@Kudret Kurtcebe
Maxxis Xenith'i şiddetle tavsiye ederim.Islak mermerde bile skid(gidona bütün ağırlığını vererek yani bütün ağırlığı ön tekere vererek arka lastiğin üzerinden ağırlığı azaltıp kaydırma) yapmamak için direniyor,o kadar iyi bir lastik kısaca GP sınıfı bir lastik.Yol tutuşu isteyenlere şiddetle tavsiye ederim.
Bu arada Xenith ile ıslak,kaygan asfaltta 40 derece bile yatırılabiliniyor.Çoğu lastik öyle bir zeminde 15-20 derecede ancak zemini tutabiliyor.Bunu sürekli viraj antremanları yaptığımdan bizzat denedim.Bir çok lastiği ortamlarında (bazen ortamının dışında)sınırlarına kadar zorlayarak denedim,o yüzden boş yere konuşmuyorum.Bisiklet dostlarım için deneyimlerimle yardımcı olmaya çalışıyorum.
Foruma kaç kez yazdım bilemiyorum ama arazi lastiğiyle sert zeminlerde iyi yol tutuşu beklemeyin,adı üzerinde arazi için esneyebilir yapıda.Çabuk ısınacağı için arazi lastikleri sert zeminlerde çabuk erir,özelliğini kaybeder.Sert zeminler için yuvarlak yapısı bulunan ve yuvarlak yapısı bozulmayan lastiğe ihtiyacınız var.Asfalt lastikleri yuvarlak olduklarından sert zeminlerde yoldan kopmaz sürekliliği vardır,arazi lastikleri esnek ve dişli olduklarından(zemine temas sürekli olmadığından) zeminden kopma riski vardır.Tam yuvarlak kel(slick) lastikler tamamen yoldan kopmadan döndükleri için(bütün yüzeyiyle zemine temas ediyor) sert zeminlerde en iyi yol tutuşunu verir,güvende olursunuz.
Bir de dönüş direnci kel lastiklerde çok düşüktür.Az enerji ile yüksek hıza ulaşabilirsiniz.Arazi lastikleri ile sert zeminlerde yormayın kendinizi.