İlk kadrom: Columbus, Lugs andabitof Silver

Cengiz Parlakgül

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
1.120
Tepki
748
Şehir
istanbul
İsim
cengiz parlakgül
Bugün kadromu elime aldım yakından inceledim birkaç parça denemesinde bulunduk. Herşeyden önce sunu söylemem gerekirki Burçak abi ile çalışmak birşeyler paylaşmak, kaliteli zaman geçirmek oldukça keyifli. Sırtımda campagnolo jant takımı ve göğüsüme taktığım çantada campagnolo grupsetle bisiklet üzerinde yağmur çamur demeden büyükçekmeceden bostancıya gittim. Haklı gururu içersindeyim. Bir acı kahvenin kırk yıl hatırı kaldı bugün. Birkez daha teşekkür ederim. Çok teşekkür ederim.
 
Scudo

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet foruma ilk üye olduğum gün ; '' Vay be millet kendi bisikletini kendisi topluyor,parçalarını kendisi seçip diziyor '' demiştim.Bugün ise; '' Oha adam kendi bisikletini kendisi yapıyor'' dedim. Uzun zamandır beni bu kadar heyecanlandıran bir konu okumamıştım.Kadronun bitmiş halini merakla bekliyorum.Tüm iyi dileklerim sizinle.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Halil Uygun

Halil aynen artan borulardan lugging stem falan mı oluştursak ne? :p
Forumumuz için de her zaman için proje kapsamlı bir başlık/oda hep istemişimdir, şahsen bunu desteklemek için elimden geleni de yapmaya hazırım. :)
Bir şey daha var ki, bu tarz projeleri fikir alışverişleri doğrultusunda harmanlıyarak hand made spesifik aksesuar ve komponentlere biz de bir giriş yapsak, bu kadar ilgi, alaka ve istekte askıda kalmasa diyorum. Konuyu da fazla dağıtmak istememekle bu alana ilgisi olan herkes için kesinlikle gerekli bir husus diye düşünüyorum.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@Aytaç Biber
Aytaç, çok sağol! Tabii ki gerisini getirmeyi planlıyorum, bu kadar yatırım yapmamın sebebi bu.. Ancak bu kadrodan sonra özel sebeplerle birkaç ay ara vermem gerekecek. Daha sonra tam gaz devam!
Ben de tanışmayı çok isterim! Erenköy tarafındayım, istediğin zaman uğrayabilirsin, önceden bir mesaj atman yeterli ;)

@Dogukanaksu

Sana da çok teşekkürler Doğukan,
Senin de çalışmalar güzel gidiyor, yakında kardeş bisikletlerimiz olacak galiba :D

Jig’i söylediğim gibi kendim tasarladım, ama öyle çığır açacak bir icat sayılmaz :p Araştırıp, gördüğüm jig’lerden ilham alarak, ekleme çıkarmalar yaparak kendime göre birşey ortaya çıkardım. Zaten genel anlamda birkaç farklı tasarım var, herkes bunlar etrafında kendine göre birşeyler yapıyor. İşi iyice büyütenler birkaçbin doları gözden çıkarıp profesyonel bir jig alıyorlar.

Jig’e bayağı bir zaman harcadım, ama sonra başlangıç için çok da gerekli olmadığını gördüm. Çoğu profesyonelin de bu şekilde yazdığını görmüştüm aslında ama kendime hakim olamadım sanıyorum. :) Çünkü zaten asıl kaynağı jig üzerinde yapmıyorsun, sadece ufak noktalardan punto gibi tutturup (tacking denilen işlem) jig dışında işi bitiriyorsun. Dolayısıyla ilk kadrolarda bu “tacking” işlemini düzgün yüzey üzerinde V-Yataklarla kadroyu hizalayarak da yapabilirsin. (Tacking yerine “pinning” yani luglar ile boruları birbirine çiviler ile sabitleme de diğer bir seçenek) Amma Jig’i kullanması oldukça zevkli, o ayrı.. Profesyonel gibi hissettiriyor ;)
Kaynağa gelince haklısın, oksijen seti.. Benim kullandığım set Yıldız’ın VA606 modeli; şaloma küçük ve hafif; kaynaktan ziyade tamamen bu iş için üretilmiş. Ben oksi/asetilen değil, oksi/LPG ile çalışıyorum. LPG asetilene göre çok daha güvenli, ucuz, alevi de daha ılımlı. Bu yüzden sert lehim için tercih eden çok. Set+tüpler depozitolarıyla birlikte 500-600tl tutuyor.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
Öncelikle herkese cesaret verici yorumlarından dolayı teşekkür ederim. Bu çapta bir pozitif geri dönüş almak gerçekten çok güzel!

