Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hidrolik diskin dezavantajları ?

Konu, 'Frenler' kısmında fulham tarafından paylaşıldı.

  1. fulham

    fulham Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    516
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    adana
    Adı:
    Mustafa
    Seviye:
    yarışmaya katılmayan,sert araziye pek girmeyen birisine hidrolik disk gerekli midir sizce? v fren yeterli olur mu?
    hidrolik disk daha ağır sanırım. peki bakım gerekiyor mu hidrolik diske?
    v fren de pabuç değişmesi dışında bakım gerekiyor mu bilmiyorum.
     
  2. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    frenlerde hidrolik ya da v- break secim meselesi. dikkat edersen en ust duzey cross country-hard trail bisikletler disksiz oluyo genelde hafiflik acisindan. ben sahsen disk frene yakin xtr v-break ler gordum. ama camurda sadece hidrolik derim...
    bu arada gecen hafta sonu 5 arkadas dagda kamp kurduk. gece gunduz bisiklete bindik.benden baska herkesin bisikleti xtr v-break ti yagmur yaginca cok ciddi dez avataja gectiler. yagmuyr yagmayan zamanda yaklasik bi kac dakika farkla tamam ladigimiz parkur yagmurda 45 dakika farka donustu(kazalar vesahire).
     
    ulas, Murat CER ve fulham bunu beğendi.
  3. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Sevgili Beverly'e ek olarak şunları eklemek isterim:

    Eğer bisiklete binerken kendinizi güvende hissetmek istiyorsanız yani frenin ne zaman durdurup ne zaman durdurmayacağı hissini bilmek istyorsanız bence hidrolik fren kullanmalısınız. Tamamen hobi kullanıcısıysanız sahilde vs biniyorsanız hidrolik gösterişten başka bir şey değildir.
     
  4. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    bahsettiğin koşullar için zorunluluk değil ;)

    beverly'nin de değindiği gibi yağmur, çamur ve kar durumunda dezavantaj tabii ki V fren sistemi.

    disklerde bakım konusunu kullanıcıları anlatırsa daha iyi olur. V Fren sisteminde pabuç değişimi, gerekli olduğunda fren teli değişimi ve pabuç yıpranmaya yada akort ayarında ufak tefek bozulmalar başladığında pabuçların ayarlanması gerekiyor.
     
    ulas bunu beğendi.
  5. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.904
    Beğeniler:
    9.798
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Disk Frenlerde bakımın bir zorluğu yoktur. Hatta uzun bir zaman hiç bakımı yoktur. Kullanım durumuna göre bir veya iki yılda bir fren balatalarının değiştirilmesi gerekir. Çok zor ve maliyetli bir iş değildir.
     
  6. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    2.5 aylık bir hidrolik disk fren kullanıcısı olarak ben de bi kaç yorum yazayım bari (900km'ye yaklaştı bisiklet, bazıları için hiçbişey tabi..)
    Frenlerim Shimano Deore, ön arka hidrolik 160 mm disk. Dezavantajlarından bahsedeyim. Birincisi diski kalipere ortalicam diye bayaa bi ugraşacaksın. Milimetrik ayar istiyo ve de diyelim ki sert fren gerektiren bi iniş yaptın, eger iyi montelemediysen ayarı kesin kacacak söyliim. Ayarı kacınca nooluyo, balatalar lastige sürtmeye başlıyo, ses çıkartıyo, düz yolda fren yapmadıgın halde fren yapıyormuşsun gibi hızın kesiliyo. Çok çok iyi bi ayar çekmek lazım yani takarken bu bir.
    Tabi bunu derken sistemin içinde hava olmadıgı varsayıyorum, ki 'in a perfect world' dicem, olmaması lazım. Ama her ne hikmetse bi şekilde oluyo bazen, ve o zaman da sen frene basıyosun 2mm dışarı çıkıyo diyelim ki pistonlar, bırakınca 1.5mm geri giriyo. Hayde senin onca ayar gene bozuldu.. Gene balatalar diske sürtüyo falan..
    Ön frenlerini zorlarsan, diskin çok ısınıyo, ve de frenlerin hassasiyetini kaybediyo. Buna 'fading' diyolar, diskin ısınıp balataların kavramasını kaybetmesi olayı. Bisikletini ne amaçla kullanacaksın bilemicem ama inişlerde can sıkan bi durum. Ben arkası arkasına iniş yapmıyorum, bi de yapmsam daha fena olacak. Yanlış anlama frenler tutmuyo degil, tutuyo, ancak diskler sogukkenki ilk binişindeki gibi olmuyo kavrama. Bu konu canını bir de hardcore freeride biniyosan sıkar, stoppie falan yapmaya çalışıyosan sürekli (şu ön teker üzerinde gitme olayı. Yapabildigimden degil, ama 30 defa falan deneyince artık kavrama iyice gidiyo..).
    Onun dışında bakım demişsin. Bak ben en son bakımı yaparken ön kaliperimden oldum ki hala nasıl oldu anlamıyorum çünkü kaliperin yüzeylerinde hiç bir pürüzsüzlük yok. Olay nasıl oldu: Pistonları temizleyip yaglayacaktım, bunun için de kaliperin sökülmesi gerekiyor. Kaliperi söktüm, temizledim ne temizliyeceksem, geri taktım. Sonra bi baktım fren koluna asılınca kaliperden yag sızıyo, sök tak sök tak.. fayda etmedi hiç bişey. Tabiri caizse hayvanlar gibi sıktım ama yine de yag kacırıyo.. Arka kalipere de benzer operasyon yaptıydım daha önce onda hiç bi sorun yok bu arada..
    Onun dışında agırdır Xtr V frenden eminim. Ama teknoloji ilerliyo, hafif hidrolik diskler üretiliyo. Yani 10 15 gramın hesabını yapmıyosan hidrolik disk almalısın. Ki ben şöyle diyeyim sana, ben bu bisiklete bindim, frenleri kullandım ve de aşık oldum yani bisiklete/frenlere. Daha önceden bisiklet kullanmamışsın gibi bi duygu. Çok iyi ayarlanmış V fren de disk kadar iyi kavrama saglar diyolar, dogrudur ama bence disk apayrı bişey. Kaliperde toplam çift pistonlu, giriş seviyesi bi ürün kullanıyorum. Artık şu high-end diye tabir edilen, 4-6 pistonlu ürünlerden taksam nasıl bi frenleme gücü oluşur düşünemiyorum yani.
    Aklıma gelen başka bi dezavantaj, yukardakine benziyo, sistemde sızıntı olmaması lazım, yoksa bi iniş sırasında başla fatiha okumaya derim. Kaliperde sızıntı olabilecegi gibi kabloda ya da fren kolunda da bişey olabilir, olur mu olur, dikkat etmek lazım, bisiklet düşerse, bi agaca bişeye çarparsa takılırsa falan.

