Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hibrit mi mtb mi?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında alper koseoglu tarafından paylaşıldı.

  1. alper koseoglu

    alper koseoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    430
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Mugla
    Bisiklet:
    Santos
    Seviye:
    merhaba. şu an kullandığım bisiklet 2009 model trek 6000 19,5". bisikletten genel olarak çok memnunum. fakat boyumun 190cm olması ve bisikleti %30 arazi %70 yolda kullandığım için bu bisikleti satıp scott sportster serisi bir bisiklet almak istiyorum. keşke maddi imkan elverseydi de trek i satmadan yeni bir bisiklet alabilseydim fakat öyle bir seçenek maalesef yok. bisikleti genellikle günlük orta mesafeli turlarda kullanıyorum. (ortalama 100km). sizlere danışmak istediğim sportster üzerindeki amortisörün (mtb üzerindeki kadar bir performans beklemiyorum tabiki) ama dağ ve patika yollarda ne kadar performans göstereceği ve 28" jant bir bisikletin bu tarz yollarda ne kadar kullanışlı olacağı yönünde. sizce ne yapmalıyım? trekle devammı yoksa hibrite geçiş mi? bu iki tür bisikleti kullanan arkadaşlardan yardım bekliyorum. yorum yazan herkese teşekkür ediyorum.
     
  2. soner kulak

    soner kulak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    426
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    kocaeli
    Seviye:
    benim bahsettiğiniz tarzda amörtisörlü hibrid bisikletim var.her türlü patika arazi bozuk tüm yollarda mtbden hiçde aşağı kalır yanı yok eğer yol sırf taş ve mıcırlı değilse tabii ki siz çoğunlukla asfaltta kullanıyorsunuzki kesinlikle hibrid alın.amörtisör mesafesi biraz kısa ama bana fazla bile geliyor .izmit gibi dağı ormanı bol bir yerde oturuyorum amörtisörden yana en ufak bir memnuniyetsizliğim olmadı.ayrıca hibridler mtb den oldukça hızlıdır
     
    alper koseoglu bunu beğendi.
  3. KS
    alper koseoglu

    alper koseoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    430
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Mugla
    Bisiklet:
    Santos
    Seviye:
    yorum için teşekkür ediyorum. sanırım hibrit bir bisiklete geçicem birisi beni caydırmassa tabi. keske deneme şansım olabilseydi. hiç o tarzda bir bisiklet kullanmadım ve görmedim :)
     
  4. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.858
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,
    Ben Giant X-sport 0 kullanıyorum ve bisikletten çok memnunum. Belirttiğiniz özelliklerde kullanım için ideal. Ben Türkiye'nin muhteşem (!) yollarında tur amaçlı kullanıyorum. Her türlü yol şartında sorunsuz. Patikalar iniş hariç tabi.

    Size seçiminizde kolaylıklar diliyorum.

    Selamlar
    five
     
  5. KS
    alper koseoglu

    alper koseoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    430
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Mugla
    Bisiklet:
    Santos
    Seviye:
    yorumunuz için teşekkür ediyorum. fakat patikalar ve iniş hariç demeniz biraz aklımı karıştırdı şimdi. mtb ye göre çok ciddi fark varmı acaba arada. kullandığınız Giant X-sport 0 ı inceledim harika özelliklere sahipmiş ama fiyatı benim bütçemin fazlasıyla üstünde.
     
  6. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.858
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bahsettiğim "patika", dağ bisikletleri ile geçilebilecek cinste patikalar. İnişten kastım ise tam anlamıyla "downhill" sınıfı.
    İzmir-Bodrum turunda -pek de yol durumunu hesaplamadan- Dilek Yarımadası'nı kuzeyden güneye geçmiştik dağ bisikletleriyle. Yolun bir kısmında bisikletler elimizdeydi. Tırmanma zaten yorucuydu ama inişte de bisikleti elimize almamız gereken yerler oldu. (Taş ve kayalık dik bir iniş.) Bu tür ortamlar için daha narin bir yapısı var 28"'lerin. Ayrıca 63 mm'lik amortisörde bu ortamlar için yetersiz kalıyor. Benim patika ve inişten kastım bu şeklide.

    Bunların dışında, stabilize, toprak vs. türdeki yollardan rahatlıkla geçebilirsiniz. Sadece lastiklerinizin dişli yapıda olmasının bu tür zeminler için daha uygun olacağını söyleyebilirim.

    Kazasız ve keyifli turlar.

    five
     
    Yavuz İLHAN ve alper koseoglu bunu beğendi.
  7. KS
    alper koseoglu

    alper koseoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    430
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Mugla
    Bisiklet:
    Santos
    Seviye:
    cok teşekkür ederim bu cevap rahatlattı beni. zaten ben mtb ile ne downhill tarzı birşey yaptım nede taşlık kayalık yerlerden inişler yaptım. hibrit bisikletler hakkında araştırma yaptıkça seçimim hibrit bisiklete doğru kayıyor gibi. uzun yolda mtb den çok daha iyi ve keyifli olduğu kesin ama küçük çaplı arazi binişleri beni düşündüren nokta.
     
