Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

ince sibobu kalın siboba çevirme

Konu, 'Tekerlekler' kısmında özgür çelikkaya tarafından paylaşıldı.

  1. özgür çelikkaya

    özgür çelikkaya Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    187
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bisikletimin sibobu ince ve pompa kullanımı konusunda sıkıntılı biraz. sedona'nın hem kalın standart sibop hem de ince sibop için kullanılabilen modeli var, ama verim aldığımı söyleyemem.

    Benzinlikte, yol üstünde motorcularda vesaire, kısaca herhangi bir aksilik olması durumunda ve acil durumlarda standart sibobu her yerde şişirtebiliyorsunuz.

    Şimdi asıl soru şu,

    ince sibobu kalın siboba çevirmek mümkün mü? mesela kalın siboplu bir iç lastik alıp, janttaki sibop deliğini çok hafif genişletip onu kullanabiliyor muyuz, ya da yapılan bir şey mi bu uygulama? yoksa "janta zarar verilir, olmaz öyle şey, cık cık cık, çok ayıp..." gibi bir durumu var mı?

    ya da bir şekilde dönüştürücü tadında bir aparat var mı bu siboplar için.


    En olmadı ince sibop için iyi bir pompa önerisi olan?
     
  2. Alper Yıldırım

    Alper Yıldırım Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    Antakya
    Seviye:
    Ben geçenlerde aldım 9.90'a hem kalın hemde ince sibop sişirebiliyor ve rahatta bir kullanımı var, bence ince sibopta kalın, yanınızda ufacık bir pompa taşıyacaksınız ki kalında olsa taşımanız gerekli.
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  3. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Abi kalın siboba çevirmek kolay.
    Lastiğikleri sök.Sibop yatağına çemberin iç kısmından düz uçlu tornavida sok ve itekleyerek çevirmeye başla.Açılacaktır.Jantıma da birşey olur diye korkma hiçbirşey olmuyor :D
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  4. levent sünger

    levent sünger Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    145
    Beğeniler:
    435
    Şehir:
    Dalyan muğla
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Eğer jantınız çok değerli bir jant değilse, crossmax vs. gibi, sibob deliğini biraz genişletip , siz veye bir bisikletci, rahatlıkla hem ince hem kalın siboblu iç lastikle kullanabilirsiniz.
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  5. volkan koç

    volkan koç Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2011
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    bazı jantlar hiç buna gerek kalmadan bile uyum sağlıyor veya hiç iç lastik değiştirmek istemem diyorsan aparatlar satılıyor ama fiyatları hakkında bilgim yok
     
  6. recep24ank

    recep24ank Bisikletkolik

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    12 Kasım 2008
    Mesajlar:
    1.005
    Beğeniler:
    1.712
    Şehir:
    Sakarya Adapazarı
    Adı:
    Recep Eşref ÇINAR
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    aynı sorunu ben yaşadım iç lastik bulmakta sıkıntı yaşıyorudum yaşadığım ilde satılmıyor. bisikletçiye gittim jantın sibob yerini tornavide ile genişletti aldım araba siboplu iç lastik bu dertten kurtumdum bu kadar basit.
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  7. İsmail ŞEN

    İsmail ŞEN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Eylül 2008
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    435
    Şehir:
    Isparta-Eskişehir
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Bence çok uğraşmaya değmez.Neredeyse her bisiklet ve bisiklet malzemesi satan mağazalarda bulunan bir adaptör var.Ben size fikir vermesi açısından Aktifpedal bisiklette buldum.Umarım işinize yarar.Linki aşağıda.

    http://www.aktifpedal.com/prod.asp?id=1419

    Mahalle bisikletçilerinde daha ucuza bulabilirsiniz ;)
     
    özgür çelikkaya ve mustafa akman bunu beğendi.
  8. mustafa akman

    mustafa akman Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2.368
    Beğeniler:
    3.817
    Seviye:
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us
    metin bisiklet bana bedava verdi
    ama çalışması konusunda şüphelerim var
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  9. Göker Gülay

    Göker Gülay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    213
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Aynı parçayı ebay'den 1 dolara aldım ama açıkçası kullanmayı beceremedim.
     
