Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

iki lastik arasındaki fark...?

Konu, 'Şehir - Tur Bisikleti' kısmında levent koç tarafından paylaşıldı.

  1. levent koç

    levent koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.377
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    arkadaşlar schwalbe green guard lastik ile schwalbe kevlar guard lastik arasında ne fark vardır? bilgisi olan arkadaş varsa ve paylaşırsa sevinirim.. selamlar..
     
  2. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Green Guard
    The highly elastic, India rubber layer is 3 mm thick. Other manufacturers call such a tire “Plus”. However, Green is not just the colour, but also the philosophy: One third of the GreenGuard is made up of recycled latex products.

    Kevlar Guard
    We have improved the well known Kevlar belt. The protective layer is stronger and safer, but, at the same time, now more flexible. Result: The protection level is higher and rolling resistance lower.
     
    levent koç bunu beğendi.
  3. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.270
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Green guard'da genellikle 3mm kauçuk et kalınlığı oluyor.Ayrıca Green guard olarak adlandırılan dayanıklı doku,geri dönüşümlü maddelerden Latex (Ne kadar geri dönüşümlü olduğu tartışılır) üretilir.Çevre dostu bir lastik olarak lanse ediliyor.Biraz da pazarlama stratejisi diyelim.Kevlar guard ise "Kevlar" olarak adlandırdığımız koruyucu bir kuşak.Daha sert ve biraz daha ağır.Bu teknoloji uzun yıllardır başarıyla kullanılıyor.Aradaki fiyat farkını bilmiyorum.Farklı tekerlek ölçüleri için green guard ve kevlar guard ürünleri mevcut.

    Bunun yanı sıra green guard lastiklerin yanal (Yani lastiklerin en zayıf noktaları olan bölgelerinin) yüksek basınç altında şekil değiştirme direnci daha yüksek.Ne kadar yüksek? Bu diranç kevlar guard lastiklerde ne? aradaki fark ne anlam ifade ediyor çok da belli değil doğrusu.

    Sonuç:Sık sık lastik onarmak istemiyorsanız ve lastiğin biraz daha ağır olması sizin için sorun değilse "Kevlar" korumalı lastikler yeterli olur.En azından bu güne kadar uzun turlarda bir kez bile lastik onarmak zorunda kalmadığım için önerebilirim.
     
  4. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla kevlar guard, ince zırh (kevlar) tabakası ile, green guard ise kalın dolgu tabakası ile koruyor. Green guard dolgu tabakası zırhlı değil, dikenler, camlar, çiviler hepsi batıyor, ama dolgu tabakası o kadar kalın ki, bunlar iç lastiğe ulaşamıyorlar. Bir de green-guard / blue-guard gibi bir ayrım var sanırsam. İkisi de dolgu koruması ama biri daha ince (ve muhtemelen daha sert?), diğeri daha kalın (ve yumuşak?) diye hatırlıyorum.

    İkisini de kendim kullanmadım, sadece online bilgilerden yola çıkarak konuşuyorum. İkisi farklı tekniklerle patlak koruyor, ikisinin de başarılı teknikler olduğu bariz. Ama hangisi daha iyi koruma sağlıyor bilmiyorum. Ayrıca hangi lastik daha ucuz, hangisi daha hafif bilmiyorum. Kevların özgül ağırlığı yüksek ama ince tabaka, green guardın özgül ağırlığı düşük ama kalın tabaka. Başa baş da gelebilirler.

    Lastiğin hafifliği bisikletin genel hafifliğinden daha mühim, çünkü ağır lastiğin
    * Jirasyon efekti daha fazla olur. Aslında jirasyonun sebep olacağı ekstra stabilite (iyi) ile viraj direnci (kötü) arasında bir tartma yapmadım şahsen. Genelde jirasyona kötü gözle bakılıyor ama iyi bir şey de olabilir son tahlilde. Yüksek jirasyon (yüksek hız) ve keskin dönüşlerde viraj direnci belirgin ortaya çıkar, ancak yüksek hızda keskin dönüş zaten olmayacak bir şey. Dolayısıyla jirasyonun viraj engelleyiciliğine biraz şüpheci gözle bakıyorum açıkçası.
    * Rotasyonel momentumu (dönme ataleti) yüksek olur, hızlanırken ve dururken ağırlıktan başka bir de bununla uğraşırsınız.
     
  5. levent koç

    levent koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.377
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Abdullah bey öyle güzel ve içten anlatmışsınız ki.. ne kadar güzel bilgiler bunlar... emeğinize sağlık.. pedalınız bol olsun..

    Derya Bey kıymetli bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.. salıcakla.. pedalınız bol olsun..
     
