Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hızlı gitmek için???:(

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Süleyman Onur Dülger tarafından paylaşıldı.

  1. Süleyman Onur Dülger

    Süleyman Onur Dülger Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.009
    Beğeniler:
    508
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    arkadaşlar ucuz bir mtb bisikletim var.
    resimleri için Tıklayın..
    ancak cok agır bisiklet oldugu icin yolda zorluyor.sizce ne yapmalıyım ince hızlı gidecek bi teker işe yararmı?kadro demeyin aşırı pahalı fiyatlar:eek:
    yardım lutfen
     
    ramazanzerey bunu beğendi.
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Merhabalar;

    Söylediğin gibi slick lastik kullanabilirsin. Bu, sürtünme katsayısını azaltacaktır. Hız, birçok değişkene bağlı. Bisiklet üstünde duruştan tutun da, kullandığınız kıyafete kadar sürüşünüzü ve hızınızı etkileyen birçok faktör vardır.

    Fazla masraf yapmak istemiyorsanız size tavsiyem lastik seçiminizi değiştirmek ve yapabilirseniz -şimdilik- uygun fiyatlı kilitli pedallardan kullanmanız olacaktır.
     
  3. Bibendum

    Bibendum Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Aralık 2004
    Mesajlar:
    1.263
    Beğeniler:
    1.005
    Şehir:
    Zübüşler Diyarı
    Seviye:

    1 ) Kadro kalsın. Ön aynakolu MTB için maksimum 48 olan bir aynakola çıkart.
    2 ) Hemen git 26 X 1. 50 lastik tak.
    3 ) Sonra da fırfır çevir aynakolu ( Fakat her gün 100 km antrenman yap )
    4 ) Bahar ayları ile birlikte Anadolu yakası Her Cumartesi Pazar Saat 09:00 da turlarına katılmaya başla bak yaza uçak oluyormusun ? olmuyormusun ?
     
  4. Mert Bağcılar

    Mert Bağcılar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.826
    Beğeniler:
    1.331
    Şehir:
    Eyüp, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bence kesinlikle SPD pedal almalısın...eyer bu pedalları doğru kullanırsan ve ''Bibendum'' un programını uygularsan kimse seni tutamaz..;):D
     
  5. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    ben boyle bırseyle karsılasmadım spd ayakkabılar bircok adıdas vs den bıle daha pahalıydı :) acaba link verebılır mısınız:eek:



    forumdan ogrendıgım kadarıyla aynakol genıslıgı sadece son hıza etkıliyordu yanlıs mı hatırlıyorum
    MTB-BiKE' ın ise performans sorunu var(anladıgım kadarıyla) (benım gıbı:))


    benım onerım de lastıkler dogrultusunda olacak bır de lastık basıncına cok dıkkat et onceden bısıkletcıye hava vurduruyordum lastık cabuk patlar dıyerekten daha az hava vuruyorlar (yani ben de oyle oldu) sonralarda lastıgın ustunu okumayı akıl ettım ve sımdı uygun aralıkta kendı havamı kendı ıstedıgım mıktarda kendım vuruyorum:)
     
  6. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    SPD setini alacağın yeri bileceksin. Ben pricepoint.com'dan aldım. set olarak:
    Sette Excel SPD Shoes + Wellgo WAM M3 Clipless Pedals (çifti 300 gr) = 95 Ytl
    Ayakkabılarda ve pedallarda 6 aydır en ufak bir sorun yaşamadım. Kesinlikle tavsiye ederim. Pedallar XTR'dan bile hafif ve çok sağlamlar.

    Bu arada devamlı hız için;
    1- Tüm parçalarda rijidite (esnemezlik)
    2- Tekerin yere minimum sürtünmesi ve yüksek basınçta kullanılması
    3- Amortisörsüz kullanmak veya varsa kilitli tutmak
    4- SPD kullanarak farklı kas gruplarını da aktifleştirmek
    5- Maksimum hafifliği sağlamak (hızı önemsiyorsak önceliği jant setinin hafifliğine verebiliriz)
    6- Rüzgardan etkilenmeyi en aza indirerek (maksimum aerodinami) vücudu ona göre kullanmak, turda kişi sayısı birden fala ise deryâre girmek, bunun için -MTB'de- gidonu aşağı indirmek veya barend kullanmak vs.
    7- Soğuk havada rüzgâr kesici, sıcak havada jersey tarzı kıyafetler ile rüzgardan etkilenmeyi azaltmak
    8- Beslenmeye dikkat etmek (karbonhidrat ve proteinli besinler kullanmak, antrenman öncesi karbonhidrat tüketimine özen göstermek, antrenman sırasında bol su tüketmek, uzun antrenmanlarda arada bir ek besin maddesi kullanmak)
    9- Vücudu antrenmana hazırlamadan (ısınmadan) yüklenmemek, en az 5-10 km ısınıp sonra yüklenmek.

    vs vs...
     
  7. fatihgüven

    fatihgüven Onursal Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.888
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    topçular/eyüp/istanbul
    Seviye:
    her gün 100 km brz kasmaz mı??
     
