Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

HYDROFORMED ile TRIPLE BUTTED arasında ne fark var?

Konu, 'Kadrolar' kısmında BF Okuru_ tarafından paylaşıldı.

  1. BF Okuru_

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Seviye:
    Salcano 255 srd ile Astro 270 srd yi karşılaştırıyorum ama kadroları pek anlamadım.bildiğim kadarıyla Triple butted üç kere dipciklenmiş yani daha hafif die biliyorum doğru mu? ayrıca HYDROFORMED ne oluyor?biraz bilgi verirseniz çok makbule geçer :)
     
  2. günay

    günay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Şubat 2007
    Mesajlar:
    812
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Merhabalar,
    İkisi farklı kavramlar olup bir kadro üzerinde aynı anda bulunabilen kavramlardır.Günümüzdeki aluminyum kadrolarda hemen hemen hepsinde aynı anda bulunmaktadır.

    Hydroform: Hazırlanan istenilen geometriye sahip kalıpların şeklini yüksek basınçlı akışkan yardımıyla kadro borularına aktarmak için kullanılan bir şekil verme yöntemidir.



    Triple Butted (3 kez dipçikleme): Kadro borularının kaynak bölgelerinde yani uç kısımlarında en kalın, orta bölgesine doğru yaklaştıkça bir kademe daha ince et kalınlığında ve tam orta bölgesinin ise en ince et kalınlığına getirilmesi işlemidir. Bu et kalınlıklarına örnek vermek gerekirse 1,5-1-0,8 mm şeklinde olabilir.

    Bu işlemin yapılmasındaki temek amaç, boru malzemesinin rigitliğini artırıp, toplam boydaki ham borunun(et kalınlığı boydan boya aynı olan) ağırlığına göre, et kalınlık farklarından dolayı (aynı boyda olmasına rağmen ) dipçiklenme işleminden çıkan borunun ağırlığının bir miktar düşmesidir.
     
  3. BF Okuru_

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Seviye:
    teşekkür ederim.peki kadro olarak bakarsak hangi tip kadroyu önerirsiniz?
     
  4. bianchiultra

    bianchiultra Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    Siirt
    Seviye:
    günay abimin verdiği güzel bilgilere göre ve benım de her zamankı tercihim triple butted diğçiklenmiş kadrodur
     
    günay bunu beğendi.
  5. günay

    günay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Şubat 2007
    Mesajlar:
    812
    Beğeniler:
    264
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Triple butted almanızı öneririm. Zaten şu an piyasada bulunan bulunan yerli ve yabancı firmaların birçok kadro modeli triple butted borulara sahiptir...
     
  6. Burak ÖZBEK

    Burak ÖZBEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    MERSİN
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Faydalı bilgiler ve paylaşım için teşekkür ederiz..
     
    günay bunu beğendi.
  7. Bahadır Budak

    Bahadır Budak Aktif Üye

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    142
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    Urla-İzmir
    Seviye:
    hydroformed kadro boruları tripple butted gibi ortaya doğru incelmiyor anladığım kadarıyla buna dayanarak hydroformed kadrolar daha ağır olur diyebilir miyiz? ağır olursa ne kadar daha ağır olur hydroformed kadrolar ?
     
  8. Deniz K.

    Deniz K. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    86
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Yanlış anlamışsınız, hydroformed şekil verme yöntemidir, aynı kadro tripple butted da olabilir,yani her 2 si aynı kadro üzerinde bulunabilir.
     
  9. Murat Çetinkale

    Murat Çetinkale Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    580
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Ankara/Batıkent
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Borunun orta yerinde et kalınlığını düşürüp uç kısımlarında artırma işlemindeki amaç, birleşim yerlerindeki mukavemeti artırmaktır. Özellikle kaynaklı kadrolarda (ki kaynaksız kadro var mı, bilmiyorum), sarsıntılardan kaynaklı olarak kadro üzerine gelen darbe ve titreşimlerin bütün etkisinin, birleşimi sağlayan kaynak üzerine yüklenmesi istenmez. Bu nedenle borunun kaynakla birleştirilen uç kısımlarının mukavemetinin artırılmasıyla, yükün bu alanlara paylaştırılması amacı güdülmektedir diye düşünüyorum. Arz ederim :)
     
  10. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    hydroformed veya double&triple butted denilen şeyler kadroyu, yük binen yerlerdeki mukavemeti düşürmeden, hafifletme teknikleridir. Bunun için kaynak yerlerinde daha kalın et kullanılabilir yada daha geniş ve özel şekilli borular tasarlanır veya her ikisi de aynı anda olabilir. Genelde son modellerde bu şekilde zaten. Tasarım mukavemet sağlamak için et kalınlığı kadar önemli bir husus. Hydroformed yeni bir teknik. Bu sayede aluminyuma her türlü şekli verebiliyorlar. Hemen hemen tüm büyük markaların yeni model kadrolarımda bu tekniği görmek mümkün.
     
    Cyclist999 ve Murat Çetinkale bunu beğendi.
  11. kadircan daglar

    kadircan daglar Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Peki Arkadaslar Kadronun Esnedigini Nerden Anliyoruz? Bi Arkadasim Kadronun Arka iki Çatalin Oraya Bakarak Ve Esneterek Hiç Arazi Görmemis Dedi, Bu Dogrumudur? Yoksa Kadroma Zararmi Verdi ? Kadrom 2010 Sedona 781. Yazim Hatasindan Dolayi Özür Dilerim PS3 Ten Mesaj Atmaktayim, Saygila
     
  12. kadircan daglar

    kadircan daglar Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaslar Yorumlarinizi Bekliyorum.