Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hybrid Normal kadro

Konu, 'Kadrolar' kısmında Fırat Ayanyan tarafından paylaşıldı.

  1. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    slm....
    Hybrid kadrolar ile diğer kadrolar arasında ne fark war yardımcı olursanız sewinirim herkese teşekürler
     
  2. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    28" lastiğe uyumludurlar. Bagaj montaj delikleri daha kolaydır. MTB'den narin, yol bisikletinden kalın yapılıdırlar. Yol bisikletinden farkı V-fren'e uyumlu olmasıdır ayrıca. Çark dişlisi sayısı mtb'den fazladır, yine de 3 çark tercih edilir. Arkaya yol veya mtb rublesi takılı olabilir. Gidon ise mtb gibi düzdür, boynuz değildir.
     
  3. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Barış kardeş sanırım bisiklet olarak değil kadro olarak sorulmuş kadroyuda yapısal anlamda sormuş.burada cevap hibrit kadroların iki farklı materyalden yapıldığıdır.genelde karbon ve aliminyum karışık yapılırlar örneğin gövde aliminyumdan arka çatalda korbondan olur.
     
    Fırat Ayanyan bunu beğendi.
  4. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    :eek: çok pardon... benim aklım direk bisikletlere gitti.

    iyi forumlar
     
    Ali AKTAŞ bunu beğendi.
  5. tornatora

    tornatora Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    ankara
    Selam arkadaşlar.Bende bisan ın hybrid modeli var bu bisiklet tur bisikleti yani 28 lik.benim merak ettiğim acaba bu bisikletin kadrosunun ağırlığı ne kadar(7005 alüminyum kadro, boyu 52 cm)bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hibrit kardoların genelde iki farklı metaryelden üretilirler... Özelliklede Scandium-carbon ve Aluminyum-carbon en çok kullanılan ikilidr...

    Buradaki amaç maliyeti azaltmak ve konfor ve konrtolü arttırmaktır...

    Hibrit kadroların karbon kısımlarında genelde bir eklem bulunur ve karbon malzemnin esnemesinden yararlanılarak konfor ve kontrol arttırılır...
     
  7. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Hybrid tabiri bisiklette "melez" i tanımlar ve firmalar tarafından hybrid bicycle tanımı; yol bisikleti kadrosunun düz gidonla buluştuğu, tekerlek çaplarının 700C yani kabaca 28" ( inch) olduğu, maşasının ve kadronun ise V fren uyumlu olduğu, gerek asfalt yolda gerekse patikada kullanabilinilir rahat ve çok amaç kullanımlı bisikletlerdir.

    Hybrid Frame ( kadro) tanımı ise kadro imalatçıları tarafından pek kullanılmayan bir terim. İmalatçılar bu tarz kadrolara "multi ve mix material" kadrolar diyor.
    Ama nedendir bilinmez Türkçemize "hibrit kadro" gibi yanlış bir tanımlamayla girdi herhalde!

    Multi veya mix materyal kadrolarda, özellikle ana üçgenin aluminium olduğu kadrolarda arka üst çatal ( bazen alt çatalda) karbon malzemeden yapılır ve geçme-yapıştırma yöntemiyle bağlanır. Bu malzeme karıştırma olayı özellikle aluminium kadrolarda sıkça kullanılmaya başlandı nedeni ise aluminium kadroların yerden gelen vertikal şokları ( çok iyi) emmemesi, karbon malzemenin ise son derece rijid olmasına rağmen şok abzorme etme özelliğinin üstün olmasıdır.

    Yani kısacası rijid ama sürüşü sert olmayan ve bir okadarda hafif olan kadrolar üretmek.
    Bu moda özellikle karbon boruların yaygınlaşmasından sonra başladı, karbon-aluminium, karbon-titanium, karbon-çelik borularla yapılan kadrolar gündeme geldi.

    Ben bunu biraz tuhaf buluyorum, eğer karbon fiber en hafif ( ki öyle), güçlü ve şok emme niteliği üstün bir malzeme ise tüm kadronun karbon olması bana daha mantıklı geliyor.
    Eğer seçimim, fiyatı ucuz fakat hafif bir kadro ise full aluminyum bir kadro + karbon maşa ve karbon sele borusuyla zaten aynı görevi görecektir.:)

    Aşağıdaki linkte Serotta kadroları bu işin en iyi ve uç noktada yapıldığı örneklerden biridir.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=17705&page=17
     
    caner ünsal ve Fırat Ayanyan bunu beğendi.
  8. aykutozalan

    aykutozalan Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    143
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    hatay
    Seviye:
    arkadaşlar bnde yeni bi bisiklet toplamaya karar verdim benim amacım uzun yol ve performans..bunların ikisini aynı anda bu hybrid bisikletlerinde bulablirmiyim...? şimdiden teşk.