Hızlı gitmek için???:(

Süleyman Onur Dülger

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
1.000
Tepki
487
Şehir
Eskişehir
arkadaşlar ucuz bir mtb bisikletim var.
resimleri için (link)
ancak cok agır bisiklet oldugu icin yolda zorluyor.sizce ne yapmalıyım ince hızlı gidecek bi teker işe yararmı?kadro demeyin aşırı pahalı fiyatlar:eek:
yardım lutfen
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazanzerey
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Merhabalar;

Söylediğin gibi slick lastik kullanabilirsin. Bu, sürtünme katsayısını azaltacaktır. Hız, birçok değişkene bağlı. Bisiklet üstünde duruştan tutun da, kullandığınız kıyafete kadar sürüşünüzü ve hızınızı etkileyen birçok faktör vardır.

Fazla masraf yapmak istemiyorsanız size tavsiyem lastik seçiminizi değiştirmek ve yapabilirseniz -şimdilik- uygun fiyatlı kilitli pedallardan kullanmanız olacaktır.
 

Bibendum

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Aralık 2004
Mesaj
760
Tepki
463
Şehir
Zübüşler Diyarı
@MTB-BiKE


1 ) Kadro kalsın. Ön aynakolu MTB için maksimum 48 olan bir aynakola çıkart.
2 ) Hemen git 26 X 1. 50 lastik tak.
3 ) Sonra da fırfır çevir aynakolu ( Fakat her gün 100 km antrenman yap )
4 ) Bahar ayları ile birlikte Anadolu yakası Her Cumartesi Pazar Saat 09:00 da turlarına katılmaya başla bak yaza uçak oluyormusun ? olmuyormusun ?
 

tuninger_haa

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2007
Mesaj
1.373
Tepki
486
Şehir
Gaziantep
@Zuhâl

ben boyle bırseyle karsılasmadım spd ayakkabılar bircok adıdas vs den bıle daha pahalıydı :) acaba link verebılır mısınız:eek:



@Bibendum

forumdan ogrendıgım kadarıyla aynakol genıslıgı sadece son hıza etkıliyordu yanlıs mı hatırlıyorum
MTB-BiKE' ın ise performans sorunu var(anladıgım kadarıyla) (benım gıbı:))


benım onerım de lastıkler dogrultusunda olacak bır de lastık basıncına cok dıkkat et onceden bısıkletcıye hava vurduruyordum lastık cabuk patlar dıyerekten daha az hava vuruyorlar (yani ben de oyle oldu) sonralarda lastıgın ustunu okumayı akıl ettım ve sımdı uygun aralıkta kendı havamı kendı ıstedıgım mıktarda kendım vuruyorum:)
 

Erkut Yiğit

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2004
Mesaj
937
Tepki
822
Şehir
Ankara
SPD setini alacağın yeri bileceksin. Ben pricepoint.com'dan aldım. set olarak:
Sette Excel SPD Shoes + Wellgo WAM M3 Clipless Pedals (çifti 300 gr) = 95 Ytl
Ayakkabılarda ve pedallarda 6 aydır en ufak bir sorun yaşamadım. Kesinlikle tavsiye ederim. Pedallar XTR'dan bile hafif ve çok sağlamlar.

Bu arada devamlı hız için;
1- Tüm parçalarda rijidite (esnemezlik)
2- Tekerin yere minimum sürtünmesi ve yüksek basınçta kullanılması
3- Amortisörsüz kullanmak veya varsa kilitli tutmak
4- SPD kullanarak farklı kas gruplarını da aktifleştirmek
5- Maksimum hafifliği sağlamak (hızı önemsiyorsak önceliği jant setinin hafifliğine verebiliriz)
6- Rüzgardan etkilenmeyi en aza indirerek (maksimum aerodinami) vücudu ona göre kullanmak, turda kişi sayısı birden fala ise deryâre girmek, bunun için -MTB'de- gidonu aşağı indirmek veya barend kullanmak vs.
7- Soğuk havada rüzgâr kesici, sıcak havada jersey tarzı kıyafetler ile rüzgardan etkilenmeyi azaltmak
8- Beslenmeye dikkat etmek (karbonhidrat ve proteinli besinler kullanmak, antrenman öncesi karbonhidrat tüketimine özen göstermek, antrenman sırasında bol su tüketmek, uzun antrenmanlarda arada bir ek besin maddesi kullanmak)
9- Vücudu antrenmana hazırlamadan (ısınmadan) yüklenmemek, en az 5-10 km ısınıp sonra yüklenmek.

