Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hidrolik Disk Aşırı Ses Problemi

Konu, 'Frenler' kısmında mtb_rider tarafından paylaşıldı.

  1. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba

    Daha 10 günlük sıfır Sedona 720 marka bisikletin arka freninden aşırı ses geliyor. Ön frende henüz yok gibi ama ufak ufak benide çok kullanırsan bende ses yapıcam der gibi. Bu durumun sebebi yada çözümü ne olabilir ?

    C.tesi günü fark ettiğim disk yanmasıda ayrı bir durum. Tabi bu yanma düz yolda yapılmış birşey değil. Kayışdağı gibi bir muhitten sahile inmek için kullanılan güzergahta çok fazla arka freni kullandım.

    Bisiklet 10 günlük ancak 150 km yi devirmiş durumda

    [​IMG]
     
  2. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Ses, eger freni sikinca geliyorsa bas süphelimiz yag. Rötora ve pedlere yag bulasmis olabilir. Iyice temizlemeniz gerekir.
    Ses, eger teker döndükce devamli sekilde geliyorsa rötor sürtüyordur. Onun icinde kaliberi tekrar ortalamaniz, rötor egrilmisse düzeltmeniz vs. gerekiyor.
     
    mtb_rider bunu beğendi.
  3. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Murat selamlar.

    Bir bisikletciye gösterdim. Yağ teması olmadığını söyledi siprey sıktı. Ses azaldı gibi ama biraz daha yüklenirsem yine aynısı olacak gibi
     
  4. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Nasıl bir sesten bahsediyorsunuz bilmiyorum ama ısınma normaldir. Hem ısınsa ne fark eder ki? İnince çıplak elle rotoru mu yokluyorsunuz sıcak mı soğuk mu diye? Bırakın ısınsın, soğusun sonra tekrar ısınıp tekrar soğusun. Sürtünme=ısı basit bir kural. Onun görevi o zaten. Siz bu konuyu unutup sesin kaynağına iyice odaklanın. Sprey de sıksa farketmez; çünkü yağ veya yağlı madde içeren bir sıvı bulaşmışsa o pedlere o iş biraz zaman alır. Fren sıkmadığınızda da rahatsız edici bir ses varsa bu da ayarsızlıktandır. Kola ne kadar asılırsanız asılın, başta düzgün ayarlanmış(rotor tam ortalanmış, vidaları iyi sıkılmış) bir fren sistemini kolay kolay bozamazsınız isteseniz bile. Sonuçta hidrolik sistem eşit itme sağlıyor her iki taraftan da. Sistemde daha önceden bir problem olabilir son olarak. Yani fren setinin(tak kullan olması lazım) içindeki hirdolik sıvının yetersizliği nedeniyle geri çekilmesi gereken piston geri gelmeyip sürtme yapabilir. Bunu gösterdiğiniz bisiklet tamircisinin zaten anlaması gerekir. Araştırma devam edin...
     
    mtb_rider bunu beğendi.
  5. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Halil merhaba;

    Detaylı açıklama için çok teşekkür ederim. Isınma durumu çok extreme bir durummuş gibi karşılandı bisikletçi tarafından. Sağolsunlar ilgilendiler ama onlar o şekilde tepki verdiği için bende yadırgadım durumu açıkcası. Tabi buda tecrübesizlikten.

    Frenden gelen ses frene dokunduğunda baya baya fren ciyaklıyor. Ayar konusunda birkaç bisikletçiye gösterdim ama ayarlarının iyi olduğunu söyleyip gönderdiler.
     
  6. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisikleti hangi bisikletçilere gösterdiniz? Eğer Sirkeci'de ki bisikletçilere gösterdiyseniz orada servis imkanı beklemeyin uğraşmıyorlar.
     
