Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İngilizce Çeviri yapabilcek varmı??

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında erhan438 tarafından paylaşıldı.

  1. erhan438

    erhan438 Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2007
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Bilecik-Bozüyük
    Seviye:
  2. Yokuscu

    Yokuscu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Haziran 2008
    Mesajlar:
    415
    Beğeniler:
    191
    Şehir:
    Ankara - İzmir
    Seviye:
    ben ceviri yaparımda alt yazı nasıl koycaz
     
    erhan438 bunu beğendi.
  3. erhan438

    erhan438 Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2007
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Bilecik-Bozüyük
    Seviye:
    altyazı programları var sanırım ama ben kullnmayı bilmiyom ki :D
     
  4. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Aşağıda adamın konuştuğu şeyin metnini koymuşlar. Oradan çevirdim. Gerçi arkadaş biraz spontan konuşmuş ama olsun. Linkteki klibi çevirdim.

    Drive Train Fundamentals

    Merhaba! Benim adım Scott Scudamore ve bugün bir dağ bisikleti nasıl güvenli bir şekilde sürülür, ondan bahsedeceğiz. Bu klipte biraz şaft (drivetrain), nasıl çalıştığı ve sürüşünüze nasıl yansıdığı hakkında konuşacağız. Şaft aslında iki kısma ayrılır. Ön tarafta yaprak dişlilerimiz var; genelde üç tane olur, en küçük dişli ön kısımdaki en kolay vitestir. Ortada bir dişlimiz var, çoğu zaman bu viteste olursunuz, ve diğer geniş dişlimiz var, bunu da öncelikle uzun inişlerde daha güçlü pedallayabilmek için kullanırsınız. Ön taraf bundan ibaret. Arkaya geçince kaset dişli denilen rubleyi görürüz. Yedi vitesten on vitese kadar vardır. Genelde sekiz ya da dokuzlu kullanırsınız. Ön tarafta en küçük dişli en kolayıyken, arka tarafta en büyük dişli en kolay vitesi verir. Yani, buradaki olay şu; ön tarafta orta dişlideyken, arkadaki bütün vitesleri kullanırsınız. Ufak dişlideyken kasetteki büyük dişlileri kullanmanız mümkün, küçük olanları değil. Buradaki olay kısaca, önde büyük dişlideyken arkada büyük seçmemeli, küçükteyken de arkada küçük seçmemelisiniz. Yani küçükken küçük, büyükken büyük olmaz. Küçük dişlideyken bütün viteslere geçebilirsiniz ama büyükteyken hızlı gitmeye odaklanmışsınızdır, küçükteyken yavaş. O nedenle en küçük dişliyle ilk üç ya da dört vitesi kullanmak daha mantıklıdır, bunlar en hafifleridir çünkü. Bisikleti sürerken, yokuş aşağı inmeye başladığınızda ya da tırmanmaya başladığınızda uygun olan dişliye geçersiniz. Bu demektir ki yokuşa gelmeden vitesi değiştirmek lazım. Yoksa zincir kırmanız olası, geçişleri yokuş sırasında yapmak gerçekten zor.

    Şimdi başta konuştuklarımıza biraz dönelim. Sürüş sırasında planımızı yapalım. Yani, yokuş aşağı giderken, yokuşa girmeden önce uygun vitese geçerseniz, daha kolay bir geçiş olur. Selede zıplıyorsanız vitesiniz çok düşük demektir. Burada bütün fikir, yumuşak pedallama dediğimiz şeydir. Güzelcene ve kolayca pedallamak istersiniz. Doğru viteste, zıplayıp durmamalısınz. Seçtiğiniz vites çok ağırsa daha hafifine geçmek istersiniz. Çok zorlarsanız gücünüzü aktaramazsınız, bu noktada da dengeyi kaybedersiniz ve düşebilirsiniz. Sonuç olarak bu klipte size göstermeye çalıştığımız şey iki ayrı vitesiniz olduğu, biri önde biri arkada, ve bunların beraber uyumlu bir biçimde kullanılması gerektiği.
     
