Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hızlı Turcu !

Konu, 'Cyclocross' kısmında Uğurcan Avan tarafından paylaşıldı.

  1. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Merhabalar, bağaj delikleri olan yol kadro geometrisine en yakın cx kadrolar hangileridir 2500 lira bütçeli. Bir de Surly cross check hız için mesela cannondale caad8 e göre nasıldır ve Cross Checke 28 lik jant takılabiliyor mu ? Hafif arazi + yol + bağajlı tur için bu bütçeyle alınabilecek hıza en uygun modeller hangileridir ?
     
  2. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Uğurcan hıza çok takılmışsın. Öncelikle tur ve hız yanyana pek olmuyor. diğer konularında ve özel mesajlarında yazdığına göre uzun turlar yapmak istiyorsun. Tur yapmanın mantığı yolda olmaktır. Biryerden biryere en kısa sürede gitmek değil. Bu yüzden iyi tur bisikletleri hıza değil sağlamlığa ve konfora odaklıdır. Yol bisikleti ile de tur yapılır elbet ama o yapılan tur mudur tartışılır.
    Hız odaklı yol bisikletlerinde konum öne yatık aerodinamik bir duruştur. Bu sürüş konumunda sadece yola odaklı görüş vardır ve hız nedeni ile sadece yola odaklanmak gerekir. Fakat turun mantığı gideilen yerleri sindirmek, görmek, fotoğraflamak vs. Turcu ortalama hıza, zamana vs.ye odaklanmaz anın ve yolun tadını çıkarır.

    Daha önce de yazdığım gibi senin iyi bir tur bisikletine (Cyclocross da olabilir) ve hız tutkun için yol bisikletine ihtiyacın var. Bunları almadan önce kiralama ya da arkadaşlarından ödünç alma yolu ile denemeni öneririm.

    Kesin kararı verince (öngörüm doğru çıkarsa) önce elindeki tur bisikletini koruyup yeni bir yol bisikleti almanı daha sonra tur bisikletini yenilemeni öneririm.

    Not: Başka bir konuda yazdığın bisikletimin fotoğraflarını aşağıdaki linkte ve daha önce yazdığım mesajlarda görebilirsin. Son halini yakında konu açıp koyacağım.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=109419&p=1402618#post1402618
     
    Uğurcan Avan bunu beğendi.
  3. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Tolga abi her defasında hızır gibi yetişiyorsun fakat bisikletin üstüne binince hızımı koruyayım yavaş sürrmeye alışayım diyorum en fazla 2 3 dakika sonrasında gidebildiğim kadar hızlı gitmeye çalışıyorum hybrid bisikletim de buna bir yere kadar izin veriyor sonra da yol gidonlu açıları biraz daha agresif olmalı deyip bisikletimi değiştirmek istiyorum bu kez de dediğiniz gibi tur olayından feragat etmem gerekiyor.

    Cro molly kadrolara sempatim var hiç kullanmadım daha önce ama hem mantıklı olan (tur için özellikle) hem de heves olarak çelik kadrolu pek seçenek yok. Şu an en çok kafama yatan surly lht değil de cross check modeli. Uzun turlar için elbette lht önerilir ama cross checkle de yapılabilir mi diye düşünüyorum zira açıları ve çelik olması isteklerimi karşılayacak şekilde. Bir de Novara Safari alıp tur için onu kullanayım hız için de t2 mi biraz daha uygun hale getirip veya satıp yol bisikleti alayım diyorum, bu kez de tura çıktığımda gerektiği zamanlarda hızdan çok feragat etmiş olur muyum diye düşünüyorum ki üstündeki dişli oranları hiç baa göre değil fakat safkan tur bisikleti olduğu için de yüklenecek yükleri hesaplayıp o oranları koymaları çok mantıklı. Çıkmaza giriyor sürekli.
    Şu an için en ideal olduğunu düşündüğüm cross check alıp hem gündelik hem de yurt içi turlarda kullanma fikri. Yol bisikleti dışında diğer düşündüğüm modelleri adana da deneme şansım malesef yok kalabalık gruplarımız var ama bildiğiniz gibi mtb dışında kullanan kişi çok az.
     
  4. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Uzun turlarda istesen de günlerce o yüksek hızları ve ortalamaları koruyamayacaksın (performans açısından yorgunluk vs.) eğer koruyabiliyorsan zaten dediğim herşeyi unut özel bir yeteneksin :) Bunu bir düşünmeni öneririm.
    Hızlı gitmeyi istemek bunu anlayabiliyorum peki bu hızı ne kadar koruyabiliyorsun? Bir gün bunu denemek ister misin? 30km ortalama ile ne kadar süre bisiklet kullanabiliyorsun kesilmeden ve ertesi gün aynı performansı gösterebiliyor musun? Sonuçta bir Maserati alıp içine yeterli benzini koyamayıp yolda kalmak da var.
    Sonuç olarak uzun turlara konfor ve seni dinç tutacak yolda bırakmayacak bir bisiklet seçmelisin. Bahsettiğim konu 10 - 15km hızla gitmek değil tabiki. Sahip olduğun ya da düşündüğün modeller nispeten yüksek ama uzun turlarda sürekliliği koruyabilecek oranlara ve açılara sahiptir.
     
    Uğurcan Avan bunu beğendi.
  5. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.423
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    gidip kendine süper süper six evo dahi alsan turda o kadar yükle yapacağın ortalama hız 20 km dir. Beyhude uğraşma derim ben...
     
