Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

ilginç bir soru

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında akseki tarafından paylaşıldı.

  1. akseki

    akseki Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2009
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Merhaba
    Benim bir dağ bisikletim var yaklaşık 17 kilo ve 4 cm genişliğinde lastikleri var merak ettiğim şey ise bu bisikletle düz yolda ortalama 35 km yaparsak, 7 kiloluk full sram redli bir yol bisikletinde aynı güçle ortalama kaç kilometre yaparız şimdiden teşekkürler(konuyu yanlış yerde açtıysam özür dilerim)
     
  2. reha genç

    reha genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    1.326
    Beğeniler:
    994
    Şehir:
    istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
    Seviye:
    Hesaplanacak verisi olmadığından ancak tahmin edilebilir bu soru sanırsam.
    Aynı gücü kullanarak;

    35 km sendeki bisikletle aldığın yol diğer bisikletle 39-40 km'ye çıkar.

    İlk bisikletteki mesafe arttıkça ikinci bisiklet arayı dahada açar.

    atıyorum;

    ilk bisikletle 70 km yaptın,2.bisikletle 85km yaparsın, fark 15 km...
    ilk bisikletle 140 km yaptın,2.bisikletle 180km yaparsın, fark 40 km...
    gibi...
     
    akseki bunu beğendi.
  3. akseki

    akseki Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2009
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    teşekkürler sağolun
     
  4. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Bence aynı gücü sarfederek tahmini 50 falan yaparsın çünkü iyi bir sprint ile 60 70 km hıza çıkarsınız yarış bisikleti ile tabi antremanlı isen
     
    akseki ve nightkobe bunu beğendi.
  5. akseki

    akseki Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2009
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    tabiki yarış bisikleti Full sram redli grup var :D yardımlarınız için teşekkürler
     
  6. Aydın Hiçyılmaz

    Aydın Hiçyılmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2009
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    130
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Yol bisikleti ile anlık olarak 50 - 60 km/s hızlara çıkılabilir fakat uzun süreli sürüşlerde ortalama hız olarak bu değerlere çıkmak pek olası değildir. Bu spora yeni başlıyanları düşünelim. 1 saat kesintisiz bisiklet kullansın. 15 ila 25 km arasında bir mesafe alabilir. Eğer bisiklet sahibi artık bu konuda tecrübe kazanmış ise 1 saattde 25 ila 35 km arası mesafe alabilir. Saatde 35 km den daha fazla mesafe alınıyorsa artık profosyonelliğe yaklaşılmış demektir. Bu tür arkadaşlara çok tecrübelidir diyebiliriz. Saatde 40 km ve üstü bir mesafe alınıyorsa büyük ihtimalle bu kişi zaten profosyoneldir.

    Gerçi şöyle bir durumda var. 1 saatde 45 km ortalama hız yapan bir kişi eğer 2 saat kesintisiz bisikleti kullanacak olsa hızı belki 40 km/s olacak. 3 saat kullansa belki 35-40 km/s arası bir ortalama tutturacaktır.

    100 km den daha uzun mesafelerde 40 km/s ortalamanın üzerinde bir hızı tutturan kişiler ancak profosyonel bisikletçilerdir. Uzun mesafelerde milli bisikletçilerimiz bile 40 km/s sınırını aşamamaktadırlar.

    Pist bisikletçiliğinde 1 saatde yapılan hız 53 km/s e kadar çıkabilmektedir. Pistler her ne kadar tam düz olmasalarda enerjinin korunumu açısından yokuş içermeyen düz alan oldukları düşünülebilir. Eğrilik güzergah boyunca değil yanlara doğrudur.
     
