Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hypersonicbiker Atölyesi:"İmkansızı başarmak"

Konu, 'Bisikletlerimizin Fotoğrafları' kısmında Raven_35 tarafından paylaşıldı.

  1. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar
    Forumda ara ara görmüşsünüzdür,özellikle parça satarken.Hypersonicbiker atölyesi diye.Nedir bu "Hypersonicbiker atölyesi"?
    Tanıtayım hemen:
    -Bu spora 2000 yılında başladım.Küçüklüğümden gelen hevesimdi.Bisikletin mekanik konularına fazla ilgiliydim.Çok küçük yaşta kendi bisikletimin tamirini öğrendim.
    -Örneğin; ilk tekerimi topladığımda, ortaokula gidiyordum.36 telli 2'li çapraz örümü yapmayı başarmıştım,o gün büyük bir dönümdü benim için.Bisiklet tamircilerine bağımlılığım kalmamıştı.Ondan sonra da parça alma dışında gitmedim.Yaklaşık 16 sene oldu.
    -Hypersonicbiker kelimesi,aerodinami ve viraj alma üzerine yaptığım çalışmalardan dolayı,arkadaşların taktığı bir lakap.
    - Atölyeye de dönüşme aşaması, baya çetrefilli yollardan geçti.Aşağıdaki fotograflarda atölyenin, en manyak hallerinde çekilmiştir:

    Fotograflara bakarsanız,kağır ve kalemim her zaman vardır.
    [​IMG]
    [​IMG]
    -Şimdi bu kadar tanıtımın sonunda asıl konumuza dönersek,sürekli üst model malzemeler ile bir şeyler yapmak kolay.Bazen sınırlarımızı zorlayarak,değişik şeyler üzerinde çalışmak gerekiyor.
    -İlk manyak projem,Dünya'nın en hızlı Bisan-İhlas bisikletini yapmamdı.Tek vitesli bir canavar yaratmıştım.Düz yolda 52 km/s hıza ulaşmıştım o canavarla.Tabii öyle güzel bir makine durur mu? Fiyat/performans olarak mükemmeldi.Hemen satılıverdi!
    - Uzun bir süredir sürekli üst model bisikletlerle uğraştıktan sonra, "Bir mucize yaratabilir miyiz? diye soru sorduk kendimize.Bir bisiklet yapacaktık,dışarıdan bakıldığında "bu ne be?" denecek,sürüldüğünde hemen aşık olunacak bir makine yapmaktı.Yani kendini yatakta aşık eden kadın gibi olacaktı. :)
    -İlk fırsatta makineyi toplamaya başladım.Topladım da.İyi hoş da ben bir mtb topladığımı zannediyordum ama kendini yol bisikleti zanneden bir şey oldu!
    -İlk başta 12 kg civarında mülayim mtb topladık zannederken,o da ne? Taktığım 28-38-48 diş aynakol yetmiyor :eek: Üzerinde 1,5 kiloluk 2.00 cst lastikleriyle hemde :eek:
    -Yol aynakolu taktım ve elde ettiğim sürüş istediğimin çok ötesindeydi.80+ km/s hızları,160 km'lik uzun mesafe sürüşünde(aerobar ile) 39,6 km/s ortalamayı bir mtb ile görmek garipti.Evet bu mucizeydi,ustalığın zirve yaptığı noktadaydık.(Narsist olarak görmeyin,ben hala şokundayım)
    -Bu mucizenin ne olduğunu aşağıda göreceksiniz.
    -Dünya'nın en hızlı Salcano Excel'i.
    -Axman yapımı hafif,üst seviye hi-tensile çelik kadro ve maşa(Şaşırtıcı gelebilir ama boruların et kalınlığı çok az.Axman alt modelde bile kalitesini göstermiş,ne üdüğü belirsiz kadrolardan kat kat iyi hem de onların yarı ağırlığında).
    -ITM Alüminyum boyun 120 mm
    -ITM Alüminyum sele borusu 350 mm,25,4(1")
    -Uno 7075 ultra hafif gidon(110 gr sadece)
    -Selle Royal sport sele
    -7075 çok hafif Bar-end'ler(70 gr)
    -Aynakol ve orta yatak Truvativ ISO Flow 42-52 oranlı.
    -HG40 8'li ruble.28-11 oranlı.
    -Revoshift 8'li kollar
    -Deore frenler
    -Tektro fren kolları
    -Tektro fren liderleri
    -Shimano kablo seti
    -105-1056 serisi sedefli ön aktarıcı(nos)
    -Deore arka aktarıcı
    -KMC 8'li zincir
    -Deore göbekler
    -Special teller
    -30 mm yüksek profilli Tayvan çemberler
    -Alüminyum sele kelepçesi ve mandalı
    -Hafif qr mandalları(95 gr)
    -CST Traction 2.00 lastikler
    Ağırlık 12,4 kg'dur.Tartılmış bir ağırlıktır.Lastikler kel(slick) lastikler(Maxxis Xenith ve ya Michelin Wild Run) ile değişirse 11,8-11,9 kg gibi bir şey olacaktır.Ağırlık ve sürtünme azalması ile %5'lik performans gelişimi sağlanabilir.

