- Ağırlık ve tamir bakım olarak en önde V fren gelir. Disk fren setleri daha ağırdır ve daha fazla parça ile karmaşık tasarımlıdır; bakımı ve kontrolü düzenli yapılmaz ise yolda bırakabilir, yedek parçası her yerde kolay bulunmaz. Oysa V frenin hemen hemen her parçası tüm bisikletçilerde bulunabilir.
- Fren performansı olarak kuru ve tozsuz asfalt yollarda en iyi performans V frendedir. Bunun sebebi fren için güç uygulanan yüzeyin merkezden uzak olmasıdır, fizik dersinde kaldıraç prensibinden hatırlayın: dayanak noktasından (çemberde merkez noktadır) ne kadar uzaklaşılırsa daha az kuvvet ile aynı iş yapılabilir. Dolayısı ile aynı kuvvet ile fren kolu çekildiğinde rotor yarı çapı olan 16cm den ettiği etki ile 28" lastik için jant yarı çapı olan 60cm mesafeden edeceği etki kat kat fazla olacaktır.
Bunun yanında toz toprak, yağmur, çamur gibi dış etkenlerden V fren ve U fren en fazla etkilenen fren tipleridir. Pabuçlar arasına dolan toz toprak, ıslak jant ve daha kötüsü çamur fren performansını azaltır veya yok seviyesine kadar getirebilir. Disk frenin en büyük avantajı burada ortaya çıkıyor, yere temas eden yüzeyden uzakta olduğu için hava koşullarından nispeten etkilense de yol koşullarından çok daha az etkilendiği için performansında V / U fren kadar performans farkı ortaya çıkmaz.
- Disk frenlerde mikanik frenler tek taraflı hareket ettiği için uzun süreli frenlemelerde aşırı ısınma ile birlikte ve/veya uzun vadede diski yamultabilirler. Hidrolik disk frenler iki taraftan da eş zamanlı diske yapıştığı için bu sorun yaşanmaz. İstisnai olarak çift taraflı çalışan mekanik disk fren olarak (link) modeli vardır.
- Ayrıca mekanik disk frenler genelde 2 pistonludur, hidrolik frenlerde 4 pistonlu örnekler de vardır, bu da artan fren yüzeyinden dolayı artan fren performansı demektir.
- Aynı kalitede malzeme ve aynı genişlikte rotor kullanan hidrolik / mekanik fren setlerinden, havası düzgün alınan hidrolik fren her zaman daha iyi fren performansına sahiptir, çünkü az da olsa teller kabloya sürtünecek ve çekme esnasında esneme yapabilecektir, bu de performansı olumsuz etkiler; oysa hidroliklerde sıvıların akışkanlığı prensibinden ötürü uygulanan basınç hiçbir değişikliğe uğramadan karşı tarafa iletilir. Burada tabi ki market bisikletlerine takılan disk fren setlerinden bahsetmiyoruz. Ayrıca kaliteli bir disk frenin başlangıç seviyesi bir hidrolik kadar ve daha iyi performans sunabileceğini de unutmayın.