Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hız; kadroya göre mi değişir lastiğe göre mi?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında efearabacii tarafından paylaşıldı.

  1. efearabacii

    efearabacii Yeni Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    20 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    26
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Efe A.
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Merak ettim bisikletimin performansı kadroya göre mi yoksa lastiğe göremi değişir ? mesela mtb ye ince teker takarsak ne olur yada tur,şehir bisikletine kalın teker yada ince teker taksak ne olur... :acpsnr:
     
  2. ÖmerFarukŞ

    ÖmerFarukŞ Aktif Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    4 Nisan 2015
    Mesajlar:
    100
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Kırklareli
    Adı:
    Ömer Faruk ŞAHAN
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Ben kendi görüşümce söyleyecek olursam tabiki kadro ve lastiğin oldukça arti yönleri vardır. Mesela yol kadrosu ve MTB kadrosu farklıdır gidon da çok önemlidir bu durumda çünkü gidon ve kadro vücudun şekline yön verir bunların yanında lastikler de elbet kadro kadar önemlidir iyi forumlar
     
  3. Evliya

    Evliya JosefJosef

    Kayıt:
    6 Ocak 2015
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Tarık
    Seviye:
    Bence bisiklet için ultraix hızlara çıkılmıyacaksa lastik daha önemli çünkü ince lastikte sürtünme alanı azalıyor ve hız artıyor.Kalın lastikli bisiklette ise sürtünme artıyor ve hız azalıyor.Lakin benim bu tez'im amatisörsüz sabit maşalı,sabit kadrolu bisikletler için
     
  4. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.527
    Beğeniler:
    40.944
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    valla işin doğrusunu söyleyeyim ,bi kere trek karbon kullandım 200 km 'de acaip zevk verdi ,ve ellerin aşağıda olması büyük avantaj ,yol gidonunda yatmak mümkün ,ama mtb gidonunda yatmak zor ,ve de ayrıca aerodinamik özelliğe sahip kadro yol kadrosu tabi ,mtb değil,
    altımda hibrit mtb var istediği kadar karbon olsun ,ama trek yol kadrosunun zevkini bana düz yolda veremedi ne yapalım bizde bu hibrit karbona devam ederiz, bu hibritte yatamıyorum fazla, boynuzlar var ama hikaye tabi, ellerin aşağıda olması lazımda, boynuzları aşağıya doğru çevirsekte ,bu sefer estetik bozulur, başa gelen çekilir diyeceğiz, pejo yol bisikleti ile 70 'lerde başka idi tabi, ama acaip ağır idi pejo .karbon hibrite 28 yeni jantlar takıldı element cx model cyclo jantlar sağlam ,teker 28 hacim continental oldu ,eh işte hız yapıyoruz .:ckskc::ckskc:;)
     
    Tahir Keskin bunu beğendi.
  5. Ahmet Ayaz

    Ahmet Ayaz Bisikletkolik

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    19 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.040
    Beğeniler:
    1.823
    Şehir:
    K.Çekmece İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Kudret Kurtcebe Merak ettim şimdi abi. Barendleri aşağıya çevirsek nasil olur acaba?
     
  6. 2265124

    2265124 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    DÜZCE
    Adı:
    SEDAT
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Kadro en önemlisi tekerlek de hemen sonra gelir. alabildiğin en hafif kadroyu almalısın hız ve daha az yorulmak istiyorsan
     
  7. M.Fatih

    M.Fatih Mosso Legarda

    Kayıt:
    19 Nisan 2015
    Mesajlar:
    403
    Beğeniler:
    367
    Şehir:
    Hatay
    Adı:
    M.Fatih
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Bisiklette hızı etkileyen birçok faktör vardır ve bunların birini diğerinden ayırmak mümkün olmaz, sıralamak gerekirse:
    1- İnce lastik kalına göre çok daha hızlı gitmenizi sağlar.
    2- Lastik hava basıncı düşük olan bisiklet daha geç hızlanacaktır
    3- Kadro türü elbette hafif olan carbon kadrolar daha çok hız yapmanızı sağlar
    4- Kadro yapısı düz maşalı ve süspansiyonsuz kadrolar daha çok hız yapmanızı sağlar.
    5- Sürüş pozisyonu rüzgar etkisini en iyi absorbe edecek şekilde gidona uzanmaniz gerekir yoksa rüzgarı karşınıza almak tıpkı bir hava freni gorevi görür.
     
