burak koçak
Daimi Üye
- Kayıt
- 6 Ağustos 2010
- Mesaj
- 310
- Tepki
- 126
- Şehir
- istanbul - ayvalık
Merhaba,
MSGSU Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencisiyim,
bu dönem bölüm olarak proje konumuz "Bisiklet Tasarımı"
5 senedir İstanbul içinde aktif olarak bisiklet süren biri olarak "İstanbul için Bisiklet" konusunda çalışmak istedim.
Hedef kitleyi "18-45 yaş aralığında İstanbulda yaşayıp çalışan aktif birey" olarak belirledim.
İlk olarak işi basit tutup tasarım kısmını işin içine katmayarak "İstanbulda kullanılabilecek en doğru kadro/ekipman, aksesuar" bağlamında bakmaya çalıştım ve kendimce bazı maddeler belirledim.
-Kompakt geometri
-26/28 inch jant boyutu
-basit katlanma
-geniş vites aralığı, az vites sayısı
-<40cm gidon genişliği
-bagaj/depolama
-dahili aydınlatma
-dahili kilit/güvenlik
Kompakt Geometri: iki tekerlek arasında mesafe az, gereksiz boşluklardan arındırılmış bir geometri.
26/28 inch jant boyutu: 20 inch gibi jant boyutlarının İstanbul gibi bir şehirde konforsuz olduğunu düşünüyorum, bu yüzden nispeten ince bir lastik ve büyük boyutta jant konforu sağlayacaktır diye düşünüyorum.
Basit katlanma: Buradaki kastım Dahon gibi çok eksenli bir katlanmadan çok belki yalnızca akıllı bir noktadan tek hareketli katlanma ile ulaşım araçları vapurlar gibi mekanlarda az yer kaplayacak basit bir katlanma sağlamak.
Geniş vites aralığı, az vites sayısı: İstanbul topografisine uygun, geniş vites aralığı ve ağırlığı hafifletmek için az vites sayısı.
40 cm'den dar gidon genişliği: Trafikte rahat ilerlemek az alan işgal etmek için.
Bagaj/Depolama: Hedef kitle çalışanlar ve öğrenciler olduğu için bisiklet üzerinde belki eklenip çıkarılabilen akıllı bir depolama sistemi.
Dahili Aydınlatma: Eklenir değil, otomobillerdeki gibi dahili bir sistemde çözülmüş aydınlatmalar.
Dahili Kilit/Güvenlik: Kilitleme gibi ihtiyaçların yanımızda U-lock taşımadan, bisikletin üzerindeki bir kilit mekanizması ile çözülebileceğini öngören bir önerme.
Bunlar ilk aklıma gelen şeyler oldu. Burada benden çok daha uzun yıllardır İstanbulda bisiklet kullanan, işe okula ulaşımını bisiklet ile sağlayan insanlar olduğunu tahmin ettiğim için sizin de fikirlerinizi almak istedim. Belki bu listeye eklemek isteyebileceğiniz fikirler olur.
Halihazırda şehir için tasarlanmış bisikletler olduğunun bilincindeyim, kilit önerisi de yeni birşey değil mesela, fakat bu bisiklette öne çıkması gereken şey İstanbul için olması. Bu yüzden endüstri ürünleri tasarımcısının işinin icat etmek olmadığını hatırlatmak istiyorum. Ortaya inanılmaz yenilikçi bir ürün çıkmasa da ortaya çıkan ürünün İstanbul bağlamında özelleşmiş olması önemli.
Şimdiden teşekkürler.
MSGSU Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencisiyim,
bu dönem bölüm olarak proje konumuz "Bisiklet Tasarımı"
5 senedir İstanbul içinde aktif olarak bisiklet süren biri olarak "İstanbul için Bisiklet" konusunda çalışmak istedim.
Hedef kitleyi "18-45 yaş aralığında İstanbulda yaşayıp çalışan aktif birey" olarak belirledim.
İlk olarak işi basit tutup tasarım kısmını işin içine katmayarak "İstanbulda kullanılabilecek en doğru kadro/ekipman, aksesuar" bağlamında bakmaya çalıştım ve kendimce bazı maddeler belirledim.
-Kompakt geometri
-26/28 inch jant boyutu
-basit katlanma
-geniş vites aralığı, az vites sayısı
-<40cm gidon genişliği
-bagaj/depolama
-dahili aydınlatma
-dahili kilit/güvenlik
Kompakt Geometri: iki tekerlek arasında mesafe az, gereksiz boşluklardan arındırılmış bir geometri.
26/28 inch jant boyutu: 20 inch gibi jant boyutlarının İstanbul gibi bir şehirde konforsuz olduğunu düşünüyorum, bu yüzden nispeten ince bir lastik ve büyük boyutta jant konforu sağlayacaktır diye düşünüyorum.
Basit katlanma: Buradaki kastım Dahon gibi çok eksenli bir katlanmadan çok belki yalnızca akıllı bir noktadan tek hareketli katlanma ile ulaşım araçları vapurlar gibi mekanlarda az yer kaplayacak basit bir katlanma sağlamak.
Geniş vites aralığı, az vites sayısı: İstanbul topografisine uygun, geniş vites aralığı ve ağırlığı hafifletmek için az vites sayısı.
40 cm'den dar gidon genişliği: Trafikte rahat ilerlemek az alan işgal etmek için.
Bagaj/Depolama: Hedef kitle çalışanlar ve öğrenciler olduğu için bisiklet üzerinde belki eklenip çıkarılabilen akıllı bir depolama sistemi.
Dahili Aydınlatma: Eklenir değil, otomobillerdeki gibi dahili bir sistemde çözülmüş aydınlatmalar.
Dahili Kilit/Güvenlik: Kilitleme gibi ihtiyaçların yanımızda U-lock taşımadan, bisikletin üzerindeki bir kilit mekanizması ile çözülebileceğini öngören bir önerme.
Bunlar ilk aklıma gelen şeyler oldu. Burada benden çok daha uzun yıllardır İstanbulda bisiklet kullanan, işe okula ulaşımını bisiklet ile sağlayan insanlar olduğunu tahmin ettiğim için sizin de fikirlerinizi almak istedim. Belki bu listeye eklemek isteyebileceğiniz fikirler olur.
Halihazırda şehir için tasarlanmış bisikletler olduğunun bilincindeyim, kilit önerisi de yeni birşey değil mesela, fakat bu bisiklette öne çıkması gereken şey İstanbul için olması. Bu yüzden endüstri ürünleri tasarımcısının işinin icat etmek olmadığını hatırlatmak istiyorum. Ortaya inanılmaz yenilikçi bir ürün çıkmasa da ortaya çıkan ürünün İstanbul bağlamında özelleşmiş olması önemli.
Şimdiden teşekkürler.