Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hidrolik disk fren

Konu, 'Frenler' kısmında bedo tarafından paylaşıldı.

  1. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    lx hidrolik disk fren hakkında bilgisi olan varmı sağlammı bu diskler atlamaya zıplamaya gelirmi ve bu diskin komple fiyatı nedir fren kolları rötörler her şeye ile ne kadar tutar not<hidrolik disk fren>
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Fiyatını bilemem ancak atlamaya zıplamaya tabi ki gelir, en azından kırılacak edecek bir parçası yok. Ancak fren gücü senin tatmin eder mi bilemem. Onu deneyip senin karar vermen lazım, beklentilerini buradan tahmin etmek çok zor.
     
  3. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    evet benim korkduğumda o fren gücü ile ilgili biz harekete dayalı kullandığımız için bana o performansı sağlayabilecekmi istediğim sonucu verecekmi
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Şöyle diyebilirim. Ben de Hayes HFX 9 vardı (kolu gelsin yine olucak :) bi fren kolu arızalı). Ondaki güç hiç bir Shimano frende yoktu diyebilirim. Resmen bisikleti olduğu yere çiviliyordu.
    Eğer bu şekilde hareket yapmak için frene ihtiyacın varsa ya büyük rotorlu bir fren seç, ya da Shimano dışında bir fren seti al. Çünkü Shimano'nun hidrolik sistemleri o kadar da kuvvetli değil.
    Bulabilirsen Avid Juicy 5 tavsiye ederim. Frenlemesi oldukça güçlü.
     
  5. Orkun Oskay

    Orkun Oskay Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Beni bağışla halil normalde kişisel cevap yazmıyorum ama yazma gereği hissettim bi anda.

    İlk olarak durdurmak istediğimiz kütle bir kamyon değil bir bisiklet. Toplam ağarlıkta bisikletle beraber kullanıcı ağarlığına bağlı olarak 85- 130 bilemedin 140 kg bir nesne. Bisikleti olduğu yere çivilemek sence ne kadar doğru?

    Hadi bunları geçtik.Shimano fren kollarını bilen bilir 1/3 oranında çalışır. Yani bu şu demek kola 1 birim verilen kuvvet kaliperlere 3 birim olarak aktarılır. Shimanonun bütün hidrolik sistemleri bu mantığa göre çalışır. Bu gayet yeterli bir orandır. Senin Hayes ta bu oran 1/10 olsun. Onuda geçtik.

    Peki ya brake padlere ne demeli? Her köşe başında Shimano'nun istediğimiz çeşidini bulabilirken Avid veya Hayes markaları bunun neresinde acaba ?????

    ..Ki sende yazmışsın-Bulabilirsen- diye. Frenleri bulduk. Ya diğerleri???
     
    msconfig bunu beğendi.
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Orkun bağışlanacak bir durum yok, çünkü böyle bir cevap yazmanda herhangi bir sakıncalı nokta yok :). İçin rahat olsun.
    Vurguladığın noktalarda haklısın. Özellikle Hayes'in parçalarını Türkiye'de bulmak imkansız. Ancak Avid için böyle bir genelleme yapmak yanlış olur diye düşünüyorum. İsim vermeye gerek yok ancak mağazalarda bulunabiliyorlar.
    Öte yandan Shimano resim pad de metalik pad de kullandım. Aşırı bir fark yok. Fren gücü bana göre tatminkar. XC için oldukça yeterli ancak arkadaşımızın istediği hareket yapmak. O yüzden ani fren tepkileri onun ilk ihtiyacı olan şey. Zaten sürat yapmak gibi bir niyeti yok, yeri geldiğinde bisikletini ön freni ile yerine çivilemeli. Daha önce ben de bu tarz şeyleri denediğim için buna ihtiyaç duyacağını hissediyorum.
    Pad konusunda Hayes frenlerimle beraber hem metalik hem "semi-metalic" (Shimano'daki resin gibi diyebiliriz) pad kullandım. Fren gücünün düştüğünü hiç hatırlamıyorum.
    Yeniden tekrarlıyorum. Shimano diskler kötü demiyorum, oldukça iyiler de, parçası bol, arazide performansı tatmin edici seviyede. Ancak işin içine "freestyle" girdiği zaman ben yeterli olduklarını düşünmüyorum.
    Tabi ki şahsi fikrimdir, kendi beklentilerim üzerinden şekillenmiştir veya benim algılarım doğrultusunda gelişen fikirlerimdir. Ancak bu yönde düşünen de bir çok insan var. Freestyle bisikletleri inceleyin, üzerlerindeki fren sistemlerine bakın söylemek istediğimi anlayacaksınız :).
     
