Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İstanbul trafikte bisiklet korkusu

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Ulaş Çavuşoğlu tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Ulaş Çavuşoğlu

    Ulaş Çavuşoğlu Onursal Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    6 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.907
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ulaş
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhaba , istanbulda insanlar köprü trafiklerine otoyol trafiklerine bisikletlerle girerken ben daha mahalle içinde sürmekten korkuyorum (bahçeşehir bilen bilir zaten ne kadar kalabalık olduğunu ) bu korkuda arkadan araba iplemez beni gelir tak diye yapıştırır giderim korkusu kaskım eldivenim takılı sürüyorum her zaman ama genede bu korku hep içimde yol bisikleti frenleri malum zaten en baba modelden en düşük modeline hiçbiririnin freni tam güven veremiyo benimki hele yağmur yağdıysa pedalı bırak freni sık pedal görevi görmeye başlıyo kaya kaya :) nasıl bişey önerirsiniz hani daha mahallenin yoluna çıkamazken ben seneye nasıl turlara katılcam :aglyrmngaa::agla:
     
    Yalchinosis ve ihtiyar bunu beğendi.
  2. nbacıshaquılle

    nbacıshaquılle Kıdemli Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    19 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    312
    Beğeniler:
    139
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Pabuclarini kaliteli alabilirsin.
     
  3. saviourmole

    saviourmole Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    3 Mart 2015
    Mesajlar:
    89
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    @Ulaş Çavuşoğlu bu korkuyu atmak tamamen senin elinde olan bir olay ama sakın korkuyu atayım derken tedbiri de elden bırakma tamam trafikte çok sorumsuzca kullanan bazı sürücüler maalesef mevcut bunu engellemekte bizim ülkemizde ki yasa ve eğitimler ile mümkün değil bu sebepten yolda giderken sen kendine dikkat edeceksin özellikle akşam sürüşlerinde sürücülerin dikkatini çekecek reflektörlü veya açık renk kıyafetler giy sağlam arka ve ön aydınlatma edin. Ve mümkün olduğu kadar yolun sağından gitmeye çalış ama yol kenarında park etmiş sürücülerin araç kapısını açıp araçtan ani inişler yapabileceğini unutma. Ufak bir dikiz aynası al veya yola doğru çıkman gerekir ise mutlaka saniyelik olarak arkaya bak ve kolunda arkadaki arabayı sola çıkacağım diye uyar.

    O kadar da korkulacak birşey yok aslında yol da asla o olur bu olur diye düşünme panik yapma. Eğer çevrende turlara çıkan bisiklet grupları var ise ilk başlarda bu turlara onlar ile beraber çık ve grubun ortalarında gitmeye çalış.

    Fren olayına gelecek olursak ta freni ne yağmurlu ne de kuru hava da sonuna kadar sıkma frenin bir kilitleme noktası vardır. Onun altında fren yapmaya çalış veya da ufak ufak pompa şeklinde frenleri sık bırak. Ayrıca bisikleti durduran arka fren değil ön frendir bu sebepten dediğim şekilde ön freni de kullanmaya çalış ama dikkat et ön freni sakın kilitleme.
     
    Ulaş Çavuşoğlu ve ersoy balcı bunu beğendi.
  4. Ahmet Ayaz

    Ahmet Ayaz Bisikletkolik

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    19 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    1.823
    Şehir:
    K.Çekmece İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    korkmak iyidir. her zaman tedbirli olmanızı sağlar. trafiğe çıkmak için gerekli cesareti çoğumuz ilk zamanlar gösteremiyoruz. zamanla bisiklete ve trafiğin akışına (bu önemli) hakim oldukça kendinize güveniniz artacaktır.
     
    Ulaş Çavuşoğlu ve Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  5. Atacan

    Atacan evden işe, işten eve

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Ekim 2014
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    528
    Şehir:
    Karşıyaka-İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    öncelikle kendinize güvenmeniz ve bisiklete de hakim olmanız gerek. yolda düz çizgide giden, arkasını düzenli olarak kontrol eden bir sürücü hem etrafından haberdar olur, hemde araç sürücülerine güven verir. Kask, giysi kadar bisikletin üzerindeki duruş da önemli yani.

    Sağ şeritte çizgi üzerinde gidiyoruz ne yazıkki Türkiye şartlarında fakat bu doğru değil, sıkıştırmalarla karşılaşabiliyoruz bu yüzden. Kaçacak yer olmadığı durumlarda trafiği de kontrol ederek şeridi ortalamak daha doğru, müsait olunca yine kenara çekilirsiniz.

