Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hidrolik Fren Balata Sorunu??

Konu, 'Frenler' kısmında Eren AYDIN tarafından paylaşıldı.

  1. Eren AYDIN

    Eren AYDIN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Eylül 2009
    Mesajlar:
    719
    Beğeniler:
    1.359
    Şehir:
    İst/Sultanbeyli-Uydukent--ÇANAKKALE
    Seviye:
    Herkese kolay gelsin. Hidrolik frenimin sol tarafındaki balata diğerine göre dışarıda duruyor. Ve fren sıktığımda soldaki balata fazla ileri geri fren işlemini yapmıyor. Haliyle normal sürüş esnasında sürtme ve ses yapıyor. fotoğraflar aşağıdadır. Kendi imkanlarımla yağ kaçağına sebebiyet vermeden ve nasıl yapabilirim? Sökerim diye düşündüm fakat pimi nasıl sökeceğimi bilmiyoum. Pimin uçlarını yamultmammı gerekiyor yoksa başka yolu mu var?

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Pimi karga burnunun ucuyla düzeltip çıkarabilirsin sorun olmaz...

    Probleminin ilk sebebi sistemde çok yağ olmasıdır... Yağ fazla olduğu zaman doğal olarak pistonlardan birine yada ikisine de geri çekilecek yer kalmayabilir... Fren padlerinin rotorlara 0.5-1mm arası bir mesafeden yakın olması aşırı yağ olmasına bir gösterge olabilir... Bu durumda kendin yağı boşaltabilirsinde ama hepten kötü edebilirsinde (hava alması durumunda)

    Diğer bir durumda şudur; çift taraftan basan hidrolik frenler padlerini bir süre kullanımdan sonra kendileri ortalarlar. Eğer siz fren kaliperini içeriye daha yakın taktı iseniz doğal olarak ortalayabilmek için diğer tarafı dışarıda kalıyor olabilir... Ama bu durumda aşırı sürtme yaşanmaması gerekir...

    Yani özetle sürtmenin temel sebebi fazla yağ olması gibi gözüküyor...
     
    Eren AYDIN bunu beğendi.
  3. Eren AYDIN

    Eren AYDIN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Eylül 2009
    Mesajlar:
    719
    Beğeniler:
    1.359
    Şehir:
    İst/Sultanbeyli-Uydukent--ÇANAKKALE
    Seviye:
    fazla yağı alma ile ilgili bir konu veya bir bilgi dokümanı varmı acaba? olmazsa ordan biraz bilgi edinip yağı almayı denemeliyim. daha da bozarsam bir servise götürürüm artık.
    bir ayrıntı daha var. Hasan Çağri, senin daha önce yazdığın bir yazıyı okudumda hava ile ilgili bişeyler yazmışsın. aklıma gelmişken şunuda belirteyim. Dün frene bakım için bisikleti ters çevirdim. bi süre o şekilde kaldı. bisikleti kaldırdığımda ön fren kolu gidona kadar yapışıyordu. fren hiç tutmuyordu. bir müddet pompaladım aradan 10-15 dakika geçti fren kendine geldi. sanırım seninde daha önce başka konularda dediğin gibi bundada hava mı vardır acaba? peki hava olupta yağ fazlası olabilirmi? malum yukarıdaki sorunun sebebi fazla yağ olabilir. aynı zamanda sanırım sistemde havada var. bu durumda ne yapmak lazım? Sistemde hava olması da balatayı ileride tutup geri gelmesini önler mi?
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hava sıkıştırılabilirnilir olduğu için bisikleti ters çevirdiğiniz zaman fren kolundaki hazneden hortuma ve kalipere doğru hareket eder ve yağın gücü iletme etkisini ortadan kaldırır bu sebeple ters çevirip beklediğinizde kolun sonuna kadar dayanması sistemde hava olduğunun işaretidir...

    Fakat sistemde hava olması sizin probleminize sebep olmayacaktır... Alınması tabiki iyidir ama sizin sorununuz ile pek ilişkisi yoktur...

    Aklıma bir de şu geldi, bisikletinizi arazide yada kirli koşullarda kullanıyor iseniz pistonun arasına yada balatanın arkasına dolan kir (toz, toprak, çamur) pistonun geri gitmesine engel olabilir... Balatalarınızı çıkarttıktan sonra basınçlı hava yada basınçlı balata temizleme spreyi gibi ürünlerde bir temizlemeyi deneyin derim yağ ile işlemlere başlamadan önce...
     
