Atalay Mete
Daimi Üye
- Kayıt
- 10 Ocak 2014
- Mesaj
- 204
- Tepki
- 199
- Şehir
- Antalya/Manavgat/Side
Osman arkadaşımın söylediklerine biraz daha açıklık getirmek gerekirse:
- bisiklet ve motosiklet gibi iki tekerli araçlar panik fren ile durabilen araçlar değildirler, durmak için yavaşlamış olmaları gerekmektedir,
- fren yaptığınızda (ön arka farketmez) bütün yük ön tekere biner, arka teker neredeyse yeri tutmaz hale gelir, artık ön teker üzerinde durmaya çalışıyorsunuz,
- dönmeyen (yeri tutmayan) bir tekeri asla kumanda edemezsiniz, kilitlenmiş bir tekerin artık bir sandalyeden farkı yoktur,
Bu nedenle;
- arka freni ön tekeri yeri daha iyi tutması için kısa süre frenleyip serbest bırakınız, arka teker dönsün ki, yeri tutsun,
- ön fren ile durmaya çalışınız.
kaymış bir arka tekerin frenini bırakmayınız. ön teker ile artık kaymış ve gönyesi şaşmış olan arka teker fren bırakıldığında farklı açıyla sizi iteceği için ve ön fren sıkılı olduğu zaman yüksek düşüş (bisikleti aşarak ön taraf) yaşarsınız. En kontrolsüz, en tehlikeli düşüştür.
- arka teker kilitlenip yanınıza doğru geldiğinde ayağınızla yerden destek alarak ya da almayarak yatmak dışında seçenek kalmamıştır.
Sonuç olarak; arka frensiz de bisiklete bir süre (tamirciye kadar) binebilirsiniz, ön frensiz asla..
- bisiklet ve motosiklet gibi iki tekerli araçlar panik fren ile durabilen araçlar değildirler, durmak için yavaşlamış olmaları gerekmektedir,
- fren yaptığınızda (ön arka farketmez) bütün yük ön tekere biner, arka teker neredeyse yeri tutmaz hale gelir, artık ön teker üzerinde durmaya çalışıyorsunuz,
- dönmeyen (yeri tutmayan) bir tekeri asla kumanda edemezsiniz, kilitlenmiş bir tekerin artık bir sandalyeden farkı yoktur,
Bu nedenle;
- arka freni ön tekeri yeri daha iyi tutması için kısa süre frenleyip serbest bırakınız, arka teker dönsün ki, yeri tutsun,
- ön fren ile durmaya çalışınız.
kaymış bir arka tekerin frenini bırakmayınız. ön teker ile artık kaymış ve gönyesi şaşmış olan arka teker fren bırakıldığında farklı açıyla sizi iteceği için ve ön fren sıkılı olduğu zaman yüksek düşüş (bisikleti aşarak ön taraf) yaşarsınız. En kontrolsüz, en tehlikeli düşüştür.
- arka teker kilitlenip yanınıza doğru geldiğinde ayağınızla yerden destek alarak ya da almayarak yatmak dışında seçenek kalmamıştır.
Sonuç olarak; arka frensiz de bisiklete bir süre (tamirciye kadar) binebilirsiniz, ön frensiz asla..