Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İkinci El Carraro 227 alacağım nesine dikkat etmeliyim?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında caner acer tarafından paylaşıldı.

  1. caner acer

    caner acer Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Merhabalar, 2014 model carraro 227 ikinci el bir bisiklet buldum, bisiklet konusunda teknik olarak bilgisizim. En iyisi bir bildiğinle gitmek diyorlar bakmak için, ancak çevremde öyle birisi yok. ve bütçem 800 850 tl olduğundan bisiklet sağlamsa kaçırmak istemiyorum. Bu konuda deneyimli olan arkadaşların tavsiyelerine kulak kabartacağım açıkcası.
     
  2. evrenozbilen

    evrenozbilen Velocity216

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    771
    Beğeniler:
    1.169
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Evren
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Maalesef bisiklet tek bir parçadan oluşan eşya değildir. Kadro, çekiş sistemi, fren sistemi, teker grubu ve gidon grubu...vb kompleks parçalardan oluşuyor...

    *Bisikletin üretim yılı ve km'si önemli kriterdir.

    *Ayrıca faturalı olmasına da dikkat etmeniz gerekir(belki de başka birinin yemeden-içmeden aylarca biriktirdiği paranın karşılığı olarak hayallerini süslediği bisikleti aldıktan sonra, 'haksız' olarak elinden alan bir satıcıdan satınalmak üzere olabilirsiniz).

    - Kadroda çizikler düşme konusunda ipuçları verir. İnce çizikler eğer estetik sıkıntınız yoksa sorun olmayan detaylardır. Özellikle çatlak kontrolü yapılabilir. Bisikleti 3-5 cm den kaldırıp bırakın ve sesi dinleyin.
    - Çekiş sisteminde yapılan km bağlı olarak zincirin ömrünü tamamlamasına müteakiben dişlilerin de ömürlerini bitirmeye başlar. Zincir atması veya zincir atlaması yapmaması gerekir. Fazla km yapılması durumunda genelde zincir ve rublenin(arka zincir grubu) değişmesi gerekebilir. Ayrıca pedal kollarının kadroyla birleştiği göbeğin sağlam olup/olmadığını, pedalı çevirip boşluk yapıp/yapmadığını kontrol ederek anlayabilirsiniz.
    - Fren sisteminde ise genelde fren pabuçları biter. Bunlar çok büyük paralar değildir; değiştirilebilir. Fren kollarını sıkıp, frenlemeyi kontrol edebilirsiniz.
    - Lastikleri kontrol edilmesi gerekir. Dişlerin incelmiş olup/olmadığına, yarılma olup/olmadığına bakılabilir. Jant fren yüzeyine bakılmalıdır. Frenlemeye bağlı olarak, bu yüzey yine km'ye bağlı olarak deforme olur. Ayrıca akort kaçıklığına da bakabilirsiniz(Akortu bisikletçilerde yaptırabilirsiniz. Aşırı bir kaçıklık yoksa-fren pabuçlarına sürtme- çok ciddi sorun değildir.). Teker göbeklerinin sağlamlığını bisikkleti kaldırıp, yatay ve dikey tekeri çekiştirerek ve döndürerek anlayabilirsiniz.

    Gibi gibi... :)
     
  3. caner acer

    caner acer Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Istanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Verdiğiniz bilgilrt için teşekkür ediyorum. 50 km yapıldığını söyledi sahibi. Şimdi bu konuda iki tarafın da mağdur olmasını engellemek için bir sözleşme vs. kullanılıyor mu merak ediyorediyorum. Ya da bir bisikletiye gidip baktırsam söyledikleri dışında bişi çıkacak mı kontrol ettirsem diyorum. Sizce nasıl?