  7. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Evet...Çoğuna katılıyorum...
    Mesela ben istediğim freni bulana kadar öne Deore aldım...Hatta kadro uyumlu değil diye sadece öne aldım desem daha doğru...
    Kadroyu değiştirince de Magura yada Hayes olacak...
    Fakat şöyle bir durum var...Deore de istediğim zaman çivileyebiliyorum, eğer bisikletin üstünde doğru açıdaysam lastik havası harekete göreyse falan hiçbir sorun yok...Üstelik bu 160 rotorla oluyor...

    55 km hızda sadece ön fren durdum zımba gibide duruyor...Yani aslında çok acayip bir fark yok...Ama tabiiki bana yetersiz geliyor...Çünkü devamlı birşeyler yaptığında performans düşüyor...Orasıda ayrı bir konu...

    Sonuçta Bedo...
    Şuan XT alma demem, hatta gönül rahatlığıyla al diyebilirim fakat daha da iyi bir tavsiye yapayım...Deore set al komple...Önede büyük bir rotor ve adaptör al(180 yada203) olsun bitsin...Emin ol yeterli gelecek sana...:)

    Bu arada aslında "Gerçek Fren" budur....:D:D:D:D
    [​IMG]
    Hayal etsem bulamam...
    Bulsam alamam...
    Alsam takamam...
    Taksam kıyamam...
    Uzar gider...

    4 piston Brembo:eek:


    İyi günler...:)
     
  8. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    yaw sende alican en bulunmazını istemişin paşam :) bari hayes mag serisi hayal etseydin :) Birde street-tarils tarzı kullananlar disk frene alternatif olarak hid. jant fren kullanıyorlar ozellıkle arka frenleme olarak...
     
  9. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    yorum yapan herkese çok teşekkür ederim çok güzel yorum yapmışınız birde benim aklıma şöyle bir fikir geldi ve bu fikir deore lx hidrolik disk alıcağıma v fren alıyım dedim ama v frenin freestyle deki artılarını ve eksilerini çok az biliyorum bildiklerimde şunlardır.,,
    çoğu disk frenler <hidrolik >dahil
    artıları.,
    xc de çok iyi olmaları
    daha kontrol lü duruş sağlamaları
    karda ,çamurda ,suda iyi performans vermeleri
    eksileri
    freestyle ye gelmemeleri
    ön disk olarak lastiği yere çivilememesi
    çok üst düzeyde fren yapılamaması
    not<bu yorumların içine alican abi ini gösterdiği freni kapsamaz o mükemmel bir alet ben burda shımano nun bazı disk frenlerinden bahsettim
    çoğu v frenler
    eksileri
    xc de orta düzey olmaları
    kara ,çamura suya da kötü performans vermeleri
    herhangi bir cantın akort bozulmasında tekerin dönmesini kötü yönde etkilemesi
    ani ve kontrolsüz duruş
    artıları ise
    freestyle ye gelmeleri
    lastiği daha iyi yere kilitlemesi
    duruş mesafesinin daha kısa olması

    benim bildiklerim bunlar eğer daha fazla varsa ekleyin lütfen ve yazdıklarımda hata varsa söyleyin .,,, konu günceldir
     
  10. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    akor ayarı bozuk olan bi jantta kesınlıkle lastigi yere kıtleyemezler pabucun eskıttıgı jant yanaklarıda dahıl dogru ayarda olmadıkları zaman fren pabuçu kayma yapar dengeni bozar.Ancak v-fren de frenleme kalıtesını kalın cabuk erimeyen bir pabuçla halledebilirsin (örn:baradine)disk frenler rotor capları + piston caplarına gore gayet iyi tutus saglarlar.
    V-frenlere xc de kotu performans vermekte demişsin.Bence bu yanlış hafiflik-performans oranına jant kalıtesı ve ayarlarına gore verimi çok yuksek olabiliyor.
     