  8. 2265124

    2265124 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    DÜZCE
    Adı:
    SEDAT
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    İlk önce kullanım alanı önemli düz ve asfalt yol da kullanılacaksa düz maşa ama yol iyi değilse hızını koruyabilmek için ve güvenli olması için süspansiyon şart.
     
  9. supersonıc

    supersonıc Aktif Üye

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    14 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    109
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    İbrahim K.
    Seviye:
    Hem kisiye gore hemde Gucunu iyi kullanmakta onemli bence. Altinda karbon ultegra, dura ace set bisiklet olsa neye yarar teknikleri bilmedikten sonra.tabikide kadro ve lastikte onemli ama bu bisiklet kendi kendine gitmiyor. Iyi bir surucude lazim buna.
     
    omur_ms bunu beğendi.
  10. 2265124

    2265124 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    DÜZCE
    Adı:
    SEDAT
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    kesinlikle
     
  11. Melih Çolak

    Melih Çolak Cyclist ♥

    Kayıt:
    10 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    2.889
    Beğeniler:
    5.897
    Şehir:
    Kocaeli-Kartepe
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bence bacağa göre değişir :)
     
  12. 2265124

    2265124 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    DÜZCE
    Adı:
    SEDAT
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    :)
     
  13. Yavuz S.

    Yavuz S. Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    13 Eylül 2014
    Mesajlar:
    1.170
    Beğeniler:
    2.640
    Şehir:
    KKTC
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Melih Çolak bunu beğendi.
  14. cüneyt ünver

    cüneyt ünver Yeni Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    27 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    zonguldak
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Aküye göre değişir.bkz;ebike :)))
     
  15. ismail.yüksel

    ismail.yüksel Forum Demirbaşı

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    4 Nisan 2012
    Mesajlar:
    562
    Beğeniler:
    318
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    aerodinamik pozisyonun çok etkisi var. ben mtb nin üstünde yokuş aşağı inerken gidonun üstüne yatıyorum, yokuş sonunda normal pozisyona doğrulduğumda resmen bedenim paraşüt etkisi yapıyor ve bisikleti anında yavaşlatıyor.
     
  16. Evliya

    Evliya JosefJosef

    Kayıt:
    6 Ocak 2015
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Tarık
    Seviye:
    @supersonıc Bir öğrenmez,iki öğrenmez,üçüncüde düşer,dördüncüde paşalar gibi sürer :)
     
    supersonıc bunu beğendi.
  17. Mert-Demir

    Mert-Demir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2012
    Mesajlar:
    266
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bacak gerisi hikaye.
     
  18. 2265124

    2265124 Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2015
    Mesajlar:
    124
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    DÜZCE
    Adı:
    SEDAT
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Aynı kondisyonla 20 kg lık bisikleti götürmeye çalışmak var bi de 10-12 kg lık bisikleti götürmek var . Ağırlık tüm taşıtlarda olduğu gibi önemlidir.
     
    Evliya bunu beğendi.
  19. Evliya

    Evliya JosefJosef

    Kayıt:
    6 Ocak 2015
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Tarık
    Seviye:
    Bence uzun tur gidilmiyecek ise(1000km ve üzeri) bisiklet kondisyondan daha önemli.Ama eğer dünya turu,asya turu,türkiye turu gibi hayaller varsa kondisyon ve cesaret ve hırs bu üçü bisikletten daha önemli.

    Birde bence en önemli konu bu(tuvaletteyken aklıma geldi) eğer bisikletiniz dağ bisikleti yada kalın tekerli şehir bisikletiyse ve hız yapmak istiyorsanız bence tekerlek daha önemli.
    Lakin bisikletiniz yol bisikleti tekeriniz zaten yol bisikleti,tekeriniz ince ise kadro daha önemli :)