Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İstanbul ve Bisiklet Yolları

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Gökhan Kuş tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Kuş

    Gökhan Kuş Çavuş

    Kayıt:
    22 Eylül 2014
    Mesajlar:
    198
    Beğeniler:
    396
    Şehir:
    İstanbul/Kağıthane
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çocukluğundan beri aktif olarak bisiklet kullanan ve doğma büyüme İstanbullu olan ben İstanbulda bisiklet yollarından bahsedeceğim. Bu konu uzun süredir tüm bisikletçi arkadaşlarımız, sivil toplum örgütleri ve daha fazlası tarafından tartışılmaktadır, maalesef şimdiye kadar bir sonuca ulaşılamamıştır. Ve dikkat ederseniz hem avrupa yakasında hemde anadolu yakasında bu işe gerçekten gönül vermiş insanlar bisiklet yolunu kullanmamaktadır. Bu çok komik bir durum. Hatta bu olay şuna benziyor, bir arabanın yol bozuk diye kaldırımı seçmesi veya bir yayanın devamlı yolda yürümesi gibi bir durum. Yolumuz var ama kullanamıyoruz, bu nasıl bir saçmalıktır. Bisiklet yolunda, mangal yakanlar, semaver demleyenler. Sevgilisi ile fotoğraf çektirip, bisiklet yolunun ortasına bank koyan krolar. Gösteriş için bisiklet yolu yapıp ortasına çöp konteyner'ı koyan belediyeler, araba park eden hayvanlar, burada bisiklet mi kullanılır diyen kara cahiller, bisiklet yolunun ortasına dizi seti kuran(bu olay maltepe de oldu) okumuş eşşekler, bisiklet yolunun ortasında durup fotoğraf çekerek bak biz spor yapıyoruz diyen sosyal platform salakları, hepinizden nefret ediyoruz ve ciddiyiz. Hayatımızın içine ediyorsunuz :( IMG_20160815_072355.jpg
     
    yakup3457 bunu beğendi.
  2. nevzatsercanoktay

    nevzatsercanoktay Kıdemli Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    24 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    220
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    Nevzat Sercan OKTAY
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bu çok büyük bir problem. Okullarda trafik derslerinde bisikletlere ve yollarımıza da yer verilmeli, üstünde fazlaca durulmalı
     
    Gökhan Kuş bunu beğendi.
  3. cahitakin

    cahitakin Aktif Üye

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    7 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    127
    Beğeniler:
    434
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    EMBARQ Türkiye'den Merve Akı'nın Cyclist Türkiye dergisinin Mayıs 2016 sayısında yayımlanmış güzel bir yazısına rastladım:

    Kent İçi Ulaşımda Güvenli Bisiklet Yolları Nasıl Olmalı?* | TheCityFix Turkiye

    Biraz alıntılayayım:

    "Peki bir kentin güvenli bisiklet yollarına sahip olmasını sağlayan unsurlar neler? “Copenhagenize Design Company” tarafından 2011 senesinden bu yana her iki senede bir düzenli olarak gerçekleştirilen Dünyanın En Bisiklet Dostu Kentleri Endeksi’ne (Index of the Most Bike-Friendly Cities In The World) baktığımızda, nüfusu 600.000′in üzerinde 122 kentin dahil olduğu endeks çalışmasında, Kopenhag ve Amsterdam’ın ilk iki sırada yer aldığını görüyoruz. Bu kentleri ilk sıralara taşıyan pek çok ölçü mevcut, ancak en kapsayıcı ve toparlayıcı şekilde sıralamak gerekirse: kent için güvenli bisikletli ulaşım ağının mevcudiyeti, kavşaklarda bisiklet güvenliğinin sağlanması ve bisiklet park alanlarının oluşturulması."

    "Bisiklet kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamak, güvenlik ve trafik akış sistemlerini kavşak ve yol ayrımlarını göz önünde tutarak bisiklet yollarını bir ağ oluşturacak şekilde tasarlamak; daha bütüncül bir ifade ile “bisiklet yollarının devamlılığını sağlayarak”, başlangıç-varış noktalarını gözeterek tasarlamak temel önceliklerden bir tanesi. İstanbul’da Güvenli Bisiklet Yolları Uygulama Kılavuzu kapsamında gerçekleştirilen ve yaklaşık 4000 bisikletli yol kullanıcısına ulaşılan anket çalışmasında yolların devamlılık göstermemesi ve güvensiz olması anket katılımcılarının ifade ettiği en önemli sorunlar olarak karşımıza çıkıyor. Katılımcılara göre trafikte yaşanan en önemli sorunlardan biri yüzde 50’lik değer ile yolların devamlılık göstermemesi."

    "Bisiklet kullanıcılarının hareket ve seyahat süresince güvende hisssetmelerini sağlamak adına bisiklet yollarının motorlu trafikten fiziksel ayırıcı ile ayrılması ya da farklı diğer yöntemlerle bisiklet yollarının tanımlanması sıklıkla başvurulan bir yöntem. Bisiklet yolları, diğer kullanımlarla birlikte, uzun vadede bisiklet kullanıcılarının sayısında bir artış sağlayabiliyor. Jensen, karma trafikte bulunan bisiklet şeritlerinin bisiklet kullanımını yüzde 5-7, fiziksel engellerle motorlu taşıt trafiğinden ayrılmış bisiklet yolunun ise yüzde 18-20 civarında arttırdığını belirtiyor. Yine, İstanbul’da bisiklet kullanıcıları ile gerçekleştirilen anket çalışması kapsamında katılımcıların bisiklet güzergâhı öncelikli tercih durumunun yüzde 31’lik oranla mevcut araç trafiğine paralel güzergâhlar olduğu tespit edilmişti. Bununla birlikte trafikte yaşanan temel sorunlardan bazıları, altyapı yetersizliği, yolların güvenli olmaması, trafiğin hızlı akması şeklinde tanımlanmıştı. Bu durum, bisikletli kullanıcıların kent içi ulaşımda kullanmayı öncelikle tercih ettikleri güzergâhların doğrudan ulaşım sağlayan ve güvenli bisiklet yolları ve şeritleri olduğunu göstermektedir."