Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hızı 15 km üzeri çıkmak ,vites önerisi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında adnan kahveci tarafından paylaşıldı.

  1. adnan kahveci

    adnan kahveci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2013
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    ist
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaşlar güneye dogru bir tur düşünüyorum...o yüzden günlük 40-50 km ile antremanlara başladım...genelde düşük vites yüksek empedans ile sürmem söyleniyor...ancak 1-1,1-2,1-3 te sürerken pedal boşa dönüp ayağımdan fırlıyor...1-4,1-5,1-6 da ise normal şekilde sürüyorum..2-1,2-2,2-3 te yine normal sürüyorum..3-7,3-8,3-9 da ise ancak eğimli yollarda kolayca sürebiliyorum..

    dün runtastic pro bike ile teste başladım..hedefim bahçeşehir-hadımköy(yassı ören) gidiş hadımköy-kıraç-esenyurt-bahçeşehir dönüş...
    avarage hızım 15 km max hızım 21 km yokuş aşağı 27 vites ile...

    uzun tur için ortalama 28 km/h öneriliyor...bu hıza çıkmam için ne yapmalıyım..bisikletim city sport 30,12,5 kg civarı ağırlığında kilitli maşalı...tekerlekleri 700*37c continental country plus..

    donanım ve tekerlek değişikliği yapmam gerekiyormu
     
    Mustafa Sibik bunu beğendi.
  2. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Öncelikle vites kullanımında zinciri çaprazlamamaya özen göstermelisiniz.. yani ön dişli 1de iken arka ilk dislilerde, ön 2de iken arka orta dişlilerde, ön 3te iken arka son dişlilerde olmalı.. Yoksa aktarış sistemine zarar verebileceginiz gibi gücünüzü verimsiz kullanmıs olursunuz.. Tam bir capraz yapmasanızda biraz meyil var gibi geldi.

    Düz yolda amortisorunuzu kilitlemek yine size avantaj saglayacaktır; yine gücünüzü tabiri caizse "yaylanmaya" harcamamıs olur, pedala uyguladıgınız tum kuvvetin pedalda kalmasını saglarsınız.

    Lastikleriniz daha ince olursa turlarda ve Türkiye yollarında sıkıntı yaşama ihtimalini arttırırsınız; 700x35c 700x37c bence gayet uygun lastikler; özellikle orta kısmı olabildigince dişsiz ise asfaltta size serilik kazandırır. (sizin lastiginizin de oyle oldugunu dusunuyorum) Daha ince lastikler tabii ki de kullanabilirsiniz ama amortisorlu bir tur bisikleti icin (turda yükünüz de olacak sonucta) ilk tercihiniz olmamalı

    Bence donanım ya da lastik degisikligine gitmenize gerek yok.. Bir de benim tavsiyem bisiklet sürerken viteslere ya da hızınıza cok fazla bakmadan pedal cevirişinizi otomatige baglamanız.. Kadansınıza dikkat edin.. Yani pedalınız 1 turu hep aynı surede tamamlasın.. yavas da gitseniz, hızlı da gitseniz pedalınız hep ritmik dönsün.. baktınız daha kısa sürede daha cabuk (veya bosa) donuyor o zaman kendinizi aynı ritimde tutmak icin vitesi agırlastırın; hız zaten kendiliginden gelecektir; ya da tersi; baktınız artık pedal daha yavas donuyor, biraz zorlanma yasadınız vitesinizi hafifleterek ritminizi koruyun.. Gerekirse bu ritmi arttırın zaman ilerledikce, ama tabiri caizse otomatige baglarsanız daha az yorulursunuz.. belli bir süre sonrası da zaten bu size hızlanma olarak geri donecektir..
     
    ms92 bunu beğendi.
  3. adnan kahveci

    adnan kahveci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2013
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    ist
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    cevabınız için teşekkürler...şu an yüksek kadansta çalışamıyorum..antreman kısımlarında uzun yol için avarage 28 km/h tutturmamız gerektiği yazılı..benim bisiklet ise 27 viteste ve yokuş aşağı bile 28 km/h görmüyor...bu değere bu bisikletle çıkmam için kadans çalışmam yeterli olacak mı
     
  4. Abdulmecit Altınbaş

    Abdulmecit Altınbaş Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2010
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    merhaba,
    güney derken kastını neresidir. düz yolda gidecekseniz kadans önemli ama biraz dağ bayır gezeceğim diyorsanız tork daha önemli. akdeniz ve ege nin her yerini gezmiş biri olarak ege birazdaha rampası bol olan bir yer. ama akdeniz biraz daha düz. 27 vites de yokuş aşağı 28 görmüyor demişsiniz ama orayı anlamadım. ben yokuş aşağı 50km yi rahat geçiyroum.
    eray arkadaşım olayı açıklamış. önemli olan düzde yokuşta rampada belli bir kadansı tutturmak. sonuç da zamanla aynı kadansta daha yüksek vitesde kullanmaya başlayacaksınız. dış lastikde bir okadar önemli. uzun yolculuk schwalbe marathon yada maxxis overdrive excel tarzı olursa rahat edersiniz hemde konforunuz artar. dişli lastik kullanılırsa hızınız düşebilir.
    bu saat de bu kadar aklıma geldi.
     
  5. Ömer Faruk Ünal

    Ömer Faruk Ünal Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2012
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Adana
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Abi konuyu baska yere acsan daha cok yardımcı olan çıkabilirdi gibime geliyor
     
  6. adnan kahveci

    adnan kahveci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2013
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    ist
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    runtastic pro ile ölçüm yaptım..kaç dk kaç km/h hız ile gittiğimi gösteriyor...bu değerlere göre yokuş aşağı inerken hızım 21 km/h
    güney derken egeden başlayıp hataya kadar uzanacak bir tur...
    marathon serisi bildiğim kadarıyla 26" benim bisikletim 28" ve üzerinde continental touring plus var ..patlamaya dayanıklı marathon benzeri
     
  7. adnan kahveci

    adnan kahveci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Nisan 2013
    Mesajlar:
    317
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    ist
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    nereye açmam gerektiğini bulamadım...bu konuda uzman arkadaşlar takılır düşüncesiyle yazdım