    SoldieR52, erhan438 ve Haşim Okyay bunu beğendi.
  5. erhan438

    erhan438 Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2007
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Bilecik-Bozüyük
    Seviye:
    Çok saol arkadaşım şimdi anladım adam nelerden bahsetmiş beee
     
  6. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    http://www.monkeysee.com/play/6407-mountain-biking-riding-responsibly

    Mountain Biking - Riding Responsibly

    Scott Scudamore: Merhaba! Benim adım Scott Scudamore ve bugün size bir dağ bisikleti nasıl güvenli biçimde kullanılır, onu öğreteceğiz. Bu klipte sürüşteki sorumluluklarınızdan bahsedeceğiz. Uluslararası Dağ Bisikleti Derneği (IMBA) ‘nin kullandığınız patikalar için bazı kuralları vardır. Bunlardan en önemlisi iz bırakmamanızdır. Bisiklet sürerken lastikleriniz patikada iz bırakıyorsa, ya da çamurla doluyorsa, patika çok ıslak demektir, yani burada sürmemelisiniz. Patikaya gelip yanınızda yiyecek içecek bir şeyler getirecekseniz, çöplerinizi yanınızda tutmalısınız ve giderken ormanlık alandan dışarı çıkarmalısınız, iz bırakmamak için. Her zaman bisikletinizi kontrol altında tutmalısınız. Bunun en kolay yolu sürüşünüzü önceden planlamanızdır. Böylece tam olarak ne için orada olduğunuzu bilirsiniz ve bu sizi kontrol altında tutar. Bir diğer kural ise patikanızı diğer insanlarla paylaşmayı bilmek. Bunlar biniciler, koşucular, yürüyüş yapanlar ya da balıkçılar olabilir. Patikanızı ormandaki diğer insanlara göre ayarlamanız yine konrol ve planlama açısından iyi olacaktır. Böylece sorumlu bir şekilde kullanmayı ve sürüş kurallarını anladınız sanırım. Patikalarda sürdükçe daha çok deneyim kazanırsınız, tabii sürerken diğer bisikletçilerle de aynı hat içinde bulunduğunuzdan emin olarak.
     
    erhan438 ve SoldieR52 bunu beğendi.
  7. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    http://www.monkeysee.com/play/6408-mountain-biking-vision-and-body-relaxation

    Mountain Biking - Vision & Body Relaxation

    Scott Scudamore: Merhaba! Benim adım Scott Scudamore ve bugün bir dağ bisikleti güvenli bir biçimde nasıl sürülür, onu öğreteceğiz. Bu klipte görüş açısı, rahat sürüş ve vücudunuzun bisiklet üzerindeyken konumu hakkında konuşacağız. Bisiklet sürerken ön tekere bakmamanız çok önemlidir. Patikada olabildiğince ileriye doğru ve rahat bir bakış gerekir, ve bu da sizi biraz yavaşlatır. Eğer yavaş gitmiyorsanız, daha ileri baktıkça patikanızı biraz yavaşlatmış olursunuz. (Ç.N. Burada doğru yere bakarsanız yüksek hızda rahat edersiniz gibisinden bir şey diyor Scott) İleri bakmanızın sebebi büyük bi ağaca ya da bir kayaya çarpmamaktır. Ağaca ya da kayaya bakmazsınız, doğrudan gideceğiniz yöne bakarsınız. Eğer gitmek istemediğiniz yere bakarsanız, maalesef oraya gidiyorsunuz demektir. Bu yüzden, patikada daima ileriye doğru bakmanız çok önemlidir. Çünkü bakışlarınız ön tekere yaklaştıkça bisikletin kontrolünü yitirmeye başlarsınız. Bunun yanında bisikleti sürerken dirseklerimiz biraz gevşek ve kırık olmalı, iyi ve rahat olmalı. Gidonu sıkı sıkıya tutmanızı istemiyoruz; gidonda iyi ve hafif bir hissiyat olmalı. Kalçamız seleden biraz ayrı durmalı, bisikletten kalkıyormuş gibi; tam olarak oturmanızı istemiyoruz, hafifçe oturmanız ve yol alırken süzülmeniz önemli. Pedal çevirmiyorken ayaklarımız saat üç ve dokuz yönünde durmalı. Biri aşağıda biri yukarıda olmamalı. İkisini de zeminden yüksek ve aynı hizada tutmalıyız. Bunun için birkaç neden var. Birincisi, daha iyi bir sürüşünüz olur, dengeniz iyileşir çünkü her iki ayağınız da aynı sabit zemine basar. Yine aynı şekilde, ama daha önemlisi, yol üstünde engellerle karşılaşırsanız, onlardan sakınmak için engel hangi taraftaysa o tarafı yukarı çekersiniz, diğerini aşağı indirirsiniz. Görüş açısı için verdiğimiz bu bilgiler yol üzerindeyken dikkat etmeniz gereken şeylerdir, ve sürüş esnasında vücudunuz iyi ve rahat kalır.
     