  8. KemalBaloglu

    KemalBaloglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    859
    Şehir:
    istanbul/suadiye
    Seviye:
    Bence en önemliside yoksa bir kask edinmek
    ; yoksa hızlı gitmek bir yerden sonra işkenceye dönüüşebilir
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  9. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Hayatında hiç bisiklete binmemiş veya yıllardır binmemiş birisi ilk gününde 100km binerse, bir daha bisiklete hiçbir zaman binmez.
    Günde 10-20km binen birisi, birden 100km binerse, yine bu spordan soğuyabilir, ya da güçlü iradesi varsa soğumaz ama bir hafta yatakta yatabilir.
    Eğer makul düzeyde hazırlarsanız vücudunuzu ( ciğerlerin oksijen kapasiteleri + bacak kas gruplarının kütlesel gelişimi + karbonhidrat ve protein ağırlıklı beslenme + ideal ısınma süreci + ideal mesafe artırımı) o zaman gün gelir günde 200km bile gidebilecek hale gelirsiniz.
    Tabiki buna bisikletinizin özellikleri de önemli rol oynar.
    Yeni başladığımda bir günde 130km gidebildiğimde (Çeşme-Manisa) zevkten dörtköşe olmuştum.Altımdaki ise 16kg luk bir Bianchi Shadow'du.
    Trek 4300'e geçip de biraz daha tecrübe kazandığımda bir günde 350km gidebildiğimi görmem sizlere uygun bir örnek olacaktır.

    Konuya tekrar odaklanacak olursak en önemlisi dönen parçalar.
    Başta lastiğin dişsiz (slick) olması ve en yüksek havayla kullanılması.
    Sonra teker seti
    Sonra hafif bir aynakol, ruble ardından diğer parçalarla o bisikletle de çok hızlı gidebilirsin.
    Ama unutmayın sadece parça değişimi sizi uçurmaz, kondüsyon çok önemlidir.İtici güç bisiklette sizsiniz.
     
  10. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    bıraz daha acabılır mısınız
    kasksız hızlı gıtmek neden ıskence olsun olsa olsa catı kenarında yurumek gıbı bırsey olur:)
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  11. koraymalkoc

    koraymalkoc Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.379
    Beğeniler:
    425
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    Arkadaşlar herşeyi çok güzel demişsinizde arkadaşın bisikletinde arkadada süspansiyon var ve bu hızını çok etkiler düz yolda.Ne kadar lastik taksanda onu bunu deişsende olmaz çünkü arkada süspnsiyonun var.Buda hızını etkiler.
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  12. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Masrafsız bir şekilde hızlandırmak için tavsiyelerim:

    -Lastik havalarını en az 40'la şişir(Çok farkedecek emin ol)

    -Koltuğun yüksekli ayarını iyi yap, biraz yüksek olsun(Bisiklete otururken, pedaldaki ayağın en alt konumdayken dizin çok çok az bükülmüş olsun,neredeyse dik)

    -Tabanı sert(esnemeyen) ayakkabı kullanmayı dene.

    -Frenlerin, akordun vs.. ayarlı olsun, sürtmesin.

    -Yapabilirsen arka amortisörü sabitlemeyi dene.(Yalnız bunu sadece düz yolda kullanacağın zaman yap, aksi takdirde bozuk yolda bisikletin darbeleri kaldıramayıp,zarar görebilir.)

    Bir de yüksek hızda bisikletin ağırlığının önemi çok çok az. 40 üzeri hızlarda asıl önemli olan rüzgar direncini az tutmak ve tabiki esnemeyen parçalar(Kadro, aynakol vs...)


    Hadi hayırlı forumlar!
     
  13. selcuktnt

    selcuktnt Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    649
    Beğeniler:
    323
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    ben bu konuya çok bilimsel yaklaşmam ama şu kadarını söyleyebilirim bisiklet üzerindeki bütün ıvır zıvır süsleri at özellikle akortlardakileri çünkü sürtünmeden dolayı bisikletin ivmelenmesini yavaşlatır ondan sonra kornalarda aynı şekilde ve bilimum süs vs. hem ağırlık hemde rüzgara karşı bir sürtünme oluşturacaktır bu dediklerimden sonrada diğer arkadaşların dediklerine başlayabilirsin yavaş yavaş bu arada söylediklerine katılıyorum özelliklede lastik seçimine dikkat etmen gerek çünkü araç ne kadar az sürtünür ve ne kadar yolda kalmayı başarırsa o kadar hızlı gidebilir şehir içinde lastiklerini daima tam şişmiş durumda tut...keyifli sürüşler....

    selçuk_tnt
     
  14. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    bana sankı hava cok etkılemıyor gıbı gelıyor
    ben egılsem de dık dursamda aynı gıbı gelıyor :)





    bunun ne faydası var acaba:) yanı ne fark eder kı
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  15. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Pedal çevirirken verdiğin gücün tamamı yola aktarılamaz.Bisiklet üzerindeki her esneme, verdiğin gücün bir kısmının yola değil de bu esnemelere verdiğini gösterir.

