Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İstanbul Park'ın Sultanı Massa

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında Volkan Çağlar tarafından paylaşıldı.

  1. Volkan Çağlar

    Volkan Çağlar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    600
    Beğeniler:
    403
    Şehir:
    İstanbul-Eyüp
    Seviye:
    Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Masa geçen sezon olduğu gibi Türkiye Grand Prix'sini ikinci kez kazanmayı başardı. Massa yarışa pole pozisyonunda başladı ve yarış sonuna kadar performansını sürdürerek finiş çizgisini ilk sırada geçti. Ferrari Kimi Raikkonen'in ikinci sırayı aldığı İstanbul Park'tan duble yaparak ayrılmayı başardı.Dünya Şampiyonu Fernando Alonso ise İstanbul Park'tan zaferle dönme umutlarını bir kez daha gerçekleştiremedi. İspanyol sürücü yarışı üçüncü sırada tamamladı.

    Yarışa pole pozisyonunda başlayan Felipe Massa bu avantajını ilk viraja kadar korumayı başardı. İyi bir start alan Kimi Raikkonen ise yarışa ikinci cepte başlayan Lewis Hamilton'ı geçmeyi başardı ve ilk virajı ikinci sırada döndü. Dünya Şampiyonu Fernando Alonso ise alışılmadık bir şekilde kötü bir start aldı ve iki sıra birden kaybetti.

    Alonso arkasındaki iki BMW'ye geçilince altıncı sıraya geriledi. Kovalainen ve Rosberg startta yerlerini korurken Jarno Trulli'ye arkasından temas eden Giancarlo Fisichella İtalyan pilotun ilk dönüşte spin atmasına neden oldu. Trulli bu spine rağmen yarışa dönmeyi başardı. İlk 10 turda ilk altı pilot arasında büyük kopmalar yaşanmadı.

    Lider Felipe Massa ile altıncı sıradaki Fernando Alonso arasındaki fark 10 saniye olarak ölçüldü. 9. turda yarışa 12. sırada başlayan RedBull pilotu Mark Webber pit alanına girerek yarışa son noktayı koydu. Webber yaşadığı mekanik bir arızadan dolayı yarış dışı kaldı. Yarışın ilk pit stopu yarışı 4. sırada sürdüren BMW Sauber pilotu Robert Kubica'dan geldi. Kubica 12. turda ilk pit stopunu gerçekleştirdi.

    Yarışa Ferrari pilotları orta sertlikteki lastiklerle başlarken McLaren sürücüleri sert lastikleri tercih ettiler. Start anına bakıldığında orta sertlikteki lastiklerin daha iyi performans sergiledikleri görüldü. 17. turda pit stoplar başladı. Nick Heidfeld Alonso'nun önünde 4. sırada yarışı sürdürürken pit alanına girdi.

    Bir tur sonra ise yarışın ikincisi Kimi Raikkonen favori pilotlar arasında pite giren ilk pilot oldu. İlk pit sonrasında Fernando Alonso Nick Heidfeld'i ve Robert Kubica'yı geçmeyi başardı. 18. turda pit alanına giren yarışın lideri Felipe Massa pit çıkışında piste ikinci sıradaki Raikkonen ile arasındaki farkı biraz daha açarak lider olarak döndü. 19. turda ise Lewis Hamilton ilk pit stopunu gerçekleştirdi.

    Hamilton 9.4 saniye süren ilk pit molasının ardından yerini kaybetmeden 3. olarak piste geri döndü. İlk pit stoplar sonrasına baktığımızda Ferrari pilotlarının orta sert lastiklerle, MacLaren pilotlarının ise yarış başında olduğu gibi sert lastiklerle yarışa devam ettiklerini gördük.

    İkinci pit stoplar 37. turda başladı. Rubens Barrichello ve Robert Kubica ikinci kez pite giren ilk pilotlar oldular. Kimi Raikkonen Felipe Massa'nın 0.400 saniye arkasında yarışta ikinci sırada giderken ikinci kez pit alanına yönelid. Kısa bir süre pit alanında kalan Raikkonen sert lastiklerle piste döndü. Bir tur sonra yarışın lideri Felipe Massa pit alanına girdi. 6.9 saniye pit alanında kalan Massa piste lider olarak dönmeyi başardı.