    Dezavantaj olarak sayabilecegim başka bi olay yok. Bu yukarda saydıklarım da Shimano Deore için. XTde, Avid Juicy 7'da, Magura'nın bişeyinde vardır ya da yoktur bilemem, ama eger varsa sorunlar buna benzerdir yani.

    Agırlıgın senin için bi önemi yoksa disk fren al, bisiklet tecrüben çok değişecektir :)

    EDIT: Bişeyi unuttum: balataların oldu da bitti ya da onları da zımparalayıp temizlicen; çıkartıp takmak için kaliperi kadrodan çıkarman gerekiyor = bütün ayarlarına bye bye ;)
     
  7. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hidroliğe geçecek olanlara Avid Juicy5 öneririm. 230 eu fiyata göre dehşet bir performansı var. 900 gr ağırlığı ile averajın altında(deoreler 1350 gr) ve "FreeRide"a da uygun. :in:
     
  8. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    disk frenin, özellikle de hidrolik disk frenin yukarıda yazılanlara ek bir faydası da kol gücü ile ilgili. V Fren sisteminde frenlemede kol gücü önemli iken hidrolik disk frende çok ufak bir hareketle frenleme sağlanıyor.öyle V frende olduğu gibi hızla giderken frene abanmaya gerek yok, dengeli bir şekilde frenleme yapmak lazım :) gerçi XTR Vfren kullanmadım ama, hidroliğin çalışma mantığına bakarak XTR da olsa V frenin yine kol gücüne bağlı olduğunu söyleyebilirim.

    araçların lastiğini değiştirmekde kullanılan hidrolik krikoları düşün.kriko kolundan küçük bir güç uygularsın yağ sıkışır ve diğer tarafta aracı rahatlıkla kaldırırsın ;)
     
  9. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İlk olarak şunu söylemek istiyorum o ayar işleri bi kaç püf nokta bildikten sonra gerçekten kolay ve hızlı halledilebilir bi olay ayrıca o ısınmadan kaynaklanan sorunlarda pad ler ve hidroliklerin piston yapısı ile ilgili yani biraz iy bir fren alırsan sorun yaşamassın merak etme ve ufak tefek püfleride öğrenince ayarlarınıda kendin yapabilirsin...
    ben dragF5.user ın dediği anlamda High end frenlar kullanıyorum hayes in tamamen Dh için üretmiş olduğu mag serisi ve hidrolik yağı dahil her türlü bakımını tek başıma yağpabiliyorum 1-2 kes ya allah diyip dalarsan (tabi o cesaret gelirse) yada yapılırken dikkatli izlersen öğreniliyor...

    O ortalama olayı ise kaliperin sağ sol ayar vidalarını gevşet ama yerinden sökme sakın yani yerine takılı olsun sadece sağa sola kayacak kadar, daha sonra freni iyice yüklenerek sık ve o şekilde vidaları iyice sıkılaştır sıkabildiğin kadar daha sonrada freni bi kaç kez pompala o kendini ortalıyor aklnızda bulunsun...
     