  7. bislet

    bislet Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    260
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    türkiye
    Seviye:
    -Çember çapı büyük olduğundan her bir pedal çeviriş daha fazla yol demek olacak,
    -Çember çapı büyük olduğundan hava direnci daha az olacaktır (akıcılık)
    -Çember çapı büyük olduğundan sürtünme daha az olacaktır (akıcılık)
    -Dişli lastik olmadığından sürtünme az olacak,daha az güçle lastik dönecektir,
    -Dişli lastik omadığından hızlandıktan sonrada hızı çabuk kesilmeyecek (akıcılık),
    -İnce lastik olduğundan sürtünme az olacak,
    -Daha hafif kadro ve lastikler,
    -Oturuş pozisyonundan dolayı,
    -Ön amortisör olmadığından (amortisörün hızı azalttığını düşünüyorum),
    -Viteslerindeki farktan dolayı,

    Yukarıdaki sayabildiğim ve sayamadığım farkların herbiri yol bisikletlerinde daha az güçle daha fazla yol alınmasını sağlar.Bu farklarların hepsini bir arada düşündüğünüzde bence aynı güçle tahmin edilebileceğinden daha fazla yol alınır.
     
    akseki bunu beğendi.
  8. akseki

    akseki Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2009
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    tüm bilgileriniz için teşekkürler yol bisikletim büyük ihtimalle cuma günü elimde olucak toplanıp hazırlanmasıyla cumartesi pazarı bulur o zaman kaça çıkabileceğimi anlamış olucam :D
     
  9. çaylak26

    çaylak26 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Nisan 2007
    Mesajlar:
    271
    Beğeniler:
    144
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    benden bir tavsiye yol bisikletini hız aracı olarak görme ve hız olayını ilk başlar bu kadar takma çünkü mtb den yola geçerken ilk başlar baya yadırgarsın ve sürüş konumun ayarlayasa kadar bazen mtb de yaptığın hızları bile yapamıyabilirsin.Sorun bisikletde değildir böyle durumlarda çoğunlukla öyle zannedilir zamanla alıştıkça yüksek hızlara çıkabilirsin ancak.Mtb den yola geçince sadece ağırlık ve tekerlek genişliği değişmez ayrıca oturuş pozisyonu ve rublelerde değişecektir.Bu arada yol bisikleti hızdan çok performans sporudur amaç sadece hızlı gitmek değil uzun kilometreler boyunca istikrarlı bir şekilde gidebilmektir:)
     
  10. akseki

    akseki Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2009
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    istikrarlı bir şekilde gitmek sadece yol bisikletinde geçerli değildir bu mtb yi kullanırken de geçerlidir eğer mtbyi yolda kullanıyorsanız ve bence eğer mtb yi yolda istikrarlı bir şekilde kullanmayı başarabiliyorsanız yol bisikletinde de aynı dayanıklılığın çok daha fazlasını gösterebilirisiniz :)
     
  11. Mustafa Volkan Koca

    Mustafa Volkan Koca Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Eylül 2008
    Mesajlar:
    953
    Beğeniler:
    499
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    dağ bisikletinde ortalama 30la istikrarlı bir şekilde gideblirken uzun bir yokuş geldiğinde ise yokuşu tırmandıktan sonra tekrar aynı değerleri yakalayamıyorum 20 km düşüyor direkt nasıl bir çözüm önerirsiniz
     
    Halil öztürkü bunu beğendi.
  12. mcanb

    mcanb Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    721
    Beğeniler:
    934
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Interval çalışarak bu engellenebilir. Bir yokuş bulun inip inip çıkın ama aralardaki dinlenme sürelerini kısa tutun. Kısa dinlenme süresi kilit nokta
     
  13. erim yıldırır

    erim yıldırır Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2009
    Mesajlar:
    222
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    oww anıl bize hiç söylemiyosun bisikletini!!!!
     
  14. İsmet Enes ÇAKAR

    İsmet Enes ÇAKAR Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    82
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    17 kg lik bisiklet neydi?Bu arada hayırlı olsun,kırımsız sürüşler dilerim
     
  15. akseki

    akseki Üye

    Kayıt:
    26 Kasım 2009
    Mesajlar:
    58
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    erim salı gelcek gelince gösteririm :D bu arada 17 kglik bisikletim merida tfs 100 xc, sağolun sizede :)
     
    İsmet Enes ÇAKAR bunu beğendi.