  8. ramon71

    ramon71 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hibrid bisikletleri tercih sebebiniz asvalt benzeri yollardaki akıcılık,hız farkı elde etmek ise dağ bisikletinizde lastik seçimini biraz ince ve az dişli şehir lastiklerinden yaparak bunu sağlayabilirsiniz.

    Dağ bisikletinin genel olarak hibridlere göre dayanıklı olduğunu da unutmamalı bence.28'' tekerle daha yüksek hızlara çıkılabilecektir belki ama,26'' tekerler de dayanıklılıkları ve farklı şartlarda kullanılabilirlikleri ile avantaj sağlamaktadır.
     
    Yavuz İLHAN, Bora ve alper koseoglu bunu beğendi.
  9. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    küçük çaplı arazi binişlerinde sorun olacağını sanmam hibrit bisiklet ben de kullandım bir kaç defa yeşil alanda ve toprak alanda, piknik alanlarında sürdüm baya keyifliydi. onun dışında zaten iniş veya bozuk arazi için downhill bisikletleri tercih edilmeli mtb bile değil.:in: %70 yolda kullanacaksanız kestirme diye uçurumdan atlayıp ormana dalmayacaksanız hibrit alın tabikide:)
     
    Yavuz İLHAN, Deniz ve alper koseoglu bunu beğendi.
  10. KS
    alper koseoglu

    alper koseoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    430
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Mugla
    Bisiklet:
    Santos
    Seviye:
    yorumunuz için teşekkür ederim. bahsettiğiniz gibi dayanıklılık olarak tartışılmaz mtb lerin üstünlüğü. fakat kullandığımız mtb leri ne kadar zorluyoruzki? hibrit bisikletlerin kadroları da o kadar zayıfmıdır acaba?
     
  11. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    ben sade lastik değişimi ile artık dağ bisikletlerinin hibrit seviyesine çıkabileceğine pek inanmamaya başladım. bu artık bana bir şehir efsanesi gibi geliyor. 1 ağırlık farkı var, 2 kadronun farkı var, 3 vites sistemi farklı 4 bisikletin üzerinde 700x32c yarış lastiği var bu şekilde uzar gider .. ;)

    bende trek fx serisi bir bisiklet var. bu bisikleti kullanmaya başladıktan sonra artık ince tekerlekli de olsa bir dağ bisikletinin herhangi bir şekilde bana yetişebileceğini tahmin etmiyorum. 2 günde hiç hız yapmak gibi bir derdim olmamasına rağmen 41.3 km görmüşüm :)
     
    alper koseoglu bunu beğendi.
  12. Tolga Gürgün

    Tolga Gürgün Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    2.379
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Alper Bey Selam ,

    Hiç masrafa girmeyin . Satıcaksınız kaça ? Alıcaksınız extra ne kadar vericeksiniz ? İlave vereceğiniz para ile konforunuz için daha kaliteli tayt , gözlük , nabız saati , ayakkabı vs ürünleri alabilirsiniz . :in:

    Asfalt ağırlıklı kullanıyorsanız takın dişsiz lastikleri yola devam .

    Tolga Gürgün

    Tek Tabanca Bisiklet ile Türkiye Mesafe / Gün Rekoru İçin Tıklayınız
     
    Deniz ve alper koseoglu bunu beğendi.
  13. ramon71

    ramon71 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    224
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Hibrid bisikletlerin kadroları da zayıf değildir tabi ki kullanım şartlarına göre.Kadrodan ziyade teker setleri ve lastik kalınlığı da önemli aslında.Genele göre kilolu olanlar için dağ bisikleti jant ve lastikleri daha çok kullanım ömrü sunabilir sanıyorum.

    Ama sizin kullanım tarzınızda her iki bisiklette rahatlıkla kullanılabilir.Dağ bisikleti için çok çeşitli lastik modelleri var,bunları inceleyip kullanımınıza uygun olan modellerden alabilirsiniz.Uzun yol kullanıcıları genelde 28'' tekerli olanları tercih ediyorlar,bununla beraber 26'' olanları kullananlar da var.Bir yerden sonrası kişisel beğeni ve tercihle ilgili galiba.
     
  14. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Aynı kişinin mtb ile hibrid üstündeki performanslarına baktığınızda turda gün sonunda yüzde yirmi-otuz mesafe farkı oluşur. 28 jant'ın, yol aynakolunun ve tur ölçülerinin sağladığı bir avantaj bu.

    Aynı zamanda hibrid kullanan kişinin bacakları, üst bedeni ve sırtı daha az yoruluyor.

    Hibrid offroad dışında her türlü mıcır, toprak, asfalt, arnavut kaldırımı yolda mtb'ye tartışmasız üstünlük kuruyor.

