Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hıza etki

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında M.Haktan Derin tarafından paylaşıldı.

  1. M.Haktan Derin

    M.Haktan Derin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    693
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Malatya
    Seviye:
    Arkdaslar vides sisteminin DİREK hıza etkisi warmıdır performans olarak artırır atiklestirir ancak hıza direk katkısı warmıdır merak ediyorum Simdiden tesekkurler
     
  2. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    vites sistemi derken kastettiğiniz tüm drivetrain yani fren bacağı ve göbekler dışındaki grup parçaları mı?yoksa sadece arka ve ön vites değiştirici mi?

    her iki durumda da hıza tabiki etkileri var,örneğin bazı arka viteslerin dişlileri rulmanlı,bu tür dişliler daha az sürtünmeye sahiptirler ve sizi daha az geriletirler.
    ön değiştiricide ise vites değişimindeki kolaylık etkilidir.örneğin yol bisikleti gruplarından dura ace in ön değiştiricisi o kadar kesin ve hızlı ki sizi çok az engelliyor.
    bunlar dışında aynakola gelirsek,bazı aynakollar yapıları ve malzemeleri bakımından diğerlerinden daha fazla esniyor.bu esneme çok az bir etki yapsa da bir realite.
    en kritik parçaların başlarında zincir de var.bazı zincirlerin parçaları fluoric gibi malzemelerle kaplanıyor örneğin.bu sürtünmeyi azaltır.ayrıca bilinçsizce mazot gibi uçuculara batırılmamış bir zincir eğer kaliteliyse daha çok yağ tutar ve akıcılığını uzun süre sürdürür.son olarakda zincirin aşırı yükler karşısında uzamaması için kaliteli seçilmelidir.aksi takdirde bütün arka dişli ve aynakol dişlerinizi aşındırıp eğilmelerine zemin hazırlarsınız...
    umarım yardımcı olmuştur.iyi sürüşler dilerim...:in:
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  3. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    hıza direk etki eden faktör jant göbekleridir... diğer bütün sistemlerin etkisi dolaylı yoldan olmaktadır.göbekleriniz nekadar iyi dönerse yani sürtünmesi nekadar az ise okadar hızlı olursunuz....
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet göbekler dönmedikten sonra sadece boşa güç harcarsınız... Zaten vites çekiş sistemlerinde Gelişmeler sadece 8li yada 9lu sistem arasındaki fark değil bu elemanların hareketi esnasında en az enerjiyi sarfederek hareket etmemizi sağlamak amaçlıdır... ne kadar az güç kaybı olursa o güç size hız ve ataklık olarak geri döner...
     
  5. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    vites dişlileri,orta göbek direkt etki etmiyor diyorsun yani.ilginç.bisiklette hareket eden bütün kısımlar etkilidir.direkt ve dolaylı diye ayıramayız.çünkü birşeyin dolaylı olması için 3üncü bir unsur gerekir oysa ortada bir 3üncü unsur yoktur.senin dediğine göre üst kalite göbeklerle kötü bir orta göbek kullanırsak sonuçta göbeklerimizin sürtünmesi az olduğu için bir o kadar hızlı olacağız.

    göbeklere vites konusunun dışında olduğu için değinmedim ancak örneğin shimanonun dura ace ve sora arasındaki göbek performans farkı eğer atak yapmak gibi hızlı bir şekilde kalkmayacaksanız yani yavaş yavaş hızlanacaksanız 3300\7800\ksyrium es gibi setleri aynı bisiklette denemiş birisi olarak yavaş kalkışta fark etmek çok ama çok zor.bunu çok ciddi söylüyorum.

    parantez dışı jant konusuna da değinecek olursam jantda eğer 500 gramlık bir jantı dura ace göbeğe takar 400 gramlık jantı ise soraya takarsanız(aynı cins teller,ve lastiklerle) aynı şekilde hızlı kalkış tepkisi verir.hızlı kalkışlarda jantın dış kısmının hızlanması mevzu bahis,eğer bu kısım biraz daha ağır olursa hızlanma değişir.yalnızca sora daha kısa ömürlü olur.illa da göbek değildir.
    saygılar...
     
    alper öztürk bunu beğendi.
  6. Oksal Özdöl

    Oksal Özdöl Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.668
    Beğeniler:
    1.299
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    bisikletin yere değen tak parçası lastiklerdir. we lastikleri kadroya bağlayan tek yerde jant göbekleridir.jant göbekleriniz nekadar iyi ise okadar hızlı gidersiniz.burdaki olay bisikletin nekadar sürede hızlandığı deil.ozman işin içine aerodinamik yapı ve bunun gib birçok unsur geliyor.sizin şıkır şıkır çalışan bi vites sisteminiz olsun bu ister durace olur ister record.göbekleriniz kötü olduktan sonra hızınızı koruyamazsınız.hızlanamazsınız demiyorum hızınızı koruyamazsınız.elimize bi bisiklet alalım vites sistemi çok kötü olsun yağsız inanılmaz sürtünmeli, binelim üstüne yokuş aşağı sallanalım. aynı bisikletin vitesi sistemini derleyip toplayalım sorununsuz şıkır şıkır çalışıyor hale getirelim, tekrar aynı yokuştan sallanalım. ulaşacağımız hız aynı olur.
     
    M.Haktan Derin ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  7. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ya ben ikisinide yazmıştım ama neyse... İşte vites çekiş sisteminin etkisi sürtünmenin azalmasını sağlayarak etkilidr...

    Onun dışındaki etkiside Dişli oranlarıdır...
     
    M.Haktan Derin ve Oksal Özdöl bunu beğendi.
  8. güray

    güray Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2006
    Mesajlar:
    302
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    antalya\istanbul
    Seviye:
    benim işim hızlanamama hızı koruyamama değil arkadaşım,ben onları göbekleri karşılaştırmak için öylesine söyledim,benim demek istediğim "çekiş sistemi iyi olsun göbekler kötü olsun farketmez" de değil.bilhassa ben bisiklet üzerinde hareket eden her sistemin eşit oranda iyi olmasını kastettim.yani senin dediğin gibi "önemli olan göbekler gerisi teferruattır" değil diyorum.çünkü iyi göbekler kötü sistemle de sonuçta hızı koruyamazsın doğru mu?süper göbekli bisiklete kötü sistem takarsakda sonuç orta olur,kötü göbeklere süper sistem takarsakda...:in:
     
    M.Haktan Derin bunu beğendi.
  9. M.Haktan Derin

    M.Haktan Derin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    693
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Malatya
    Seviye:
    Arkadaslar hepinize cok tsekkur ediyorum hepinizden de aradıgım cevapları aldım
     
  10. ogulcan22

    ogulcan22 Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    arkadaşlar bisiklette bir sorunum var disk freni yaptırdım her seferinde 2 gün sonra sıkışıyor bisikletçiye götürdüm yaptı yine oldu niye lütfen cevep yazarmısınız işmdiden teşekkürler
     
  11. ogulcan22

    ogulcan22 Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    beldeyama bisikletleri güzelmi
     
  12. ogulcan22

    ogulcan22 Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    [​IMG] buna 450 ytl verdim hak ediyomu