    Berke bunu beğendi.
  7. ilker ates

    ilker ates Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2010
    Mesajlar:
    201
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    Balataları söküp balata temizleyici -hızlı uçan- spreyle temizleyin. Diski de bulaşık deterjanıyla güzelce yıkayın. Fazlaca yokuş inerek temizlediğiniz parçaları yakar derecesinde ısıtın. Bu şekilde çözülmezse kesin bir çözüm olan balataları yenilemenizi öneririm.
     
    mtb_rider ve BFOkuru bunu beğendi.
  8. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Berke selam,

    Hayır sirkeciye gitmedim. Bostancı küçük yalı taraflarında bisikletçilere uğradım.

    İlker selamlar

    Bu yöntemleri deniyecek bilgiye sahip değilim ancak uğraşacağım. Aklıma şu takıldı. Bu bisiklet daha 10 günlük, balataları yenilesem 10 sonra yine mi yaşayacağım !
     
  9. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.802
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sebep büyük ihtimal bunlardan biri olmalı.

     
    mtb_rider bunu beğendi.
  10. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    İlk olarak bisikletiniz garanti kosullarina uyuyorsa yetkili serviste halledin. Diskinizde bu sekilde yanik izleri olmasi normal degil. Ne kadar isinirsa isinsin belli bolgelerde bu sekilde yanik izi yapmamali.
    Ses problemi sadece frenleme yaptiginizda oluyorsa balatalarinizda veya diskinizde bir sorun vardir buyuk ihtimalle. Oncelikle balatalarda bir uretim hatasi olabilecegini dusunup balatalari yeilemeyi deneyin. Ayrica bisiklet servisleri gormus ama diski yakacak kadar yogun surtunme yapan balatalariniz uretim hatasi da varsa bitmis olabilir. Balata kismi bittigi icinde balatani metal padleri asiri ses ve isinma yapiyordur.

    Ses frenleme haricinde de surekli/az aralikli devam ediyorsa kaliperin ayarlarinda sorun vardir. Ayrica diskinizde yamukluk olmadigindan emin olun
    Bu durumda kaliper surekli diskinizde yanik duran 2 bolgede surterek asiri isinma ile renk degisimine neden olmus olabilir.

    Kaliper - disk surtme nedenleri:
    - Tekerlegi sokup taktiginizda tekerlek gobek mili tam olarak yerine oturmamissa ve bu sekilde sikilmissa milimetrik carpilma nedeni ile bile disk yamukmus gibi tam dogrusal hareket etmeyecek ve bir noktada balatalara surtecektir.
    - Milin ve diskin durumundan eminseniz, yeni bisiklette kaliper ortalamasi tam dogru sekilde yapilmamistir ve basit bir operasyonla ortalanir.
    Kaliperi tutan alyanlari gevsetin kaliper hafif ama rahatca hareket etsin. Freni sikarak kaliperin diski kavrayip kendini ortalamasini saglayin, freni birakmadan kademeli olarak iki alyanida sikin ve kaliperi sabitleyin.
    - Balatalar frenlemeden sonra tam olarak yerine donmuyorsa piston ve yag (hava) sorunu olabilir. Tekeri sokun. Balatalar uzerindeyken veya balatalari cikarip pistonlari yerine itin. Tekeri takin veya balatalar arasina kalin mukavva, plastik duz bir cisim koyarak freni sikin (Balatalarin arasinda hicbirsey yokken fren sikmayin yoksa ayirmak icin cok ugrasabilirsiniz). Eger pistonlar yine disarida kaliyor ve yerine tam olarak donmuyorsa yag sorununuz vardir.
    Sistemdeki havayi alabilirsiniz, yag ekleyebilirsiniz veya yagi komple bosaltip yeniden doldurursunuz. Bunu yag kiti ile veya yag kiti olmadan yapmanin yollari var. Onemli olan oncelikle dogru yagi kullanmak. Yag degisimi ile ilgili pek cok video var ama size karmasik gelirse bir serviste yaptirin.

