Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hidrolik Disk Fren-Balata ömrü-

Konu, 'Frenler' kısmında celikzeki tarafından paylaşıldı.

  1. celikzeki

    celikzeki Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul.
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba, MTB bisikletimde Shimano BR-M445 Disc 180/F and 160/R mm Rotor Disk fren seti var. Son zamanlarda arka fren kolu öne göre çok yumuşamış durumda ve fren mesafesi ilk zamanlara göre uzadı. Çok dik asfalt inişlerde uzun süreli kullandım. Acaba fren hava yapmış olabilir mi? yahut balatalar bitmiş olabilir mi?
     
  2. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aynı olay benim de başıma gelmişti. Bende de m446 var, 160'a 160 rotorlar. Arka fren daha yumuşaklaştı. Hem de 1 ay gibi bir süre içinde. Fren koluna fazla asılmaktan olduğu söylendi. Hava yapmış arka fren kablosu. Ufak bir takviyeyle düzeldi hemen. Balatalar sapasağlamdı. Kolay kolay erimez balatalar merak etmeyin. Bu işten anlayan birine göstermenizi tavsiye ederim...
     
    celikzeki bunu beğendi.
  3. Soner SAĞ

    Soner SAĞ Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    135
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Selam,

    Hİdrolik yağını hiç değiştirmediyseniz zaten muhakak içinde hava vardir. bisiklet üreticileri çok itinalı yağ basmıyorlar. Denemek için bisikleti ters çevirip 1-2 saat bekletip bir kaç kerede frene bas çek yaparsan tamamen boşaldığını görebilirsin. tekrar cevirdiğinde bir süre sonra kendine geliyor.

    Öncelikle bataları kontrol edin. Benim arka balatalar 2500 km götürdü. Öndekileri arkaya taşiyıp geçici bir çözüm ürettim.

    Yağ değişimi yapmayı düşünüyorsanız. Shimano ve Magura, gibi mineral yağ alabilirsiniz veya Castrol’un ’10W Fork Oil’ gibi mineral bir yağ kullanabilirsiniz. mineral olmayan yağ kullanmayınız ve donanıma pek bulaştırmamanızı öneririm.
     
    celikzeki bunu beğendi.
  4. celikzeki

    celikzeki Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul.
    Seviye:
    Halil bey size ve Soner beye teşekkür ederim. İnternetten izlediğim birkaç video ile balataların ikisinide kontrol ettim. Ön-arka neredeyse aynı durumdalar, benimde aklıma ön-arka değişimi yapmak gelmişti :) fakat sizlerden aldığım yorumlar ve kendimde gözle kontrol ettiğim için muhtemelen Halil beyin başına geldiği gibi çok sıkmaktan hava yaptı. Tamamlama için özel bir aparat gereklimi malum bulunduğum yer Gökçeada ve burada bana yardımcı olabilecek bisiklet tamircisi yok. - içindeki havayı nasıl alabilirim bilginiz var mı? Büyük ihtimalle iş başa düşecek :)
     
  5. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Çelik bey,
    Bu işle ilk defa uğraşacağınız için biraz araştırma yapmanız gerekecek. Ben kendim açmadım hiç hidrolik içeren kabloyu; çünkü hakikaten bilmeyen için riskli. Öncelikle elinizde Shimano mineral yağ olması gerekiyor. Sizin kabloların içindeki yağ budur. Farklı yağlarla karıştırmamanız yararınıza olacaktır. Şimdi hava yapmış bir hidrolik fren için yapılacak şey yağ tamamlamasıdır. Bu işlemi yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta balatalara ve kaliperin donanımına yağ değdirilmemesidir. Böyle bir durumda havasız sağlam bir hidrolik fren bile balata yağlı olduğu için tutmamakta ve temizlenmesi için sprey, deterjanlı su vs. maddeler kullanıp zahmete girilmesi gerekiyor. Hidrolik frenin havası da fren kolunda bulunan hidrolik sıvı yuvasına takviye ile mümkün oluyor sanırım. Daha önce birkaç arkadaş bahsetmişti. Siz en iyisi dediğim gibi iyice bir araştırın nasıl havası alınır, nasıl yağ takviyesi yapılır(damla damla) ve nasıl komple değiştirilir diye. Videolu anlatım bulursanız daha iyi olur. Ben de araştırayım bir yandan. Bulursam link olarak gönderirim. Kolay gelsin...
     
    celikzeki bunu beğendi.
  6. celikzeki

    celikzeki Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul.
    Seviye:
  7. celikzeki

    celikzeki Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    İstanbul.
    Seviye:
  8. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    mineral yağlar değişime pek ihtiyaç duymazlar ancak yağ takviyesi gerekebilirmi bunu uzman birinin görüp değerlendirmesi daha doğru olur metal balatalar uzun ömürlüdür ancak çok iyi performans vermeyebilirler resin balatalar daha iyi bir frenleme sağlarlar ancak ömürleri kısa olur sık sık arazide kullanıyor dik inişlerde uzun süreli frenleme yapıyorsanız balata değişiminiz kaçınmaz olabilir kavrama noktanızı iyi ezberleyin eskisinden çok sıkıyor ancak durabiliyorsanız balataların değişme zamanı yaklaşmış olabilir küçük bir fener ile rotorların arasından bunu görmeniz mümkündür bitmiş bir balata rotorun frenleme esnasında kalipere sürtmesine sebeb verir buda hoş olmayan bir ses çıkartır bunu yaşarsanız durum acil demektir saygılar
     
    celikzeki bunu beğendi.