    Üst model dağ ve yol bisikletlerinin yanında böyle garip çalışmalarda yapıyoruz işte.


    Fotograflara dikkatli bakarsanız çok ince detaylar göreceksiniz.Bakalım farkedebilecek misiniz?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Şimdi siz "ne var ki bunda" diyebilirsiniz. Karbon mtb'lerin yanından şimşek gibi geçerken, adamların size yetişmek için yırtığını gördüğünüzdeki durum çok farklı.6000 liralık mtb'yi 400 liralık bir makine ile geçtiğinizi düşünün(maşasının parası etmeyecek kadar ucuz bir bisiklet ile), hem de ondan 2 kat hızlı gittiğinizi.
     
    Aytoldi, mariokaldato ve ulaş kaya bunu beğendi.
  3. Doğukan Aksu

    Doğukan Aksu Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.127
    Beğeniler:
    4.012
    Şehir:
    Ankara / Çankaya
    Seviye:

    O dönem anlaşılan o ki Usta/Çırak çok dağınık çalışıyormuş. Kadroya da bir şey diyemeyeceğim fakat kısmi yol komponentleri ile normal mtblere oranla performans açısından + sı olacağı kaçınılmaz. Ama şahsi fikrim tarzım olmaması bir yana Sertaç Abi senin C4'ün projesinin aşamalarını ve tamamlanmış halini görmeyi çok daha fazla isterdim. O dönemden süre gelen emeğin içinde seni gönülden tebrik ederim.
     
    mariokaldato ve Raven_35 bunu beğendi.
  4. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    C4'ün bazı detayları uğraştırdığı için,uzun sürdü ama değecek.Sıfır gibi yapıp,cam mekanda sergileyeceğim.Fotograflar geliyor,şu 1-2 haftayı atlatayım.Temmuz'un 10'u gibi o da geliyor.

    Güzel malzeme gelince böyle ucuz yollu, sürüşü keyifli makinalarda zevkli oluyor.Biraz da imkansız kalınca,sınırların ne olabileceğini ölçüyorsun.En ucuz malzeme ile en hızlı makineyi yapabilmek için antreman yapıyorum.Usta oldum diyebilmem için hem modern karbon malzemelerle,hem klasik bebeklerle,hem de gündelik malzemeler ile çalışarak çok farklı deneyimler kazanıyorsun.
     
  5. MustafaNR

    MustafaNR Genellikle Okuyucu Mod

    Kayıt:
    26 Haziran 2013
    Mesajlar:
    396
    Beğeniler:
    758
    Şehir:
    Bilecik,Gölpazarı
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hocam Başarılarınızın Devamını Dilerim Rabbim Size Bol Bol Güç Versin :)
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  6. Yusuf Z. Şipal

    Yusuf Z. Şipal Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Nisan 2010
    Mesajlar:
    1.791
    Beğeniler:
    1.343
    Şehir:
    Aydın, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Seni tanıdığım için şaşırmadım Sertaç :) lastiklerin slick olması şart ama :)
     
    Raven_35 ve ERDEM ÖZDEMİR bunu beğendi.
  7. CevdetBilge

    CevdetBilge Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    752
    Beğeniler:
    571
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Tebrikler beceri ve merak birleşince bunlar oluyor galiba yeni bir stil çıkmış ortaya volkwagen kaplumbağa porche motoru misali:)
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  8. Oğuz22

