Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hidrolik disk yardım

Konu, 'Frenler' kısmında makrobjektif tarafından paylaşıldı.

  1. makrobjektif

    makrobjektif Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    lüleburgaz
    Seviye:
    selam arkadaşlar.
    benim frenler ile ilgili bir sorunum var.
    deore dual kontrol hidrolik frenlerim var.(brm-535)
    arka fren gayet normal fakat ön frenin tutması için arka frene göre daha fazla baskı yapmam gerekiyor acaba yağ mı eksildi.cevap bekliyorum.
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Ön fren padlerin eskimemişler ise, biraz yağ ekleyerek sorunu çözebilirsin. Ancak daha önceden yağ ekleme deneyimin yoksa, bir bilene mutlaka danış ;)
     
    tayfur ve makrobjektif bunu beğendi.
  3. makrobjektif

    makrobjektif Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    lüleburgaz
    Seviye:
    eskime gibi bir durum söz konusu değil.
    birde kısa olarak nasıl ekleyebilirim yağı açıklarsan sevinirim.kimseye yaptıramam o yüzden.
     
  4. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Shimanonun technical documents sayfasindan (http://cycle.shimano-eu.com/catalog...<>ast_id=1408474395181667&bmUID=1164552008397) ilgili ürünü seçerek gerekli açıklamaları alabilirsin :)

    Bu arada yag eksilmesi dışında (ki bilmiyorum sendeki kollarda da öyle mi..), bu fren kollarinin iç kısımlarinda vidalar oluyo kolun hangi pozisyonda frenleme yapmaya başlayacagini falan ayarlio. Belki o vida çok gevşektir, o sebepten diger koldan fazla sıkman gerekiyo olabilir.

    Onun dişinda eger yag eksilmişse kısa bi şekilde şöle yapıyosun:
    -Fren kollarindaki yag hazneleri yere paralel olacak şekilde bisiklet tutuluyo
    -Hazneler açılıyo
    -Eger kaliperler bisiklet üzerinde degilse balatalarin arasina girecek özel bi aparati oluyo, fren sıkarken kapanmasinlar die, onu takıyosun.
    -Fren kolunu hafif hafif sıkarken yag dolduruyosun
    -Fren kolu sıkılırken kaliperi oynatiyosun hafif, borulara vuruyosun inceden falan, ki yag aksın die.
    -Gerekli sıkılıga geldiginde hazneyi kapatiosun ve işin bitio..

    Dikkat edilmesi gereken bi kaç şey var ama en önemlisi bence hazneye yag koyarken yag ile birlikte hava da karismamasi. Böle çok seri falan dökersen, ya da kaliperi sallarken unutursan yag koymayi, araya hava da kaçabilir ki bu sorun çıkartir.

    Neyse her halükarda neyin nasıl yapılacagi shimanonun teknik dokumanlarında var. Iyı günler