Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hub seçimi ve Hub Rotar Uyumu?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında iCg tarafından paylaşıldı.

  1. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    FH-M775 ile Sram X7 Hub arasında tercih yapacak olsanız hangisini tercih ederdiniz? X7 nin rulmanlı oluşu beni cezbediyor.

    Eğer X7 alacak olursam şuan kullandığım sm-rt53 rotar ile uyumlu olur mu merak ediyorum. Kolay gelsin.
     
  2. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Rotarın center lock sanırım, x7 göbek ise 6 vidalı...Yani uyum sorunu yaşayacaksın, diğer seçenek uygun ama rulman avantajı için rotarlarını değiştirirsen bilemem.
     
  3. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    anladım

    Shimano SM-RT 51 6 vidalı 160 mm

    sanırım X7 için uygun gözüküyor.

    Bu rotarların balatalar yağmurda ıslandığında ses yapmayanı var mıdır?
    Birde X7 nin rulmanlarını değiştirmek gerekirse piyasada rahatça bulabilir miyiz?
     
  4. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Evet o rotar uygun gözüküyor, rulman değişimi konusun da uzun süre idare edeceğine inanıyorum.

    Ses çıkartma konusunda ;

    -Fren alıcılarının törpülenmemiş olması (bkz. yukarısı) kaliperlerin tam olarak yerlerine oturmamış olmalarına ve dolayısıyla titreyip ötme yapmalarına neden olabilir.
    -Kirli diskler de ötmeye yol açabilirler. Diskleri temizlerken mineral yağ içermeyen temizleme maddeleri kullanmaya dikkat etmek gerek. Ya deterjanlı su ile, ya da alkol ile silmek en iyisi. Bunun yanında diskleri 180 numara zımpara kâğıdı ile daireler şeklinde dönüş istikametinde silmek de faydalı.
    -Ötmeye neden olan bir sorun da camlanmış veya kirlenmiş balatalar. Basınç, ısı vs. yüzünden balatalar camlanabilir, yüzeyleri sertleşir, frenler ötmeye baslar. Bu durumda 120 numara bir zımpara kâğıdı ile balataların yüzeyini birkaç defa silmek, bunu yaparken de zımpara kâğıdını masa gibi düz bir zemine koyup balataları kâğıt üzerinde hareket ettirmek en iyisi. Ayrıca balataların kenarlarını da törpülemek ses önleyici bir adım. Balatalar kirlenmişseler genelde yapılacak birşey yok. Hele balataya yağ gelirse balatayı atmak tek çözüm (sadece metal balatalarda geçerli olan balatayı ocak üzerinde yakarak temizleme vs. gibi yöntemleri unutalım).
     
  5. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    sırf ses probleminin gidermek için ses yapma dışında hiç bir sorunu olmayan balataları bir kenara kaldırıp yeni balataları takmama rağmen, kaliper ayarı bile kusursuzken ve yukarıda yazdığınız diğer uyarılarıda dikkate almışken, rotarı ıslatıp test ettim eski balatalar gibi yenisi de borazan gibi ötüyor. Disk firende ötme derdi olmaz dediler ama alırken hiçde öyle değil benimkiler :( ilginiz için teşekkürler...
     
  6. Koray06

    Koray06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2012
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    Ankara-Natoyolu
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    İlginç bir durum. yağmur altında da uzun yokuş inişleri'nde de ötme sorunu yaşamadım. Titreşim olabiliyor(arka disk) onun da sebebinin disk ile balataların tam hizzalanmamış olduğunu düşünüyorum. Adatör vidaları gevşetilip sıkıldığında düzelmesi muhtemel.
     
  7. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Koray bey ,
    hangi disk freni va balataları kullandığınızı öğrenebilir miyim ?
     
  8. Koray06

    Koray06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2012
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    Ankara-Natoyolu
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Piyasadaki giriş sınıf hidrolik set. Avid elixir 1 set , shimano rotorlar(160'lık).