@Halil EROĞLU
Zaten yakında yabancı forumlarda paylaşıp profesyonellerin bir görüşünü alacağım. Ama bu yurtdışında çok alışılmamış bir iş değil. Benim gibi kendi kadro yapan yüzlerce binlerce kişi var. Özellikle son yıllarda custom kadro yapımı işi sağlam bir tırmanışta, dolayısı ile heveslisi çok. Bazıları sadece kendisine bir iki kadro yapıyor, bazıları ufak çapta arkadaşlarına veya yarı zamanlı olarak az sayıda müşteriye yapıyor, ancak çok başarılılar bu işe profesyonel olarak devam edebiliyor. Dolayısı ile bu uzun bir süreç ve nerede yer alabileceğimi zaman gösterecek. Şu an için hedefim bunu işimin yanında yarı zamanlı olarak yapmak, ancak bu aşamaya gelene kadar bile daha çok çalışmam gerekiyor.

@Bülent ÖZER

@Güney Tuncer

Dükkan vs fikri tabii ki kulağa çok hoş geliyor ama bu işle yurtdışında bile tutunmak çok zor. Zaten bu işi yapanların genelde gözlerden uzak atölyeleri oluyor.. Marka vs konusunda aklımda fikirler var ;) ancak böyle şeyler için henüz erken..

@cömert özen

@Aytaç Biber

Kesinlikle doğru. Bu gibi fantazilere girmeden önce yeterince standart kadro yapıp, öncelikle tutarlı olarak güzel bir işçilik ile iyi hizalanmış kadrolar çıkarabilmek gerekli; bu zaten yeterince zor. Ama tabii ki çelikle ve lug’larla çalışmanın en güzel tarafı bu gibi fantazilere açık olması. İlerisi için benim aklımda da çeşitli şeyler var ;) Bu kadroda ise custom bir dokunuş olarak Cengiz’in başharflerini öne logo gibi çalışacağım..

@Aytaç Biber

Daha lehimde çok deneyimim olmadığı için bu bisikletin maşasını hazır kullanıyoruz. Çünkü en önemli şey emniyet; diğer herhangi bir birleşim noktasının aksine maşada bir kırılma olursa kaza kesin sayılır!

@cömert özen

Daha ilk kadrom olduğu için bunda Cengiz sadece boru/lug masraflarını karşılıyor. Yani bir nevi arkadaş işi oldu diyebiliriz; herhangi bir işçilik parası almadım.

@cömert özen

Sayfanın açılışındaki "tuz çölündeki motosiklet" bu arkadaşın yapımıysa kendisi gerçekten stil ve zevk sahibiymiş! Teşekkürler..

@ihtiyar

Tam bir klasik ve antika düşkünüyümdür ;) Ama klasik görünümlü olsalar da çelik bisikletler halen günümüzde modern komponentlerle birlikte nispeten ufak ama tutkulu bir kitle tarafından kullanılmakta. (ki mutlaka siz de biliyorsunuz) Bu iki özelliği birleştirmeleri de beni cezbeden nokta ;)
Yolum o taraflara düşerse ben de tanışmayı çok isterim. (ki büyük ihtimalle yakında düşecek :))
 

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
"Sayfanın açılışındaki "tuz çölündeki motosiklet" bu arkadaşın yapımıysa kendisi gerçekten stil ve zevk sahibiymiş! Teşekkürler."

Bu arkadaşımız "bonnyville hız haftası" adı altında hız tutkunlarının her sene bir araya gelip , her türlü modifikasyonlu motorlu araçlarıyla kendi kategorilerinde hız rekorlarını kırmaya kalktıkları etkinliğe katılan bildiğim kadarıyla tek türk.

(link)

Burada kullanılan motorsikletin tarzına "Cafe racer" deniliyor. 70 ve 80 yılların altsan atılmaz satsan satılmaz motorsikletlerinde , kullanıcının kendi taleplerine göre kendilerinin yaptıkları ve her türlü kontor ve hafifletilmek amacıyla extra ekipman ve aksesuarlardan arındırılması ile yapılıyor.eski tarz motorlarla yakıt ekonomisi veya çevreye duyarlıklık düşünülmeyip sadece torku yüksek olması amaçlandığından ve akü gibi extra ağırlık yapan ateşleyici ile çalışmadığından dolayı , bu tarz motorlar talep ediliyor. Ağırlık yapmasın diye genelde boya bile kullanılmaz.Çamurluklar , far ve stop lambaları sökülür, gidon kısaltılır ve hatta çoğu sürücü sele yerine irice bir havluyu katlayarak üzerine oturup sürer.