    @Ahmet Ayaz 'ın belirttiği gibi korkmak iyidir, sürekli dikkatli olmak gerekiyor bisiklet üzerinde. kulaklık takmayın, uykulu veya dikkatiniz dağınık ise kullanmayın o gün bisikleti.

     
    by.catamak bunu beğendi.
  6. mirzaberk

    mirzaberk Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    12 Ekim 2015
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    İskenderun
    Adı:
    Fatih Mirzaberk ASLANTAŞ
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @Ulaş Çavuşoğlu Trafikten korkman senin bisiklete olan ilgini azaltmasın ama trafiğe olan endişen senin dikkatini üst seviyeye çekmeye sağlar. Saviourmole çok güzel yazmış sen trafikte giderken arabaları kontrol etmen gerekir, trafiği kontrol etmen gerekir, bütün etkenleri kontrol etmen gerekir. Tüm bu etmenler de senin çok daha sağlam bir şekilde bisiklete binmen konusunda sana en büyük desteği sağlar.

    Fren konusunda Saviourmole'a katılıyorum. Bisikleti durduran arka fren değil ön frendir. Onu da kilitleyecek kadar çok yüklenme. V frenler için çok sağlam pabuçlar var onları gönül rahatlığıyla kullanabilirsin. Mesela V fren pabucu için Baradine marka pabuç kullanabilirsin. Baradine ile ilgili hep iyi şeyler duydum.
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  7. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Single Speed

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.156
    Beğeniler:
    5.180
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @mirzaberk baradine biraz fazla sert gibi. Islak havada jilet gibi kayiyor. Kotu degil ama bence yagmurlu havada biraz daha yumusak pabuc gerekiyor gibi...
     
    Ulaş Çavuşoğlu ve KaanG bunu beğendi.
  8. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bisikletini sev onu tanı. nerede nasıl tepki vereceğini bil. üzerinde hakimiyetini kur. trafik korkusunuda yavaş yavaş yenersin
     
    Ulaş Çavuşoğlu bunu beğendi.
  9. ElcaSeJawS

    ElcaSeJawS Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    7 Nisan 2015
    Mesajlar:
    634
    Beğeniler:
    564
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    fatih
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben korkusuz ca ilerliyordum 5 ay oncesine kadar arabaların arasın da hep dusundum bır araba gelıp bana vurucak yol kenarından gıderken ama ben gıttım ısıklarda anıden duran arabaya arkadan carptım mevzu karısık tı tabı hatalı da bendım ama ders oldu artık daha tedbırlıyım duse kalka ogrenıyoruz :D
     
  10. waafy

    waafy Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Mustafa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    yurtdışı gezilerinde bisiklet kiralayıp tadını almasa idim yıllardır içimde olsa da İstanbul gibi bir şehirde ben de cesaret edemezdim . Ama kazalar uygun hızda gitmemek/aşırı hızda gitmek gibi hız kaynaklı . Ağırlı şoför olmak üzere (şoför /yaya) yani insan unsuru yüzde 90 nın üzerinde . Yani bisiklet üzerinde olmaman seni koruyacak bir etken değil evden çıktığın an risk var .
    mesela istiklal de yürürken kafanıza cam düşebilir . Hem de daha önce olduğu halde tekrar olabilir . Çünkü tedbir emniyet gibi kavramlar,insan hayatı insan hayatının değeri kıymeti sadece yakınları sevenleri için bir anlama sahip .

    Kafasına Cam Düşen Kız Yoğun Bakımda

    İstiklal’de düşen 2. cam için dava

    Kale direğinin devrilip bir çocuğu genci öldürdüğü haberlerini de hatırlarsınız . İşimizi sağlam yapmıyoruz baştan savma ucuz günü kurtaracak şekilde idare edip yuvarlanıp gidiyoruz arada birileride ölüp duruyor işte hala bize denk gelmedi henüz.
    Bu mantıkta ki toplumun sürücülerinden de korkacaksın tabi ki .İşte daha bir ayı doldurmadan biri tır olmak üzere 2 araç neredeyse sıfırımdan sıyırarak geçti beni bir an yalpalasam arka tekerin altına girmek içten bile değil. Şoför geçerim diyip hesap edip dalıyor eğer ki birşey olursa adına da kaza deniyor.
    Siz yine prova yapın her açılabilecek kapı ,eski sizi yutacak mazgal yola fırlayan yaya ve araçları düşünüp sürün bol bol. Ben hala kendimi araç gibi düşünüp şeridime sıkı sıkı bağlı kalıyorum hislerime güvenip sola arkama bakmadan geçiş yapmıyorum ikiye ayrılan ve sola gideceğim yollarda icabında sağda yanaşıp münasip an kolluyorum çünkü şoförler sizi görse bile önem vermiyor bütün hakkın kendilerinde olduğunu düşünüyor . Ama dikkatim her gün azalıyor bunu da biliyorum .
     
