Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hidrolik frende disk sürtmesi sorunu yaşayanlar.. Buraya lütfen, bir sorun var???

Konu, 'Frenler' kısmında ZekiAlper tarafından paylaşıldı.

  1. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    [​IMG]
    XTR Dual Frenimde (Br M966) bir sürtme sorunu var ama bildiğimiz tarzda bir sürtme değil. Sol taraftaki balatam sağ taraftakine nazaran çok fazla dışarıda kalıyor..(Bu da diskime soldan sürtme yapıyor ve tekeri dönemeyecek hale getiriyor maalesef! :( Sol taraftaki balatayı içeriye nasıl itebilirim veya nasıl bir çözüm bulabilirim arkadaşlar?? ) Bu sorunu daha önce yaşamış veya yaşayacak olanlar olabilir.. Bu konuda bu sorunu çözmek açısından bilgisi olanlar değerli yorumlarını bizlerden eksik etmezlerse seviniriz..
     
  2. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu sorunu komple sistemi söküp yeni yağ ilave etmeden nasıl yapabiliriz? Belki bizim bilmediğimiz farklı çözüm yolları vardır..??
     
  3. Baran Özkan

    Baran Özkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    istanbul-büyükçekmece
    Seviye:
    bendede buna benzer bir sorun var.. sizinki arka frendemi oluyor bilmiyorum ama benimki arka frende oluyor. kadroya bağlantı vidalarını sıkınca geçiyor yani belki sizdede vidalar gevşemiş olabilir sıkınca yerine oturup diskle temasını kesebilirsiniz. yada çok sıkıdır gevşetmeniz lazım:)

    umarım yardımcı olmuşumdur.. umarım halledersiniz sorunu
     
  4. gökhan aksoy

    gökhan aksoy Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Haziran 2009
    Mesajlar:
    481
    Beğeniler:
    568
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    sürten kısma pul koyarak helledebilirsiniz, bendeki magura sette de aynı sorunu yaşıyorum ve bu şekilde çözüyorum.
     
  5. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkürler ama bunlar fayda etmiyor :( başka bir çözüm yolu var mı?
     
  6. Dinçer ÜNSAL

    Dinçer ÜNSAL Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    910
    Beğeniler:
    532
    Şehir:
    Bursa || İzmir
    Seviye:
    Sol taraftaki piston sağ taraftakine göre daha mı kolay hareket ediyor?
    Başka bir değişle; ilk başta normal olan pistonlardan soldaki freni sıktıkça geri çekmede zorlanıyor ve dışarı da mı kalıyor?
     
  7. İsaAlp

    İsaAlp Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mart 2007
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    280
    Şehir:
    ankara
    Bisiklet:
    Bulldog
    Seviye:
    Bahsettiğiniz sorunun bir kaç değişik sebebi olabilir. En basiti daha önce kaliper ayarlanırken, rotorun tam ortalanmaması sebebiyle sol pistonunuzun biraz daha dışarıda durmak zorunda kalması olabilir. Böylece daha sonra kaliper ortalandığında sürtme sorunu yaşamanız doğal. Bir başka sebebi de sağ pistonunuzun sıkışmış olması. Bu durumda sağ pistonu itmek için soldakinden daha fazla güç gerekeceği için soldaki piston her zaman sağdakine göre daha dışarıda kalacaktır.

    Fakat sebep ne olursa olsun bu sorunun çözümü için iki yol vardır. Birincisi ve daha basit olanı şöyle; Önce balatalarınızı söküp pistonları açığa çıkarın, daha sonra geniş ağızlı bir tornavida veya benzeri bir şeyle pistonları tamamen geri itin. Bu biraz güç gerektirebilir, o yüzden pistonlara zarar vermemeye özen göstermelisiniz. Pistonları geri ittikten sonra fren koluna basarak pistonların tekrar dışarı çıkmasını sağlayın. Bu adımda da dikkat etmeniz gereken şey, fren koluna gerekenden fazla basıp tamamen yerinden çıkmamasına dikkat etmek. Daha sonra pistonları tekrar bastırıp bu işlemi 4-5 defa tekrarlayın ayrıca bu işlemler sırasında kaliperin iç tarafını ve pistonların çevresini balata temizleyici veya izopropil alkol ile temizleyin. Bu işlem büyük ihtimalle sorununuzu çözecektir ama eğer bu şekilde de çözülemiyorsa pistonların o-ringleri zarar görmüş olabilir. Bu durumda o-ringlerin değişmesi gerekir.
     
    ZekiAlper ve mechanics bunu beğendi.
  8. Dinçer ÜNSAL

    Dinçer ÜNSAL Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    910
    Beğeniler:
    532
    Şehir:
    Bursa || İzmir
    Seviye:
    Arkadaş cevabı vermiş.;) tornavidayla pistonları geri iteceksin.Eğer yine bi taraf daha fazla çalışıyorsa, az çalışana toz vs kaçmış olaiblir.Onu asitsiz bi temizleyiciyle temizlemen gerekiyor.Ek olarak çok çalışan pistonu tornavidayla tutup dışarı cıkmasını engelledikten sonra fren koluna dikkatli bir şekilde basarak az çalışan pistonu alıştırabilirsin.
    Püf nokta: Pistonları geriye dogru iterken tornavidayı pistonun merkezine denk getirin;)

    Kolay gelsin.
     
    mechanics bunu beğendi.
  9. Eren Yoloğlu

    Eren Yoloğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2009
    Mesajlar:
    715
    Beğeniler:
    118
    Şehir:
    Trabzon/Kocaeli
    Seviye:
    ben de deore lx dual kullanıyorum,ilk başlarda rotorumun yamukluğuna rağmen frenim sürtmüyordu,sonradan pistonun birinin daha dışarıda olduğunu ve diğerine nazaran daha fazla hareket ettiğini gördüm,tabi bu arada sürtme de yaşıyordum,balataları çıkardım,haraket etmeyen pistona biraz mineral yağ damlattım,fazla yağı güzelce temizledim ve koldaki tankın kapağını açıp diyaframı çıkardıktan sonra kalın bir tornavidayla pistonları ittim,biraz hava oluşabilir,bu yüzden balataları yerine taktım,koldan pompalayarak havayı aldım,tankı doldurup diyaframı takıp kapattım.sonra kaliperin kadroya bağlı olan vidalarını değil de adaptöre bağlı olan,sağa sola ayarlanmasına yarayan vidaları gevşettim bir miktar,en azından hareket edebilmesine izin verecek şekilde,sonra frene bastım vidalar gevşekken,pistonların ikisi de hareket ediyordu,böylelikle kaliper rotora olan mesafesini tam ayarlayabilecekti,elim fren kolunda ve freni sıkarken aynı zamanda kaliperin vidalarını da tam sıktım,arka tekeri çevirdim ve artık sürtme yoktu.
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  10. ZekiAlper

    ZekiAlper Antalya Downhill Prof MTB rider

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.905
    Beğeniler:
    1.647
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Antalya Downhill Özel Antrenör
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Herkese teşekkür ederim. Ama sizin daha çok açıklayıcı oldugunuzu düşünüyorum.
    Sorun düzelmezse o ringlere kabahat bulacagım :)
    Kolay gelsin
     
    Dinçer ÜNSAL bunu beğendi.