Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hidrolik Disk Fren?????

Konu, 'Frenler' kısmında özcan topal tarafından paylaşıldı.

  1. özcan topal

    özcan topal Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    141
    Şehir:
    manisa merkez
    Seviye:
    Selamlar.Hidrolik disk frenli bisiklet almayı düşünü yorum ama hidrolik disk frenle ilgili hiç birşey bilmiyorum yardımcı olur musunuz bakımı filan vb. bilgilerinizi paylaşır sanız sevinirim...
     
  2. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Merhaba;

    1. derece bakım olarak yapabilecekleriniz en fazla balataları değiştirmek ya da kayma olduğunda kaliper vidalarını gevşeterek kaliperi ortalamak, bir de rotor vidalarının sıkılığını kontrol etmektir.

    Bu aşamadan sonraki bakımlar, biraz ilgi biraz bilgi ve el becerisi gerektirir. Eliniz yatkınsa sonraki aşamalarda yağ değişimini kendiniz yapabilirsiniz. Normal bir kullanıcı için rahatlıkla 2-3 sene gidecektir içerisindeki yağ. Belki daha da fazla.

    Ayrıca yolda karşılaşacağınız bir problemde arızi bakımını yapmanız çok zor hatta imkansızdır.

    Usta bir elce ayarlanmamışsa sürtme gibi aslında frenin sistematiğinden kaynaklanmayan fakat insanı çileden çıkartan sürtme sorununu yaşarsınız. Her seferinde bisikletçiye de koşamayacağınızdan bu konuda kendiizi biraz geliştirmeniz gerekecektir.

    Kısacası oldukça konforlu, güvenli, havalı ( ;) ) ama teknik anlamda bir miktar bilginiz yoksa can sıkabilen ürünlerdir.
     
    özcan topal ve Murat İçlek bunu beğendi.
  3. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    "sürtme sorununu" sorununu biraz açabilir misiniz? ya da açılmış bir konu varsa yönlendirebilirmisiniz?
     
    özcan topal bunu beğendi.
  4. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    Kaliperlerin ortalanmamasından dolayı rotorlara devamlı balata sürtmesi bahsi geçen konu.

    Geriye doğru 2-3 sayfa gezerseniz mutlaka 1-2 tane yakalarsınız.
     
    özcan topal bunu beğendi.
  5. Cüneyt Kılıç

    Cüneyt Kılıç Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Haziran 2009
    Mesajlar:
    554
    Beğeniler:
    245
    Şehir:
    New York
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu balata ortalaması ya da sürtme sorunlarıyla ilgili resimli anlatım ya da video olsa çok güzel olacak... bu balata ortalama işi nasıl olacak? bir yerde okumuştum, frenler sıkılı halde iken ayarlamak gerekiyormuş.. bu konuda bilgisi olan ayrıntılı olarak yazarsa yeni başlayanlar için disk fren sorunlarından bir tanesi de çare bulmuş oluruz belki...
     
  6. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Bu video soruna cevap olabilir;)

     
  7. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    buna benzer bir video izlemiştim. ama sadece hidroliklerde işe yarıyor olması kötü :(

    bende mekanik var.
     
  8. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Aslinda cogu mekanik diskte, hidroliklerde olmayan pad mesafe ayari var o yuzden hic sorun yasamaman lazim. Kisa sure icin avid bb7 kullanmistim, agirligi haricinde harika frenlerdi.. Hatta paraya kiyarak ultra hafif fren kollari ve kablolama ile agirligi ust seviye hidroliklerinkine cekmek de mumkun oluyor.. Hic bakim gerektirmeyen problemsiz frenler de yanina kar kaliyor:)
     
  9. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    keşke bu videodaki kadar kolay olsaydı ayar :)

    marsa uzay aracı gönderiliyor.şu disk fren rotora sürtme problemi çözülmedi gitti.

    motorsiklette nasıl oluyorda sürtmüyor yada arabada..az parada değil yani iyi bir hidrolik fren 500 eur..

    Ayrıca yukarda bir arkadaş sormuş ilgili konu aşağıdaki linktedir

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=39588&highlight=s%FCrter
     
  10. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    evet pad ayarı olayı güzel oluyor. ancak hidroliklerde de ona yakın bir ayar olabiliyor. koldan bir vide ile sıkıldığı zaman vana gibi birşey sanırım. mekanikteki pad ayarı gibi işlev görüyor.
     
  11. Samet Şenel

    Samet Şenel Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    2.246
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bazen güzelce ayarladığınızda dahi kendi kendine tın tın sesleri çıkarabiliyor ben alıştım artık o sese seviyorum! :) Kaliperin 2 vidasını gevşetip,tekeride elle döndürüp ortalarsınız tabi ışıklı bir ortamda daha rahat olur aradaki boşluğu görmek açısından. Videoya falan gerek yok pek,alın alyan takımını girişin frenlere :)
     
  12. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Ben daha hicbir kombinasyonda surtme sorunu yasamadim.. Eger problem kolaylikla cozulemiyorsa, rotorun tolere edilemeyecek kadar yamuk olmasi, vidalarin esit torkla sikilmamasi, mandallarin yetersiz sikilmasi ve tekerin tam yerine oturmamasi gibi ihtimaller de surtmeye neden olabilir.
     
    Samet Şenel bunu beğendi.
  13. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    1.494
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Evet, hidroliklerde vana gibi yerden ayar yapilabiliyor ancak padlerin mesafesi mekanik sistemlerdeki gibi degismiyor.. Degisen sadece fren kolunun hassasiyeti oluyor.
     
    S. YILDIRIM bunu beğendi.
  14. Hüsnü Deniz Kalaycı

    Hüsnü Deniz Kalaycı Selçuk Üniversitesi

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    24 Haziran 2007
    Mesajlar:
    665
    Beğeniler:
    209
    Şehir:
    Konya
    Adı:
    Hüsnü Deniz Kalaycı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:

    Motosiklette ve otomobillerde kullanılan rotorun ağırlığı bisikletlerde kullanılanın kaç katı kim bilir. Bisikletlerde ki rotor darbelerden ve ısınmadan dolayı yamulmalara daha dayanıksız, bu şekilde düşününce rotora da hak verirsiniz sanırım :)
     
  15. Goflet

    Goflet Onursal Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.636
    Beğeniler:
    1.184
    Şehir:
    Bakırköy-A.S.U.S.
    Seviye:
    doğru tabi:) ama rotor yamulması haricindede sürtme oluyor..sıfır fren-rotor takıyosun oda sürtüyor..bence sorun daha çok kaliperin yeterli teknolojik olgunluğa gelmemesinden kaynaklanıyor..yada bağlantı parçalarının ...araba zayıf bir halka var :)