@fırat ayanyan
Hybrid tabiri bisiklette "melez" i tanımlar ve firmalar tarafından hybrid bicycle tanımı; yol bisikleti kadrosunun düz gidonla buluştuğu, tekerlek çaplarının 700C yani kabaca 28" ( inch) olduğu, maşasının ve kadronun ise V fren uyumlu olduğu, gerek asfalt yolda gerekse patikada kullanabilinilir rahat ve çok amaç kullanımlı bisikletlerdir.
Hybrid Frame ( kadro) tanımı ise kadro imalatçıları tarafından pek kullanılmayan bir terim. İmalatçılar bu tarz kadrolara "multi ve mix material" kadrolar diyor.
Ama nedendir bilinmez Türkçemize "hibrit kadro" gibi yanlış bir tanımlamayla girdi herhalde!
Multi veya mix materyal kadrolarda, özellikle ana üçgenin aluminium olduğu kadrolarda arka üst çatal ( bazen alt çatalda) karbon malzemeden yapılır ve geçme-yapıştırma yöntemiyle bağlanır. Bu malzeme karıştırma olayı özellikle aluminium kadrolarda sıkça kullanılmaya başlandı nedeni ise aluminium kadroların yerden gelen vertikal şokları ( çok iyi) emmemesi, karbon malzemenin ise son derece rijid olmasına rağmen şok abzorme etme özelliğinin üstün olmasıdır.
Yani kısacası rijid ama sürüşü sert olmayan ve bir okadarda hafif olan kadrolar üretmek.
Bu moda özellikle karbon boruların yaygınlaşmasından sonra başladı, karbon-aluminium, karbon-titanium, karbon-çelik borularla yapılan kadrolar gündeme geldi.
Ben bunu biraz tuhaf buluyorum, eğer karbon fiber en hafif ( ki öyle), güçlü ve şok emme niteliği üstün bir malzeme ise tüm kadronun karbon olması bana daha mantıklı geliyor.
Eğer seçimim, fiyatı ucuz fakat hafif bir kadro ise full aluminyum bir kadro + karbon maşa ve karbon sele borusuyla zaten aynı görevi görecektir.
Aşağıdaki linkte Serotta kadroları bu işin en iyi ve uç noktada yapıldığı örneklerden biridir.
(link)