  11. Burak_Dingiloglu

    Burak_Dingiloglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    441
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    Izmir
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bisikletle gitmeyi birakin daha yayalar bile yuruyemezken. Yolda yururken en onemli mesele yoldan gozunu ayirmamak cunku hersey saniselik. Turkiye sartlarinda ise bu biraz karisik onune,arkana,yere hatta havaya bile bakman gerekebilir.
     
  12. gercek umurcan

    gercek umurcan Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Şubat 2016
    Mesajlar:
    113
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Umurcan E.
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Konuya bir elektroşok ile hortlatma sağlayalım.

    Şimdi Bu konu sadece İstanbul olsa keşke, ülkenin her yerinde sorun sadece ihmal değil, ihmali maharet sanmak olmuş.
    Bir kartala +10 kişi doluşmakla övünen, bir yandan araba kullanırken diğer yandan mesaj yazan, makyaj yapan, ayakkabı boya-cilası yapan zilyon tane insan içinde.

    Arkadaşlar gerçekten nasıl cesaret ediyorsunuz benim aklım almıyor ya, biliyorum yola insem çok kolaylaşacak bisiklet sürmek. Kaldırımlar arası geçişler arayıp tam yol seviyesine inmeyen (varsa tabii) engelli rampalarından çıkmaya oranla daha akıcı olacak sürüş. Ama güvenemiyorum asla, emniyet şeridinde bile yaşatmıyorlar (bkz muğlada öldürülen fransız bisikletçi) ki bir şeritte yer kaplamamıza tahammül ile yaklaşılsın(hoşgörü falan beklemiyorum bile artık).

    Ayna vb denmiş ama kafamın arkasında bi gözüm daha olsa yine az abi kafayı yiyecem, kaç gündür kafa yoruyorum yok yani bulamadım bir yolunu-yordamını.

    waafy aşağıda güzel yazmış ama benim burada okuduğum kafamda "elinden geleni yaparsın ama sadece riskini düşürebilirsin"e kadar inebiliyor.

    Sorum şudur ki, bu trafikte sürüşün güvenli olması için ne yapıyorsunuz, güvenliliğine ne kadar güveniyorsunuz? Arkaya baktık hadi, önde birisi dingillik yaparken ona dikkat kesildiğinizde ne olacak arka? Bu normal bir ülkede belki çok zor olacak birşey ama bizim memlekette ne yazık ki öyle değil.

    Şimdiye kadar okuduklarım arasında grup sürüşü mantıklıya en yakın olan ama onda bile girip grubu dağıtanların haberini de okuduk.

    Nasıl olmalı bu işler?
     
  13. murat serbet

    murat serbet Kıdemli Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    774
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Ben bugün boğaz köprüsü yolunda ters yönden gelen bisikletli bir abi gördüm. Hava yağışlı, görüş kısıtlı ve yerler kaygandı. Üzerinde hiçbir koruma ve görünürlülüğü sağlayacak ekipman olmadan, hızlı bir şekilde gidiyordu. Böyle kullanmamak lazım bisikleti. Bunun dışında arkadaşların da dediği gibi yayayken bile başımıza her türlü şey gelebilir. Tedbiri elden bırakmadan, en tehlikesiz ve yavaş gidilen güzergahları seçmek en doğrusu bence.
     
  14. Çetin ŞAHİNÖZ

    Çetin ŞAHİNÖZ Bisikletkolik

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    5 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    1.199
    Beğeniler:
    1.081
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yeni okuyan arkadaşlar için bir güncelleme yapayım..

    1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

    2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

    3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

    4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

    5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

    6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

    7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

    8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

    9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

    10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
    sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

    11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

    12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

    13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

    14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

    15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

    16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

    17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

    18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
    AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

    19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

    20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

    21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

    22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

    23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
    O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
    O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

    24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

    25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
    Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

    26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.