    bedo bunu beğendi.
  11. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Drop In TVde Shawn Denny die bi eleman var belki görmüşsündür. Trials urban takılıyo programda. Bindigi bisikletlere bakıyosun, bazısı ön arka v fren, bazısı ön v fren arka disk, bi başka bisiklette bunun tam tersi.. Bazen full suspansiyon biniyo bazen tam trials bisiklet.. Değişmeyen tek şey adamın hepsiyle de hareketleri yapabilmesi. Şimdi sormuşsun deore saglammıdır diye, illa ki saglamdır. Ayrıca bi atlama sonrasinda kırılacak en son parçalardan biri rotorlardır heralde, konumu itibariyle. Fren tesisatini komple düşündügümüzde kırılması en muhtemel parça fren kollarıdır kanımca, o sebepten atlama zıplama yapacaksan dual control alma derim.
    Kavrama ile fren gücü hakkında da yorum yapayım. Bende 160mm deoreler vardı ve fren gücü süperdi (daha başka bi markanın hidrolik fren setini kullanmadım, V fren ile karşılaştırıyorum). Ancak misal 20 defa arkası arkasına stoppie yapmayi denedikten sonra kavrama giderdi. Ben de 203mm hone rotorlu xt sisteme geçtim. Şuan kavramaya dair bi sorunum yok. Fren gücüne de şöyle bi örnek vereyim, 5 km/h gibi düşük bi hızda tüm agırlımı arkaya vermişken ön freni sıktıgımda arka lastik havalanıyo ve ben 80 kg civarıyım. Bu frenleme gücü sana yeter mi yetmez mi bilemem ama bence yeterli.
    Son olarak şunu söyliim yanlız, bundan sonraki bisikletimde (hoş o zaman teknoloji nasıl olur bilemem ama şuana göre konuşuyorum) avid sram ikilisi kullanicam. Sirf bu shimano mineral yag dalgasindan ötürü sogudum shimanodan.
    Neyse bu kadar. İyi günler. :)
    (Bu mesajı daha evvel yazmıştım ama site mi göçtü nedir iletilememiş. Tekrar yazdım)
     
  12. İLKER TAŞ

    İLKER TAŞ SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.955
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İLKER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:

    yav alican bu brembo nun bende hastasıyım bu resimdeki mtb hidrolik versiyonumu eğer oysa almak icin varımı yoğumu ortaya dökerim düşünsene arbalardaki fren olayın da en son nokta benim bildiğim brembo frenleri sayılı araba üraticileri kullanıyor oda her modelde değil birde benim mtb ye taktığımı düşün onlara bakmaktan cıldırırım
     
  13. exen

    exen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2006
    Mesajlar:
    365
    Beğeniler:
    46
    Seviye:
    simdi bedo yorumum için kızacan ama ben kendi acımdan trials kullana kişilerin kullandıgı tarzdan bahsedeyim arka frenlerde kesinlikle disk kullanma nedeni bir kaldırım veya benzeri bir yere cıkarken diski vurma riski cok fazla arka fren olarak magura HS 33 tercih et ön taraf içinse disk süper olur ama galiba tek bulmak cok zor egerki trials kullanmayanlar için disk daha iyi
     
  14. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    yok abi neden kızıyim hepinizden bir şeyler öğreniyorum yorumlarınız için teşekkürler
     
  15. msconfig

    msconfig Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.129
    Beğeniler:
    819
    Şehir:
    ist
    Seviye:
    tek diyecegim... bittim :)
     
  16. Ahmet ADALI

    Ahmet ADALI Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    [​IMG]

    6 piston hope mono 6 ti :eek:
     
  17. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Gator Brake'den 8 pistonlu bir canavar ;)
    [​IMG]
     
  18. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Bizim FR Memocan Şuan Giant STP 2.0 bisiklet kullanıyor...
    Fren sistemi Alivio bacak+Barradine pabuc+LX kollar...
    Onda görüp inandığım birşey ise; V-Fren ayarlanınca inanılmaz oluyor...Ve bizim Memo acayip V-fren ayarlıyor...

    Yeni fotosu yok...Çekerim yarın yada öbürgün;)...
    Eski bisikletinde arkada Hidrolik disk önde V-fren kullanıyordu...Sırf Trial'a yakın hareketlerde arka teker kilitlemesi süper olsun diye...Şimdi soruyorum Disk istemiyormusun diye..."Olursa olur olmazsada önemli değil, yetiyor" diyor...

    Bunlarda eski bisikletinden fotolar...
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Buda Memo'nun şuan kullandığı sokak canavarı...Gerçek resimleride unutmayıp çekersem atarım...:)

    [​IMG]
     
    bedo bunu beğendi.