    Dayanıklılık olarak bir hibrid ile mtb arasındaki farkı ortaya çıkarmak için atlayış yapmak veya çok kayalık bir arazide sürekli sürmek gerek.

    Bu arada Sporster gibi hibridlerin kadroları piyasadaki bir çok mtb kadrosunun dayanıklılık olarak üzerindedir.

    Diğer yandan malzeme temini açısından mtb'ler avantajlı.
     
    Yavuz İLHAN, five, Bora ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  15. Fikret Öztürk

    Fikret Öztürk Kıdemli Üye

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    8 Mart 2010
    Mesajlar:
    350
    Beğeniler:
    547
    Şehir:
    BİLECİK
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ben şahsen arazi için ayrı yol için ayrı bisiklet kullanılması gerektiğine inanıyorum. Benc bu işe gerçekten gönül vermiş bir bisikletçinin arazi ve yol için en az iki adet bisiklete sahip olması gerekir. Madem ki bisikletinizden memnunsunuz o halde satmayın.Ekonomik durumunuz müsait oluncaya kadar biraz daha bekleyin ve şartlar oluşunca yol için ayrı bir bisiklet alın.
     
    alper koseoglu ve Tolga Gürgün bunu beğendi.
  16. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.858
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Merhaba,
    "Başka bisiklet" konusunda iyi bir örnek arkadaşım Fatih Dökmeci'dir. Trek 6500 D (yola uygun bir lastikle) çıktığı Antalya-Adana turumuzun dönüşünde tura (ve geçtiğimiz yol şartlarına) daha uygun olduğu için Giant x-sport 0 almıştı. (Tabi yanında bir örnek de vardı. :) )
    6500'den sonra x-sport'un, daha dik oturma ve sürüş pozisyonuyla, uzun yolda daha az yorduğunu, belinin daha az ağrıdığını söyledi.

    Kazasız ve keyifli turlar.

    five
     
    alper koseoglu bunu beğendi.
  17. KS
    alper koseoglu

    alper koseoglu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    430
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Mugla
    Bisiklet:
    Santos
    Seviye:
    2. bisiklet fazlasıyla lüks olur benim için. maddi imkan kısıtlı malum. ama dediğiniz gibi "(6500'den sonra x-sport'un, daha dik oturma ve sürüş pozisyonuyla, uzun yolda daha az yorduğunu, belinin daha az ağrıdığını söyledi.)" bu sebepten dolayı ve boyumunda 190 olduğunu düşünürseniz daha fazla eğilme ve bel ağrısından bende hibrit bir bisiklet düşünüyorum. ama cok nadiren de olsa araziyede girdiğimi düşünüp hibrit bisikletteki amortisörün ne kadar performans göstereceği soru işareti kafamda.
     
  18. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.059
    Beğeniler:
    1.858
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kilitli bir amortisörü tavsiye ederim. Hem yol konforu hem de frenleme anlamında...
     
    alper koseoglu bunu beğendi.
  19. erdem öncel

    erdem öncel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    245
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    belki bu ağrılar boyunuza uygun bir bisiklet kullanmadığınızdan oluşabilir.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?p=894702&posted=1#post894702

    bir de ağırlıklı olarak toprak yol ve arnavut kaldırımı gibi kullanacaksınız örneğin trek'in melez 7000 serisi 7700 falan alternatif olabilir bence.

    eğer daha çok asfaltta kullanacaksınız gene fx serisini düşünebilirsiniz. ama söylemem gerekli en azından üzerinde gelen yarış lastikleriyle biraz sarsıntı oluyor ve arnavut kaldırımı ve toprak yollarda engebeli arazide daha yavaş gitmek durumunda kalıyorsunuz.
     
    alper koseoglu bunu beğendi.
  20. Can Özbek

    Can Özbek Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Aralık 2009
    Mesajlar:
    513
    Beğeniler:
    432
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    yaklaşık olarak 8 aydır specialized sirrus sport kullanıyorum ve çok memnunum, genel olarak sürekli asfalt ve düz yollarda kullanıyorum. girdiğim en fazla arazi kuru toprak yol ve arnavut kaldırımı gibi yollar oldu. bisikletin kadrosunun sağlamlığından en ufak bir şüpheniz olmasın, tek problem offroad taşlı yollara girecekseniz eğer teker ve jant seti' nin mtb kadar dayanıklılık göstermemesi olacaktır. eğer alacağınız bisiklete üzerindeki ince lastikten daha kalın lastik takılabiliyorsa (ön-arka maşa buna izin veriyorsa) o zaman bu bahsettiğim dayanıklılık sorununu da biraz daha aza indirebilirsiniz.
    yol kullanımında mtb ye göre hibrit daha seri ve daha az yorucu bu kesin, eğer daha akıcı olmak istiyosanız bence düşünmeden hibrit bisikletleri tercih edebilirsiniz.
     
    alper koseoglu bunu beğendi.