Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hidrolik fren'de diskin kalipere sürtme problemi

Konu, 'Frenler' kısmında Gokalp Gokmenler tarafından paylaşıldı.

  1. Gokalp Gokmenler

    Gokalp Gokmenler Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Istanbul - Çanakkale
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Arkadaşlar bugün ön lastiğim patladı. Jantı söküp lastiği onardıktan sonra jantı tekrardan yerine taktım ve bu sırada diskin kalipere sürttüğünü farkettim. Fren ayarının bozulmuş olabileceğini düşünerek kaliper kısmını tutan vidaları gevşetip freni sıktıktan sonra vidaları tekrardan sıktım ancak hiçbir faydası olmadı. Bugün en az 10 kere fren sıkılı iken, kaliperi tutan vidaları gevşetip sıktım ancak diskin kalipere sürtmesinin önüne tamamen geçemedim. Bazı denemelerimde daha az, bazense daha çok sürtme yapıyor ancak sürtmeyi bir türlü sıfırlayamadım. Zaten çıplak gözle bakılınca da hep iç taraftaki kaliperin diske sürttüğü görülebiliyor. Fren diskimde herhangi bir yamukluk söz konusu değil, zaten bugün jantımı sökene kadar herhangi bir sürtme sözkonusu değildi. Bundan yaklaşık iki ay öncede ön jantı sökmem gerekmişti o zamanda jantı taktığım zaman fren ayarı tutturmak biraz sorun olmuştu ama 3. denemede falan ayarı sorunsuzca tutturmayı başarmıştım ama bu sefer ne yaptıysam olmadı. Ön frenim çok zor ayar tutuyor, bu kaliperin diske sürtmesini engelleyebilmek için yapabileceğim başka birşey varmı? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
     
  2. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Kaliper diske çok çok hafif sürtüp, tekerleğin boşta dönmesine hiç engel olmuyorsa normaldir. Ayarı bu şekilde tutturduğunuz an daha fazla kurcalamanıza gerek yoktur ;)

    Ama keşke kaliperin konumuyla oynamadan önce göbek mandalının sıkılığını kontrol etseydiniz... Çok sıkınca kadro sıkışır ve kaliperin rotora göre konumu değişir. Tekerleği sökene kadar hiç sürtme olmayıp, sonra da bir türlü ayar tutmaması bu yüzden olmalı. Vidaları da gereğinden fazla sıkmamalısınız, vida yuvalarını deforme edebilir veya komple sistemin sahip olduğu esneklik katsayısını değiştirerek herhangi bir aşırı yük anında parçalardan birinin kırılmasına sebep olabilirsiniz.

    Umarım bunları uyguladıktan sonra sorununuz çözülür, keyifli pedallamalar ;)
     
    Cengiz Dalsal ve Gokalp Gokmenler bunu beğendi.
  3. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bağlantı probleminden dolayı aynı mesaj iki defa kaydolmuş, moderatörler bu mesajı silebilirler.
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Lastiği söktüğünde göbek vidaları gevşek ise 1mm'lik bir gevşeme buna neden olabilir. Göbek vidalarının gevşek olmayacak şekilde sıkı olması gerekli, Sadece o şekilde ayarlayabilirsin. Keşke kaliper ile oynamasaydın.
     
  5. Gokalp Gokmenler

    Gokalp Gokmenler Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Istanbul - Çanakkale
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Denemelerim sırasında diske çok az sürtüp tekerleğin boşta dönmesine engel olmadığı da oldu. Ancak bu durumda da sürtme dolayısı ile ses yapıyor, bu ses hem sinir bozucu hem de kaliperi gereksiz yere aşındırıp yıpratır diye düşündüm.
     
  6. Gokalp Gokmenler

    Gokalp Gokmenler Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Haziran 2011
    Mesajlar:
    890
    Beğeniler:
    348
    Şehir:
    Istanbul - Çanakkale
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Göbek vidalarından kastın quick release'ler mi?
     