vs vs...
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
@fatihgüven

Hayatında hiç bisiklete binmemiş veya yıllardır binmemiş birisi ilk gününde 100km binerse, bir daha bisiklete hiçbir zaman binmez.
Günde 10-20km binen birisi, birden 100km binerse, yine bu spordan soğuyabilir, ya da güçlü iradesi varsa soğumaz ama bir hafta yatakta yatabilir.
Eğer makul düzeyde hazırlarsanız vücudunuzu ( ciğerlerin oksijen kapasiteleri + bacak kas gruplarının kütlesel gelişimi + karbonhidrat ve protein ağırlıklı beslenme + ideal ısınma süreci + ideal mesafe artırımı) o zaman gün gelir günde 200km bile gidebilecek hale gelirsiniz.
Tabiki buna bisikletinizin özellikleri de önemli rol oynar.
Yeni başladığımda bir günde 130km gidebildiğimde (Çeşme-Manisa) zevkten dörtköşe olmuştum.Altımdaki ise 16kg luk bir Bianchi Shadow'du.
Trek 4300'e geçip de biraz daha tecrübe kazandığımda bir günde 350km gidebildiğimi görmem sizlere uygun bir örnek olacaktır.

Konuya tekrar odaklanacak olursak en önemlisi dönen parçalar.
Başta lastiğin dişsiz (slick) olması ve en yüksek havayla kullanılması.
Sonra teker seti
Sonra hafif bir aynakol, ruble ardından diğer parçalarla o bisikletle de çok hızlı gidebilirsin.
Ama unutmayın sadece parça değişimi sizi uçurmaz, kondüsyon çok önemlidir.İtici güç bisiklette sizsiniz.
 

tuninger_haa

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2007
Mesaj
1.373
Tepki
486
Şehir
Gaziantep
@LorD Of DrinkS

bıraz daha acabılır mısınız
kasksız hızlı gıtmek neden ıskence olsun olsa olsa catı kenarında yurumek gıbı bırsey olur:)
 

koraymalkoc

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2007
Mesaj
1.364
Tepki
371
Şehir
İstanbul/Küçükyalı
Arkadaşlar herşeyi çok güzel demişsinizde arkadaşın bisikletinde arkadada süspansiyon var ve bu hızını çok etkiler düz yolda.Ne kadar lastik taksanda onu bunu deişsende olmaz çünkü arkada süspnsiyonun var.Buda hızını etkiler.
 

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Masrafsız bir şekilde hızlandırmak için tavsiyelerim:

-Lastik havalarını en az 40'la şişir(Çok farkedecek emin ol)

-Koltuğun yüksekli ayarını iyi yap, biraz yüksek olsun(Bisiklete otururken, pedaldaki ayağın en alt konumdayken dizin çok çok az bükülmüş olsun,neredeyse dik)

-Tabanı sert(esnemeyen) ayakkabı kullanmayı dene.

-Frenlerin, akordun vs.. ayarlı olsun, sürtmesin.

-Yapabilirsen arka amortisörü sabitlemeyi dene.(Yalnız bunu sadece düz yolda kullanacağın zaman yap, aksi takdirde bozuk yolda bisikletin darbeleri kaldıramayıp,zarar görebilir.)

Bir de yüksek hızda bisikletin ağırlığının önemi çok çok az. 40 üzeri hızlarda asıl önemli olan rüzgar direncini az tutmak ve tabiki esnemeyen parçalar(Kadro, aynakol vs...)


Hadi hayırlı forumlar!
 

selcuktnt

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
645
Tepki
302
Şehir
eskişehir
ben bu konuya çok bilimsel yaklaşmam ama şu kadarını söyleyebilirim bisiklet üzerindeki bütün ıvır zıvır süsleri at özellikle akortlardakileri çünkü sürtünmeden dolayı bisikletin ivmelenmesini yavaşlatır ondan sonra kornalarda aynı şekilde ve bilimum süs vs. hem ağırlık hemde rüzgara karşı bir sürtünme oluşturacaktır bu dediklerimden sonrada diğer arkadaşların dediklerine başlayabilirsin yavaş yavaş bu arada söylediklerine katılıyorum özelliklede lastik seçimine dikkat etmen gerek çünkü araç ne kadar az sürtünür ve ne kadar yolda kalmayı başarırsa o kadar hızlı gidebilir şehir içinde lastiklerini daima tam şişmiş durumda tut...keyifli sürüşler....

selçuk_tnt
 

tuninger_haa

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2007
Mesaj
1.373
Tepki
486
Şehir
Gaziantep
bana sankı hava cok etkılemıyor gıbı gelıyor
ben egılsem de dık dursamda aynı gıbı gelıyor :)




@elise111s


bunun ne faydası var acaba:) yanı ne fark eder kı
 

Onur Kula

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Eylül 2006
Mesaj
994
Tepki
819
Yaş
40
Şehir
Alanya
İsim
Onur Kula
Bisiklet
Specialized
Pedal çevirirken verdiğin gücün tamamı yola aktarılamaz.Bisiklet üzerindeki her esneme, verdiğin gücün bir kısmının yola değil de bu esnemelere verdiğini gösterir.