Son sürat tuzlu bir ovada, altınızdaki makinanın dağılmaması için , gerek seçilen metalin kalitesi ve kadro goemetrisi , stabiletesi ve gerekse kaynak kalitesi en öncelikli tercihiniz olur. Her zaman en az metal ve kaynakla en sağlam şekil yapılması amaçlanır.Dolayısıyla bu tarz imalatçılar genelde bu konularda uzmanlaşır. Bu arkadaşla temasa geçerseniz , ve size yardım etmeyi kabul ederse ( ki eder) size metal seçiminden , kaynaklama ekipmanları ve tekniklerine kadar lazım olabilecek her konuda yardımcı olabilir.Bizler kendimizce bir takım fikirler verebilir.ama fikirlerimiz kısıtlı tecrübemiz kadar olabilir. Ancak bu kişiden işinize olduça yarayacak fikirler alabilirsiniz.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
Dün arka çatalın bağlantılarını (yani bridge'leri) hallettim:

http://img840.imageshack.us/img840/4083/img3708resize.jpg

http://img525.imageshack.us/img525/536/img3709resize.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/1796/img3710resize.jpg

http://img99.imageshack.us/img99/8751/img3711resize.jpg

http://img62.imageshack.us/img62/3597/img3712resize.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/246/img3714resize.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/1235/img3715resize.jpg

Yine gazların tahliyesi için dışarıdan görünmeyen delikler:

http://img6.imageshack.us/img6/2795/img3716resize.jpg

http://img502.imageshack.us/img502/7828/img3719resize.jpg

Bu lehim baya bir temiz oldu :in:

http://img141.imageshack.us/img141/6158/img3720resize.jpg

http://img819.imageshack.us/img819/169/img3724resize.jpg

Sıra furş yuvalarının işlenmesine geldi:

http://img688.imageshack.us/img688/3769/img3725resize.jpg

http://img811.imageshack.us/img811/9499/img3727resize.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/5351/img3728resize.jpg

http://img440.imageshack.us/img440/9233/img3729resize.jpg

http://img713.imageshack.us/img713/5785/img3734resizeg.jpg
 

berkan1994

Daimi Üye
Kayıt
27 Nisan 2010
Mesaj
369
Tepki
46
Şehir
eskişehir
mengene çok opsiyonelmiş çok hoşuma gitti , fren kablo taşıyıcı yerine kadronun içinden geçen sistem daha hoş olurdu diye düşünmekle beraber ne derece kolay veya neden bunu tercih ettiniz hiç bilgim ,fikrim yok ama bildiğiniz birşey vardır heralde :)
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@berkan1994

Sıradan kadrolarda içten geçen kablolar için klavuz olmadığı gibi böyle bir el işçiliği kadroda ekstra bir kablo yatağı için klavuz borusu daha kaynaklamak gerekecekti ki bu + maliyetin yanısıra oldukça fazla işçilik gerektriecekti diye düşünüyorum. Bu arada Burçak abi, headtube reamer yerine tezgah matkapı ile uygun çapta bir hss uç ile bunu genişletme işini yapamaz mıyız? Çok aşırı üretim işinde olmadıkça bana bu alet fiyat/performans açısından fazla gibi geldi. :)
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
@Dogukanaksu

Headtube reamer olmadan Headtube u doğru ve kusursuz bir şekilde iki ağızı paralel olarak eşitleyip traşlamak mümkün olur mu ki? Sonuçta bu tool headtube ün bir ağızından hiza alarak diğer ağızı traşlıyor. Matkapla yapılacak işlem ile hiç hatasız bu işlemi yapmak mümkün olamaz sanırım. Milimetrik bir hata olsa dahi kafaseti monte edildiğinde ve maşa takıldığında yataklarda kasma olmaz mı? Ben önermeye çalıştığınız yöntemi anlamadım sanırım, ya da doğru anladım ama bana olabilirmiş gibi gelmedi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Aytaç Biber

Headtube kısmı içinde sanki bir jig örneği gibi özellike ahşap bir yuva yapılıp gönyesi tam 90 derece olmak üzere yapılabilir gibi geldi. Açıkcası o alete o kadar para yerine kafa patlatıp böyle bir şablon ile head tube kısmı çözümlenebilir gibi geldi. Tabi benim düşüncem bir fikir olmakla beraber olabilir gibi geldi. :)
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
@Dogukanaksu

Anladım, ben matkap ile direk el yordamı şeklinde girişmekten bahsediyorsun sandım. Ama yine de o aleti o derece kusursuz bir şekilde el emeğ iile üretmek pek kolay olmaz sanırım. Ama azimle şeyapan demişler taşı delermiş. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burhan Balaban

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@berkan1994

Evet, bence de daha güzel olurdu. Ama Doğukan’ın dediği gibi o yöntem biraz zor; ilk kadro için iddialı. Bir negatif yönü de üst boru içinden ayrıca bir pirinç boru geçirmeyi gerektirdiğinden ağırlığı artırıyor.

