Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

iç lastik sıvısı

Konu, 'Tekerlekler' kısmında ömer yayla tarafından paylaşıldı.

  1. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    arkadaşlar bu sıvıyı kullananınız varmı acaba ben bir adet sipariş ettim elime ulaştı ama bunu ne kadarını lastiğe sıkıcam birde bu arabalar içinde kullanılıyomuş ama tamamını sıkıyolar ben tahmin ediyorumki hepsinin sıkmaya gerek yok birde adamlar lastikleri patladıkları zaman sıkıyolar he şişiriyor hemde onarıyormuş bu 300 ml hepsini sıkarsak epey ağır olur ve maliyetli olur vede saçma olur siz nasıl kullanıyorsnuz acaba biraz bilgilendiririsenzi sevinirim verecek olacagınız cevaplardan dolayı teşşekür ederim
     
  2. Cem Kılınç

    Cem Kılınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2010
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Beyşehir, Konya
    Seviye:
  3. ömer yayla

    ömer yayla Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    366
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    hocam orda sıvının kullanıldığı tubeles lastikten bahsediliyo sıvının nasıl kullanıldığı vede ne kadar kullanıldığı yazmıyo birde ben notmal iç lastiğin içine sıkıcam onunla bir alakasının olmadığını düşünüyorum
     
  4. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Sipariş ettiğiniz yere bir mesaj atın bence :) Tubeless lastik için kullanılan miktardan daha az olmayacaktır tahminim :)
     
  5. Orhan Kılıç

    Orhan Kılıç Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Ocak 2010
    Mesajlar:
    1.485
    Beğeniler:
    2.420
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Siz nasıl bir sıvı satın aldınız? Markasını veya resmini ekleseydiniz keşke. Bisiklet lastiklerine sıkılan patlak önleyici sıvı mı aldınız (örneğin Slim marka olanı gibi) Yoksa marketlerde oto reyonlarında satılan basınçlı gazla lastiğe sıkılanlardan mı? Eğer ilk söz ettiğimden ise her iki lastiğe sibopu söküp tüpteki sıvıyı paylaştırdıktan sonra sibobu yerine takıp lastiği bir kaç tur çevirdikten sonra şişiriyorsunuz. 2. örnekte olan gaz basıncı ile üründen aldıysanız bu ürün lastik patladıktan sonra tüpün ucundaki hortumun rakoru siboba monte edilip bir tüp sıvı lastiğe sıkılıyor ardından lastik bir miktar şişirilip ilk istasyona kadar devam edilip lastik tekrar yeterli basınçta şişiriliyor. Bu tip bir ürün bisiklet lastiği için Decathlonda vardı.
     
  6. Cem Kılınç

    Cem Kılınç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Kasım 2010
    Mesajlar:
    282
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Beyşehir, Konya
    Seviye:
    ordaki yazı piyasadaki tubeless kitlerin yerini tutacak ev yapımı kitle alakalı.
    zaten dediğiniz gibi setiniz tubeless değilse o sıvıyı kullanmak için ,ya dönüştürme kiti satın alacaksınız yada yazıda geçen uygulamaları yapacaksınız. siz yinede aldığınız yere sorun derim.
     
  7. Salih Manavoğlu

    Salih Manavoğlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2005
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    513
    Şehir:
    Gemlik-BURSA
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    hocam, sorunuzun cevabı su sekilde;

    tubeless sistemlerde lastik icerisine 75ml patlak onceyici sıvı koymak bu sistemleri üretenler tarafından genellikle önerilen miktar..

    tabii bu miktar size göre değişebilir. ancak bana sorarsanız 100 ml'yi gecmemelidir. hem agirlik yönünden dezajantajlı olursunuz, hem de cok miktarda kullanılırsa lastik balansınızı olumsuz etkileyebilir.

    ic lastikli sistemlerde kullanılan sıvı miktari biraz daha düsük olabilir. bunu da 60ml olarak düsünebilirsiniz.

    yani kaba taslak 300ml'lik sisenizle 4 lastik doya doya nasibini alacaktır...:)

    gerisi size kalmış.. simdiden kolay gelsin..
     
    Ömer Faruk MUMCUOĞLU bunu beğendi.
  8. Serkan AKSAN

    Serkan AKSAN Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    KOCAELİ
    Ben hem arka hemde ön lastikte kullanıyorum. Arkada continantelin sıvısını önde ise kendinden sıvılı bontragermarka kullandım.hutchinson da kullanıyordum lakin onun sibobu koptu.hepsinin ortak bir noktası vardı. hepside beni yolda bıraktı. üstelik bir iki milimlik minik delik sebebiyle.ilk olayda kendilerini gösterdiler. geçen gece yine yaşadım patlağın sesini duydum, pedala basmaya devam ettim (öyle yapın diyor:) ama ne çare üstüm başım iç lastiğin içindeki sıvısı oldu.ama bir yararı var sanırım tamamen inmeyi 3sn geciktiriyor. 3sn ihtiyaci olan herkese tavsiye ederim.
     
  9. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben de bunu merak ediyorum, bu sıvılar fonksiyonel midir, işlevlerini gereği gibi yerine getiriyorlar mı, gerçekten patlamayı azaltıyorlar mı?
     
  10. Serkan AKSAN

    Serkan AKSAN Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    KOCAELİ
    Yukarıdaki mesajımda da dediğim gibi hiç bir işe yaramıyorlar..Ama gerçekten hiçbir işe yaramıyorlar.Aksine başa bela.İç lastiğe sıkılan o sıvıların faydasından çok zararını gördüm.Bu gece itibariyle hepsinden kurtuldum.İki içlastiği de çöpe attım.En ufak bir patlağı önlemediği gibi yanında şöyle eksileri de var:
    1-sürüş sırasında tekerden gelen su sesi
    2-içerisinde sıvı varken tekerin sağlıklı dönememesi. Merkez kaç dengesizliği
    3-içerisindeki sıvının yama yapılmasını zorlaştırması.Yapılan yamanın atmasını sağlaması
    4-tekrar hava basmak istediğimiz de sibobu yukarda tutsak bile içerisindeki sıvının dışarı püskürmesi
    5.şürüş sırasında oluşan (gül dikeni bile olabilir) patlaktan üstünüze fışkıran beyaz-yeşil sıvı (markaya göre rengi değişebiliyor)
    6. ekstra ağırlık taşımış oluyoruz.
     
    Yusuf Z. Şipal bunu beğendi.
  11. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Sıvıların alüminyuma zararı vardır.Alüminyum jantları erozyana uğratırlar dikkat etmek lazım.
     
    Yusuf Z. Şipal bunu beğendi.
  12. Aytaç Kalyoncu

    Aytaç Kalyoncu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    17 Eylül 2008
    Mesajlar:
    262
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    kuşadası
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Bende var ama hiç kullanmamıstım iyi oldu bu deneyimler sağlun
     
  13. alkankoca

    alkankoca Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2010
    Mesajlar:
    112
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    izmir ksk
    Seviye:
    7. maddeyi ben ekleyeyim :) sıvının lastiğinize hava basarken donması sonucu sibobun diğer tarafında sıvının donması ve bömbe oluşturması:(
     
    Yusuf Z. Şipal bunu beğendi.
  14. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.344
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Peki lastiklerin patlamaya karşı direncini artırmak için en etkili yöntem nedir?