Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

iç lastikli yol bisikletleri için lastik tamir edici spreyler

Konu, 'Tekerlekler' kısmında emir yakup bulut tarafından paylaşıldı.

  1. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    herkese merhaba diyor ve hemen soruma geçiyorum şimdi ben 280 kmlik yol bisikleti tecrübem boyunca 4 kez lastik patlatınca ve tedbirsiz davranıp yanıma yedek iç lastik falan da almayınca ve ya pazar günü ya da bulunduğum yer şehirdışı olduğu için etrafta bisikletçi olmayınca kmlerce bisikletle yürümek zorunda kaldığımdan... şimdi sadede gelmeye çalışıyorum fakat bu biraz zaman alıyor sorum tam olarak şu umarım şimdi lafı uzatmadan sormayı başarabilirim: arabalar için üretilen patlak onarıcı -dikkat edin onarıcı diyorum önleyici değil-spreyleri iç lasikli yol bisikletimde kullanabilir miyim yoksa bunun için mutlaka lastiklerin tubles mi olması gerekiyor.İkinci olarak bu spreyleri kullanmış olanlar tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.
     
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bisiklet için kullanabiliyorsun .Benim spreyli iç lastikle yaşadıklarım patladığı zaman havası biraz iniyor basınç iyice düştükten sonra o sıvı devreye girerek patlağı tıkıyor tekrar pompa ile hava basınca devam ediyorsun.Tabi bu durum ufak delikler için geçerli patlak büyük olursa ne olur bilemem.Gıcık olup sıvı olan iç lastiği değiştirme nedenimi soracak olursanız :) benim kullandığım lastiklere 110-120 psı hava basılıyordu doğal olarak bu hava lastikte uzun süre durmuyor biraz iniyor 5-10 günde bir basıncı tazelemek istediğimde sibobu açmam ile bu sıvı sibop çıkışınıda kapatmaya çalışıyordu ve hava basmak 160 psı lık topeak büyük ayaklı pompayla bile zulüm halini alıyordu ufak el pompasıyla ise belirli bir basınçtan sonrası imkansızdı :) bir iki derken gıcık oldum çıkarttım hala duruyor depoda :) patlayan iç lastiğimi yedeği ile değiştirmem 3 dakikayı geçmediğinden benim için sıkıntı yok eski sisteme devam :) aynı şekilde kendinden yapışkanlı yamalar anında yapışıyor deliği bulup yamayı bastırmak yeterli oluyor.Tabi bunlar benim düşüncelerim o sıvıdan belki memnun kalanlar da vardır muhakkak....
     
    Murat Sarp ve Nüvit Becan bunu beğendi.
  3. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    cevabınız için teşekkür ediyor ve hemen şunu öğrenmek istiyorum bu spreyler havası tamemen boşalan yol iç lastiğini kaç psiye kadar şişirebiliyor ve bu spreyden maksimum verim almak için havası tamamen boşaldıktan sonra mı yoksa pompa ile biraz hava bastıktan sonra mı kullanmalıyız?
     
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bu soruya cevap veremem çünkü ben hazır basılmış satılan iç lastiklerden kullanmıştım sıfırdan iç lastiğe hiç basmadım .Umarım sorunuzun cevabını bilen birisi yanıtlar.Fakat şöyle bir durum var sadece hava basmaya yarayan hava spreyleri veya hava tüpüyle çalışan pompalar mevcut onlar yol bisikletine göre basıncı uygulayabiliyor .(kaç kullanımlık onuda test etmedim) fakat bunlar söylediğim gibi sadece hava basıyor içlerinde patlak önleyici sıvı yok.
     