    Aydın, beverly ve ulas bunu beğendi.
  10. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    merhabalar benim sorunlarımı anlatayım ...

    şimdi ben
    hidrolik xt => caliper + rotor
    "" lx => fren kolu

    NOT: 2. el aldım...

    aldığım arkadaş 80mm lik bir maşa kullanıyordu sanırım
    benim psyloda 85mm nin üzerine çıkamıyorum bile

    ve kadrosu sanırım 16" ti 17.5" olan kron bisikletime kablo yine küçük kaldı
    yani gidon tam sağa doğru dönerse ki düşmem felan lazım ki olsun kesin kopar kablo o kadar gergin durumda...

    şimdi arka fren borusunu öne alıp arkaya yeni kablo almayı düşünüyoruz
    ve sorunum hallolacak...

    caliperlerin tutunduğu kadroya bağlandığı parça avid in parçası tamam IS 2000 standartları ama ince ayar yapamıyorum şuan disklere

    ve şuan sanayi ile içli dışlı olanlara ince çelik pul sipariş ettim onu da çözeceğiz inşallah

    frenleri aldığımda arka pad bitikti yenisini aldık ve arka şuan yeni organik pad
    ön fren ise metalik pad kullanıyorum

    şuan iyi neden derseniz ön frenin kilitlenme ihtimali çok çok az...

    diyeceksiniz ki aaaaaaaa bu kadarı da fazla valla uğraşamam
    uğraşılır uğraşılır

    geçen trek 6500 mekanik deore diskli arkadaşın bisikletini kullandım ve inanın ellerim hala acıyor...
    kolları da dual xt idi o halde acıyor yani uyumsuz felan birşey değil...

    sonuç olarak herkese hidrolik disk öneririm...
     
    Sercan ve HaliliOzturk bunu beğendi.
  11. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bu yazıyı yazdım ertesi gün düştüm

    birisi ah etti sanırım ne işse anlamadım

    ahı tuttu birisinin
    Allaha şükür 3 dikişle yırttım...

    ama fren borusu kopmadı kırılmadı
    sağlamlığına diyecek lafım da kalmadı artık o yönden de öneririm...
     
  12. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bisikletimin frenlerini değiştirdim, Shimano XT aldım. Yukarda yazdıklarım Deore içindi. "Bu nasıl? Bi sorun çıkaracak mı?" falan bilmiyorum. Ama ilk izlenimlerim çok iyi valla. Önde kocaman bi disk var, felaket ısınıyo yine ama kavramada şuana kadar hiç sorun yok. İki kaliperi de yanyana koyunca üretim kalitesi ortaya çıkıyo zaten. Biraz para harcamak lazım iyi bişey için belli..

    Paranın gözü kör olsun ne diim (Çok kullanıyorum bu lafı bu aralar :))
     
  13. okan_ergun

    okan_ergun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Kiev
    Seviye:
    hıdrolık dısc ın tek dez awantajı halat kopma wakasıdır(ağırlık harıç)
     
  14. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hidrolik disk frende halatı nereye bağlıyoruz? :D
     
  15. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bence en büyük dez avantajı

    O kadar rahata alışıyorsunuz ki fren konusunda

    mekanik diskli bir bisiklete bindiğiniz zaman
    farkı ve elinizdeki acıyı hissedince olay tmm dır :)
     
  16. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    ya ben geçen gün bi tane mekanik diskli bisiklete bindim ama frenleri avid balbearing7 idi yani avid bb7 ve hidrolik disk kadar hassas bir sistemi vardı..isteyenler cannondalelere bakıp inceleyebilirler...
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  17. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    tabi ben deore mekanik ile kıyasladığım için öle söledim
    ve fren vites kolları da Xt dual kontrol dü...
     
  18. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Avid BB'ler zaten bu konuda efsaneler Çağrı :). Hidrolik disk rahatlığını mekanikte yaşatan tek fren sanıyorum.
     
  19. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    Ercan arka kabloyu one alıp butun hidrolık fren sıstemmı bozucagına neden one uygun psylonun 115 travel boyunda hidrolık kablo kestırmıosun abi?? Ben bile turkıeyede zar zor bulunan hs33 umun psylodan dolayı kablo sorununu halletım(senın sorununla birebir aynı)(magura Julie Disk Fren kablosuyla frenıme uygun aparatı kabloya cakmak yetti)
     
    Ercan Bayram bunu beğendi.
  20. Ercan Bayram

    Ercan Bayram Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Ocak 2006
    Mesajlar:
    2.092
    Beğeniler:
    1.655
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Erkal bu aralar kafam karışık kadro ve fren sistemi konusunda:sonst1zde
    napacağımı bilmiyorum...:bilmiom:
    arka fren kablosu da kısa... :confused:

    kadroyu da 18 yada 19 a değiştirme ihtimalim var ilerde o sebeple ön arka ya komple değişecek yada benim dediğim gibi olacak
    arka ön change ; arkaya yeni...:7:
     
    ErkaL bunu beğendi.