Bu arada o mengene gerçekten müthiş birşey! Alırken şüpheliydim ama çok güzel çalışıyor.

@Dogukanaksu

Merhaba Doğukan,

Matkap ucu çok kaba olur. Oraya rayba lazım (yani reamer) Raybayı da tezgah matkabı ile kullanamazsın; hızı çok yüksek gelir. Ayrıca üst ve alt yüzeyleri de yuvalara dik olarak işlemek lazım, o da başka bir problem. Aytaç’ın da dediği gibi iki furş yatağının birbirine paralel olması çok önemli. Borunun dışından referans aldığında ufak bir hata payı var; borular tamamen düz değil ve iki uçtaki furş işlemeleri borunun tam merkezinde olmak zorunda değil (ki lehim sonrası borunun şekli de bozulduğundan merkez kavramı afakileşiyor) Bu yüzden ikinci yuvayı işlerken birinciden referans almak en iyisi.

Furş yuvalarını tornada işleyenler var. Kadroyu sabit tutarak işliyorlar, ama yine kesici takım lazım; ki zaten bu aletlerin kolları fazla para tutmuyor, asıl pahalı olan kesici takım. Ancak böyle yapanların amacı da maliyetten ziyade işlemi daha çabuk yapmak. Bu arada biliyorsundur; o çaplarda iyi bir matkap ucu bile hiç ucuz değil ;)

Yani bu işlemi ucuza getirmeye çalışırsan büyük ihtimalle kaliteden ödün verirsin. Evet, iyi kafa patlatıp tatminkar bir çözüm üretebilirsin belki ama onun maliyeti de aletin yarısını bulabilir, o zaman da pek manası kalmaz. Diğer bazı noktalarda özel takım almadan idare edebilirsin belki ama burası için takımı alıp kafayı rahat tutmak en iyisi bence ;)

Malesef bu işe başlamak iyi bir yatırım gerektiriyor.. :( Önemli olan nokta en gerekli olan aletleri iyi belirleyip parayı en verimli şekilde harcamak.
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Burçak Erbil

Hız konusuna katılıyorum, bu arada normal matkapları tezgah matkapına çevirmek için bir stand geliştirilmiş, belki de daha öncede vardı bilmiyorum ama ben yeni gördüm. :) Sanki torku ayarlanabilen güzel bir matkap ile devirli delme, yiv açma gibi işlemleri de yapabiliriz gibi geldi. :) İlk aşama için reamer ve alignment dışında oksijen tüpü ve halama takımı ile bir giriş yapıp önce ucuz kadro ya da bisikleleri parçalayarak pratikler yapacak gibiyim. Yatırım işide düşününce iyi bir fixed gear'a mâl olur gibi, her ne kadar el aletlerine verilen paraya acımasam da içimden, "tüh ..... bir kadrolu ve .... komponentleri olan bir fixie yapardım" diyeceğim. :D
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
@Dogukanaksu

malum alet olmadan ancak şöyle olabilirdi Dogukan ,headtube lehimlenmeden önce her iki ucun iç çapı tornacıda istenilen ölçüye getirilebilir 5-10 dk lık bir iş ,matkapla o iş biraz zor sen herhalde frezede demek istedin o da bir seçenek ama tam ölçüde uygun freze lazım bence en sağlamı tornada olur her iki uca içten bir kaç mm faso o kadar tabi alet yoksa eğer , sen bizi şaşırtmaya devam et bakalım Burçak bey daha neler göreceğiz konunun bazı yerlerini kaçırmış olabilirim ama maşa hazır alınacak değil mi ?
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Bülent ÖZER

Aslında tam olarak matkapı kastetmiştim ama anladım bu yaza bir reamer bana da gerekecek. :) Freze/Dremell'i de kalıp izleri ve bir takım çapaklar dışında pek kullanmıyorum, malum bir çok malzeme Alu olduğu için yüzeyde dalgalanmalara sebep olabiliyor. Ben de Burçak Abi maşayı hazır kullanacak diye biliyorum.