    Kabaca anlatacak olursak; Ortadan amortisörlü bisikletlerde olduğu gibi, pedala basıldığında orta yay esniyor mu? Esniyor.Yani buraya bir kuvvet etki ediyor.Peki bu kuvveti nerden alıyor? Tabi ki pedala uyguladığımız kuvvetten.

    Bisikletin orta yayını çıkartıp elimizle sıkıştırmaya kalktığımızı düşünelim. 5kg'lık bir kuvvetle sıkıştırabildiğimizi varsayarsak(bisiklet üzerindeki kadar esneme miktarında), bu demek oluyor ki her pedala basışta 5kg boşa gidiyor.

    Aynı şekilde yumuşak tabanlı bir ayakkabının tabanını da pedal üzerindeymiş gibi var gücümüzle bastırırsak yine esnemeden dolayı boşa giden bir kuvvet olduğunu görürüz.

    Hava sanki pek etkilemiyor gibi geliyor demişsin.Burdan, bu denemeyi düşük hızlarda yaptığın anlaşılıyor.

    Hız arttıkça havanın sana olan tepkisi, hız artışının karesiyle artar, kabaca hızın 2 kat artarsa, hava direnci 4 kat artar diyebiliriz.

    Amma yazmışım ya...

    Hadi hayırlı forumlar:)
     
  16. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Bende tavsiyelerde bulunacağım ben de çift amortisörlü sürdüm(Bisikletin son hali iyi gidiyordu).İlk önce süsleri sök,bütün hepsini,çıplak kalsın bisiklet.Çamurlukları sök.Arka amortisörün vidasını boru anahtarıyla iyice sık fazla abartma ama(Vücüt ağırlığının bile esnetmekte zorlanacağı kadar).Lastikleri ince al(26x1,15 olsa bile olur).Lastiklere öne 40 arkaya 65 psi hava bas.Aynakolun büyük olsun (28-38-48 diş).Gidonun yüksekliğini alçat(Düz gidon kullanırsan rahat edersin),(Ön tekere olabildiğince yakın olsun).Seleyi yükselt(Uygun ayarda, pedalın yere en yakın olduğu noktada dizlerin hafif kırık durumda olmalıdır),(Selenin burnuna dirseğini yasla gidona doğru uzat kolu parmak uçların gidona 3 parmak mesafe uzaklıkta olmalıdır değilse seleyi öne geri duruma göre yer değiştir).Bir de oturuş pozisyonunu iyi ayarla(Vücudun yere paralel olmalıdır yani süpermen gibi oturmalısın bisikletin üzerinde).Bir de uçukluk söyleyim ön tekerinin tellerini çapraz değil,dik örgü yap.Yani teller janta dik gelsin.Bisikletin bütün parçaları bakımlı,temiz,düzgün çalışsın.İyi pedallamalar...
     
  17. Süleyman Onur Dülger

    Süleyman Onur Dülger Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.009
    Beğeniler:
    508
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    meraba arkadaşlar uzun bir süredir giremiyordum foruma.girdim ve bunları okumam yarım saatten fazla zamanımı aldı.yorum yazmaya zamanını ayıran herkese teşekkürler.bu arada bayramınız da mübarek olsun.bisikletimde
    1-arka amortisörü sıktırmayı,
    2-lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum
    3-seleyi kaldırdım
    4-gidon aşağı doğru indirdim
    5-bisikletin akord,fren vs. ayarları tam
    6-lastikleri kendim şişirdim(kesinlikle çok farkı oldu)
    7-aynakolu değiştirebileceğimi düşünmüyorum(shimano fiatları oldukça pahalı uygun bi fiat belirtirseniz sevirim)
    8-üzerindeki gereksiz süsleri söktüm
    9-yorum yazan herkese teşekkürler
    iyi forumlar...
     
    ramazanzerey, tuninger_haa ve Onur Kula bunu beğendi.
  18. tuninger_haa

    tuninger_haa Bisikletkolik

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    1.376
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Gaziantep
    Seviye:
    demek ıstedıgınızı anladım :)
    ama ben de dogru soyluyormusum hava dırencı cok az etkılıyor (30-40 km ile gıdınce o kadar etkılı olmuyor:) )

    bunu da hıc dusunmemıstım :) kAv2=mg:D


    agır bır bısıklet ıçın 1,15 fazla ınce degıl mı:confused: :)
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  19. Süleyman Onur Dülger

    Süleyman Onur Dülger Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.009
    Beğeniler:
    508
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    inşallah hafta sonu bisikleti değiştiriyorum inş. bu sorun ortadan kalkacak:D
     
    ramazanzerey bunu beğendi.
  20. Süleyman Onur Dülger

    Süleyman Onur Dülger Bisikletkolik

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.009
    Beğeniler:
    508
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    sizce bu lastik nasıl arkadaşlar?
    [​IMG]
    fiyatı ise 14 ytl
    UCInin kabul ettiği ölçüde olup asfalt yarışları için özel üründür.
    edit:IRC firmasının malı Avantagepro modeli 26 x 1.50 ölçüsündedir.
     
    ramazanzerey bunu beğendi.