    erhan438 ve SoldieR52 bunu beğendi.
  8. erhan438

    erhan438 Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2007
    Mesajlar:
    152
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    Bilecik-Bozüyük
    Seviye:
    harikasın dostum....
     
    Barış Kılınç bunu beğendi.
  9. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    http://www.monkeysee.com/play/6411-mountain-biking-cornering

    Mountain Biking - Cornering

    Scott Scudamore: Merhaba! Benim adım Scott Scudamore ve bugün bir dağ bisikleti nasıl güvenli bir şekilde sürülür, ondan bahsedeceğiz. Bu klipte viraj almaktan bahsedeceğiz. Gireceğiniz virajın çıkışına bakıyor olmanız çok çok önemlidir. Virajın ucuna değil, ileriye doğru bakmalısınız. Hızınızı düşürmeniz gerektiğinde, bunu viraja gelmeden önce yapmalısınız, böylece asıl dönüş anında hızlanmaya başlayabilirsiniz. Tabii yine ileriye bakıyor olmanız, ön tekere bakmamanız gerekiyor. Diğer bir önemli nokta ise, ağırlığınızı aldığınız virajın dış tarafına vermeniz. Yani, eğer sola dönüş yapacaksam, ağırlığımı sağ ayağım üzerine vermeliyim; sağa dönüş yapacaksam sol tarafa. Shawn birazdan gelecek. Dönerken vücudunun nasıl durduğunu, dirseklerinin hafifçe kırık olduğunu ve dönerken ağırlığını ayağının dış tarafına verdiğini göreceksiniz. Çoğu zaman dönüşlerde iç taraftaki pedal yukarı, dış taraftaki de aşağı yönde durur. Şimdi bir daha gelecek ve yine aynı şeyi diğer yönden göreceksiniz. Yine sadece pedallayarak ilerliyor ve gözü ön tekerde değil, dosdoğru ileriye bakıyor. Şimdi, hatırlamanız gereken birkaç şey şu; dönerken virajın içinden dışına doğru bakın, köşesine değil, bu çok önemli. İşte yine geliyor, hızlıca, yatıyor, dış taraftaki ayağına doğru yatıyor ve dönüşe doğru yatıyor. Hatırlamanız gereken diğer bir şey ise, doğruca gidonu çevirmekten ziyade, dönüşe doğru yatmak. Sadece vücudunu biraz yatırıyor ve otomatikman dönüyor. Bir kez daha gelecek, böylece nasıl akıcı bir şekilde döndüğünü göreceksiniz. Dönüş sırasında sadece vücudunu yatırıyor. İşte geliyor, yatıyor, gidonu çevirmiyor, sadece yatarak virajı alıyor. Yani, burada anlatmaya çalıştığımız şey viraj alma mantığıydı. Viraj alırken dosdoğru ileriye bakmanız ve dönerken ağırlığınızı dış tarafa dağıtmanız önemli.
     
    SoldieR52 ve erhan438 bunu beğendi.