    Gecmis olsun...
     
    mtb_rider bunu beğendi.
  11. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Suat merhaba

    Vermiş olduğun detaylı bilgi için teşekkür ederim. Yanlış bir tabir kullanmak istemiyorum çünkü bisiklet mekaniği konusunda tecrübesizim. Bir kaç bisikletçiye gittim. Çok da ilgilenmek istemiyorlar gibi geldi bana. Özellikle mekanik ile ilgili. Yanlış gözlemlemiş te olabilirim. Forumda'da bu ısınma için sen normal değil yorumu yaptın, bir başka kullanıcı gayet normal şeklinde yorum yaptı. Sıcaklık malzemenin karakterini değiştirir. Bu nedenle tedirginim ama tecrübesizlik nedeni ile okuduklarım ile idare ediyorum.
     
  12. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhaba Mustafa,

    Diskin ve balatalarin isinmasi fizik kurallari geregi cok normal. Hatta asiri frenleme (rampa inis sonrasi gibi) sonucu diskin elle dokunamayacagin kadar yuksek isilarda olmasida normal. Benim normal bulmadigim senin diskindeki gibi atese tutulmuscasina renk degisimine sebep olacak bolgesel asiri isinmalar. Sistem avid gorunuyor ve diskin kalitesiz no name birsey olmadigini dusunuyorum.
    Bende shimano br-446 sistem var ve bahsettigim kosullarda ne kadar isinirsa isinsin renk degisimi soz konusu degil. Sadece frenleme sirasinda bagirtili metalik ses balatalarim bittiginde olmustu. Ancak balatanin 150 km gibi bir aralikta bitmesi normal degil. Ben 3000 km sonrasinda degistirdim. Ayrica balata bitmis olsaydi bunu kontrol eden bisikletcilerinde farketmesi gerekirdi.
    Su an ne desem bilemiyorum acikcasi.
    En dogrusu Garantide ise yetkili servisine gondermeniz, firmaya fotografli e-mail ile ulasmaniz veya gercekten isinin ehli bilinen bir bisiklet servisine danismaniz sanirim...
     
    mtb_rider bunu beğendi.
  13. Halil EROĞLU

    Halil EROĞLU Aza

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.755
    Beğeniler:
    1.126
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Ses tabirinizden sonra rotora(diske) ve pedlere(balatalara) yabancı bir kaygan madde bulaşmış olma ihtimalinin yüksek olduğu düşünüyorum. En pratik yöntem olarak bolca bulaşık detarjanını büyük bir kupa çeşme suyuyla güzelce karıştırarak tekeri döndürürken yavaş yavaş kaliperin(kapalı fren sistemi, balataların dışını kapsayan kutu) üzerinden dökün. Bir iki dakika bekledikten sonra, önceden kaynattığınız yarım litre suyu boşaltın. Kurumaya bekletin ve kuruduktan sonra kuru bir bezle rotorları güzelce silin, tortu kalmasın. Bu işlemden sonra atlayın üzerine bisikletin. Başlarda ötmeye devam edecektir fakat sesi değişecektir. Yaklaşık 10 dakika sonra sesin kesilmesi gerekiyor. Sonuçlarını yazarsınız...
     
    mtb_rider ve Murtega bunu beğendi.
  14. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Suat ;

    İlgin alakan ve nezaketin için teşekkür ederim. Sanırım aldığım yere ( Yalova ) tekrar gideceğim. Engin usta sağolsun mutlaka gel dedi biraz önce.

    Sana sormak istediğim fren sistemi : FREN AVID DB1

    Nasıldır yapısı becerisi sistemin, bilgin var mı ?