  5. Nüvit Becan

    Nüvit Becan Üye

    Kayıt:
    8 Şubat 2012
    Mesajlar:
    78
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu lastiğin içini kaplayan sıvıları,araç lastiklerini tamir edenlerde pek tavsiye etmiyorlar ,yukarıda Ferhat beyin açıkladığı nedenlerden dolayı,zamanla lastiğin içinde bır sıvı gibi durum oluşması bu neden ile balans tutmadaki zorluk nedeni ile ,resmen sallama yapıyor diyorlar bunu söyleyen çok yakınım bir profesyoneldir İstanbuldaki rallilere katılan araçların lastik bakımlarını yapan bir servistir. Babadan kalma sistem en doğrusudur derim bende ,iyi sürüşler tüm pedal severlere...
     
  6. İslam Gölge

    İslam Gölge Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.305
    Beğeniler:
    832
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Adı:
    İslam GÖLGE
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sizin dediğiniz malzeme lastik tamir köpüğü diye geçiyor.Ben dağ bisikleti lastiğinde kullandım.Yol lastiğini bilmiyorum.Lastik patladıktan sonra içinde çok az bir hava kalmıştı.Bu köpüğü sibopa takıp tümünü iç lastiğe boşaltıyorsun içinde var olan basınçla birlikte lastiği epey şişiriyor.Çok değil ama 30-40 psi belki sonra lastiği birkaç tur çevirip sıvının patlayan yeri bulmasını sağlıyorsun ve lastiği tavsiye edilen basınca kadar pompayla şişiriyorsun ve yoluna devam ediyorsun.Bu iç lastikle 2 ay kadar patlaksız mutlu yaşadım bu da cabası. :)
     
  7. İsmailÇağrı

    İsmailÇağrı Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    TR
    Seviye:
    Tubeless lastik çekeceksin, tabi jantların o uyumlulukta ise.. Tubeless sibopları da takacasın. Ardından tubelesslerı janta sararken youtube da uygulama videoları var izleyip halledersin havayı bas yola vur. lastik patladığında(eger cok kilolu değilsen kolay kolay patlamaz, 1000 km de bir) yanında sürekli bulunduracağın hutchinson marka 25 tl ye satılan tamir sıvısı ihtiva eden basınçlı gaz tüpünü basacaksın sonra yola devamm
     
    emir yakup bulut bunu beğendi.
  8. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    yol bisikleti için tubless var mı?
     
  9. İsmailÇağrı

    İsmailÇağrı Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    132
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    TR
    Seviye:
    yol bisikleti için tubeless lastiklerini çoğu büyük çaplı bisikletçide bulabilirsin. Örnek olarak "Hutchinson fusion 2" fiyatı 100 küsür tl. Yani clincher bir lastik ve iç lastik takımıyla aynı fiyatta. Evde ayaklı pompa veya kompresor lazım. yolda el pompası taşımayacaksın ve iç lastik de...Bundan taşıyacaksın: http://www.dogaspor.net/HUTCHINSON-TAMIR-TUPU-FAST-AIR-TUBE,PR-8796.html
     
  10. semih59

    semih59 Forum Bağımlısı

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    26 Mart 2007
    Mesajlar:
    778
    Beğeniler:
    967
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Semih Saygın
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben şahsen yol bisikletimle çıktığım zaman sele altında 2 adet iç lastik ve 1 adet plastik levye mi koyarım.Dış lastiklerim schwalbe marathon lugano Patlamaya karşı direnen bir dış lastik. küçük bir sele altı çantasına.Zefal ın üretmiş olduğu iç lastiği yamamak için stıcer şeklinde kendinden yapışkanlı yamalarından ufak kutu içinde içinde zımpara aparatı mevcut onuda yanıma alıyorum.Dış Lastiğim yarılmadıkça istediği kadar lastik gümlesin zefal kutuda 12 adet hazır yama mevcut:)Diyelim dış lastik yarıldı zefal yamalardan dış lastik içine de yapıştırıp en yakın bisikletçiye gidilir.
     
    ihsan ünal ve İslam Gölge bunu beğendi.
  11. emir yakup bulut

    emir yakup bulut Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    423
    Beğeniler:
    392
    Şehir:
    samsun
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    evet ama bir de bunun tubles jant seti var değil mi?