Kabaca anlatacak olursak; Ortadan amortisörlü bisikletlerde olduğu gibi, pedala basıldığında orta yay esniyor mu? Esniyor.Yani buraya bir kuvvet etki ediyor.Peki bu kuvveti nerden alıyor? Tabi ki pedala uyguladığımız kuvvetten.

Bisikletin orta yayını çıkartıp elimizle sıkıştırmaya kalktığımızı düşünelim. 5kg'lık bir kuvvetle sıkıştırabildiğimizi varsayarsak(bisiklet üzerindeki kadar esneme miktarında), bu demek oluyor ki her pedala basışta 5kg boşa gidiyor.

Aynı şekilde yumuşak tabanlı bir ayakkabının tabanını da pedal üzerindeymiş gibi var gücümüzle bastırırsak yine esnemeden dolayı boşa giden bir kuvvet olduğunu görürüz.

Hava sanki pek etkilemiyor gibi geliyor demişsin.Burdan, bu denemeyi düşük hızlarda yaptığın anlaşılıyor.

Hız arttıkça havanın sana olan tepkisi, hız artışının karesiyle artar, kabaca hızın 2 kat artarsa, hava direnci 4 kat artar diyebiliriz.

Amma yazmışım ya...

Hadi hayırlı forumlar:)
 

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Bende tavsiyelerde bulunacağım ben de çift amortisörlü sürdüm(Bisikletin son hali iyi gidiyordu).İlk önce süsleri sök,bütün hepsini,çıplak kalsın bisiklet.Çamurlukları sök.Arka amortisörün vidasını boru anahtarıyla iyice sık fazla abartma ama(Vücüt ağırlığının bile esnetmekte zorlanacağı kadar).Lastikleri ince al(26x1,15 olsa bile olur).Lastiklere öne 40 arkaya 65 psi hava bas.Aynakolun büyük olsun (28-38-48 diş).Gidonun yüksekliğini alçat(Düz gidon kullanırsan rahat edersin),(Ön tekere olabildiğince yakın olsun).Seleyi yükselt(Uygun ayarda, pedalın yere en yakın olduğu noktada dizlerin hafif kırık durumda olmalıdır),(Selenin burnuna dirseğini yasla gidona doğru uzat kolu parmak uçların gidona 3 parmak mesafe uzaklıkta olmalıdır değilse seleyi öne geri duruma göre yer değiştir).Bir de oturuş pozisyonunu iyi ayarla(Vücudun yere paralel olmalıdır yani süpermen gibi oturmalısın bisikletin üzerinde).Bir de uçukluk söyleyim ön tekerinin tellerini çapraz değil,dik örgü yap.Yani teller janta dik gelsin.Bisikletin bütün parçaları bakımlı,temiz,düzgün çalışsın.İyi pedallamalar...
 

Süleyman Onur Dülger

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
1.000
Tepki
487
Şehir
Eskişehir
meraba arkadaşlar uzun bir süredir giremiyordum foruma.girdim ve bunları okumam yarım saatten fazla zamanımı aldı.yorum yazmaya zamanını ayıran herkese teşekkürler.bu arada bayramınız da mübarek olsun.bisikletimde
1-arka amortisörü sıktırmayı,
2-lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum
3-seleyi kaldırdım
4-gidon aşağı doğru indirdim
5-bisikletin akord,fren vs. ayarları tam
6-lastikleri kendim şişirdim(kesinlikle çok farkı oldu)
7-aynakolu değiştirebileceğimi düşünmüyorum(shimano fiatları oldukça pahalı uygun bi fiat belirtirseniz sevirim)
8-üzerindeki gereksiz süsleri söktüm
9-yorum yazan herkese teşekkürler
iyi forumlar...
 

tuninger_haa

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2007
Mesaj
1.373
Tepki
486
Şehir
Gaziantep
@elise111s

demek ıstedıgınızı anladım :)
ama ben de dogru soyluyormusum hava dırencı cok az etkılıyor (30-40 km ile gıdınce o kadar etkılı olmuyor:) )

Hız arttıkça havanın sana olan tepkisi, hız artışının karesiyle artar, kabaca hızın 2 kat artarsa, hava direnci 4 kat artar diyebiliriz.

bunu da hıc dusunmemıstım :) kAv2=mg:D


@Hypersonicbiker

agır bır bısıklet ıçın 1,15 fazla ınce degıl mı:confused: :)
 

Süleyman Onur Dülger

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
1.000
Tepki
487
Şehir
Eskişehir
sizce bu lastik nasıl arkadaşlar?
http://www.pedalbisiklet.com/img/urun/Lastik004.jpg
fiyatı ise 14 ytl
UCInin kabul ettiği ölçüde olup asfalt yarışları için özel üründür.
edit:IRC firmasının malı Avantagepro modeli 26 x 1.50 ölçüsündedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazanzerey