Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hidrolik Disk Fren Taktırmayı Düşünüyorum Ama...

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Emre Akyıl tarafından paylaşıldı.

  1. Emre Akyıl

    Emre Akyıl Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bisikletime hidrolik disk fren taktırmak istiyorum ama bisikletimin uygun olup olmadığını bilmiyorum. Bisikletim imzamdaki üzre Carraro 417 Turner modeli. Yardımcı olacak arkadaşların yardımını bekliyorum.
     
  2. Sencer Kan

    Sencer Kan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    511
    Beğeniler:
    615
    Şehir:
    Karşıyaka, İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Yalnızca fren mekanizması değil göbekler, teller, çemberler de değişecek.. :/
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  3. mert türkmen

    mert türkmen Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    salihli
    Seviye:
    cember deyil sadece göbek deişecek gerekirse telerde bir boy kısa olarak takılacak ama bana kalırsa taktırma
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  4. Emre Akyıl

    Emre Akyıl Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Neden taktırmamam gerekir? Ne gibi sorunlar yaşarım?
     
  5. Fatih Toraman

    Fatih Toraman YalağuzSeyyah

    Kayıt:
    25 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    368
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Fatih
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Hiçbir sorun yaşamazsınız.Eğer jant göbekleri uygun değilse,disk frene uygun bir göbek ile değişmeniz gerekecek.maşa ve kadro uygun ise sorun yok :)
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  6. A.Kadir Ünal

    A.Kadir Ünal Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Şubat 2011
    Mesajlar:
    417
    Beğeniler:
    189
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Belli bir müddet sonra Hidroliği azalıyor,balataları bitiyor Hava Yapmasıda bunun cabasıdır.Bunları Çalışır haline getirmek biraz masraflı.Çok kullanmaya ihtiyacınız yoksa geçmeyin. Dağ bayır yağmur çamur karda sürmyeceksenız hiç takmayın.V frenın bakımını bilmeyen biri bile yapabilir.
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  7. Gökhan Günendi

    Gökhan Günendi Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Ocak 2010
    Mesajlar:
    229
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Kardeşim kafanda varsa hidroliğe geçmek geç. iyi bir set aldıktan sonra hiç bir sorun yaşamazsın zamanı geldiğinde bakımını yaparsın, oda yılda 1 anca (ben öyle yapıyorum :) bisikletin buna müsait değilse bile durumun varsa gerekli masrafını yaparsın gayet de memnun kalırsın.
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  8. Emre Akyıl

    Emre Akyıl Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ben kışın da kullanmayı düşünüyorum karlı ve yağışlı havalarda ama dağ/bayır kullanmayacağım genelde şehiriçi süreceğim. V frene de o yüzden pek güvenemedim. Kış şartlarında verim alamam diye düşünüyorum :(
     
  9. Sencer Kan

    Sencer Kan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    511
    Beğeniler:
    615
    Şehir:
    Karşıyaka, İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Açıkçası ben yalnızca astarı yüzünden pahalı olabilir diye yan masrafları yazdım. Aksi halde tercihim kesinlikle hidrolik frenden yanadır.

    2009 Nisan'da aldığım bisikletimin üstündeki hidrolik frenler hariç her şey değişti. Bu iddia edildiği kadar sorun çıkarmadığının kanıtıdır. Sana düşen senede bir kez (ya da kullanıma bağlı olarak) padlerini değiştirmek, çok kolay olan ayarını gerektiğinde yapmak hepsi bu.

    Ama tekrar ediyorum fren tertibatının yanında, göbekler, teller ve çemberlerin de değişeceğini göz önünde tutarsan baştan Hidrolik frenli bir bisiklet almak daha mantıklı olacaktır, fark edeceksin.
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  10. Emre Akyıl

    Emre Akyıl Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Peki ne kadara malolur bana tüm bu değişimler? Giriş, orta ve ileri seviye fiyatları bana verebilirseniz çok iyi olur. Ben giriş seviyesi hidrolik fren kullanmak istemiyorum bazı parçalarda değişime gideceğim. Bu ilk adımım olacak.
     
  11. özençekçen

    özençekçen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2011
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    256
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    istanbul da olan arkadaşlar bilir bugün sabah saatlerinde hatırı sayılır yağmur vardı istanbul da ve deore v break sistemli bisikletimle oldukça güvenli fren mesafeleri sağlayabiliyordum burada önemli olan birazda nasıl bir lastik kullandığınızdır bence yoksa v de hidrolikte oldukça sağlam fren sistemleridir.bazı arkadaşlar çamurda v tutmaz hidrolik tutar yada dağda arazide hidrolik en iyisidir gibi yorumlarda bulunuyorlar zaten jantla papuç arasına çamur girdiği anda v frende durumunuz sonderece vahimdir fren sağlayamazsınız lakin o kadar çamur rotorla kaliper arasınada girse hidrolik frende de sıkıntı yaşarsınız bence kullanım alanınızı işin mali boyutunu gözden geçirip ona göre kararınızı veriniz.şunuda belirteyim yanlış anlaşılma olmasın hidrolik fren sistemleri şu an ki teknolojiyle varılmış en güvenli fren sistemleridir.
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  12. Emre Akyıl

    Emre Akyıl Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ben yaz şartlarında v frenin pabuçlarını ve lastik değiştirerek iyi performans alacağımı biliyorum. Ama kış şartlarında 5-6 cm karlı zeminde ve hafif çamurlu zeminde alıp alamamam mesele. Hidrolik frenler kış şartlarından daha az etkilenir gibi biliyorum. Eğer v fren bana kışın çok çok sıkıntı çıkarmaz diyebiliyorsanız v frende kalacağım :)
     
  13. özençekçen

    özençekçen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Mart 2011
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    256
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    sadece kendi tecrübelerimden pay biçiyorum 6 cm karlı zeminde ne v nede hidrolik fren kullandım ama şu var yagmurlu zeminde kaliteli pabuçlarla gayetten güzel fren mesafeleri yakalanabiliyor hidrolik performans olarak tabiki daha önde olabilir ama bunu yüzdelik dilime vurduğunuz zaman eğerki yarış koşmayaçaksanız aradaki fiyat farkınıda göz önünde bulundurarak bir v fren sistemi almanız bencede daha mantıklı.artan bütçenizle çok rahat bir şekilde iki çift sıfır kaliteli dış lastik yada daha iyi bir maşa için bütçe olarak ayıra bilirsiniz.
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  14. Emre Akyıl

    Emre Akyıl Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Dediğiniz mantıklı geldi. Benim amacım kış şartlarından en az etkilenmek ve bisikletimden verim alabilmek. Önerdiğiniz şeyleri yapmak daha iyi olacaktır. Teşekkür ediyorum.
     
  15. Sencer Kan

    Sencer Kan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    511
    Beğeniler:
    615
    Şehir:
    Karşıyaka, İzmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Net bir şekilde, samimiyetle söyleyebilirim ki dağ bisikletine dağda! binen azınlıktayım. Hem de 4 mevsim her tür hava koşulunda. Hidroik frenden başkasını hiç düşünmem, düşünemem.

    Oldukça taşlı, kayalık bir arazide yeri geliyor 24 KM boyunca iniş yaptığımız turlar oluyor. Bu inişi, güvenli fren mesafesi ile tamamlamak için neredeyse sürekli olarak fren sıkmanız gerekir. V fren kullanıcısı için mutlaka mola vermek gerekir. Fren molası !

    Eller bir süre sonra korkunç uyuşmaya ve işlevini yerine getirememeye başlar çünkü. Halbuki disk frende böyle bir sıkıntı yoktur.

    V frende sizin fren koluna uyguladığınız X kuvvet fren pabuçlarına X kadar aktarılırken, Hidrolik frende fren koluna X kadar uygulanan kuvvet fren padlerine 7X olarak iletilir. Bariz şekilde bu, yumuşak ama güçlü bir etki demektir.

    Bir ikincisi 4 mevsim koşullarından bahsetmişken yine bir dağ turunda, oldukça çamurlu bir arazide yakalandığımız yağmurdan kaçmaya çalışırken V frenli arkadaşlarımızın fren pabuçlarının yalnızca 5 dakika içinde eridiğini, inişin geri kalan kısmına bisikletlerinden inip yürüyerek devam ettiklerini hatırlıyor, üzülüyorum. Hidrolik fren mi? Hiç bir şey olmadı...

    Biz sıcak bir yere geçip arkadaşlarımızı bekledik ve onların geldiklerinde buzlarını çözdük. (çok daha kötü olabilir; hipotermiden kayıplar yaşanabilirdi o başka..)

    Ortalama üstü bir hidrolik fren mekanizması için 300 350 tl yi gözden çıkarmalısınız..

    Buna sizin bisikletinizde değişmesi gereken parçaları da eklersek ortalama 1000 tl ye yaklaşırız. Üzgünüm..
     
    Emre Akyıl bunu beğendi.
  16. Emre Akyıl

    Emre Akyıl Üye

    Kayıt:
    28 Ekim 2011
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Zaten kışın dağda kullanmayacağım şehir içinde asfaltta kullanacağım. Dağ ortamıyla şehiriçi ortam sanki farklı olacak gibi. Bu kadar külfeti varsa zaten çok zor geçmek bu sisteme. 1000 TL'm olsa zaten hidrolik frenli bisiklet alırım :D Hidroliğin avantajlarının farkındayım ama yapacak bişeyimin olmadığını da anladım şu an ;)
     
    Sencer Kan bunu beğendi.
  17. Msgl

    Msgl Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    898
    Beğeniler:
    357
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Musa
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Alırken iyi düşünmek gerek zaten kullanım amacı önemli daha sonradan yapılası bir değişiklik daha fazla masraf açıyor.Sizin amacınız için 1000 lira lazım zaten üstüne 500 daha katarsanız iyi bir bisiklet alabilirsiniz.
     
    Sencer Kan ve Emre Akyıl bunu beğendi.