Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hidrolik diskten ses geliyor yardım lütfen

Konu, 'İstanbul Anadolu' kısmında alperen şen tarafından paylaşıldı.

  1. alperen şen

    alperen şen Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2014
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    herkese merhaba rockrider 8.1 kullanıyorum yaklaşık 1 ay falan oldu alalı arka hidrolik fren den ses geliyor sanırım balataya sürtüyor böyle olmasının sebebi ne olabilir biyerede çarptığımı hatırlamıyorum acaba sert fren yapmaktan falan mı oluyor eğer öyleyse bu frenler bu kadar dayanıksızmı bu arada hidrolik frenler :
    Avid Elixir 3 hidrolik diskli
     
  2. muzaffer KOCABAŞ

    muzaffer KOCABAŞ Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ekim 2013
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    510
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Alperen aynı bisikleti kullanıyorum. Frene basıp agırlığını, frene yüklenince ''kalipler'' yüklendiğin yön'e kayıyor. bisiklet Tamircileri hemen yapabilir.
     
    alperen şen bunu beğendi.
  3. Nyusha

    Nyusha Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    tr
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    büyük olasılıkla balatalar yinmiştir. bende de elixir1 var. aldığım günden beri ötüyordu. 2 ay önce bisikletçiye gittiğimde balataların değişmesi gerektiğini söyledi. değiştirdik ve sorun kalmadı. balataları değiştir bence
     
  4. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.756
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    1) Rotor yamulmuş,
    2) Balata erimiş dolayısıyla piston olması gerekenden daha ileri bir pozisyona kaymış,
    3) Balatanın üzerine çamur/toz vs. yabancı madde bulaşmış,
    4) Kaliperde bir problem var, pistonun bir tarafı rotora daha önce temas ediyor,
    5) Balatalarına yağlı bir madde bulaşmış(genelde ciyakk sesi duyulur).
    Yukarıdaki sebeplerden birisi sese yol açıyordur. Kontrol etmekte fayda var...
     
    muzaffer KOCABAŞ bunu beğendi.
  5. muzaffer KOCABAŞ

    muzaffer KOCABAŞ Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ekim 2013
    Mesajlar:
    439
    Beğeniler:
    510
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Alperenin bisikleti çok yeni kaliplerin gönyesi Bozulmuştur.?
     
    alperen şen bunu beğendi.
  6. ahmet can sahin

    ahmet can sahin Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Ekim 2013
    Mesajlar:
    140
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    eskişehir
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Aynı sorunu daha önce bende yaşadım.Bisikletçiye gittiğimde, zincir ve ruble aksamından sıçrayan yağların rotora(diske) bulaştığını söyledi.
    İlk olarak disk ve balata temizlemek için üretilmiş kimyasallardan edin internetten veya bisikletçilerden temin edebilirsin, çünkü toz toprak yüzünden bu sorunla zaman zaman karşılaşacaksın.Sürtme varsa şayet kendi uyguladığım yöntemi söyleyeyim, sağlıklı olup olmadığı hakkında bi iddiam yok.Kaliperi sök içini açmadan bıçak veya oraya sığabilecek bi aletle balataları sert bi şekilde geriye doğru ittir nazik olma, sonra tekrar taktığında tekerleği iyi konumlandır öyleki bazen tekerleği çıkarmadan ufak hareketlerle bu sürtme olayından kurtulduğum oldu.Ben bu şekilde bir kaç defa sorunumu hallettim
     
  7. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    balatanla ilgili sorun yoktur daha yeni bisikletin.
    çoğu markaların kullandıkları rotor üper dandik.
    yamulur eğilir büzüşür vs vs.
    hele tecktro rotor'dan olsa olsa tava altlığı olur.
    sürtme yokken bile ses yapanını gördüm kendi kendine titriyorlar.
    ben şahsen merida speeder t3d bisikletimdeki tecktro rotorları çöpe attım (satmadımda birinden küfür yememek için)
    yerine icetech rotor aldım şimdi kafam rahat.
    neyse bu konunun en önemli 2 unsuru var.

    1.) rotor ( yukarda anlattım)
    2.) kaliper

    kaliperi anlatım ; elinden gelirse sende yapabilirsin ;
    balatalarla rotorlar arasında 1-2 mm boşluk olur.
    bunu ince ayar yapman lazım.

    ben bu işi şöyle yapıyorum ;

    bisikleti ters çevirip ön tekerin qr'ını gevişitiyorum sonra kendi haline bırakıp tam oturduktan sonra sıkıyorum.
    tekeri boşta ceviriyorum ses geliyor.
    kaliper vidalarını kaliper el ile zorla(!) hareket ettircek kadar gevişetiyorum.
    (çok gevişetirsen milimetrik ayar zor olur)

    sürekli tekeri döndürerek kaliperin diske hiç bir türlü değmedi noktayı bulup kaliperin vidalarını sıkıyorum.
    sonra 3-5 kez freni sıkıp bırakıyorum ses yoksa ayar olmuştur.
    varsa gene aynı işlemi uyguluyorum.

    fakat bu ayar adamı kıl eder.
    çünkü bisiklet boşta iken ses gelmezken sen üstündeyken gelebilir.
    artık o kadarına yapıcak bişey yok onun çözümünü bende bulamadım henüz :)
     
  8. aliburak

    aliburak Kıdemli Üye

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    3 Nisan 2012
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Ali Burak ÜNAL
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    son anlattığınız durum da kadrodaki ufak esnemelerden kaynaklanıyor, onun çözümü de diski kaliper içinde tam ortalayarak değil de tekerlek tarafında çok az daha boşluk bırakarak takmakta, ben öyle çözmüştüm, iyi akşamlar.:)
     
  9. alperen şen

    alperen şen Üye

    Kayıt:
    11 Ocak 2014
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bütün herkese ilgileriniz için teşekkür ediyorum ben en iyisi decatlhona göstereyim onlar düşünsün:D
     
  10. selami atay

    selami atay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2011
    Mesajlar:
    322
    Beğeniler:
    179
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    rotorlari islak bezle sil sonra kuru bezle kaliperleri yukarida arkadaşinda yazdigi gibi gevşet iki freni de sık sonuna kadar kaliperleri sıktıktan sonra elini frenden çekebilirsin kolay gelsin ayni bisikleti almayi düşünmüştüm fren vites telleri kadro üstünde oldugu için vazgeçtim