Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İstanbul İl Sınırları içinde, D-100 karayolunda bisiklet sürmek yasak mış...

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında no haşhaş no vitamin tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Kaybettik – Floresan Adölesan


    bence saçma d-100 e80 o2 gibi yolların alternatifi yok avrupad amerikada şehirin ortasından geçen çevreyollarında bisiklet serbest sadece köprü girişlerinden son çıkışlardan sonra yasak olması lazım...

    hayır formulaya sabihaya e5den d-100 den pendık kurtkoy bağlantısından bir çok bisikletli grup halinde geçiyor forumada üyeler evet hiç ceza yediler mi acaba sanmıyorum.
     
  2. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Arkadaşımızın ceza makbuzunda O1 yazıyor.Bu yol,İstanbul içinde TEM'i Edirne ve Avrupaya bağlayan çevre yolu.D100 karayolunda yememiş cezayı.E5 diye bir yol yok,o D100 karayolunun eski adı.Arkadaşımız bu noktadaki kavram kargaşasının kurbanı olmuş.Kendisine yapılan muamele hoş olmasa da,biskletlerin otoyol ve çevreyollarına girmeleri yasaktır.

    Daha meşakkatli olsa da her otoyolun ya da çevre yolunun alternatifi var Cem kardeşim.Sadece yol kalitesinden ötürü bazen Edirne istikametine giden arkadaşlar bu yolları tercih ediyor.Kimi polis göz yumarken,kimi yummuyor.

    Tabi bunun bir de uluslararası uygulamalarına bakmak lazım.Örneğin Avrupa'da otoyollarda bisiklet kullanılabiliyor mu araştırıp bu yönde bir çalışma yapmak mümkün.Kişisel düşüncem,en sağdaki güvenlik şeridi aşılmadığı sürece,bisikletlerin rahatlıkla otoyollarda kullanılabileceği yönünde.Ancak o güvenlik şeridi acaba ne kadar güvenli,işte orası çok tartışmalı.Daha bu haftasonu İstanbuldaydım.gişelerden çıktım,Dudullu istikametine sapmak için sağ şeride yanaştım ki,gerek kalmadı;kamyonun biri bu işi otomatik olarak yapıp beni güvenlik şeridine attı ve 200-300 metre kurtulamadım o şeritten."Şöförün sağındaki arkadaş açmış camı bağırıyor "Aloo yürüsene" Yani,sağdaki o boş şerit,akşam saatlerinin kalabalığında bir sürü uyanık(!) ın cirit attığı bir yer.(Gişelerden çıkıldığında güvenlik şeridiyle dönüş için yanaşabileceğiniz mesafeler,biri düz diğeri de kesik çizgilerle belirlenmiş hatırlatmakta fayda var)
     
    Sefa, tekkir, Edip Dinçer ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  3. Raşit S

    Raşit S Bisikletkolik

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    3 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.168
    Beğeniler:
    1.446
    Seviye:
    E-5 karayolu sanırsam İspanya dan başlayıp, Adana da sona eren bir yol, isim eski değil, halen kullanımda. D-100 Türkiyenin kendi bölümünde kullandığı isim bence. Haritada görüldüğü gibi D-100 üzerinde Boğaz köprüsü ve giriş çıkışında otoyol statüsü var. Bu anlamda Çağlayan-Mecidiyeköy civarı gerçekten görünüm olarak otoyol gibi. Nereye kadar? Cevizlibağ a kadar en azından diyeceğim ama son yapılan yol çalışmaları, bariyerler ve yolun daralması neticesinde needeyse Avcılar a kadar yol bisiklet için tehlikeli halde. Çok trafik olan yoğun bir yol olduğu düşünüldüğünde, E-5 bana göre otoyoldan, TEM den daha tehlikeli olabiliyor.

    Polisin yapması gereken, bisikletli arkadaşımızı durdurup, yoldan çıkmasını söylemek olabilirdi, ceza kesmek te neyin nesi? Kaan bu uyarıyla bir daha zaten girmezdi o yola, caydırmak için cezaya gerek yokmuş. İşin içine motosikletli artist komiser de karışınca işler bu hale gelmiş.