    Abdullah.R ve Derya Keçeci bunu beğendi.
  6. levent koç

    levent koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.377
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    kendi sitesinden bir google vasıtasıyla çeviri yaptım biraz kötü bir türkçe ile çevirdi...:) ama ana hatlarıyla anlaşılıyor...
    Schwalbe-Delinme Koruma Sistemi
    80 yılların başında ilk Maratonlar gelişmekte beri lastik delinme direnci ilerleyen yoğun yoğunlaşmıştır. Neredeyse tüm Schwalbe lastikler artık delinmeye karşı koruma kemer özelliği ve biz sadece bilinçli özel hafif ve spor lastikler onu dışlamak. Şu anda sunmakta sistemlerinin genel bir bakış:

    Extreme Seviye
    Yüksek Yoğunluklu Guard
    Vectran ® lifleri daha cut-dayanıklı Aramid daha ve aynı zamanda son derece esnek ve hafif, daha yırtılmaya dayanıklı titanyum daha vardır. NASA Mars Lander için süper-yoğun Vectran ® hava yastıkları kullanılmaktadır. Vectran ® lifleri bizim süper-güçlü Yüksek Yoğunluklu Guard oluşturmak için patentli dokuma teknolojisi kullanılarak dokunmaktadır.
    SmartGuard ®
    esnek, özel india bir kauçuk önemli, 5 mm kalınlığında tabaka dayanıklı koruma sağlar. SmartGuard ®, özellikle taban yüzü Lodge ve bu tekerleğin dönmesi ile neredeyse başka bir koruyucu kemer ile zorunlu edilebilir nesneler ile çok önemli bir avantaja sahiptir. Bir raptiye, örneğin, sadece boru zarar vermeden lastik kalır, çünkü burada SmartGuard ®, kalınlığı avantajına sahiptir.
    Premium Seviye
    Kevlar ® Guard
    Biz iyi bilinen Kevlar kemerini düzeldi. Koruyucu tabaka, daha güçlü ve daha güvenli, ancak, aynı zamanda, şu anda daha esnektir. Sonuç: Koruma düzeyi yüksek ve yuvarlanma direnci düşüktür.
    RaceGuard ®
    Bu kayış akılda yarışı ile özel olarak geliştirilmiştir. Naylon kumaşın özel Hindistan kauçuk ve birçok katmandan bir sentezi penetrasyon delinmelere karşı çok etkili bir koruma sağlar. Sadece bir ağırlık minimal artış ve bu lastiklerin yuvarlanma direnci vardır.

    Temel Seviye
    Delinme Koruma
    Standart lastikler doğal kauçuktan yapılmış etkili bir lastik koruma kemeri var.
    Kalite Hatları:
    EVOLUTION . Çok iyi. Yüksek notu malzemeler. Son teknoloji. PERFORMANS . Yoğun kullanım için mükemmel kalitede. AKTİF . Güvenilir marka kalitesi
     
  7. levent koç

    levent koç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.377
    Beğeniler:
    114
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ayrıca kevlar guard'lı lastikler green guard'a göre daha pahalı bu da belki daha sağlam bir korumaya haiz olduğunu gösterebilir...

    netice:kevlar malzeme daha esnek,daha güçlü,daha güvenli ayrıca yuvarlanma direnci daha düşük bir lastik...(not:bilgiler internetten araştırabildiklerim sonucu çıkarımlardır..)
     
  8. Abdullah.R

    Abdullah.R Forum Demirbaşı

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    8 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Kamiloba / İstanbul
    Seviye:
    Rica ederim Levent bey, ben de iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. :)
    SmartGuard ismini görünce hatırladım. Dolgu korumasının genel ismi SmartGuard, bunun da green ve blue diye iki tipi vardı. İkisi de smart guard kategorisinde olup, biri daha ince, diğeri daha kalın dolgu idi. Verdiğiniz google çevirisinde, SmartGuard için "extreme" (aşırı yüksek, en uç seviye) koruma, KevlarGuard için "premium" (üst düzey, aliyyül-ala :p) koruma denmiş. Buna göre SmartGuard daha iyi ama fiyatı bir şekilde daha ucuz. Belki SmartGuard çevreye daha az zararlı olduğundan üzerinde teşvik vardır, veya KevlarGuard üzerinde ekstra vergi vardır? Bilemiyorum.

    Bir de, yuvarlanma direnci hakkında yanlış anlaşılma olabilir. Şunu da demek istiyor olabilirler: "Normalde kevlar kaplama yüksek yuvarlanma direncine sahiptir ama biz onu geliştirdik, artık eskisi gibi değil, daha düşük yuvarlanma dirençli yaptık". Google çeviriden öyle tahmin ettim. Orijinaline bakmak lazım tabi.

    Öte yandan, bisiklet kompetanı diyebileceğim birine Maxxis ile Schwalbe arasında tercih yapmasını istemiştim, Maxxis daha iyi demişti. Sebebini sormadım. Bir sonraki lastiğimi Maxxis Overdrive almayı düşünüyorum.
     
    levent koç bunu beğendi.
  9. Mehmet H.

    Mehmet H. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Haziran 2013
    Mesajlar:
    805
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    *
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    kevlar sanırım daha pahalı olduğundan kevlar korumalıda pahalı oluyor
     
    levent koç bunu beğendi.