    Eren AYDIN bunu beğendi.
  5. Eren AYDIN

    Eren AYDIN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Eylül 2009
    Mesajlar:
    719
    Beğeniler:
    1.359
    Şehir:
    İst/Sultanbeyli-Uydukent--ÇANAKKALE
    Seviye:
    o yüzden yazdığım ilk mesajda nasıl sökerim diye sormuştum. bu durumda ilk önce kargaburunla o pimin ucunu düzleştirip kaliperleri sökmeye çalışmak. umarım bu işlemde yağ kaçmaz. hiç içini açmadığım için bilmiyorum. Bu ön fren içindi. arka frenle ilgilide bir kol baskı problemi var. bunuda sormak istiyorum.

    resim için kory nicki arkadaşa teşekkürler. Onun paylaşımından aldım.
    [​IMG]
    arka fren kolu çok açık duruyor. kapatmak için yani gidona yaklaştırmak için ayar vidasını sıktım sıktım sıktım. istediğim konuma getirdim fakat bu seferde freni sıktıktan sonra kol geri gitmesi gerekirken boşa çıkıyor.normalde pistondan gelen kuvvet kolu biraz geri iter ve orda durur kol. benim fren kolunda piston bi miktar itiyor fakat kol sabit kalmıyor. kendi kendine boşalıyor açılıyor oynuyor falan. iyice içini inceledim ve forumdaki yazıları okudum. kory nin paylaştığı resimlerde ( http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=49567 ) yani yukarıda eklediğim resimde işretlenmiş olan sekman ın yamuk olduğunu ve sekman yatağından çıkmış olduğunu gördüm. bu sekman kol tutmak amacı ile mi kullanılmıştır? bu gevşeme sekmanın yamukluğundan mı kaynaklanmaktadır? zira öyleyse bu sekmanı nereden temin edebilirim?kendim temin edersem kory nin yaptığı gibi bende kolu baya bi sökücem sanırım.
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şimdi sekman pistonu içerde tutan mekanizmanın ilk parçası onu sökerseniz kolu açmış ve yağı serbest bırakmış olursunuz... Bu sebeple ilk önce yerine oturtmayı deneyin derim...

    Kolun geri gitmemei bu sekmanın yamuk olup sistemi sıkıştırmasından kaynaklanabilir...

    Bu arada kaliperdeki pimin yağ sistemi ile alakası yoktur çok zorlamadan düzleştirip çekip çıkarabilirsiniz...
     
    Eren AYDIN bunu beğendi.
  7. Eren AYDIN

    Eren AYDIN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Eylül 2009
    Mesajlar:
    719
    Beğeniler:
    1.359
    Şehir:
    İst/Sultanbeyli-Uydukent--ÇANAKKALE
    Seviye:
    yerine oturtmayı denedim fakat baya bi yamuk olduğu için yerine oturmuyo. hatta kolun sertlik vidasını iyice açıp sekman ve pulun olduğu toparlak uçlu cubuğu pistondan kurtaracak kadar çektik. Aşağıdaki resimde görülen soldaki 3 parçayı (pul sekman ve toparlak uçlu cubuk) pistona değmeyecek şekilde baya bi söktük.

    [​IMG]
    Resim için korya teşekkürler.

    Valla biz onu söktük baya bi pistondan kurtardık ama allahtan dediğin gibi yağ serbest kalıp çıkmadı.
    Şu kaliperi söküp bi temizlik yapayımda sonra tekrar yazarım. Teşekkürler yardımların için.
    Birde bu sekmanı nerelerde bulabileceğimi biliyorsanız söylerseniz sevinirim.
     
  8. Eren AYDIN

    Eren AYDIN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Eylül 2009
    Mesajlar:
    719
    Beğeniler:
    1.359
    Şehir:
    İst/Sultanbeyli-Uydukent--ÇANAKKALE
    Seviye:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Yukarıdaki resimler arka fren kolundaki sekmanın yamuk olduğunu ve yuvasından çıktığını göstermektedir. kolun boşa çıkmasına sebep acaba bu sekmanın yamuk olup yuvasından çıkması mıdır?

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    yukarıdaki resimlerde ise kendi ön hidrolik frenimin kaliperlerini söktükten sonraki pistonların duruşu görülmektedir. soldaki piston sağdakine göre daha dışta duruyor. bu halde parmağımı arasına sokup pistonları geri ittirerek sıfıra kadar girmesini sağladım. fakat daha sonra frene bastığımda pistonlar resimlerdeki gibi açılıyor fakat geri içeri girmiyor. Biraz WD-40 sıktım. elimle bastırırken bile baya bi zorlanarak bastırdım. oldukça sert pistonlar. bu pistonları geri iten iki kaliper arasındaki sarı parçamı?yay gibi biraz esnek bir parça fakat fazla bir kuvveti yok. yani sağladığı yay görevinle o pistonları geri itemez. eğer pistonlar bu yay görevini gören parça sayesinde geri itiliyorsa tabi. ne bilim ya anlamadım bir türlü. Şimdi topladım freni fren sağlam tutmuyor. sadece yavaşlatıyor. Bu fren tutmaması kaliperlere ve diske WD-40 bulaşması olabilir mi? bunu önlemek içinde forumda yeşil bulaşık süngeri ve sabunla rotor ve balataları bi güzel yıkanması gerektiğinden bahsedilmiş. İşe yararmı? Sistemin içinde hava olduğu kesin de. o pistonlar neden geri gitmiyor. hele soldaki baya dışarıda duruyor. peki bu pistonların normali nasıl oluyor? kolay bi şekilde kendi mi geri gidiyor yoksa iki kaliper arasındaki sarı yay sayesindemi geri itiliyor pistonlar?