Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İlginç bir sorun

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında LeventK. tarafından paylaşıldı.

  1. LeventK.

    LeventK. Kıdemli Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    23 Ocak 2014
    Mesajlar:
    231
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar dün sürüş halinde bir sorun yaşadım sizlerle paylaşıp fikir danışmak istedim çünkü tekrar etmesini istemem ve neden böyle olduğunu da anlamış değilim.
    sürüş halindeyken arka tarafın biraz bağımsız hareket ettiğini hissettim durup inmem ile şaşırmam bir oldu arka dişli ve fren sistemi garip bir şekilde yerinden çıkmış
    [​IMG]
    işaret ettiğim yerdeki vida ve ya herneyse hafif gevşemiş bir şekildeydi ve yuvasından çıkmıştı bu yüzden de böyle bir sorun oluştu , sürdüğüm yerlerde arazi dahi değil dümdüz yol tabi arada çukurlara da denk geliyorum
    sizce bunun sebebi nedir sürüş halinde sert bir yere inişten dolayı mı olmuştur eğer öyleyse bu bisiklet nasıl dağ bisikleti kafam karıştı :confused:

    şu an eskisi gibi fakat tedirgin olduğumdan ne yapacağım bilemedim ya teker uçar giderse yarın öbürgün :p
     
  2. vahapaydin

    vahapaydin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Haziran 2013
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    148
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Söz konusu nokta kullanım esnasında sürekli basınç olan noktalardan biri. Sözünü ettiğiniz şekilde Safranbolu turunu tamamladım ben ve çok ciddi inişler yaptım. Bunun farkına da İstanbul'a döndükten sonra ön tekerin montajını yaparken vardım.

    Düzenli olarak kontrol etmenizde ve gevşeyen her vidayı sıkmanızda fayda var diye düşünmekteyim.
     
    LeventK. bunu beğendi.
  3. ihsangencer

    ihsangencer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    524
    Beğeniler:
    701
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    levent bey bu taraftan değil, mandal tarafından sıkacaksınız
     
  4. LeventK.

    LeventK. Kıdemli Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    23 Ocak 2014
    Mesajlar:
    231
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Trabzon
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    zaten gariplikte orada , çıktığında mandal en sıkı konumda idi , gevşettikten sonra yuvasına sokunca tekrar sıktım emniyetli olsun diye . her sürüş öncesi dip bucak kontrol yapmakta fayda var :in:
     
  5. Eren T.

    Eren T. Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2014
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bisikletiniz 0 mı bilmiyorum ama 0 bisikeltlerde çok gevşek gelir bu vida veya zaman içinde titreşimler yardımıyla gevşer,yeterli derecede sıkmanız yeterli olacaktır unutmayın çok sıkmak iyi değildir vida yivlerine zarar verir&aşındırır. :)
     
  6. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Öncelikle mandalı tamamen açınız daha sonra işaret ettiğiniz yeri sağa doğru 2-3 tur çeviriniz. Bu işlemi yaparken mandalı tutunuz. İşlemler bittikten sonra mandalı tekrar sıkınız bu sayede sorun ortadan kalkacaktır. Abartılacak bir şey yok ortada.
     
  7. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Onun sıkılığının bir ölçütü vardı. Yanlış hatırlamıyorsam, mandal tam dik konumdayken sıkılaşmaya başlayacak ve bu sertlikteyken tamamen kapatılacak. Böyleydi galiba.

    Yerinden çıktığını farketmeden önce herhangi bir fren sürtmesi duydunuz mu veya vites geçiş problemi yaşadınız mı? Tekeri takarken yanlışlık yapılmış olabilir belki.
     
  8. ihsan onur şener

    ihsan onur şener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    334
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    o vidayı hafif hafif sıkarak mandalı tatlı sert konuma getirin, çok sıkarsanız mil eğilir, az sıkarsanız tekerlek sabit kalmaz tam ortasını bulmak gerek.