  7. mert temiz

    mert temiz Üye

    Kayıt:
    12 Nisan 2013
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    öncelikle bisikleti ters çevir ve frenleri serbest bırak.
    kaliperinin altına bi ışık koy vidalarını hafif gevşet ve jantı oturttur..
    üstten bakarak kaliperin arasından rotoru degmicek sekilde o ışıgın yardımıyla saga sola ayarla ve vidaları sık.
    kaliper rotor ayarında frenlerin sıkılması sonra kaliperin sabitlenmesi söyleniyor ama ben dedigim gibi yapıyorum hiç sürtme olmuyor. bide bu şekilde denemenizi öneririm. ;)
     
    Gokalp Gokmenler bunu beğendi.
  8. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    Göbeğin somun vidalarından bahsediyorum, sağda ve solundaki vidalar. Onlar çoğunlukla gevşer bu sorunlara sebep çoğunlukla o vidalardır. ayda bir kontrol etmekte ayrıca tekeri sökmeden önce kontrol edilerek bu tür sürtme sorunlarının önüne geçilebilir.
     
  9. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Kaliper gövdesi değil de balata sürtüyorsa sorun olmaz, çok daha yüksek sürtünmelere dayanacak şekilde üretildikleri için ömürlerini etkilemez ;) Sesi de sadece çok yavaş dönüyorken yapar, üzerine binip pedala bastığınız an ses kaybolur. Eğer durum bu şekildeyse, yine sorun olmaz yani :)
     
    Gokalp Gokmenler bunu beğendi.
  10. hakan çelik

    hakan çelik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    533
    Beğeniler:
    287
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Hakan ÇELİK
    Seviye:
    Kardeşim bende de aynı sorun oluyor lastiğe yama yapmak amacıyla tekeri söküp taktığımda... Bunun çözümü denemekten geçiyor. Baya uğraş vermen gerekiyor. Ben kendi bisikletimdeki sürtme sorununu şu şekilde çözüyorum. Tekeri düzgün bir biçimde taktıktan sonra. Hidrolik frenin vidalarını hafif gevşetiyorum. Bu sırada tekerin ön tarafından el fenerinin ışığını açıyorum. Ve gözlemleme başlıyorum. Diske dikkatli bir biçimde bakıyorum. Diskin balatalara sürmeyeceği bir pozisyona getirmeye çalışıyorum balataları. Hem sağ hem de sol balata ile disk arasında hafif bir boşluk oldumu zaten fenerin ışığı aradan süzülüyor. Belli ediyor kendini. Doğru pozisyonu aldıktan sonra sık vidaları, tekeri döndür ses gelmezse olmuştur. Ses gelirse yine hafif bir sürtme tekrar denemen gerekiyor.

    Karışık oldu anlatma methodum ama kusura bakmayın umarım yardımcı olmuşumdur :)
     
  11. Latif D.

    Latif D. Forum Demirbaşı

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    17 Eylül 2013
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    Erzurum
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kardesim ayni sorun bendede vardi yaptgn ayar sürtünmeyi götürmuyor yapacagn tek sey var ve cok basit üst taraf surtuyorsa üst vidayi sok altsa alt sonra bisikleti kaldr cevir tekeri elinle ayar ver surtmemesi icin ses kesildigi anda sık vidayı ondan sonra no probpem ben yat düzeldi el becerine bagli yplmycak bse deqil kolay gele ;)

    Kardesim ayni sorun bendede vardi yaptgn ayar sürtünmeyi götürmuyor yapacagn tek sey var ve cok basit üst taraf surtuyorsa üst vidayi sok altsa alt sonra bisikleti kaldr cevir tekeri elinle ayar ver surtmemesi icin ses kesildigi anda sık vidayı ondan sonra no probpem ben yat düzeldi el becerine bagli yplmycak bse deqil kolay gele ;)
     
  12. bkagan

    bkagan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2012
    Mesajlar:
    768
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    Güzel olan heryer...
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hocam bir öneri de ben söyleyeyim...
    sizin de dediğiniz gibi Kaliper vidalarını hafif gevşettikten sonra gevşetilen freni oldukca sert sıkıp kaliperi sıkın. Sıktıktan sonra freni serbest bırakıp kontrol edin.... Yok olmadıysa tam tersi "freni ortalama bir şekilde sıkıp"(ilk anda ki gibi çok sıkmadan yani) yapın... ikisinden birinde mutlaka olması lazım %50 şer mesafe koyuyor kendi zaten... kolay gelsin..