    Halil selamlar

    Teknik terimlerin hiç birini bilmiyorum açıkçası ama öğrenmesi çokta zor değil. Önce bir servise gidelim. Gerekirse deneyeceğim. İlgin için çok teşekkür ederim.
     
    suat akman bunu beğendi.
  15. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yardimci olabildiysem ne ala. Sonucta hepimiz elimizden geldigi kadar paylasip yardimlasiyoruz. Bazen egrisi dogrusu olsa da herkes elinden geleni yapiyor.
    Avid Elixir DB 1 SRAM'in giris seviyesi freni. Ancak yabanci dilin varsa alttaki linkte fiyat prformans kalite acisindan 4 yildiz verilmis. Bike-radar oldukca bilinen ve tutarli bir urun inceleme sitesi.

    http://www.bikeradar.com/gear/categ...ystems/product/review-avid-elixir-1-12-45973/

    Ozetle, giris seviyesi oldugu, agirlik olarak dezavantajli oldugu (ancak diger markalarin giris seviyesi de agirdir genellikle), organic padlerin islak kosullarda cabuk asindigi, genel olarak guclu kavradigi ve iyi performans verdigi yazilmis.
    Sistem mantik olarak cogu giris seviyesinde aynidir. Hidrolik yagi dolu hortum fren elcigine bastiginizda sikistirma yapar, kaliper denilen kisimda balatalarin hemen arkasinda kalan pistonlari es zamanli iter, pistonlar balatalari diske yaslayarak frenlemeyi saglar. Fren elcigini biraktiginizda yag eksilmesi veya kapali sistemde hava kabarcigi yoksa piston ve balatalar eski konumuna doner. Iyi ayarlanmis bir sistemde normal kosullarda surtunme ve ses yapma olmaz.
     
    mtb_rider bunu beğendi.
  16. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    Suat merhaba

    Dün bisikleti aldığım yere götürdüm. Sağolsun engin abi istanbulda gittiğim yerlerde görmediğim bir ilgi ile bisiklet ile ilgilendi. Ön arka frenler söküldü. Balatalarda ufak çakıl parçaları bulundu. Temizlendi zımparalandı monte edildi.

    Arka frendeki ses tamamen kesildi. Ön frende benim maşa boşluğundan diye tahmin ettiğin titreme yine balatalarda ki küçük pisliklermiş. Frenler şuan gayet güzel oldu. Önden hafif ses geliyor ama onuda zamana bıraktım bakalım artma azalma yapacak mı.
     
    Gültekin R. Demirkaya bunu beğendi.
  17. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Suat tekrar selam


    5 dakika önce Aslı Bisikletin Satış Yöneticisi Oktay bet aradı. Yanmış rotor'un fotoğafını ulaştırmıştı kendisine bisikleti aldığım engin abi. Rotor'u ve balatalar'ı değiştiricekler.

    Herşey bir kenara bu derece ilgi alaka çok çok üst seviye.
     
    suat akman ve BFOkuru bunu beğendi.
  18. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.789
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Olmasi gereken bence de buydu. Sonucta yasadigin sorun birak 150 km'yi normalde olmamasi gereken bir sey. Ureticinin urununun arkasinda durarak ilgilenmesi ve sorunu kesin bir sekilde gidermesi satis sonrasi marka guvencesinin geregidir. Bundan sonra keyifle pedallamaniz dilegi ile :)
     
  19. Gültekin R. Demirkaya

    Gültekin R. Demirkaya Forum Demirbaşı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    28 Haziran 2013
    Mesajlar:
    403
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Şu anda benim bisikletimin ön fren diskinden de benzer bi sıkıntı yaşıyorum. Sanki gacır gucur ediyor. Bunu Tilmen Bisikletten Hüseyin Ustaya sorduğumda çok kullanılmadığından (refleksif olarak arkayı sıkıyordum bir süredir düştüm de ) yazlık-kışlık balata farkından ya da "toz" kaçtığından olabileceğini zımparalanarak geçebileceğini söyledi. Sanırım sizin balatalara da aynısı yapmışlar. Ama yukarıda arkadaşların da dediği gibi çok afedersiniz kalaycı çanağı renk atması çok ilginç...
     
  20. mtb_rider

    mtb_rider Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Aralık 2013
    Mesajlar:
    758
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Adı:
    Mustafa Özer
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bu durumda bayiye gider sorunu anlatırsın ve beklersin. Direk Aslı bisikletin seni arayıp muhatap olması çok hoş bir durum.
     
    suat akman bunu beğendi.