Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İETT’den "Bisiklet Aparatlı Otobüs" dönemi

Konu, 'Güncel Haberler' kısmında ADEM DEĞİRMENCİ tarafından paylaşıldı.

  1. ADEM DEĞİRMENCİ

    ADEM DEĞİRMENCİ Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Şubat 2010
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İSTANBUL- Hizmet ve yatırımlarına hız kesmeden devam eden İstanbul Büyükşehir Belediyesi bugün de Başkan Topbaş’ın katılımıyla 110 yeni İETT Otobüsünü daha hizmete aldı. Bu sefer hizmete alınan otobüslerde bir sürpriz vardı.:alkis::alkis::alkis:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    :alkis::alkis::alkis:
    Her yıl olduğu gibi bu yılda bütçesinin en büyük payını ulaşıma ayıran İstanbul Büyükşehir Belediye’si, İstanbulluların rahat, güvenli ve konforlu bir şekilde ulaşım sağlayabilmesi için İETT otobüslerini peş peşe hizmete alıyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın ev sahipliğinde Kartal Sahil Meydanı’nda düzenlenen hizmete alım törenine Ak Parti İstanbul Milletvekilleri Erol Kaya, Alev Dedegil, İsmet Uçma, İETT Genel Müdürü Dr. Hayri Baraçlı ve çok sayıda vatandaş katıldı.

    [​IMG]

    İstanbul’a 60 milyar TL yatırım yaptık

    Törende konuşan Başkan Kadir Topbaş, göreve geldikleri günden bu güne geçen 9,5 yıl süre içerisinde İstanbul’a yaptıkları yatırımlar toplamının 60 milyar TL’yi bulduğunu kaydetti. Başkan Topbaş ulaşıma ayırdıkları payın da yüzde 55 olduğunu söyledi. Bu gün hizmete alınan otobüslerde bisiklet aparatının da olduğunu ve dünyada çok az yerde kullanıldığının altını çizen Başkan Kadir Topbaş, “Otobüslerimizde artık internet var. Bunu tanıtmıştık. İsteyen mobil cihazlarını hızlı şekilde şarj da edebiliyor. Bugün hizmete aldığımız otobüslerde ise bisiklet aparatı var. Dünyada çok az yerde bu uygulama var. Vatandaşlarımız bisikletlerini hızlı ve kolay bir şekilde otobüsün önüne yerleştirip otobüse binip seyahat edebilecek” diye konuştu.



    İETT filosunun yaş ortalaması 5’e düştü

    2004 yılından 2013 yılına kadar 2.451 otobüsün yenilendiğini ve filoya 1.705 yeni aracın daha kazandırıldığını kaydeden Başkan Topbaş, bu araçların toplam değerlerinin de 930 milyon TL olduğunu söyledi. Araçların tamamının yerli üretim olduğunun da altını çizen Başkan Topbaş, “İETT filosunun yaş ortalaması 14.6’dan, 5’e düşüyor. Bugün hizmete aldığımız otobüslerin ilk etapta 10 tanesinde bisiklet aparatı olacak. Sonrasında ise bu sayı 50’ye çıkarılacak. Bisiklet aparatlı otobüslerimiz Kartal-Kadıköy sahil yolu, Küçükçekmece-Eminönü sahil yolu, Sarıyer-Kabataş sahil yolundaki hatlarda hizmet verecek” diye konuştu.



    Geleceğe birlikte yürüyoruz

    Başkan Topbaş göreve geldikleri günden bugüne İstanbul’u yeniden şekillendirmek için 7-24 saat çalışma esaslı çalıştıklarını ifade ederek şöyle devam etti: “Geleceğe birlikte yürüyoruz. Türkiye ve İstanbul artık eski günlerinde değil, ciddi bir değişim var. İstikrarın yalandığı güven dolu bir ülke. İstanbul artık eski İstanbul değil. Alt yapısından çevre problemine kadar birçok problemi çözdük. Gelecekten endişemiz yok. Büyükşehir olarak başta ulaşım olmak üzere birçok hamle yaptık. Birileri 20 yıldan beri İstanbul’dasınız ne yaptınız dese onun cevabını sizler veriyorsunuz. Eski İstanbul’u yaşatacağız diyenler sanırız ki kendi dönemlerindeki çöp yığınlarıyla dolu İstanbul’u kast ediyorlar.”