    42. turda yarışın kritik olaylarından biri yaşandı. Yarışı 3. sırada sürdüren Lewis Hamilton'ın 9. virajda sağ ön lastiği parçalandı ve gerilere düştü. 43. turda Fernando Alonso pit stop için pit alanındaydı ve Hamilton hemen arkasından yaklaşık pistin yarısını patlak lastikle aşarak pit alanına gitmeyi başardı. 10.2 saniye pit alanında kalan Hamilton daha sonra piste dönmeyi başardı ancak oldukça fazla sıra kaybetti.

    Yarışın son turlarına Felipe Masa oldukça rahat şekilde geçirdi. İkinci sıradaki Kimi Raikkonen ile arası biraz açılan Massa rahat bir şekilde finiş çizgisini geçmeyi başardı. Fernando Alonso takım arkadaşının yaşadığı sorun sonrasında üçüncü sıraya yükseldi ve podyumda üçüncü basamağın sahibi oldu.

    Türkiye Grand Prix'si ardından Lewis Hamilton şampiyonadki puanını 84'e yükseltirken Fernando Alonso 79 puana yükseldi. Bu iki pilot ile arasındaki puan farkı 5'e düşerken Felipe Massa'da 69 puanla üçüncü sıraya yerleşti. Kimi Raikkonen ise ikinci olmasına rağmen bir puan farkla dördüncülüğe geriledi.

    SONUÇLAR
    PUAN DURUMU
    VİDEOLAR

    Basın Toplantısı:

    Massa: Çok heyecan verici bir yarıştı. İkinci kez burdayım ve ikinci kez burada kazanıyorum. Bu inanılmaz bir duygu. Burayı çok seviyorum. Geçen yıldan bu yana kariyerim Türkiye'den sonra değişti ve yarış kazanmaya başladı. Bu duygudan dolayı doğru kelimeleri bulmakta zorlanıyorum. Kaskımda bir çatlak oluştu. Hava girişi kısmında sorun oluştu. Bu konsantrasyonumu etkiledi ve çıkartıp atmak zorunda kaldım. Cuma günü bu lastikler üzerinde oldukça fazla çalıştık. İki set arasında çok fark yoktu. Yumuşak lastikleri seçerek aslında risk aldık ancak bu bizim için iyi oldu. Bu lastiklerle iyi start aldık. Kimi'nin Hamilton'ı geçmesi de çok iyi oldu. Buradaki sonucu tekrarlayabilirsek hepimiz için çok iyi olacak.

    Raikkonen: İyi bir aracımız vardı ancak geçiş yapmak çok zor. Uygulayacağımız strateji dünden belliyidi. Pit stoplarda avantaj sağlamaya çalıştım ancak iki aynı araç yarışıyorsa öndeki avatajlıdır. Her iki lastiğin iyi performans vereceği konusunda güven duyuyorduk ve bu iyi sonuç verdi.

    Alonso: Startta işler istediğimi gibi oluşmadı. İlk virajda iki araca geçilmek hiç iyi olmadı. Zaten o noktada benim için yarış bitmişti. Kimi'nin dediği gibi bu günlerde araç geçmek oldukça zor. Birsinin hata yapmasını beklemelisiniz. Heidfeld'de iyi sürüyordu onu ancak pit stoplarda geçebildim. Hamilton'ın yaşadığı sorun sonrasında podyuma çıkabildim ama üçüncü olmak şu an için iyi bir sonuç değil. Dürüst olmak gerekirse sert ve yumyuşak lastikler birbirlerine benziyordu. Son turlarda biraz daha yavaşladığımı hissettim bu nedenle ilk iki lastik seçimimizin doğru olduğunu düşünüyorum.


    Alıntı: turkiyef1.com
     
    soneryen bunu beğendi.
  2. simplonmurat

    simplonmurat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Ocak 2007
    Mesajlar:
    741
    Beğeniler:
    332
    Şehir:
    Evka-6 / İZMİR
    Adı:
    Murat ALTINCAN
    Bisiklet:
    Simplon
    Seviye:
    Massa Massa Massa.

    Sanırım başka söze gerek yok.
     
  3. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Massa'yı tebrik etmek lazım. Paylaşım için sağolun. Türkiye'nin de artık böyle yarışlara sahiplik yapabilmesi çok gurur verici keşke resmi Türk F1 pilotumuz olsaydı.
     
  4. gencizmirli

    gencizmirli Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Mart 2007
    Mesajlar:
    685
    Beğeniler:
    391
    Şehir:
    ABS
    Seviye:
    Gerçekten dün çok güzel bir yarış çıkardı ferrari ekibi.İstediklerinide aldılar.Hayırlı olsun.:)