Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

iç lastikler hakkında...?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Serden Us tarafından paylaşıldı.

  1. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba...

    öncelikle şunu belirteyim; öyle çok da kaliteli iç lastik kullanmadım hiç. yazdığım problemler alt modeller için. ama aynı sorunlar üst modellerde de gözleniyorsa belirtmenizi isterim.

    -genelde belli bir süre sonra hava kaçırma olayı oluyor. bu neden kaynaklanır? nasıl önlenir? (mesela 1-2 haftada 1 hava basmak zorunda kalıyorum ama bazen de 1 ayı buluyor inmesi).

    -diyelim ki yama yaparken patlağı bulmak için şişiriyorsunuz... lastiğin bazı bölgeleri anormal büyüme gösterirken diğer bölgeler sabit kalıyor. sanırım bunu önleyemeyiz, ne dersiniz?

    -sibop kısmında oynayan parçalara (ince sibopta vidalı kısım ve içi mesela) yağ damlatmanın bir yararı/zararı var mıdır?

    -çok fazla yamalı iç lastiği kullanmamak gerekir diyorlar. bunun sebebi/sebepleri nelerdir?

    -orta ve üst kalitede hangi iç lastikleri önerirsiniz? (sibop cinsini de belirtirseniz sevinirim)

    lastikle ilgili değil ama bir de pompa hakkında sorum var: pompanın içini yağlamak gerekir mi, gerekirse ne tip yağ kullanmalıyız?

    şimdiden teşekkürler...
     
    gizer ve d.berkay bunu beğendi.
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Hava kaçırma durumu genellikle beton zeminde uzun süre duran bisikletler için geçerli. Hatta futbol topundan tutun da otomobile kadar hepsinde geçerli :). Fiziksel bir durum, önüne geçmek çok zor...

    Lastiğin bazı kısımlarının anormal büyümesi ilk olarak sizin lastiği gereğinden fazla şişirdiğinize, ikinci olarak ise o lastiğin çok da kaliteli olmadığına işaret. Demek ki et kalınlığını her yerde eşit yapamamışlar ;).

    Siboba yağ damlatmanın zararı olur mu bilmiyorum ancak bir faydası olduğunu da düşünmüyorum. Çünkü sürtünen parça vs yok. İş contalarda bitiyor. Damlattığınız yağ da contalara zarar verebilecek nitelikte olursa iç lastiğinizin sibobuna veda edebilirsiniz. Gerek yok bence...

    Çok fazla yamalı lastikde denge sorunları ortaya çıkması muhtemel, ayrıca yamaların açılması, tekrar yamanın üzerinden patladığında bir daha yamanamaması gibi kötü ihtimaller söz konusu. İç lastik çok pahalı bir şey değil, 10. yamayla beraber değiştirin derim. Ben şahsen öyle yapıyorum.

    Michelin ve Schwalbe'nin çok güzel iç lastikleri var. Mümkünse ince siboplu iç lastik kullanın. Slime gibi sıvıların enjekte edilmesinde Schwalbe'nin ince sibobunun içinin açılmasıbüyük bir kolaylık. Ancak unutmayın ki bu iç lastikleri benzincide şişiremezsiniz ;).

    Pompayı da yağlayabilirsiniz, kuruyan contalar hava kaçırmaya meğillidir. Ancak contaya zarar vermemesine özen gösterin ;).
     
  3. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Güzel soru güzel cevap...
    Halil teşekkürler bilgiler için bende merak ediyodum...
     
  4. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Cevaplar çok güzel ama bir düzeltme yapayım.."Hava kaçırma durumu genellikle beton zeminde uzun süre duran bisikletler için geçerli." Bu bisiklet dünyasının en meşhur hurafesidir arkadaşlar..
    Lastikler ister betonda, ister havada, ister suda dursun yine hava kaçırır. Bu durum lastiğin gözenekli olmasından kaynaklanır... Bisikleti tavana assanız da hava kaçar, tahta üzerinde tutsanız da..Beton lastiğin havasını nasıl emsin? Bu hurafe şurdan çıkıyor: Uzun süre kullanılmayan bir bisiklet illa ki beton bir zeminde bırakılıyor.. Eski evlerde-apartmanlarda bodrum katları-kömürlüklerin zemini hep beton.. Haliyle de bisikletler buralarda saklanıyor.. İnsanlar bir süre sonra bakıyor ki havalar kaçmış. Buradan çıkarımda bulunan halkımız "betonda kaldı, lastikler söndü" lafını çıkartıyor..:)
     
    Cosar ve Serden Us bunu beğendi.
  5. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    çok iyi oldu bu cevaplar, teşekkür ederim
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Beton-Soğuk-Gazların genleşmesi diye düşünmüştüm :). Teşekkürler Gürsel Abi düzeltme için.
     
  7. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    evet gazların genleşmesi diye dşünüyordum fakat şişirmeden sürdüğümüzde lastik ısınıyor sıcak hava dahi olsa neden eski haline gelmiyor o zaman ,öyle ise gürsel abinin söylediği mantıklı fakat gözenekli ise su dolu bir yerde patlak testi yaparız ya en ufak patlak dahi olsa belli eder öyle ise gözeneklerden çıkan havayı nasıl farkedemiyoruz
     
  8. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    dediğin hava inmesi sorunu üst modeller markalı lastiklerde aylık sürelerde ancak görülebilir o da ölçülebilir kesinlikte değil.

    hava kaçırmanın nedeni lastikteki mikroskopik deliklerdir ki gerçekten mikroskopiktirler.

    iç lastiğin genelde sibop kısımlarını sibop metalini daha sağlam sabitlemek amacıyla daha kalın yaparlar ve yapıştırıcı madde bu kısımların esnemesini engeller yani bu kısımlar ince kalır ve diğer kısımlar kadar şişmez.eğer kastettiğin boyut farklılığı lastiğin diğer yerlerindeyse fazla şişen bölgede et kalınlığı az demektir ki lastiğinin buradan hava kaçırmaması ve patlamaması şansına kalmıştır.

    konu bunları önleyip önlememek değil bu tür bi lastikle (ki çoğu zaman çin malı falandırlar) karşılaştığın zaman almaya mecbursan şişirttirerek kontrol etmendir.bu şekilde "önüne geçersin"

    yağ damlatmak kesinlikle bir efsane üzerinde durmaya bile gerek yok.lastiği hava sıcaklığı farklarında gevretir ve mahvedersin zararı budur.

    çok yamalı iç lastik kullanmak tabiki kötü düşün bir bisikletçi kaç paraya yama yapıyor bir lastiğe iki ve daha fazla yama yaptırırsan zaten yeni bir lastik fiyatına gelir neredeyse.bunun da üzerinde durmaya gerek yoktu.

    marka olarak örneğin michelin in şişir unut şambrelleri var.bunlar tam konumuza uygun.normal lastiklerin et kalınlığı inikken 0.8\1 mm arasıyken bu lastikler 1.1\1.3 arasında.daha geç patlıyorlar dez avantajları ağırlıkları.ayrıca lateks iç lastikler lateksin karakteristikleri(yuğunluğu) nedeniyle daha az hava kaçırır.

    ve son olarakta bütün pompalarda hava kaçmasını ve aşınmayı önlemek amacıyla yağ veya gres gibi kayganlaştırıcı yoğun maddeler bulunur.eğer pompanda verimsizlik artarsa içini açıp yağlayabilirsin.

    kazasız sürüşler dilerim.:in:
     
    Serden Us bunu beğendi.
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    bu michelin lastikleri baya öven var aslında. bir dahaki sefere düşünmeye başladım.