Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

İç lastik sibobu türleri?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında keaksar tarafından paylaşıldı.

  1. keaksar

    keaksar Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Mart 2008
    Mesajlar:
    19
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Herkeze iyi forumlar. ACE 19 yeni jant seti alıcağım ve iç lastiğimi de değiştireceğim. İç lastiklerde iki tip sibop var. (araba ve uzun ince presta sibop)

    * Bunları kullanışlılık açısından karşılaştırdığımızda hangisi daha iyidir?
    * Yeni alınan bir jant ta sibop deliği her ikisine de uyar mı?
    * Patlak önleyici sıvı her ıkısınde de kullanılabilir mi?
    * Hangi sibop daha uzun ve kararlı şekilde içindeki havayı tutar? ( kalitelerinin aynı düzeyde olması durumunda tabii ki)

    gibi sorularım olucak yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Kullanışlılık dendiğinde eğer yolda çok binen birisiyseniz, bence otomobil sibobu daha uygun. Çünkü her benzincide bir hava kompresörü bulmak mümkün...

    İnce sibop kesinlikle uyar, Mavic'in çemberlerinde ince sibop ve oto sibobu arasında seçim yapmak için bir plastik parça bulunur. Bu parça ince sibobun yanındaki boşlukları dolduruyor, söktüğünüz zaman da otomobil sibobu için uygun oluyor.

    Oto sibobunun içi çıkarılabiliyor. Bu nedenle içeriye sıvı enjekte etmek basit. Schwalbe'nin presta siboplarının da iç mekanizması sökülebildiğinden onlara da uygulamak kolay. Ancak CST ve IRC gibi markaların çoğu iç lastiğinin presta sibopları sabit olduğundan içine patlak önleyici enjekte etmek biraz güç.

    Sanırım presta, sıkılarak daha sağlam oturduğundan havayı daha iyi tutar. Ancak lastik siboptan hava kaçırdığı için değil, malzemesindeki mikro deliklerden hava kaçırdığı için iner...
     
  3. el turco

    el turco Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Eylül 2007
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    479
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    622x37 lastiklerim (araba subap ignesi) ne yazik ki lastik takili ve sonukken pompa (crankbrothers) tarafindan dogru durust sisirilemiyor. ic lastik disardayken subaba pompayi takmakta sorun yok ama teker icindeyken, her turlu ittirmelere ragmen takildiktan sonra pompa bir turlu igneyi itemediginden hava basmak mumkun degil. acaba bu sorunu yasayan varsa nasil cozum getirdi? aklima igneyi daha uzun (cikintisi fazla olan) bir yedekle degistirmek geldi, bulunur mu yoksa araba lastikcilerinden aldigim igneden baska igne yokmudur? yani bisiklet icin daha uzunu varmidir ki pompa sorunsuzca igneyi itip havayi iceriye yollasin? tesekkurler.
     
  4. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Ya ben bu muhabbeti anlayamıyorum, yani benzinciden basma olayını :) Herkesin her gün havası mı iniyor, ben şahsen bir basıyorum haftalarca inmiyor (gerçi stans var ama, stans dan önce de çok sık hava basmam gerektiğini hatırlamıyorum) , hafif yumuşadıysa minik pompayla 2 pıs tamam :)
    Hadi diyelim yolda patladı zaten muhtemelen benzinciye yakın patlamayacak :) Kaldıki tecrübeli ellerde lastiğin değişmesi veya yamanması 5-10 dk yı geçmez.

    Neyse ben her halukarda ince sibob öneriyorum ;) Hem de büyük değilse cant deliğinizi genişletmeniz gerekmez.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  5. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Bazı büyük üreticiler (bkz. Maxxis, Michelin, Schwalbe) sibop boyu opsiyonu sunuyor, çünkü yeni jantlarımızın profilleri çok yüksek ve eski kısa siboplar bazı pompalarla sorun çıkartabiliyor. Araştırın derim, sanırım daha uzun bir sibop derdinize dermen olacaktır.

    Haklısın aslında Hakan Abi. Ancak ben cevabımı verirken çok daha geniş bir çerçeveden bakarak düşündüm. Sonuçta hafta bir bisikletine binen birisi söz konusu olduğunda 2 hafta bir lastik şişirmek zorunda kalması doğal. (Yok başıma geldi, oradan biliyorum :))
     
    el turco ve Hakan Yazman bunu beğendi.
  6. el turco

    el turco Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Eylül 2007
    Mesajlar:
    292
    Beğeniler:
    479
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    benim derdim icindeki ignesiyle. anlatabildim mi, hani vidalanip disariya cikartilan, bazilarinda ucunda yayi da olan. o ignenin daha uzununu, yani pompanin girisiyle irtibati kolaylastirmak icin. ama uzun subap boyu belki isi cozer, bunun icin ic lastikleri degistirmem lazim.
     
  7. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Uzun sibop boyu, pompa tarafından daha iyi kavranacağından işinizi çözer. Çünkü dışarıdayken sorun yok demişsiniz...
     
    el turco bunu beğendi.
  8. alper 76

    alper 76 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.323
    Beğeniler:
    1.147
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben de bir soru sormak isityorum eğer cevaplayan olursa
    Yol bisikleti i lastiklerinde PRESTA-(İNCE) iç lastiklerde farklı sibop zunlukları var. merlin den alacaktım şöyle bir durmam gerekti ne ola ki? şeklinde...
    siboplardaki bu uuznluk farkları ne işe yarar? alıp herhangi birini taksam sorun yaratır mı? neye göre tercih yapmak gerek ?
     
  9. Mustafa Kocabaş

    Mustafa Kocabaş Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Eylül 2011
    Mesajlar:
    520
    Beğeniler:
    338
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    Yol bisikletlerinde derin profilli jantlarda uzun sibop gerekiyor. Uzun sibop bunların dışına erişebiliyor. Kısalar içeride kalıyor şişirmek mümkün olmuyor.

    Alabileceğin en kısa sibopu almak lazım. Benim gibi rastgele sipariş verip 20mm janta 60mm sibop sipariş verirsen biraz(!) sırıtabiliyor.
     
  10. alper 76

    alper 76 Bisikletkolik

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    5 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    1.323
    Beğeniler:
    1.147
    Şehir:
    mersin
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    hımmm... tamam şimdi anladım, mesele jant ile ilgili. O resimlerde görüğümüz kalın karbon jantlar için demekkki...
    @Mustafa Kocabaş teşekkür ederim