    Oğuz22 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    329
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    Bodrum
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Hocam bende MTB kullanıyorum aynakol 28-40 bir an için bende yapsam mı diye geçirmedim değil içimden yalnız harika olmuş eline sağlık
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  9. orhan0911

    orhan0911 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Eylül 2012
    Mesajlar:
    561
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    kadro nun altından gelen kablonun ucuna toz lastigi tak yoksa toz toprak derken başarılarırnın devamını dilerim
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  10. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bir ara test edelim:)
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  11. ulaş kaya

    ulaş kaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    552
    Beğeniler:
    336
    Şehir:
    Karaman
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Tebrikler hız canavarınız ve atölyeniz harika ...

    evlenince atölye kurmanız gerekebilir:)
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  12. berkan1994

    berkan1994 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2010
    Mesajlar:
    371
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    selam sertaç abi açıkçası bisiklet fazla melez olmuş masi kadrolu bisikletten sonra böyle birşey hiç olmamış ayrıca imkansız olan nokta nedir ki?
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  13. bkagan

    bkagan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2012
    Mesajlar:
    768
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    Güzel olan heryer...
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    maşallah elinize sağlık.. :)
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  14. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Olur olur.Bizde her türlü iki teker mevcuttur.Karbondan,hi-tenlere kadar.2 teker olsun,çamurdan olsun.

    İmkansız olan kısım bazı ince noktalar(fotograflarda mevcut),12,4 kiloluk bir ağırlık(CST lastiklere rağmen,Schwalbe Kojak lastikler geliyor onlarla 11,5 kg sınırlarını zorlayacağız) ve Dünya'nın performans/fiyat olarak en iyi bisikletlerinden birinin çıkabilmesidir.Bir tane uzun yol videosu ekleyeyim.Videodaki göreceğiniz hızları, çoğu yol bisikletlisi bile görmemiştir belki.400 liraya bu kadar sportif bir makine orataya çıkartılmıştır.
     
  15. serdar canıbeyaz

    serdar canıbeyaz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    669
    Beğeniler:
    506
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    maaşşallah
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  16. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    529
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Süper bir çalışma, ellerinize sağlık. Sıkılmıştık heryerde görünen aluminyum / karbon kadrolu cicili bicili süs bebeklerinden. Birşey dikkatimi çekti, arka jant göbeğinin eski vidasını sökmemiş, böylelikle teker az da olsa kadroya yaklaşmış oldu. Performansta ciddi bir farka neden oldumu?
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  17. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Benim de düşündüğüm buydu başından beri.
    Evde, kenarda köşede kalmış malzemelerle toplanmış bir bisiklet. Parçaların hepsi standart. Hiç birinde herhangi bir modifiye yok. Parçaların hiç biri özel, çok az bulunan parçalar değil.
    E anlamadım ben "başarılan imkansız"ı.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  18. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    160 km yi 39 küsür bir hizla gidiyorsa, bisiklet teknolojileri bosuna mi gelişmiş oluyor? pro.lar bile 43 ortalama verdiler tdf de. ben de anlamadım imkansız olani.
     
    Raven_35 bunu beğendi.
  19. M.A.Y.

    M.A.Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Kasım 2010
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    529
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    İmkansız olan, bu fiyata bu performans. Tdf yarışçılarının 43 ortalamayla kullandığı bisikletlerin fiyatıyla, 39 ortalama giden bu bisikletin fiyatı (slick lastik takviyesiyle biraz daha yükselecek olan performans) karşılaştırıldığında ne kadar başarılı bir çalışma olduğu ortaya çıkıyor. Pek çok kullanıcıya ışık tutuyor aynı zamanda. Yüksek performans için illa ki binlerce lira saçmaya gerek olmadığı da anlaşılıyor.
     
  20. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.047
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Uzun bir cevap yazmıştım ama, vazgeçtim.
    Önce bi "160km'de 39 ortalama" iddiasını kanıtlayalım mı?

    Bu bisikletle olmasına gerek yok. Herhangi bir yol bisikletini de kabul ederim. Tek isteğim GPS verisi. Toplam mesafe ve süreyi göstersin yeter. Nabız, kadans vs. de istemiyorum :)
     
    Raven_35 bunu beğendi.