Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hidrolik v-fren

Konu, 'Frenler' kısmında Yetkin Şahin tarafından paylaşıldı.

  1. Yetkin Şahin

    Yetkin Şahin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    hidrolik v-frenin normal v-frenden farkı ya da avantajları ve dezavantajları nedir?shimano böle bi sistem kullanıyo mu?ben hiç görmedim.bilgilerinizi bekliyorum
     
  2. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    yetkin
    üst yapısındaki nal denilen köprü ile kadroyu esnetmemesi sağlanıyor...
    bu nal denilen rijiteyi arttıran parça zaten maşalarda kendisinden mevcut...

    senin el ile basınç uygulayarak yaptığın basıncın çok daha az a indirgenmesi için yağ basıncı ile çok yumuşak bir frenleme mümkün hale gelmekte....

    ve kullananların şikayetini okumadım forumda
    sanırım baya iyiler...
    Sorunları olsa forumda paylaşırlar ve bazı modellerinin balataları ve parça malzemeleri mevcut bisikletçilerde ;)
     
    Yetkin Şahin bunu beğendi.
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yetkin Shimano böyle bir sistem üretmiyor. Hatta bildiğim tek üretici Magura.
    HS 11 ve HS 33 diye 2 ayrı modeli mevcut ancak aralarında da dağlar kadar fark var. Kullananların genel kanısı HS 33 almanın mantıklı olduğu yönünde, HS 11 için ise pek gerek olmadığı söyleniyor.

    Forumda araştırma yaparsan, biz daha önce uzun uzun tartışmıştık bu konuyu, o bilgilere ulaşabilirsin ;).
     
    Yetkin Şahin ve Ercan Bayram bunu beğendi.
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İlk olarak Bu frenlere v-fren yerine jant freni demek daha doğru olur çünkü bunlar v şeklinde çalışmıyor.Şimdi Ercancım o nal kadronun esnememesi için değil.Frenlerin bağlanma şeklinden dolayı eğer o nal olmassa frenler sabit duramayacağı için janta değdiği anda yana açılır ve fren yapmaz bu sebeple o nallar fren mekanizmasını sabit tutmak için..Yani o nal varken bile deli gibi esniyo kadro...

    Bu mekanizmanın şikayet edilebilecek noktası yedek parçasını bulmanın zorluğundan kaynaklanıyor.Yani es kaza bir parçası arıza yaparsa parça buluyosun ama uğraştırıyo onun haricinde fren pad leri bile min 4 sene 5 sene dayanıyo yani...Ama bu fren mekanizmasıyla kaliteli bir jant kullanmakta şart çünkü jantın fren yüzeyini çabuk eskitiyor...

    Hidrolik v-fren sistemi yaklaşık 10-12 senelik bir geçmişe dayanıyor ve bunun şuanda hala üreten ve satan tek firma oda Magura...Magura hidrolik disk ve Jant freni konusunda çok önde gelen iyi bir marka...
    Hs serisin iki modeli mevcut biri 33 biri ise 11 modeli bunlar kendi içlerinde bikaç farklı modele daha ayrılıyo ama mekanizma sadece 33 ve 11 arasında fark var...

    Bu farklar genel olarak Hs33 deki piston çaplarının farklı olmasından dolayı HS33 ün daha üstün bir güce sahip olması ayrıca kollarının metal olması ve takıp çıkartma mekanizmasındaki bazı ufak kolaylıklar HS33 ü üst model yapmış oluyor...HS11 ise bu özelliklerden mahrum ve fren kollarıda plastik...
     
  5. Yetkin Şahin

    Yetkin Şahin Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Nisan 2006
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    275
    Şehir:
    antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    evet arkadaşlar şimdi daha iyi anladım teşekkürler:)
     
  6. Erkut Yiğit

    Erkut Yiğit Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Kasım 2004
    Mesajlar:
    945
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    hs33'ün ağır olduğu söyleniyor. Ağırlığı hakkında bilgisi olan var mı?
     
  7. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ewet. ikisi toplam 850gram.