Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hidrolik fren performansi

Konu, 'Frenler' kısmında Baran Özkan tarafından paylaşıldı.

  1. Baran Özkan

    Baran Özkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    istanbul-büyükçekmece
    Seviye:
    iyiakşamsar
    arkadaşlar benim merak ettiğim şey her yerde hıdrolik frenlerin performansından ve parmaklarımız yorulmadan kullanıldığı şekilde
    Fakat merak ettiğim nokta dısk frenlerde aniden durmamız gerekince frenlere sonuna kadar basarsak tekerler kayma yapıcakmı yapmıycakmı?
    ve birde çamura girdiğimizde v frenli bisikletlerde sıkışıyor ve tekerlek dönmüyor aynı sorun disk frenlerdede varmı acaba yada varsa v frene göre miktarı nedir?
    şimdiden teşekkür ediyorum :) :)
     
  2. Barış TOPÇU

    Barış TOPÇU Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2007
    Mesajlar:
    529
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    aniden durman gerektiğinde frene sonuna kadar basarsan havada 7takla atarsın :) hidrolik bu az enerji ile çok iş.. disk frenin sebebi zaten çamuru-ıslak koşullar birde güçlü duruşlar için

    iyi akşamlar ;)
     
  3. Baran Özkan

    Baran Özkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    istanbul-büyükçekmece
    Seviye:
    zaten çamurda karda ve yağışlı havalarda kullanmak için disk fren istiyorum :) fakat arka frene bastığımız zaman yada takla atmıyacak şekılde basınca frenlere acaba v frene göre duruş mesafesi değışıyormu yoksa yine aynımı kalıyor tabi bu tekerin cinsine göre değişiyordur ama ayni tekerlerde v fren ile hidrolik fren arasinda bi fark varmi acaba
     
  4. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    1-)yumuşaklık
    2-)fren gücü
    3-)her türlü hava şartında değişmez performans
    4-)v-frene göre verdiği güven hissi

    bu 4 nedenden dolayı bir daha vfren kullanmama kararı aldım, şuan avidin en alt seviye hidrolik frenlerini kullanıyorum, oldukça yeterli performansları var, kar çamur dinlemeden muazzam bir fren gücü sağlıyor. yakında alacağım shimano saint frenim ile hidrolik olayında son noktaya geleceğim umarım :)
     
  5. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    eğer işe aşina değilsen bakımı biraz zor olabiliyor. ama sen bilirsin gene. hidrolik için diyorum tabi. yok hava yaptı mı yapmadı mı? falan fistan olayları...
     
  6. Baran Özkan

    Baran Özkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2010
    Mesajlar:
    411
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    istanbul-büyükçekmece
    Seviye:
    kesinlikle hidrolik fren alicagim :):)
    tavsiyeleriniz icin tesekkur ederim ve verdiginiz bilgiler icin :):)
     
  7. ali sevim

    ali sevim Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2010
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Az enerji, çok iş, konfor ve güven de cabası.
    Şu an biraz sorun yaşasam da Hidrolik freni tek geçerim.
     
  8. CaPKıN_52

    CaPKıN_52 Yeni Üye

    Kayıt:
    30 Haziran 2010
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    ORDU
    alacağın hidroliklerde önemli jucy 3 faln alma paran varsa avıd elixer 5 alabilirsin bnm arkadaşda salcano ng 20 var frenleri deore xt bnmki avıd elixer 5 onunkilerden iyi tutuyor tavsiyem avıd elixer 5 forumda 350 ye satanı gördüm bence kaçırma adam ucuza satıyor normal fiyatı 420 ile 450 arasıdır şimdiden hayırlı olsun :)
     
  9. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    arkadaşımda 2010 deore hidrolik set vardı hadi bi deniyim dedim eğer benim gibi vfrene alıştıysanız aman aman çok zor işmiş bu hidrolik harbiden serçe parmakla fren azdaha uçuyodum güçü ayarlamak çok zormuş ve yağmur olayına gelince acera fren ayakları , deore v fren kolları , baradine 3 renk kartuşlu pabuç disk fren performansı gibi fren verimi var ama serçe parmakta değilde işaret parmağında yağmur çamur dinlemiyor baradine pabuç denen şey :)
     
  10. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    disk fren gerçekten çok güvenli ve daha iyi tutuyor. geçen gün arkadaşımla fren testi yaptık.
    aynı hızda giderken ikimizde aynı anda frenlere bakstık. ve ben ondan 1 metre mesafe kadar daha önce durdum. ve ben açıkçası bu kadar iyi tutacağını düşnmüyordum.
    bi de bunu toprak yolda denedik toprak yolda biraz daha iyiydi. kesinlikle hidrolik disk reni tavsiye ediyorum ;)
     
