Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

iç dış lastik ve jant boyutu yardım!

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Eren T. tarafından paylaşıldı.

  1. Eren T.

    Eren T. Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2014
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    revize etmek üzere bir bisan apennin aldım klasik bir cross üzerinde altus vites alhonga fren shimano göbekleri ve italyan gipiemme jant çeberi var.
    lastik boyutu 26*1,95 bu boyutu satan çok bulamadım şehir lastiği olarak.
    siz ne dersiniz lastiği inceltmek istiyorum jantla sorunu olurmu?
    26 jant seti olan bisiklete 28 jant seti takarsam sorun çıkartırmı?
    birde arka aktarıcı olarak performans bisikeltten 60 lirayı geçmememk üzere ne önerirsiniz(sağlamlık,düzgün geçiş açısından)
     
  2. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    26 jant bir bisiklete 28 jant taktıgınızda ilk sorun frenler olacaktır.. 26 jant kadroya 28 takıp disk fren kullananlar da yok degil hani (hatta performans bisiklet sadun abi eski sedona scud kadroları 28jant ve disk frenle toplayıp satmıstı bir ara) ama kadro açıları bozulacagından uzak durun derim..
    .
    jantınızın genişliğine göre degisken bir sekilde lastiginizi 26x1.15'e kadar düsürebilir ya da kadro/maşanın çatal aralıgına göre de oldukca kalın lastiklere geçiş yapabilirsiniz..
    .
    Eğer düz yolda kullanacaksanız 26x1.50 ya da 26x1.75 slick lastikler (yol lastigi - düz lastik - dişsiz lastik )sizin icin ideal olacaktır.. Bu ölçüler bir çok janta da sorunsuz uyar zaten .. CST'nin traveller 2.0 slick lastikleri de vardı hatta nostaljik beyaz yanaklı oluşuna vurulup almıstım.. fakat 2.0 slick pek tavsiye etmem.. pek artısı olmuyor, aksine dönüş ve frenlerde sıkıntı yaşatabiliyor.. bir ara kullandım.. hatta hala elimde oradan biliyorum.. Eger sehir lastigi dediginiz slick lastik degilse normal herhangi bir lastikse zaten 1.95 bulamamanız diye birşey olamaz; yaygın bir ebattır..
    .
    Altus ile acera arasında cok buyuk fark olmadıgı soylenir genel olarak.. tabi aynı yıl üretimi ürünler kıyaslanınca.. o yüzden 60tl gibi bir bütce ayırıyorsanız simdilik bir vites sistemi degisikligi yapmanıza cok fazla gerek yok.. bunun yerine 3 renk baradine fren pabucu alabilir; ya da vites kollarınız eski tip ise yenileyebilir; kask eldiven gözlük gibi temel ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz..
     
  3. Eren T.

    Eren T. Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2014
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    bugün bisiklete 200 tl harcadım süper oldu baya eksiği/kusurunu bulduk değişenler: iç dış lastik takımı cst cıty classic iç lastikte cst. tektro arka fren bacakları ön vites teli paslanmıştı o değişti arka değiştirici değişti acera oldu(acera-altus arasında 3 tl fark vardı acera taktırdım) zincir olarak ybn takıldı jant akordu yapıldı arka jant içine jant bandı çekildi önde vardı zaten elcik olarak markalı bişey almadım ama rahat sorunsuz kullandım sadece ön aynakol en küçük yaprağı yamulmuş çıkartmadık bunun yerine ön aktarıcıdan 1. vitesi iptal ettik geçiyo sürülüyoda kullanmıyorum parçalar yıpranmasın diye çok güzel oldu en yakın zamanda before-after resmi atıcağım :)
     
    GiciK eRay ADALI bunu beğendi.