azdır ve çok zor arızalanır.

    O kadar verimlidir ki, mevcut araca ayrıca bir ikinci elektirkli moptor eklendiğinde artan ağırlığa rağmen toplam verim açısından faydalı olur. Hibrit araçlar.

    Üretilmesi ve kullanılmasında bir teknik engel yoktur. Fakat özellikleri o kadar iyidir ki, ne petrol üreticileri ne de otomobil üreticileri açısından karlı değildir.

    "who killed the electric car" filmine ve

    www.teslamotors.com ' a bakmanızı öneririm.
     
  14. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Süper açıklama. Uzun yıllar elektrik sektöründe çalıştım, bundan iyi açıklanamazdı doğrusu.

    Bu da süper bakış açısı. "Di mi?" diyesim geldi. Ama işte sorun da burda başlamıyor mu?..

    Elektrikli otomobilden önce, bisiklet, hadi kışı var bisikleti bir kenara bırakalım toplu taşıma araçlarımız var. Ama biz (insanoğlu) ne yapıyoruz, içten yanmalı otomobilleri kullanmaya devam ediyoruz. Çünkü rahatımıza düşkünüz. Bence, petrolun son damlası kalana kadar insanoğlu var gücü ile benzin motorlarını kullanmaya devam edecek.

    Bir anı ile mesajı kapatalım. Amerikaya gidenler görmüştür, otobanların bir kısmında "car-pool" şeriti var. Eğer araçta tek kişi iseniz en sol şeriti kullanamıyorsunuz. En az iki kişi olmanız lazım yada otobüs. Bu güzel bir yönlendirme, peki Amerikalı ne yapıyor? Yine tek araça tek kişi olarak yolculuk ediyor. Ya sonuç? Otobandaki sol şerit bomboş, tek tük iki kişili araçlar geçiyor saatte 120km hızla. Sağdaki diğer 4 şeritin tamamı tek kişili araçlarla dolu ve saatte ancak 50km hızla ilerleyebiliyor. İmkan var ama kullanan yok, çünkü herkes tek kişilik aracında hayatından memnun.
     
    Elman TEMEL, Hasan Çağri ve basar bunu beğendi.
  15. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Elektrik motorlarının içten yanmalı motorlara göre çok daha verimli olduğu doğru, buna katılıyorum, zaten ben de elektrik/elektronik fakültesi mezunuyum, konuya yabancı biri değilim. Ancak kastettiğim bu değildi.
    Sonuçta üretilmiş o güzelim elektrik tabii ki çok verimli bir şekilde motorları çalıştırıp taşıtları ilerletebilir. Burada sonuçta ortaya çıkan şeye bakıp "bakın ne güzel, ne verimli" diyebilirsiniz, ki diyorsunuz.
    Ama ya üretimi ve taşınması? Elektrik üretimi, genellikle %30-35 verimli, ve son derece kirli bir süreçtir. Yani elektrik motorunun bütün o güzel özellikleri, üretim+taşınmadaki kayıplar tarafından bertaraf ediliyor (Türkiye'de hatların bakımsızlığı yüzünden taşınma sırasında da çok önemli miktarda elektrik enerjisi ısı yoluyla uçup gidiyor). Bir de otomobillerdeki mecburi depolama aygıtlarını düşünün, bunların ömürleri sınırlı, atıklarının oluşturacağı kirliliği düşünün. Sözünü ettiğiniz tren ve metrolarda bunlara gerek yok çünkü zaten enerjisini sabit bir hattan alıyor.
    Ayrıca kültürel olarak da "otomobil" kavramı, yeni bir şey getirmiyor. Elektrikli otobüs/troleybüs deseniz anlarım, o zaman durum değişir. Ancak şu anki anlayış değişmedikçe zaten elektrikli arabalar bir 100-150 beygir üretemedikçe kullanımı yaygınlaşamaz, kimse bunları alıp da kullanmak istemeyecektir, hele de Amerikalılar ve ülkemiz insanı gibi otomobillerini kişilikleriyle özdeşleştirmiş olanlar.