    Uğurcan Avan ve Tolga Günsezer bunu beğendi.
  6. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bisikletlere çok takılıp kendimi hiç anlatmamışım abi haklısın :) Km saati henüz almadım sebebini ben de bilmiyorum :D T2 mi ilk aldığımda arkadaşlarla Karataş a yanİ Adana nın Akdenize olan kıyısına gitmeye karar verdik. 9 10 bisiklet 1 de motorsiklet vardı merkezden 48 km mesafede 10 km de merkez içinde yaklaşık 60 km mesafeyi mtbci (bilinçli şekilde mtb kullanan değil) arkadaşlar sayesinde 3,5 saatte gittik kimisi biçer dövere kimisi ona eskortluk eden pikaba tutundu yol düz gizli inişler çıkışlar var ama konya gibi sağı solu çok açık bir yer olduğundan fazla rüzgar direnci vardı o yüzden biçer döverin arkasına girdim 15 km filan biçerin hızına eşlik ettim zorlasam hızını geçebiliyordum ama biçerin ortalama hızını bilmiyorum her neyse ertesi gün olduğunda dönüş yolunda arkadaşlarla açıkça konuşup ben basıp gitmek istiyorum kendimi deneyeceğim dedim vs adabıyla anlattım ayıp olmasın diye hepsinin rızasını aldıktan sonra koyuldum yola. Sırtımda 7 8 kilo kadar sırt çantasıyla su için dahi mola vermeden teyzemlere 1 saat 28 dk da attım kendimi. 48 + 5 km kadar bi mesafe. Ezan okunuyor namaza yetişmem lazım yazmam gerekenlerin çoğunu yazmışım zaten sonra görüşürüz :D
     
  7. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Söylediğin verilere göre ortalama hızın 36 km/s. İyi bir ortalama günlük turlar için yapılabilir, fakat sadece 1,5 saat ve 53 km. sürmüş yolculuğun. Uzun turlardan kasıt günlük +100 - 150 km. 7-10 günlük turları konuşuyoruz. Bu turların yokuş tırmanışları vs. olacak.
     
  8. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Uzun soluklu bir tur düşünsem aralıksız haklısınız ama daha çok gündelik kullanacağım için bisikleti bu kadar düz yaklaşmıyorum.
     
  9. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Bunun farkındayım ama çok dik uzun yokuşlarda bile en küçük ön dişliyi kullandığımı hatırlamıyorum. İsteklerimi ölçp tarttığım da bisikletimi satıp giriş seviyesinde cyclocross almak yerine bisikletime masraf yapmak en doğrusu. Zaten hiçbir konuda olumsuzluk hissettirmedi bisikletim komponentleri de yükseltirsem ihtiyaçlarım için fazlasıyla yetecektir bana. Yalnız kafamdaki en büyük soru işareti cro molly kadronun alüminyuma göre esnemezlik durumu nasıl. Dayanıklılık konusunda orta düzey alüminyum kadroların da kırılacağını pek sanmıyorum. Kemik gibi esnemez anında tepki veren kadro hangisidir ? Sanırım bunun cevabı benim kararıma noktayı koyacak, bunun için de ayrı bir başlık açıp(daha önce açılmadıysa) bilenlere danışmak gerek.
     
  10. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.386
    Beğeniler:
    6.423
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Fesupanallah. Yahu uğurcan gürkan genç gibi dünya turuna mı niyetleniyorsun. kasma kendini bu sitede bazen bilim kurgu tadında yazan arkadaşlar kafanı karıştırmış olabilir.
    Türkiye'de ki edirne den hakkari ye köy yolları dahil asfaltı (çok süper asfalt demiyorum bak) olmayan yer kalmamış. Canını sıkma pinokyo bisiklet ile bile türkiye turuna çıkıp yine gıcır gıcır geri dönersin. Yok alü kırılacakmış. Hangi yüzyılda yaşıyorsun. Bisikletle deve taşımayacaksan mesele olmaz.
    ikincisi altında var bi merida t2 daha allah tan ne istiyorsun onu bulamayanlar var. Bisikletin fişşek gibi. Kesmiyorsa git 3500 bangınot patlat bir yol al bütün acılarına bir son ver
     
    tekkir, Eser Sevinç ve Uğurcan Avan bunu beğendi.
  11. Uğurcan Avan

    Uğurcan Avan Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2012
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Dayanıklılık konusunda zaten bir şüphem yoktu ben de öyle haybeye kırılacağını sanmıyorum t2 den de hep memnuniyetimi dile getiririm, kafama takılan soruya da cevap buldum gibi alüminyum kadrolar çeliğe göre daha sert olduğundan esnemezlik olarak daha iyi gibi çocuğuma bırakmak istersem bisikletimi o zaman cro molly şart. Bu aralar babama mtb almayı düşünüyorduk t2 mi satmak yerine en kötü ihtimalle onu babama devrederim ki onun yerine parça yükseltmeyi düşünüyorum yol gidonu hoşuma gidiyor, tutuş pozisyonu olarak bana önemli bir hız kazandırır mı yoksa çoğu kişinin önerdiği gibi gidon boğazını ters çevirip boynuz mu takayım ? Şu an için kesin kararım t2 mi daha hızlı gidebileceğim şekle sokmak. Gürkan ve diğer abilerim gibi de kafayı kırarsam o zaman düşünürüm cross checki.