Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İstanbul İçin Şehir Bisikleti Tasarımı

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında burak koçak tarafından paylaşıldı.

  1. burak koçak

    burak koçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    316
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    istanbul - ayvalık
    Seviye:
    Merhaba,
    MSGSU Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencisiyim,
    bu dönem bölüm olarak proje konumuz "Bisiklet Tasarımı"
    5 senedir İstanbul içinde aktif olarak bisiklet süren biri olarak "İstanbul için Bisiklet" konusunda çalışmak istedim.
    Hedef kitleyi "18-45 yaş aralığında İstanbulda yaşayıp çalışan aktif birey" olarak belirledim.
    İlk olarak işi basit tutup tasarım kısmını işin içine katmayarak "İstanbulda kullanılabilecek en doğru kadro/ekipman, aksesuar" bağlamında bakmaya çalıştım ve kendimce bazı maddeler belirledim.
    -Kompakt geometri
    -26/28 inch jant boyutu
    -basit katlanma
    -geniş vites aralığı, az vites sayısı
    -<40cm gidon genişliği
    -bagaj/depolama
    -dahili aydınlatma
    -dahili kilit/güvenlik
    Kompakt Geometri: iki tekerlek arasında mesafe az, gereksiz boşluklardan arındırılmış bir geometri.
    26/28 inch jant boyutu: 20 inch gibi jant boyutlarının İstanbul gibi bir şehirde konforsuz olduğunu düşünüyorum, bu yüzden nispeten ince bir lastik ve büyük boyutta jant konforu sağlayacaktır diye düşünüyorum.
    Basit katlanma: Buradaki kastım Dahon gibi çok eksenli bir katlanmadan çok belki yalnızca akıllı bir noktadan tek hareketli katlanma ile ulaşım araçları vapurlar gibi mekanlarda az yer kaplayacak basit bir katlanma sağlamak.
    Geniş vites aralığı, az vites sayısı: İstanbul topografisine uygun, geniş vites aralığı ve ağırlığı hafifletmek için az vites sayısı.
    40 cm'den dar gidon genişliği: Trafikte rahat ilerlemek az alan işgal etmek için.
    Bagaj/Depolama: Hedef kitle çalışanlar ve öğrenciler olduğu için bisiklet üzerinde belki eklenip çıkarılabilen akıllı bir depolama sistemi.
    Dahili Aydınlatma: Eklenir değil, otomobillerdeki gibi dahili bir sistemde çözülmüş aydınlatmalar.
    Dahili Kilit/Güvenlik: Kilitleme gibi ihtiyaçların yanımızda U-lock taşımadan, bisikletin üzerindeki bir kilit mekanizması ile çözülebileceğini öngören bir önerme.
    Bunlar ilk aklıma gelen şeyler oldu. Burada benden çok daha uzun yıllardır İstanbulda bisiklet kullanan, işe okula ulaşımını bisiklet ile sağlayan insanlar olduğunu tahmin ettiğim için sizin de fikirlerinizi almak istedim. Belki bu listeye eklemek isteyebileceğiniz fikirler olur.
    Halihazırda şehir için tasarlanmış bisikletler olduğunun bilincindeyim, kilit önerisi de yeni birşey değil mesela, fakat bu bisiklette öne çıkması gereken şey İstanbul için olması. Bu yüzden endüstri ürünleri tasarımcısının işinin icat etmek olmadığını hatırlatmak istiyorum. Ortaya inanılmaz yenilikçi bir ürün çıkmasa da ortaya çıkan ürünün İstanbul bağlamında özelleşmiş olması önemli.
    Şimdiden teşekkürler.
     
    MehmetAliB., Volkan Aykul ve Hamit E. bunu beğendi.
  2. Uras Cumhuriyet

    Uras Cumhuriyet Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Haziran 2013
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Fuji
    Seviye:
    Gidon flat olursa tutmada sıkıntı yasanir diye dusunuyorum zira kisa gelecektir. Ancak bullhorn tipi bir 40cm gidon kullanisli olabilir. Kilit sistemi de yapildigi madde onemli tabi. Bence guzel bir detay. Fakat kadroyu kitleyecegimiz yerler degisiklik gosterebileceginden tasarimi onemli, yeter mi bilemiyorum. Simdilik bunlar geldi aklima :)

    Telefondan yaziyorum. Hatalar icin ozur dilerim.



    Telefondan yaziyorum. Hatalar icin ozur dilerim.
     
  3. MehmetAliB.

    MehmetAliB. VivaVelo

    Kayıt:
    20 Ekim 2013
    Mesajlar:
    1.803
    Beğeniler:
    3.785
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Çalışmanızda şimdiden başarılar dilerim. İnşallah neticeye muvafakat ile ulaşırsınız. Bisiklet tasarımı ile ilgili bildiğim bir site vardı. Bulabilirsem size linkini özel mesajla yollarım. Kendim de farklı konuda bir proje planlıyorum. Projenizdeki bazı detaylarla ilgili fikrimi beyan edeyim.
    ***
    Kompakt Geometri-26/28 inch jant boyutu-Basit katlanma
    Kompakt geometri sizi oldukça zorlayacak. Esasında düşünceniz katlanabilir bisikletlerle örtüşmekle beraber yeni bir tasarım düşünüyorsunuz sanırım. Katlanır bisikletlerin jant küçüklüğünden dolayı yokuş çıkmada ve hızda dezavantajlı oldukları söylenir. Fakat jant ebatını 26'' veya 28'' yapmakta zorlanabilirsiniz.Tek bir noktadan katlanabilen Çin yapımı bisiklet görmüştüm. Çelikten yapılma ağır bir bisikletti. Öte yandan tek noktadan katlanma yapmak istediğinizde orta nokta çok dayanıklı olmalı. Ki sürekli kullanılabilsin. Lastik genişliği ise bana göre 32 ya da 35 olmalıdır.
    40 cm'den dar gidon genişliği
    40 cm'den dar gidon genişliği yanlış gibi duruyor. Arabaların arasından rahat geçme tamam ama iş rahat kullanmak deyince uzun gidonun rahat olduğu bir gerçek. Trafikte az alan etmek için düşüncenize katılmıyorum. Zaten bütün bisikletler az alan işgal ediyor. Şehir bisikletlerinde genellikle 56-60 cm gidon kullanılıyor. Dropbar takmayı düşünmüyorsunuzdur herhalde. Katlamak için dropbar engel teşkil edebilir.
    Bagaj/Depolama
    Bagaj için bagaj deliklerinden ve sele borusuna eklenen çanta taşıma aparatından gayrısı yok gibi...
    Dahili Aydınlatma-Dahili Kilit
    Dahili aydınlatma ve kilit ekstra ağırlık ve sorun demek. Silahlarda ve genel olarak mekanik tasarımda geçerli bir kural var. Ne kadar az parça, o kadar az problem. Hatta Japonlarda şöyle bir atasözü var: Az, Çoktur. Kompaktlık düşüncenizle de çelişiyor sanki!
    Geniş vites aralığı-Az vites sayısı
    İşte bu benim alanım.:) Göbekten vitesler az bilinen ama harika işlevi olan ürünler. Görsellik yönünden de güzel gözüktükleri bir gerçek. Fayda maliyet açısından bakarsanız Shimano Nexus serisi tam biçilmiş kaftan. Alfine serisi ise biraz daha hafifletilmiş serisi oluyor. ''Yok ben kablo, vites değiştirici vs istemiyorum diyorsanız SRAM Automatic 3 hız birden veriyor.
    [​IMG]
    Kolay gelsin