  11. Barış BİRLİK

    Barış BİRLİK Engineer / Archer / Cyclist

    Kayıt:
    12 Ekim 2009
    Mesajlar:
    654
    Beğeniler:
    301
    Şehir:
    Eskişehir - Morphou
    Adı:
    Barış Birlik
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
     
  12. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    evet bende schwalbe lastikler vardı. arkadaşta ise cst vardı. sanırım bu yüzden fark oluştu. bu ayrıntıyı belirtmem gerekirdi :)
     
  13. Ahmet Turan BABACAN

    Ahmet Turan BABACAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2008
    Mesajlar:
    328
    Beğeniler:
    244
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Burda sadece lastik farkı önemli değil, arkadaşınızın bisikleti ile sizin bisikletiniz arasındaki ağırlık farkı, sizin ağırlığınızla arkadaşınızın ağırlığı arasındaki fark, bisiklet üzerindeki pozisyonunuz. Bir çok etken var.

    Mesela ani fren yaparken ağırlığınızın çoğu ön tekere biner. Ön tekerdeki ağırlık ön tekerin eksen dışında kayma riskini artırır ve düşmenize sebep olur. Zaten ani frende düşüşler ya bu şekilde olur ya da ön teker kilitlenerek takla atma şeklinde olur.
    Kısa mesafede çabuk durmak istiyorsanız, kendinizi sele arkasına biraz atın ağırlığınızı 2 tekere eşit yaymaya çalışın. bu size ön freni biraz daha fazla sıkma imkanı verir.

    Ben de disk fren kullanıcısıyım. En büyük avantajı çamurda hiç bir performans kaybetmemesi; sürüşünüze engel olmaması.
    Ancak xtr ve xt'nin parallel baskı frenlerinin çamur dışında disklerden aşağı kalır tarafı yok.
    Bir not; avid disklerde (Juicy 5) 2 kişide gördüm, çamur ve kum tanecikleri kaliperlerin içine giriyor. Balatarı ayıran seperatör yaylarını tahrib ediyor. bu yaylar yerinden çıkarak diske sürtüp iğrenç bir ses çıkarıyor. O yayları düzetip idare edebilirsiniz ama bu aynı şeyin tekrar olmayacağı anlamına gelmiyor. O yayların disk deliklerinden içeri girip tekeri kilitleme ihtimali bile tüylerimi ürpertiyor. Avid'i olan dikkat etsin derim. Pek çamura bulaşmasın :)
     
    Alperen KIR bunu beğendi.
  14. Alperen KIR

    Alperen KIR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Haziran 2010
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Isparta-Antalya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    :) avid gibi büyük bir markanın böyle bir sorunu ortadan kaldırması gerekiyor bence :) bu çok rahatsız verici. insanın moralini bozar o sesi duya duya :) tavsiyeleriniz içinde teşekkür ederim. uygulacağım bu dediklerinizi ;)
     
  15. Serkan Demir

    Serkan Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    838
    Beğeniler:
    309
    Şehir:
    Silivri & KÜTAHYA'M
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    valla hiçte oyle değil. ben arabaya arkadan carptıgımda saglam sıktım hatta deli gibi asıldım on arka frene arkada en ufak bi kalkma olmadı (bunda benim agırlıgımda onemli tabi ozaman 90 kilo civarındaydım) ama adım gibi eminim v fren olmus olsaydı o arabaya carpmak yerine ustunden ucar giderdim.

    bu arada hidrolik disk frenli salcano igman kullanıyorum.
     
  16. MehmetErtuğrul

    MehmetErtuğrul Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    304
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    fethiye
    Seviye:
    fren yapınca ağırlık ön tekere biner demişsiniz.benim bisiklette ön ve arka tekerlerin havası farklı iniyor.ön çabucak iner arka neredeyse çok az iner.bunda benim arka freni hiç kullanayıp fren yaparken %95 ön freni kullanmam etkili olabilirmi?

    bir sorum daha olacaktı.yağmurda çamurda v-frene göre etkili olanlar sadece hidrolik disklerimi yoksa mekanik disklerde çamurda vb. zorlu koşullarda v-frenlere göre daha iyi performans veriyormu?


    son bir soru en ucuz hidrolik diskler kaç paradan başlar ve rotoru değiştirmeden sadece sistemi değiştirebilirmiyiz mekanikten hidroliğe geçmek için???