Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İnsan Odakli Şehirler ve Bisiklet Kültürü

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Gunesak tarafından paylaşıldı.

  1. Gunesak

    Gunesak Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2005
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar.
    Aşagıdaki videoda insan odaklı şehir kavramından bahsedilmiş ve bunlara en güzel örneği teşkil eden Amsterdam, Kopenhag, Houten, Bogota gibi şehirlerin nasıl aşamalardan geçerek insan odaklı şehirler haline getirildiğinden bahsedilmiş. Bu şehirlerin adım adım araç trafiğinden arındırılıp yaya ve bisiklet kullanımına nasıl açıldığını bu şehirlerin yetkilileri açıklamış. Bu şehirlerde yaşayan insanların görüşlerine yer verilmiş. Videoda, ekonomik olarak son derece gelişmiş olan bu ülkelerin insanlarının neden bisiklet kullanımını tercih ettiklerini, bisikletin şehir kültürüne entegre olarak şehir yaşantısının nasıl vazgeçilmez bir parçası haline geldiğini çok güzel görüntüler eşliğinde göreceksiniz. Bisikletin, insanları nasıl eşitleştirdiğinin, hayatı nasıl demokratikleştirdiğinin ve insanları nasıl şehirli yaptığının ipuçlarını bu videoda görme şansına erişeceksiniz.
    Bisiklet ve şehir hayatı konusunda uzun zamandır düşüncelerimle bu kadar örtüşen ve hislerime bu denli tercüman olan bir çalışmaya rastlamamıştım. Konuyu sizlerle de paylaşmak istedim. Kafalarda daha çok şeylerin değişmesi gerekiyor ama umarım bir gün bizler de böyle şehirlerde yaşama şansına ulaşırız.

    http://www.youtube.com/watch?v=5rwwxrWHBB8
     
  2. tırt kaptan

    tırt kaptan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    591
    Beğeniler:
    672
    Şehir:
    Marmaris/Gökova
    Seviye:
    Bence medeniyet budur. Gerisi hikaye...
    Paylaşım için çok teşekkürler...
     
    Gunesak bunu beğendi.
  3. oktays

    oktays Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Öncelikle paylaşım için teşekkürler. Bu film televizyon kanallarında gösterilmeli; belki bazı valilerin, belediye başkanlarının -en önemlisi, otomobili uygarlık sanan bazı vatandaşlarımızın- ilgisini çeker.

    Dikkat ettiniz mi, bu şehirlerde gökdelenler, şehrin ortasından geçen otoyollar, evlerin üstünden yada penceresinin önünden geçen köprüler yok. Kopenhag'ta nüfusun %33'ü günlük yaşamında bisiklet kullanıyormuş. Adamların kişi başına milli gelirleri, belki bizimkinin on katı. Hollanda'da 17.000 km bisiklet yolu varmış. Ülkenin nüfusu İstanbul'unki kadar. Bizim BB'nin 600 km'lik bisiklet yolu projesi yılan hikayesi oldu, sonunda da kadük.

    Bizim yöneticilerimiz, halâ, araba yolu, kavşak, üçüncü köprü yaparak trafik sorununu çözmeye çalışıyorlar. Tabii bunda halkımızın katkısını unutmamak lâzım. Hafta sonu hava güzel olunca insanlarımız -çocuk, köpek yerine- Bağdat Caddesinde yada Boğaz'da araba gezdirmeye çıkıyorlar.

    Cep telefonuyla, 4x4'lerle medeni (kentli) olunmuyor; onlar bedevilerde de var.
     
    Barış Kılınç ve Gunesak bunu beğendi.
  4. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    insan odaklı şehir..
    o nasıl bir şey ki?
    biz şimdiye kadar yaşadığımız beton yığınları arasında ranttan başka odak göremedik maalesef.

    paylaşım için teşekkürler.
     
  5. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Öncelikle günesak' ın paylaşımları için teşekkürler.

    İnsan odaklı şehirler; mimar Mies van der Rohe' de çevre düzenlemesi ve şehir planlamalarında bu odaktan bahsetmiştir 1940'larda. Ne yazıkki 2000'lerin Türkiyesinde çevre planlama mimarlarımızın tek odağı dev alışveriş merkezlerini
    nasıl şehirin göbeğine oturttururuz'da. Tabiiki onlarında bir düşündükleri var!
    Şimdi, cep tel.+ dört çekerli tüketiciyide insaf, benzin pahalı, uzağa ne gerek var, indir yeşil alanı, dik binayı, yayıl otoparkı, yerleştir palmiyeyi, çevre düzenlemeside tamamdır.
    Sosyologların Türkiyedeki büyük şehirleşmeye getirdikleri benim ilgimi çeken iki ortak genel cevap var.
    1) Türkiye avrupanın -amerikanın 1900 başlarında yaşadığı sanayi devrimini
    yaşamadı.
    Bu öyle bir dinamik'ki avrupa ülkelerinin insanını, sınıf sistemini 40-50
    yıllık periodta kökünden değiştirip, günümüz avrupasını oluşturdu ve bu değişim sırasında iki büyük dünya savaşı bizzat bu topraklarda sıcağı sıcağına yaşandı.

    2) Türkiye toprakları üzerinde II Dünya Savaşının sıcak yaşanmaması ( sakın bu yaşanmalıydı alınmasın, bunlar bir analiz sadece)
    I dünya savaşı takibi, II dünya savaşı avrupa ülkelerinin büyük şehirlerini ve insanını okadar büyük bir yıkıma getirdiki, yine bu yıkımı yaratan insanlar sonunda sosyal bilinci, yapıcı olmakla buldular. Günümüz avrupa şehirlerinin
    1945 den bu yana tekrar oluşumlarında bu sosyal bilincin büyük önemi var bence.

    Bizlerde endüstri devrimini, geçte olsa "rant odaklanması" ile yakalamaya çalışıyoruz.
     
    Erhan1 ve Ali Emre Akcan bunu beğendi.