    Gelecek nesillere daha güzel bir İstanbul bırakmak istiyoruz

    Başkan Topbaş konuşmasının ardından, “Biz hizmetlerimizi gelecek nesillere daha güzel bir İstanbul bırakmak için yapıyoruz” dediği çocukları da sahneye alarak protokolle birlikte hizmete alınan yeni 110 otobüsün kurdelesini kesti. Başkan Topbaş meydanda bulunan bisiklet aparatlı bir otobüse de iki adet bisikletin nasıl yerleştirildiğini uygulamalı olarak gösterip otobüsü bir süre kullandı.

    PHP:
    http://www.iett.gov.tr/tr/main/news/iettden-bisiklet-aparatli-otobus-donemi/1357
     
    Özkan TATLI ve M.A.Y. bunu beğendi.
  2. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
  3. bahtiyar közen

    bahtiyar közen Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Haziran 2010
    Mesajlar:
    1.360
    Beğeniler:
    1.313
    Şehir:
    istanbul-anadoluhisarı
    Adı:
    Bahtiyar Közen
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    süper proje artık yolda kalmak yok
     
  4. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.323
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bu sistem hayata gecireli neredeyse 1 yil olacak. Hadi abartmis olmayayim ama >6 ayi kesin var.

    Bu sure icerisinde bu otobuslerin efektif kullanimiyla ilgili olumlu bir tane kullanici yorumu okumadim, gormedim. Dostlar alisveriste gorsun misali topu topu 10 (yaziyla on) adet otobuse su kici kirik sistemi koyup hangi hatta nasil bir fayda bekleniyor anlamak mumkun degil.
     
    ERTUNGA bunu beğendi.
  5. Yakup Kohen

    Yakup Kohen Yeni Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2012
    Mesajlar:
    49
    Beğeniler:
    41
    Şehir:
    İstanbul/Kadiköy
    Seviye:
    Ya Akp reklamı yapmaya gelmiş arkadaş ya da Mağara.avi
     
    Birhan K. ve Berke bunu beğendi.
  6. can akkoyun

    can akkoyun Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2010
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Güzel inş yaygınlaşır ve efektif bir hale getirilir.
     
  7. mert.e

    mert.e Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Mart 2014
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İstanbul'da her yerde olacağını sanmam önemli ilçelerde ki hatlarda görülür.
     
  8. Mert E.

    Mert E. We create Chemistry

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    19 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.211
    Beğeniler:
    2.323
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arkadaslar,

    Birisi de kalkip demiyor ki "arkadas ben niye bisikletimi otobusun onune montelemek zorundayim da iceri sokamiyorum, mal misiniz?"

    Amerikayi yeniden kesfetmenin anlami yok. Dunyanin her yerinde toplu tasimaya bisiklet sokulur. En kotu belli saatlerin disinda sokulur. Ben hayatimda bu kadar gerzek bir sistem hic bir yerde gormedim.

    Avrupa'daki trenlerde bisikletleri koymak icin ayri vagon var. Tramvaylarin giris kisimlari bisikletler konabilsin diye genis. Bisiklet trafik sisteminin bir parcasi. Almanya'da surekli gittigim Mannheim'da bisiklet yolu, karayolunda yok. Orasi zaten bisikletlerin de yolu. Bisiklet yollari genelde kaldirimlarda, yayalar girmesin diye.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Bizde hala bisiklete cuzzamli gozuyle yaklasildikca, 'lutfen' bisikletliler icin sozde yatirimlar yapildikca, "aaa negzel, keskem yayginlassa" diye aglasir dururuz.