    Gene de belki yanılıyorumdur, üretim ve taşınmadaki bütün o kayıplara rağmen elektrikli otomobil (şu otomobil fikrine hala ısınamadım) iyidir. Bu konuyu araştıracağım, dediğiniz belgeseli de izleyeceğim. Taşıma/üretim/depolama problemleri petrolde de büyük bir sorun, ama zaten petrol iyidir, herkes petrol kullansın diye birşey söylemedim. Sadece elektrikli otomobillerin lanse edildiği kadar iyi, çevreci taşıtlar olmadıklarını düşünüyorum.

    Aslında düşününce o saçmasapan gürültü ve gaz çıkaran uyduruk arabalardansa, sessiz sedasız ilerleyen elektrikli otomobillerle dolu şehirler biraz daha katlanılası geliyor. O konuda size hak veriyorum.
    Ama gene de elektrikli otomobil değil toplu taşıma diyorum :) Çünkü bireysel taşımacılık elektrikli de olsa bedelleri ağır olacak dünya için.
     
  16. basar

    basar Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2006
    Mesajlar:
    383
    Beğeniler:
    211
    Seviye:
    Belirttiğiniz nokta önemli. Benim araştırmama göre elektrik kullanmak yine de çok daha çevreci oluyor. En azından elektriğin çevreci yöntemlerle üretilme ihtimali var. Fakat termik ne nükleer(ki o da termiktir) santrallerden kaçınılmalı.

    Toplu taşıma hakkındaki fikirlerinize aynen katılıyorum, fakat konu elektrikli otomobil. Aklıma şu metrobüs geldi. Özel yolu olmasına rağmen kimse çıkıp da "bu neden elektrikli-raylı değil?" diye sormadı. Yoldan çıkar kaza olur, Neyse... Yolda kalınca iteriz, yine de oyumuzu veririz :)

    Başarılı bir elektrikli otomobil Amerika 'da satılıyor: Tesla'lar 4 sn den az bir sürede 100 km/h hıza çıkıyor ve yaklaşık 400km menzilleri var. Üretici evler için bir güneş jeneratörü üretimi için de yatırım yaparak durumu %100 çevreci hale getirmekten bahsediyordu, ne oldu bilmiyorum...

    Aslında bu Tesla roadster benim hayalimdi; mühendislik açısından beğendiğim tek otomobil olan Lotus Elise'i elektrikli yapsalar kimbilir ne olur diyordum, yaptılar...
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  17. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Metrobüs konusunda kesinlikle haklısınız. Belki eldeki otobüsleri kullanalım diye böyle bir şey yapmışlardır diye bardağın dolu tarafını görmeye çalışıyorum. Yoksa evet, sabit bir hat olduğundan elektrikli ulaşıma çok uygun olurdu.
    Düşündükçe, evlerde bireysel ve temiz elektrik üretim yöntemlerinin hayata geçirilebilecek olmasıyla elektrikli otomobil fikri daha sevimli gelmeye başladı, ancak bu noktada henüz teknolojik kısıtlamalar var diye biliyorum. Bir evde üretilecek elektrik bir elektrikli otomobili beslemeye yetmeyebilir. Gerçi o sorun zamanla aşılır.

    Tabi trafik sorunumuz aynen devam edecek, otomobiller elektrikli de olsa, güneş enerjili de olsa.
     
  18. kayhan

    kayhan Misafir

    tabiki ideal olan her yere trenle gitmek. ama birde olmayacak duaya amin dememek lazım. elektrikli araba ile bir değişim süreci başlamış. iyi kötü sermaye dönüşüm için bir uzlaşı arayışı içinde. mevcut alt yapı ve üretim süreclerinin fazla bir yatırımla dönüştürülmeden daha az enerji ile daha çok yol alacak bir model. desteklemek lazım. esnemessen kırılırsın.
     
  19. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    yok böyle bir geyik :)
     
    tuncdemir, Elman TEMEL ve Özgür Nevres bunu beğendi.
  20. murty

    murty Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.373
    Beğeniler:
    1.227
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Aslinda her arabaya bir nukleer reaktor koysak daha kolay olmazmiydi ,dusunsenize sistem oyle olcakki araci 60-70 sene ne petrol nede elektrik bununla ugrasmiycaksiniz :)