    Öte yandan, eğer bir konuda Karayolları ve Emniyet karşı karşıya gelirse, genelde Emniyet in yorumu doğru olur, bu gerçek. Emniyet isterse "buradan kamyon geçemez, tehlikeli" diyebilir, geçirmez.
     
    no haşhaş no vitamin bunu beğendi.
  4. Melih Muratoğlu

    Melih Muratoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    342
    Beğeniler:
    208
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bu konuda katiliyorum.D-100 otoyoldan daha tehlikeli olabiliyor.Çok basit bir örnek Kartal köprüsünü geçince yanyolla aradaki bariyerler kalkiyor ve trafiğin ortasında kalabiliyorsunuz.Şahsen ben tercih etmiyorum bu yolu.
     
  5. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.518
    Beğeniler:
    40.933
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    tuzla istikametten devamla d-100 'e çıkarız bura otoban değil ,otoban yola girmek yasak zati,giderken 3 yol şeridi var en sağdan devam ederiz ,saat 04.30 da çıktığımız için buraya saat 05.00 gibi varırız ,burada biz hiç ceza yemedik o saatte trafik polisi zati yok ve yol boş tek tük araç geçer, geçse ne olacak emniyet şeridi çok geniş, üçüncü yola girince tek araç gelmez arkanızdan o saatte ,ve gebzeye doğru geliriz oradan eskihisar feribot limanına ulaşırız buraya kadar hiç bir sıkıntı çekmedik cezai tedbir olacağını zannetmiyorum otoban yollara ceza var onu biliyoruz ,bunun nedeni 100 km hızla giden araçların sağındanda gitseniz rüzgarından kontrol kaybetme olasılığı var,ayrıca otoban yollarda kavşaklara 100 km hızla giren bi araç size çarptığı an 50 metre havada uçarsınız kafada kaskta olsa aynen öte aleme intikal edersiniz ,topçulardan suadiye köyüne 58 km boyunca bize ceza verilmedi ,ve dönüşte suadiye köyünden yalovaya 72 km boyunca cezada yemedik buralar otoban değildir..
     
  6. no haşhaş no vitamin

    no haşhaş no vitamin Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.075
    Beğeniler:
    1.157
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    bu haritaya göre harem gebze arasında ki d-100 ve karşıdaki cevizlibağ havalimanı arasındaki E-5 De otoyol olarak geçmiyor ve bisiklet serbest. yasak olan paralı otoyollar avrupa ve anadoludaki adıyla 0-1 ve 0-2

    [​IMG]

    d-100 namı diğer ankara yolu ve boğaz köprüsünün devamı e-5 otoyol değilmiş bisikletlilere serbest, ceza yenen yol avrupa otobanı yani fatih köprüsünün devamı ve tem bağlantıları...

    [​IMG]

    ''Belçika, İngiltere ve Hollanda gibi ülkelerde yoğun şekilde kullanılan bisiklet, şehir içi ulaşımın önemli sacayaklarından biri. Yaklaşık rakamlara göre Hollanda’da 15 bin kilometre bisiklet yolu, Amstrdam’da günlük 120 bin kişilik bisiklet parkı bulunuyor. Belçika’da bisikletle işe gidip gelenlere kilometre başına yarım euro ulaşım iadesi verilirken, İngiltere’de yeni yapılan yollar ile bisiklet yollarının toplamı 16 bin kilometreyi buluyor. Bazı büyük firmaların personelinin büyük bir kısmının işlerine gidip gelmek için bisikleti tercih ettikleri de biliniyor.

    Türkiye, bu konuda geç kalmış durumda. Bisiklet bilincinin oluşması, sonrasında bunun ulaşım aracı olarak kullanılması konusunda hem alt yapı eksiklikleri hem de insanların bisikleti tercih etmemesi dikkat çekiyor. İstanbul’da bisiklet yolları yapımıyla ilgili son dönemlerde atılan adımlar da yeterli olmadı. Fizibilite çalışması yapılan hatlarda, özellikle sahil kesiminde 24 kilometrelik öncelikli yol güzergahı belirlenmiş durumda.''
    http://www.cihan.com.tr/caption/-Yo...slak-a-bisikletle-gidilebilir--CHMTAzMjYwMS8x
    Alıntı


    istanbul kadar nufusu olan hollanda, daha düşük nufuslu belçikada, 10 binlerce km bisiklet yolu var sonra danimarka öyle

    bizde 20 30 km ler onunda çoğu mangalcılar ve park eden arabalar tarafından işgal edilmiş durumda.
     
  7. Sefa

    Sefa Alçılı Bünye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    876
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.