    mustafa akman ve özgür çelikkaya bunu beğendi.
  10. Genar Batur

    Genar Batur Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Şubat 2007
    Mesajlar:
    678
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    arkadasların dediği gibi o adaptor var ancak şöylede bir durum var her benzinlikteki pompayla o adaptör varken lastik şişiremiyorsunuz. benim başıma birden çok defa geldi. en kesin çözüm janta zarar vermeden genişletmek ve beninlikte sorunsu bir şekilde lastiği şişirmek
     
    mustafa akman ve özgür çelikkaya bunu beğendi.
  11. İsmail ŞEN

    İsmail ŞEN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Eylül 2008
    Mesajlar:
    528
    Beğeniler:
    435
    Şehir:
    Isparta-Eskişehir
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Aslında çok kolay. :) Acaba sibobun kapağını gevşetmeyi mi unutuyorsunuz? Ben kendim yapmıştım bir benzerini, çok işime yaramıştı. Benim yaptığımla arasında pek bir fark olacağını zannetmiyorum.Hem bunların içerisinde bulunan o-ring ile hiç hava kaçırmadan lastiğin şişirilebildiğini duydum.Zaten forumda da benzer konular var. ;) Özgür Bey siz yinede bu parçayı bulabilirseniz bir deneyin isterseniz.Memnun kalacağınıza eminim. :)
     
    mustafa akman ve özgür çelikkaya bunu beğendi.
  12. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Linkteki aparatlardan bende hiç verim alamadım, iğne sibopta basınç göstergeli iyi bir el pompasıyla sorun yaşamıyorum açıkcası 60-65 psi a kadar basıyorum, tabi biraz yorucu oluyo.
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  13. Cenk Demir

    Cenk Demir Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2011
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    66
    Şehir:
    İzmit
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bencede orjinallik bozulmamalı. Mümkünse iğne siboba devam:)
     
    mustafa akman ve özgür çelikkaya bunu beğendi.
  14. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    matkapla sibob deliğini genişletin olsun bitsin, hem jant seti hafifler hem de kalın sibob kullanırsınız, ohh mis gibi.
     
  15. Bülent Onutkan

    Bülent Onutkan Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.230
    Beğeniler:
    969
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    İgne siboplu ıc lastık sısmesı en hızlı ve en kolay olanıdır,tecrubeyle sabıttır.
    Ama burada soz konusu olan petrolde hızlı bır sekılde donusturucu takarak ısımızı halledebılırız.Arkadasımızın fotograf ekleyerek gosterdıgı en ıyısıdır ve asla hava kacırmaz,aynı sekılde pompa ılede kullanılabılır.Benım tubeless sıstemdede aynı sekılde kullanılıyor takıyorum adaptoru petrolde vuruyorum havayı hersey bu kadar basıt.Secım olarakta sedona pompa en hesaplısı ve en verımlısı:)
     
    mustafa akman ve özgür çelikkaya bunu beğendi.
  16. bençizdim

    bençizdim Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Ankara/ODTÜ
    Seviye:
    ince siboba bahsedildiği gibi çevirebilirsiniz, bu sayede benzinlikleri kullanabilirsiniz. ancak ince siboptaki çekirdek yukarıdayken bazen içteki havayı tıkadığı için benzinlik kompresörünün lastik içi basıncını algılamamasına yol açtığından dolayı sorunlar yaşayabiliyorsunuz. sistem basıncı göremediği için kimi zaman hiç şişirmiyor, kimi zaman çok şişiriyor, çok güvenilir olmuyor.

    ben açıkçası ince sibobu görüntüsü haricinde sevemedim. çekirdekleri çok kolay bozuluyor ve hava kaçırıyor, başı kopuyor. ayrıca kapaksız kullanımı da mümkün değil..
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  17. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Gökhan abi taş çatlasın jant seti 5 gram hafifler. (ön arka) :D eğer ultra hafif birşey toplamıyorsak ne gerek var? :D
     
    Umut SÜRÜCÜ bunu beğendi.
  18. Şeref ARSLAN

    Şeref ARSLAN Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    151
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Presta valve adaptör 'den ben de temin ettim. El pompası ile ne kadar hava bastığımı bilemediğim için , benzincideki elektronik ayarlanıp hava basan makineleri daha pratik bi şekilde uygun psi da hava basabileceğim için bu adaptörü kullanmak istedim, fakat hava basan aletin ucunda iğnesi var, adaptörde bunu ittirecek mekanizma yok , Lastik hava basıncını gittiğim yola göre sık sık değiştirdiğim dolayı benim için önemli.
    Presta siboptan vazgeçmek istemiyorum.
    Bunu nasıl halledebilirim?
     
  19. bençizdim

    bençizdim Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    93
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Ankara/ODTÜ
    Seviye:
    sadece hava basarken basıncı görebildiğiniz için ibreli pompaları tercih edeceksiniz. ya da sibop tam açıkken hava çıkışını kapatmayacağı şekilde çekirdeği biraz bozacaksınız. veya adaptörün içinde de yine aynı şekilde çekirdeği biraz içeri ittirecek bir düzenleme yapılabilir. ben de aynı dertten muzdaribim, belki bu yöntemleri denemekte fayda olabilir..
     
    özgür çelikkaya bunu beğendi.
  20. arda22

    arda22 Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2008
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    82
    Şehir:
    edirne
    Seviye:
    adaptör olunca benzinciden nasıl basılıyor ki, hava vb algılamadığı için patlak lastik düğmesine basmadan en ufak bir hava çıkışı olmuyor bi sürü istasyon denedim